Nederlands paspoort voor de Thai

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#61 Bericht door driver » vrijdag 29 september 2017, 16:11

KS.. Oké...Zand er over zeggen we hier en weer zonder rancune verder :thumbsup:


Met verblijfsvergunning oid alleen de Schengen landen voor Thaise of Thai in Nederland toen Sukanya een paar jaar geleden nog alleen de Thaise Nationaliteit had.
Engeland valt er niet onder zie ik in onderstaande link. Zwitserland wel. Vlgs mij was dat eerder niet zo.
Ben nu niet echt op de hoogte van de huidige regels dus ik haak nu even af.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ngenlanden

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#62 Bericht door KhunSugar » vrijdag 29 september 2017, 22:06

Beetje ingewikkeld maar dit is wat Europa erover zegt.
http://europa.eu/youreurope/citizens/tr ... dex_nl.htm

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#63 Bericht door genesis » zondag 01 oktober 2017, 17:07

KhunSugar schreef:
driver schreef:Ik zat even terug te lezen .

KS had het idd geplaatst waar ik op reageerde ipv wpdelange.
Ging dus over de Belgen ipv de Nederlanders.

Zat ik dus fout te lezen/reageren als de simpele hier :mrgreen:
Maakt verder niet uit lijkt me er zijn ergere dingen denk ik om je druk over te maken.
Andere reacties van mij hierover ook even gecorrigeerd/ bijgesteld voordat iedereen hier mij een echte simpele vindt :mrgreen:
Allemaal geen erg driver, spons over het misverstand.

Maar wat ik wil weten is of je met de Nederlandse verblijfkaart of hoe jullie dat noemen, als Thai net als in België, gewoon kan reizen in Europa zonder visum.
Kan een Thai die in Nederland legaal verblijft naar bijvoorbeeld de buurlanden of het UK ? Voor een Thai die in België verblijft is dit geen probleem.
Naar mijn mening kan de Europese wetgeving toch niet verschillend zijn voor iedere lidstaat. Daarom denk ik niet dat je moet naturaliseren om in Europa te reizen.
Reizen van Duitsland naar Spanje op vertoon van Thais paspoort en tevens overleggen van de MVV, bij aankomst in Spanje hoefde er geen paspoort over ander document te worden overleg.

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#64 Bericht door genesis » zondag 01 oktober 2017, 17:13

Ik hecht er wel waarde aan om zsm de naturalisatie rond te krijgen, want 'hebben = hebben', overheden zijn nogal eens onbetrouwbaar en willen ook nog wel eens de spelregels, zelfs tijdens het spel veranderen en de nederlands nationaliteit geeft in zo'n situatie toch meer zekerheid & houvast.

En met name de 'state of mind' is in deze zeker ook belangrijk.

genesis

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#65 Bericht door KhunSugar » zondag 01 oktober 2017, 18:10

genesis schreef:Ik hecht er wel waarde aan om zsm de naturalisatie rond te krijgen, want 'hebben = hebben', overheden zijn nogal eens onbetrouwbaar en willen ook nog wel eens de spelregels, zelfs tijdens het spel veranderen en de nederlands nationaliteit geeft in zo'n situatie toch meer zekerheid & houvast.

En met name de 'state of mind' is in deze zeker ook belangrijk.

genesis
Overheden die de spelregels wijzigen je zegt daar zoiets.
In BE is er een partij die eraan denkt de dubbele nationaliteit te verbieden.
Perikelen zoals we gekend hebben tijdens de propaganda periode die het Turks referendum vooraf gingen zijn daar de oorzaak van.
Voor Thai niet zo’n groot probleem, ten alle tijden kunnen ze hun identiteit terug krijgen, maar kan wel vervelend worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#66 Bericht door wpdl » maandag 02 oktober 2017, 01:16

Ze kunnen dat niet 'zomaar' even veranderen genesis.
Dubbele nationaliteit kan niet even veranderd worden ook daar zijn spelregels voor die uiteraard flink wat jaren nodig hebben.
En ja dan moet de overheid wel zijn woord houden.


Argumenten die het rechtvaardigen om uit meerdere landen nationaliteiten te hebben ja helaas een beperkt aantal landen zijn meestal gebakken lucht.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#67 Bericht door driver » maandag 02 oktober 2017, 06:40

Genesis.. Als ze de kans krijgt om de Nederlandse Nationaliteit erbij te krijgen gewoon doen. Je weet nooit hoe het gaat in de toekomst en met de Nederlandse Nationaliteit kan ze makkelijker alle kanten op dan met de de Thaise Nationaliteit is mijn idee

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#68 Bericht door Joep » maandag 02 oktober 2017, 10:19

Zal toch eerlijk aan deze discussie toevoegen dat als er een moment zou komen dat het absoluut verboden is mijn vrouw en mijn dochter beide afstand zullen doen van de NL nationaliteit.
Dan maar weer reizen op een visum en verblijfsvergunning.
Vraag me eigenlijk af of je die dan weer automatisch krijgt of opnieuw moet aanvragen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#69 Bericht door driver » maandag 02 oktober 2017, 10:35

Bij de keuze tussen of Nederlandse of Thaise Nationaliteit weet ik niet wat Sukanya doet. Ze is nu in Thailand dus kan het niet vragen. Wat ik wel weet is dat als een Thaise een Nederlandse Nationaliteit heeft hier en de Thaise heeft ingeleverd ze in Thailand zo weer een Thaise terug heeft. Een kennis van Sukanya heeft dat nl gedaan. Kwam hier niet op korte termijn in aanmerking voor dubbele Nationaliteit maar kon wel afstand doen van haar Thaise Nationaliteit en de Nederlandse ervoor terug krijgen. Ze wist ook heel zeker dat ze in Thailand weer een Thaise ID en paspoort kon aanvragen. Zowel haar vriend als ik twijfelde daar over omdat ze haar Thaise paspoort officeel moest inleveren. Maar zie: Op haar laatste reis naar Thailand met Nederlands paspoort Thailand in en met Thais paspoort er weer uit. Die heeft ze daar dus weer kunnen aanschaffen. Wat ik begreep is dat alle Thai ten alle tijde weer bij terugkomst in Thailand hun Thaise Nationaliteit terug kunnen krijgen. Of dat officieel ook zo genoteerd staat weet ik niet. Ik ben niet zo van de officiële papieren en regels en dat zal het wel zijn maar meer een praktijk mens. Vele wegen leiden naar Rome zeggen ze toch. Geldt m.i ook voor deze regeling.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#70 Bericht door wpdl » maandag 02 oktober 2017, 10:56

Bij de keuze tussen of Nederlandse of Thaise Nationaliteit weet ik niet wat Sukanya doet
Ik kan je dat antwoord wel geven Driver :giggle: en dat weet jij ook natuurlijk maar goed heel netjes bezien moet je het even aan haar vragen.

Hier is te lezen wat de mogelijkheden zijn en wat niet mogelijk is met haar nationaliteit.

http://www.multiplecitizenship.com/wscl ... ILAND.html

Voor de rest waar hebben wij het nu eigenlijk over ALS de politiek zijn zin krijgt komt er twee jaar bij totdat de naturalisatie in Nederland een feit is voor een buitenlander niks meer niks minder.
En ook dit duurt jaren voor dat het volledig in het systeem zit.

Een wassen neus dus.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#71 Bericht door driver » maandag 02 oktober 2017, 11:23

wpdelange schreef:
Bij de keuze tussen of Nederlandse of Thaise Nationaliteit weet ik niet wat Sukanya doet
Ik kan je dat antwoord wel geven Driver :giggle: en dat weet jij ook natuurlijk maar goed heel netjes bezien moet je het even aan haar vragen.

Hier is te lezen wat de mogelijkheden zijn en wat niet mogelijk is met haar nationaliteit.

http://www.multiplecitizenship.com/wscl ... ILAND.html

Voor de rest waar hebben wij het nu eigenlijk over ALS de politiek zijn zin krijgt komt er twee jaar bij totdat de naturalisatie in Nederland een feit is voor een buitenlander niks meer niks minder.
En ook dit duurt jaren voor dat het volledig in het systeem zit.

Een wassen neus dus.
Denk voor de Thaise als ze echt zou moeten kiezen .Zodra ik contact heb met haar zal ik het eens vragen.
We hebben het over van alles nog wat toch met wat omzwervingen as usual :mrgreen: omtrent Nederlands paspoort voor de Thai .

Link : Mijn Engels is matig qua lezen. Wat ik eruit haal is alle info conform een Amerikaanse site oid.
Regels omtrent wel/geen verlies Thaise Nationaliteit of behouden ervan lees ik wat lastig sorry.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#72 Bericht door genesis » maandag 02 oktober 2017, 13:24

Aanvraag vanmorgen ingediend:

-kosten € 855

-duurd maximaal 12 maanden voor de uitslag bekend word

-gemiddelde duur uitslag momenteel 6 tot 8 maanden

-na 8 maanden mag je bellen met de IND als je nog nix gehoord heb




Dubbele nationaliteit:

-bv als je in de problemen komt in Thailand en je heb zowel de Nederlandse als Thaise nationaliteit dan ben je voor de Thaise wet een Thai ongeacht welk paspoort je hebt gebruikt om het land binnen te komen

-je zal ook berecht worden als een Thai met de Thaise wet, Nederland zal je geen bijstand verlenen

-bij verblijf buiten Nederland langer dan 10 jaar dan verlies je je Nederlandse Nationaliteit.

-dit geld ook als de vanoorsprong met de Nederlandse nationaliteit geboren word en je krijgt er een 2de nationaliteit bij.


Ik spreek in commissie over het bovenstaande als zijnde uitgelegd door de betreffende ambtenaar, waarbij ik mbt tot het eerste a z'n gaande de dubbele nationaliteit mijn twijfels heb als mijn vrouw met alleen het vertoon van het Nederlandse paspoort Thailand zou inreden, maar goed...... :roll:

Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op maandag 02 oktober 2017, 19:03, 2 keer totaal gewijzigd.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#73 Bericht door genesis » maandag 02 oktober 2017, 13:40

Oja ik was nog vergeten te vermelden bij het onjuist vermelden van vergrijpen (contact politie /gevangenis / boete hoger dan € 810) dan kunnen ze tot 12 jaar na toekenning Nederlandse nationaliteit het je ontnemen

Genesis

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#74 Bericht door driver » maandag 02 oktober 2017, 16:51

Genesis: Jij had van te voren toch ook die voorlopige aanvraag oid gedaan wat nog gratis was om te zien of ze in aanmerking komt voor Naturalisatie voordat de definitieve aanvraag incl de betaling erbij weg gaat of zit ik nu fout te denken?

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#75 Bericht door genesis » maandag 02 oktober 2017, 19:04

driver schreef:Genesis: Jij had van te voren toch ook die voorlopige aanvraag oid gedaan wat nog gratis was om te zien of ze in aanmerking komt voor Naturalisatie voordat de definitieve aanvraag incl de betaling erbij weg gaat of zit ik nu fout te denken?
Neehoor je ben 'spot on'! :thumbsup:

Genesis

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”