Veiligheid in Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Veiligheid in Thailand

#1 Bericht door SiamTon » zaterdag 12 augustus 2017, 04:10

Het verbaast mij een beetje, dat er hier op dit forum niet gesproken wordt over de veilgheid/eventuele onveiligheid hier in Thailand i.v.m. de kwestie Noord-Korea.

Ik voor mij, maak mij ernstig zorgen en overweeg om Thailand te verlaten. Nu het nog in betrekkelijk alle rust kan. Als straks eventueel de hel losbarst op het eiland Guam en vervolgens in Noord-Korea, dan is het wellicht een stuk moeilijker hier weg te komen. De reden dat ik mij serieus zorgen maak, is dat de beurzen wereldwijd de laatste dagen al met zo'n 5 % zijn gedaald. En het Goud aan een opmars bezig is. Dit zijn over het algemeen betrouwbare indicaties. Omdat het 'GELD' weet wat er gaande is.

Hoe denken de forumleden hierover?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Veiligheid in Thailand

#2 Bericht door dutch » zaterdag 12 augustus 2017, 04:47

Ben absoluut niet van plan om Thailand te verlaten,of het moet door de staat Thailand gedwongen worden.
Ben al 19 jaren uit Nederland weg en zou me ,denk ik, hoogst ongemakkelijk en dood ongelukkig voelen in deze onbekende maatschappij.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Veiligheid in Thailand

#3 Bericht door wpdl » zaterdag 12 augustus 2017, 05:15

Zie ook geen enkele reden om Thailand daar voor te verlaten.
Als Noord Korea en Amerika echt in een oorlog verwikkeld raken en andere landen zich daar mee gaan bemoeien [China Rusland] zit je hier net zo veilig als in Europa.
Voorspellende uitspraken heeft weinig zin net als besluiten nemen op basis van zorgen stress paniek.

P.s. hij denkt er ook over na om maar eens Venezuela binnen te lopen [militair ingrijpen].
OEPS wat wij allemaal niet over moeten hebben voor die 'democratie' :angel:

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Veiligheid in Thailand

#4 Bericht door SiamTon » zaterdag 12 augustus 2017, 07:11

wpdelange schreef:Zie ook geen enkele reden om Thailand daar voor te verlaten.
Als Noord Korea en Amerika echt in een oorlog verwikkeld raken en andere landen zich daar mee gaan bemoeien [China Rusland] zit je hier net zo veilig als in Europa.
Voorspellende uitspraken heeft weinig zin net als besluiten nemen op basis van zorgen stress paniek.

P.s. hij denkt er ook over na om maar eens Venezuela binnen te lopen [militair ingrijpen].
OEPS wat wij allemaal niet over moeten hebben voor die 'democratie' :angel:
Ja, dat heb je goed gezien. Mijn zorgen komen voor een groot deel voort uit stress en een beetje paniek. En dat zijn slechte raadgevers. Volledig mee eens. Maar de financiële markten reageren al behoorlijk. En er is nu nog 'slechts' sprake van woordgekletter. Haantjesgedrag van Trump. Maar die Leider van Noord-Korea is onvoorspelbaar en het Noord-Koreaanse volk heeft een (terechte) diep gewortelde haat jegens Amerika. Denk aan wat Amerika Noord-Korea heeft aangedaan in het verleden. Ik heb daar maar één woord voor: Duivels. Dus die haat van die Noord-Koreanen jegens Amerika begrijp ik wel.
Dus stel dat bij een eventuele escalatie China er zich mee gaat bemoeien en b.v. geheel Zuid-Oost Azië gaat bezetten, met als (oneigenlijk gebruikte) reden zo te voorkomen dat Amerika hier eventueel militaire bases gaat aanleggen. Dan krijg je hier in Thailand te maken met een Chinees militair regiem in oorlogstijd. Dan moet je dus naar mijn mening als westerling hier zo snel als mogelijk weg zijn. Want je leven is dan vrijwel zeker in gevaar of het wordt op zijn minst onleefbaar voor een westerling gemaakt.
Bij een eventuele wereldoorlog met atoomwapens ben je natuurlijk nergens op deze aardbol echt veilig. Maar in NL zit ik wel tussen mijn eigen mensen en hier in TH ben je als westerling een 'farang'.
Ergo ik denk er serieus over na, Thailand te verlaten. Heb al diverse voorbereidingen getroffen. Als het aan mij ligt, dan blijf ik hier wonen. Maar een nucleaire oorlog in mijn achtertuin gaat mij toch te ver.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Veiligheid in Thailand

#5 Bericht door Joep » zaterdag 12 augustus 2017, 07:22

Voor mij storm in een glas water.
Amerika weet heus wel wat ze doen en zal niet als eerste een escalatie beginnen.
Mocht N-Korea werkelijk een aanval uitvoeren zal Amerika die makkelijk afslaan.
Vwb Thailand, wil vriend blijven met China en Amerika, dus zal waarschijnlijk neutraal blijven mocht het echt uit de hand lopen.

Dat China heel ZO-Azie bezet zie ik persoonlijk ook niet gebeuren.
Heb je daar misschien een bron van

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Veiligheid in Thailand

#6 Bericht door Loe » zaterdag 12 augustus 2017, 07:37

Joep schreef: Amerika weet heus wel wat ze doen en zal niet als eerste een escalatie beginnen.
Amerika weet het wel maar Trump is een onvoorspelbare gek.
In Noord Korea heb je ook een gek aan de macht, dus het zou voor de wereld vrede beter zijn als die twee gekken verhuisden naar het hiernamaals en dan zien of weer nieuwe gekken de macht krijgen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Veiligheid in Thailand

#7 Bericht door wpdl » zaterdag 12 augustus 2017, 07:40

Hemelsbreed zal er weinig verschil zijn tussen Irak /Nederland en Noord korea Thailand achtertuin is dus een beetje overdreven.
De Thai is erg gauw 'neutraal' richting andere landen lees er hier ook bijna niks over.

Wat Joep schrijft men zal echt niet als eerste [Amerika] in nationale wateren of landen iets doen.
Dat eiland bereiken is in afstand al heel wat maar moet ook langs diverse andere landen om die richting uit te gaan.
Alle tijd dus om in te grijpen.

Internationaal ingrijpen is dan noodzaak wil men niet och Little Boy and Fat Man de tweede zijn ook niet echt mijn idee maar als het niet anders kan. :cry:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Veiligheid in Thailand

#8 Bericht door driver » zaterdag 12 augustus 2017, 07:54

Angst is een slechte raadgever zeggen ze toch. Japan heeft zich ook al voorbereid zag ik onlangs in een reportage als Noord Korea iets begint. Terechte haat jegens de USA.. Als er jaar in jaar uit iets ingepompt wordt zal dat niet snel veranderen qua gedachten lijkt me. Mocht de pleuris uitbreken zit je m.i in Thailand net zo rustig als wij in Nederland. Zou me er niet zo druk om maken.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Veiligheid in Thailand

#9 Bericht door SiamTon » zaterdag 12 augustus 2017, 14:31

Joep schreef:Voor mij storm in een glas water.
Amerika weet heus wel wat ze doen en zal niet als eerste een escalatie beginnen.
Mocht N-Korea werkelijk een aanval uitvoeren zal Amerika die makkelijk afslaan.
Vwb Thailand, wil vriend blijven met China en Amerika, dus zal waarschijnlijk neutraal blijven mocht het echt uit de hand lopen.

Dat China heel ZO-Azie bezet zie ik persoonlijk ook niet gebeuren.
Heb je daar misschien een bron van
Jij denkt dat bij een aanval van Noord-Korea op b.v. het eiland Guam, Amerika dit tijdig zal signaleren en de aanval zal afslaan nog voordat de raketten het eiland zullen bereiken? Ja, dat is een reële mogelijkheid en ook wel een enigszins rustgevende gedachte.

Nee, v.w.b. die eventuele bezetting, dat heb ik niet. Dat kwam bij mij op door gevoelens van angst. Deze angst is gebasseerd op voornamelijk het volgende argument:
China is al decennia bezig onafhankelijke landen zoals b.v. Nepal en Taiwan proberen in te lijven. Dus zij willen uitbreiding van grondgebied en economisch(Taiwan) belang. Hong Kong hebben zij al definitief. Dus waarom heel Zuid-Oost Azië niet. Als zij een kans hebben dit te doen, dan is het nu wel tijdens een eventuele escalatie. China ligt heel kort bij Zuid-Oost Azië. Als zij dit daadwerkelijk doen, dan is het in één dag gebeurd. Als wij dit afwachten, dan zijn wij dus te laat! Aan de andere kant kunnen grootschalige troepenbewegingen, waar dan ook op deze wereld, gedetecteerd worden door sattalieten. Dat weet China natuurlijk ook. En internationaal gezien maken zij zich met een dergelijk optreden zeer ongeloofwaardig en dat gaat dan ten koste van hun economie. Dus wellicht gebeurd het niet.

Misschien ben ik te angstig, lijdt ik onder te veel stress en raak daardoor enigszins in paniek.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Veiligheid in Thailand

#10 Bericht door SiamTon » zaterdag 12 augustus 2017, 14:37

Loe schreef:
Joep schreef: Amerika weet heus wel wat ze doen en zal niet als eerste een escalatie beginnen.
Amerika weet het wel maar Trump is een onvoorspelbare gek.
In Noord Korea heb je ook een gek aan de macht, dus het zou voor de wereld vrede beter zijn als die twee gekken verhuisden naar het hiernamaals en dan zien of weer nieuwe gekken de macht krijgen.
Ja, daar ben ik het wel mee eens. In Amerika zie ik zo snel geen tweede gek de macht krijgen, maar in Noord-Korea weet ik dat zo net nog niet. De kans is groot dat daar weer een gek de macht krijgt. Dus dan is het probleem nog niet de wereld uit.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Veiligheid in Thailand

#11 Bericht door Gardensafari » zaterdag 12 augustus 2017, 22:55

Zeker, Trump heeft "iets geks", maar hij is absoluut niet te vergelijken met de volslagen idioot in Noord-Korea.
Dat ze in Noord-Korea een hekel hebben aan Amerika komt eerder door de propaganda dan door de feiten.
Vraag dat maar eens na in Zuid-Korea. Daar lijdt men tenminste geen honger en dan druk ik mij nog zwak uit.
Dat eeuwige Amerika-bashen hangt mij mijlenver de strot uit.
Er zijn enorme cultuurverschillen tussen Amerika en Europa, net als tussen Thailand en Europa.
En er is geen enkele reden jouw cultuur hoger te achten dan die van de ander.
Maar ja, zelfs een Maarten van Rossem doet dat, dus dan mogen wij ook.
Walgelijk.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Veiligheid in Thailand

#12 Bericht door driver » zondag 13 augustus 2017, 06:31

Denk dat de meeste Noord Koreanen niet echt weten wat er buiten hun land gebeurt. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die via via wat meekrijgen wat er elders gebeurt en hoe men elders leeft. Het regime daar bepaald alles en m.i zijn de meeste Noord Koreanen precies hetzelfde als iedereen waar dan ook. Die mensen leven nu in een wereld die hun opgelegd wordt en dat is gewoon triest vindt ik. Maar ja.. IS om een ander voorbeeld te geven wou dit ook maar die zijn aardig aangepakt inmiddels als we de berichten kunnen geloven althans.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Veiligheid in Thailand

#13 Bericht door SiamTon » zondag 13 augustus 2017, 10:14

Gardensafari schreef:Zeker, Trump heeft "iets geks", maar hij is absoluut niet te vergelijken met de volslagen idioot in Noord-Korea.
Dat ze in Noord-Korea een hekel hebben aan Amerika komt eerder door de propaganda dan door de feiten.
Vraag dat maar eens na in Zuid-Korea. Daar lijdt men tenminste geen honger en dan druk ik mij nog zwak uit.
Dat eeuwige Amerika-bashen hangt mij mijlenver de strot uit.
Er zijn enorme cultuurverschillen tussen Amerika en Europa, net als tussen Thailand en Europa.
En er is geen enkele reden jouw cultuur hoger te achten dan die van de ander.
Maar ja, zelfs een Maarten van Rossem doet dat, dus dan mogen wij ook.
Walgelijk.
Als je feiten wilt? Ga de geschiedenis maar eens na. Dan zal het je duidelijk worden wat de Amerikanen gedaan hebben in Noord-Korea. De Amerikanen hebben jaren lang dood en verderf gezaaid in Noord-Korea. Zoiets heeft naar mijn mening niets met cultuur te maken, maar alles met machtswellust. Wat de Amerikanen in Noord-Korea hebben gedaan, is op geen enkele manier goed te praten. En als je verder zoekt, dan kom je ook b.v. Noord-Vietnam, Irak, etc. tegen. Allemaal landen die door de Amerikanen met dood en verderf zijn geslachtofferd. Dit zijn slechts feiten. Daar kan ik ook niets aan doen. Wat er gebeurd is, is gebeurd. Als feiten niet meer vermeld mogen worden????
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Veiligheid in Thailand

#14 Bericht door wpdl » zondag 13 augustus 2017, 11:42

Wat feiten volgens zeggen ;)

http://historiek.net/koreaanse-oorlog-1950-1953/8105/

Voruit dan beetje info over het eiland Guam

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Veiligheid in Thailand

#15 Bericht door Tonboy » zondag 13 augustus 2017, 16:55

SiamTon schreef: Als je feiten wilt? Ga de geschiedenis maar eens na. Dan zal het je duidelijk worden wat de Amerikanen gedaan hebben in Noord-Korea. De Amerikanen hebben jaren lang dood en verderf gezaaid in Noord-Korea.
Zucht, en wat heeft Nederland in Indonesie uitgespookt, en Belgie in Angola, en Rusland in het Oostblok, en Japan in China, en.... zo kunnen we nog wel even verder gaan. Hou toch eens op met verder dan pakweg 10 jaar terugkijken... Heeft in de huidige samenleving helemaal geen nut behalve dan wellicht een bevolkingsgroep schuld aanpraten voor iets wat lang geleden heeft plaatsgevonden door reeds overleden leden van die bepaalde bevolkingsgroep.
Trump leeft met de erfenis van Obama die in de 8 jaar dat hij aan de macht was Noord Korea heeft zien uitgroeien tot een atoommacht. Dat kan niet teruggedraaid worden, maar ik denk dat het nu aan China is om N-Korea duidelijk te maken dat het niet zo verder kan. Ze zijn al op weg om de duimschroeven aardig aan te draaien. En China heeft veel invloed in dat land. Ben benieuwd wat er uit volgt, bezorgd wellicht, maar zeker niet in paniek.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”