Veiligheid in Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Veiligheid in Thailand

#16 Bericht door SiamTon » zondag 13 augustus 2017, 17:28

Tonboy schreef:
SiamTon schreef: Als je feiten wilt? Ga de geschiedenis maar eens na. Dan zal het je duidelijk worden wat de Amerikanen gedaan hebben in Noord-Korea. De Amerikanen hebben jaren lang dood en verderf gezaaid in Noord-Korea.
Zucht, en wat heeft Nederland in Indonesie uitgespookt, en Belgie in Angola, en Rusland in het Oostblok, en Japan in China, en.... zo kunnen we nog wel even verder gaan. Hou toch eens op met verder dan pakweg 10 jaar terugkijken... Heeft in de huidige samenleving helemaal geen nut behalve dan wellicht een bevolkingsgroep schuld aanpraten voor iets wat lang geleden heeft plaatsgevonden door reeds overleden leden van die bepaalde bevolkingsgroep.
Trump leeft met de erfenis van Obama die in de 8 jaar dat hij aan de macht was Noord Korea heeft zien uitgroeien tot een atoommacht. Dat kan niet teruggedraaid worden, maar ik denk dat het nu aan China is om N-Korea duidelijk te maken dat het niet zo verder kan. Ze zijn al op weg om de duimschroeven aardig aan te draaien. En China heeft veel invloed in dat land. Ben benieuwd wat er uit volgt, bezorgd wellicht, maar zeker niet in paniek.
Je hebt groot gelijk. Andere naties dan de USA hebben ook huis gehouden in andere landen. Volledig mee eens. Maar naar mijn bescheiden mening spant de USA met kop en schouders de kroon. Maar op basis van mijn filosofie heeft iemand geen vrijkaart dood en verderf te zaaien omdat anderen dat ook hebben gedaan. Iedereen is slechts verantwoordelijk voor de eigen daden. En een eventueel excuus van: "Ja maar hij deed het ook." Gaat niet op. Bovendien Karma heeft geen vervaldatum. Dus op basis van Karma moet je wel terug kijken voor zo ver dat nodig blijkt. Karma is onverwoestbaar en komt vroeg of (heel) laat terug met terugwerkende kracht. Karma is een fundamentele natuurkracht, welke onverbiddelijk is en naar evenwicht streeft.

V.w.b. de relatie met China, ben ik het met jou eens. Het is nu de taak van China om Noord-Korea tot de orde te roepen.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Veiligheid in Thailand

#17 Bericht door Gardensafari » zondag 13 augustus 2017, 23:26

SiamTon schreef:
Tonboy schreef:
SiamTon schreef: Als je feiten wilt? Ga de geschiedenis maar eens na. Dan zal het je duidelijk worden wat de Amerikanen gedaan hebben in Noord-Korea. De Amerikanen hebben jaren lang dood en verderf gezaaid in Noord-Korea.
Zucht, en wat heeft Nederland in Indonesie uitgespookt, en Belgie in Angola, en Rusland in het Oostblok, en Japan in China, en.... zo kunnen we nog wel even verder gaan. Hou toch eens op met verder dan pakweg 10 jaar terugkijken... Heeft in de huidige samenleving helemaal geen nut behalve dan wellicht een bevolkingsgroep schuld aanpraten voor iets wat lang geleden heeft plaatsgevonden door reeds overleden leden van die bepaalde bevolkingsgroep.
Trump leeft met de erfenis van Obama die in de 8 jaar dat hij aan de macht was Noord Korea heeft zien uitgroeien tot een atoommacht. Dat kan niet teruggedraaid worden, maar ik denk dat het nu aan China is om N-Korea duidelijk te maken dat het niet zo verder kan. Ze zijn al op weg om de duimschroeven aardig aan te draaien. En China heeft veel invloed in dat land. Ben benieuwd wat er uit volgt, bezorgd wellicht, maar zeker niet in paniek.
Je hebt groot gelijk. Andere naties dan de USA hebben ook huis gehouden in andere landen. Volledig mee eens. Maar naar mijn bescheiden mening spant de USA met kop en schouders de kroon. Maar op basis van mijn filosofie heeft iemand geen vrijkaart dood en verderf te zaaien omdat anderen dat ook hebben gedaan. Iedereen is slechts verantwoordelijk voor de eigen daden. En een eventueel excuus van: "Ja maar hij deed het ook." Gaat niet op. Bovendien Karma heeft geen vervaldatum. Dus op basis van Karma moet je wel terug kijken voor zo ver dat nodig blijkt. Karma is onverwoestbaar en komt vroeg of (heel) laat terug met terugwerkende kracht. Karma is een fundamentele natuurkracht, welke onverbiddelijk is en naar evenwicht streeft.

V.w.b. de relatie met China, ben ik het met jou eens. Het is nu de taak van China om Noord-Korea tot de orde te roepen.
Noord-Korea tot de orde roepen?
Wat een gezwam!
Hoe dan?
Met atoomwapens?
Amerika heeft fouten gemaakt, zeker.
En met Trump is de kans op fouten opnieuw aanwezig.
Maar Noord-Koreanen lijden nu al vele jaren onder schurk Un.
En Noord-Korea begon de Korea-oorlog.
Niet Zuid-Korea of Amerika. Jouw historisch besef is als die van een mier.

In Venezuela dreigt ook een linkse idioot de macht te grijpen, net als destijds in Zimbabwe.
Niet begonnen onder Maduro, maar onder de door links volkomen onterecht zo bewonderde Chavez.
Maduro bewaakt slechts zijn "erfenis".
De gevaarlijke en sluwe Poetin beschermt Assad, een massamoordenaar die chemische wapens inzet tegen zijn eigen bevolking.
Maar Amerika deugt niet.
Gel*l zonder historisch besef, dan wel met Volkskrantbesef en dat is hetzelfde.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Veiligheid in Thailand

#18 Bericht door Joep » maandag 14 augustus 2017, 05:42

Heel veel haat op andere culturen en landen is gestaafd op het verleden.
Hoe was het in Nederland tov Duitsland een 30 jaar geleden.
Zo kun je vele voorbeelden aanhalen, maar feit blijft dat het zo is.

Iemand moet die kleine man in N-Korea klein houden en de rest van de wereld moet zorgen dat Trump geen gekke dingen doet.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Veiligheid in Thailand

#19 Bericht door driver » maandag 14 augustus 2017, 06:03

Joep schreef:Heel veel haat op andere culturen en landen is gestaafd op het verleden.
Hoe was het in Nederland tov Duitsland een 30 jaar geleden.
Zo kun je vele voorbeelden aanhalen, maar feit blijft dat het zo is.

Iemand moet die kleine man in N-Korea klein houden en de rest van de wereld moet zorgen dat Trump geen gekke dingen doet.
Beide heren willen niet voor elkaar onder doen dus actie is reactie momenteel.
Wat er verder gaat gebeuren tussen die twee is koffiedik kijken.
Allerlei voorbeelden/theorieen ten spijt ...Niemand weet wat er in hun koppen speelt lijkt me en wat ze nu daadwerkelijk van plan zijn en gaan doen.
De veiligheid in Thailand is m.i nog steeds niet in gevaar dus ..Blijf zitten waar je zit en verroer je niet ;)

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Veiligheid in Thailand

#20 Bericht door wpdl » maandag 14 augustus 2017, 06:24

:giggle: denk dat je het voetbal drama erbij haalt joep tussen Duitsland en Nederland in die jaren.

Het hele verhaal is eigenlijk simpel met dat Noord-Korea regiem moet verdwijnen liefst onder grond regie door China ja zo niet zal een ander het moeten doen.
Bedreigingen en daadwerkelijke uitvoer met agressie dus een Ballistische raket dient gelijk antwoord te krijgen en uitvoer.

Haat kul volgens mij zelfs de oude knarren waren nog kinderen in die dagen.
Haten Zuid-Koreanen de USA zal toch niet, zelfde volk.
China grijpt echt wel in laatste waar ze op zitten te wachten is een Amerika die ook daar zijn geduld verliest.

Tegen die tijd denk ik dat het hier niet meer veilig is. :Whistle:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Veiligheid in Thailand

#21 Bericht door driver » maandag 14 augustus 2017, 06:35

wpdelange schreef::giggle: denk dat je het voetbal drama erbij haalt joep tussen Duitsland en Nederland in die jaren.

Het hele verhaal is eigenlijk simpel met dat Noord-Korea regiem moet verdwijnen liefst onder grond regie door China ja zo niet zal een ander het moeten doen.
Bedreigingen en daadwerkelijke uitvoer met agressie dus een Ballistische raket dient gelijk antwoord te krijgen en uitvoer.

Haat kul volgens mij zelfs de oude knarren waren nog kinderen in die dagen.
Haten Zuid-Koreanen de USA zal toch niet, zelfde volk.
China grijpt echt wel in laatste waar ze op zitten te wachten is een Amerika die ook daar zijn geduld verliest.

Tegen die tijd denk ik dat het hier niet meer veilig is. :Whistle:
Hier=Thailand =m.i gewoon veilig .Ingrijpen of niet dat maakt m.i niks uit wat betreft veiligheid in Thailand.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Veiligheid in Thailand

#22 Bericht door wpdl » maandag 14 augustus 2017, 06:45

Als men daadwerkelijk elkaar aanvalt met raketten wat het meest logisch is en China en de states slaat ook op tilt is het hier niet zo veilig meer voor Westerse mensen driver vreemdelingenhaat zal sterk toenemen.
Maar goed koffiedik kijken en dat is van weinig voorspellend.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Veiligheid in Thailand

#23 Bericht door SiamTon » maandag 14 augustus 2017, 06:52

Reactie op bericht van Gardensafari

'Jouw historisch besef is als die van een mier.' en 'Gel*l zonder historisch besef'.

Het is steeds weer een terugkerend verschijnsel, dat mensen die geen feiten en/of argumenten kunnen aanvoeren, overgaan tot beledigingen. Jij bent zo overtuigt van jouw eigen gelijk, dat jij niet in staat bent tot enige vorm van discussie. Jij legt mij woorden in de mond, welke ik niet geuit heb en jij valt mij vervolgens daar op aan. Dat is een vorm van zwakte. Jouw tunnelvizie en kleingeestigheid doen jou de das om. Mijn advies aan jou is, kijk eens in de spiegel, maar ik vermoed, dat jij dat niet durft. Op beledigingen ga ik verder niet inhoudelijk in. Bovendien, wie denk jij wel te zijn, dat jij veronderstelt zo'n toon tegen mij te kunnen aanslaan? De begrippen arrogantie en zelfoverschatting dringen zich in dezen op.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Veiligheid in Thailand

#24 Bericht door SiamTon » maandag 14 augustus 2017, 07:08

wpdelange schreef:Als men daadwerkelijk elkaar aanvalt met raketten wat het meest logisch is en China en de states slaat ook op tilt is het hier niet zo veilig meer voor Westerse mensen driver vreemdelingenhaat zal sterk toenemen.
Maar goed koffiedik kijken en dat is van weinig voorspellend.
Exact, en dat is mijn grote angst. Wij als Europeanen zijn in de Thaise samenleving nu al een 'farang' en dat zal in een dergelijke geëscaleerde situatie overgaan op vreemdelingenhaat. In hun hart zijn de Thai stinkend jaloers op ons Westerlingen, omdat wij in hun ogen allemaal rijk zijn. Maar wij worden hier gedoogd, omdat wij 'het gouden ei' zijn. En zij smerig aan ons verdienen. Voor iedereen die mij niet geloofd. Neem de proef op de som en draai de geldkraan dicht. Kijk dan hoe lang jouw relatie nog stand houdt?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Veiligheid in Thailand

#25 Bericht door wpdl » maandag 14 augustus 2017, 07:30

:giggle: bemerk enige frustratie bij je over dit punt aangaande farang buitenlanders.
Maar je heb gelijk zelfs zonder je 'geld' argument veel Thaien hebben een beetje last van xenofobie

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Veiligheid in Thailand

#26 Bericht door genesis » maandag 14 augustus 2017, 07:51

Gardensafari schreef: quote]

Noord-Korea tot de orde roepen?
Wat een gezwam!
Hoe dan?
Met atoomwapens?
Amerika heeft fouten gemaakt, zeker.
En met Trump is de kans op fouten opnieuw aanwezig.
Maar Noord-Koreanen lijden nu al vele jaren onder schurk Un.
En Noord-Korea begon de Korea-oorlog.
Niet Zuid-Korea of Amerika. Jouw historisch besef is als die van een mier.

In Venezuela dreigt ook een linkse idioot de macht te grijpen, net als destijds in Zimbabwe.
Niet begonnen onder Maduro, maar onder de door links volkomen onterecht zo bewonderde Chavez.
Maduro bewaakt slechts zijn "erfenis".
De gevaarlijke en sluwe Poetin beschermt Assad, een massamoordenaar die chemische wapens inzet tegen zijn eigen bevolking.
Maar Amerika deugt niet.
Gel*l zonder historisch besef, dan wel met Volkskrantbesef en dat is hetzelfde.
:mrgreen:

Genesis

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Veiligheid in Thailand

#27 Bericht door driver » maandag 14 augustus 2017, 09:01

Siam Tom: Stinkend jaloers en de geldkraan dichtdraaien.. Bedoel je privé of de westerse bedrijven in Thailand? Wat privé betreft: Ligt puur aan jezelf hoor als een geldkraan die altijd open stond wordt dichtgedraaid en ze gaan daarna bij je weg. Ik heb daar echt geen last van. Mijn geldkraan staat vanaf het begin open wanneer ik het wil. En blijft dicht als ik dat ook wil.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Veiligheid in Thailand

#28 Bericht door dutch » maandag 14 augustus 2017, 09:03

SiamTon schreef:
wpdelange schreef:Als men daadwerkelijk elkaar aanvalt met raketten wat het meest logisch is en China en de states slaat ook op tilt is het hier niet zo veilig meer voor Westerse mensen driver vreemdelingenhaat zal sterk toenemen.
Maar goed koffiedik kijken en dat is van weinig voorspellend.
Exact, en dat is mijn grote angst. Wij als Europeanen zijn in de Thaise samenleving nu al een 'farang' en dat zal in een dergelijke geëscaleerde situatie overgaan op vreemdelingenhaat. In hun hart zijn de Thai stinkend jaloers op ons Westerlingen, omdat wij in hun ogen allemaal rijk zijn. Maar wij worden hier gedoogd, omdat wij 'het gouden ei' zijn. En zij smerig aan ons verdienen. Voor iedereen die mij niet geloofd. Neem de proef op de som en draai de geldkraan dicht. Kijk dan hoe lang jouw relatie nog stand houdt?
Doe datzelfde ook maar eens in Nederland/Belgie. :cheesy:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Veiligheid in Thailand

#29 Bericht door Joep » maandag 14 augustus 2017, 09:14

Geldkraan dicht draaien.

Dan is er m.i. een gebrek in de relatie.
Mijn vrouw kan gewoon aan ons geld dat we samen verdiend hebben.
Ze hoeft aan mij ook geen verantwoording af te leggen waar ze het geld voor gebruikt.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Veiligheid in Thailand

#30 Bericht door genesis » maandag 14 augustus 2017, 09:59

Joep schreef:Geldkraan dicht draaien.

Dan is er m.i. een gebrek in de relatie.
Mijn vrouw kan gewoon aan ons geld dat we samen verdiend hebben.
Ze hoeft aan mij ook geen verantwoording af te leggen waar ze het geld voor gebruikt.
:thumbsup:

Genesis

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”