Nieuwe voorwaarden inkomens verklaring sinds 22 Mei 2017

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Nieuwe voorwaarden inkomens verklaring sinds 22 Mei 2017

#1 Bericht door Thaimax » dinsdag 25 juli 2017, 05:56

Het nieuwe formulier genoemd "visumondersteunigsbrief" kosten nu 2.000 baht nieuwe voorwaarden zijn:

Schriftelijk per post. U dient mee te sturen:
Kopie van uw paspoort
Het ingevulde aanvraagformulier
Alle relevante bewijsstukken
2000 Thai Baht contant bijgesloten, òf bewijs van bankoverschrijving

Bewijsstukken kunnen onder meer zijn:

Pensioenoverzicht
Loonstroken en/of jaaropgave werkgever
Bewijs van betaling en/of jaaropgave van uitkerende instantie
Jaaropgave Belastingdienst
Bankafschriften

Het word er alleen maar eenvoudiger op .......................... :cheesy:
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Nieuwe voorwaarden inkomens verklaring sinds 22 Mei 2017

#2 Bericht door herman69 » dinsdag 22 augustus 2017, 00:44

Ik heb over een 10 tal dagen een nieuwe extentie gaan aanvragen, niks van gehoord van die nieuwe
voorwaarden.

greets,

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Nieuwe voorwaarden inkomens verklaring sinds 22 Mei 2017

#3 Bericht door Thaimax » dinsdag 22 augustus 2017, 01:04

herman69 schreef:Ik heb over een 10 tal dagen een nieuwe extentie gaan aanvragen, niks van gehoord van die nieuwe
voorwaarden.

greets,

Kijk dan maar even op de website https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/thailand dan zie je de text "inkomensverklaring wijzigt per 22 mei 2017".

Ik heb zojuist een nieuwe verklaring ontvangen hierop het NETTO maandbedrag dat ik ontvang.

Vergeet zeker niet om de originele of gedownload van de website jaaroverzicht bij te sluiten alsmede je kopie van de rekening waarop je het geld binnenkrijgt EN belasting afschrift !

Het heeft zin om zo nu en dan eens te oriënteren op dingen die veranderen kan een hoop ellende voorkomen !
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Nieuwe voorwaarden inkomens verklaring sinds 22 Mei 2017

#4 Bericht door KhunSugar » dinsdag 22 augustus 2017, 13:02

herman69 schreef:Ik heb over een 10 tal dagen een nieuwe extentie gaan aanvragen, niks van gehoord van die nieuwe
voorwaarden.

greets,
Is geen voorwaarde van de Thaise autoriteiten, wel een beslissing van het Nederlands Ministerie van Buitenlandse zaken voor al de ambassades wereldwijd. Men streeft naar een soort uniformiteit in de dienstverlening.
Het volstaat niet meer van enkel te verklaren wat je inkomen is, je moet het ook bewijzen alvorens men de aanvraag legaliseert, wat ergens logisch is.
Wanneer er voldoende geld op een Thaise rekening geparkeerd staat is zo'n aanvraag niet nodig om uw "extension of stay" te bekomen.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Nieuwe voorwaarden inkomens verklaring sinds 22 Mei 2017

#5 Bericht door sjeng » dinsdag 22 augustus 2017, 14:43

KhunSugar schreef:
herman69 schreef:Ik heb over een 10 tal dagen een nieuwe extentie gaan aanvragen, niks van gehoord van die nieuwe
voorwaarden.

greets,
Is geen voorwaarde van de Thaise autoriteiten, wel een beslissing van het Nederlands Ministerie van Buitenlandse zaken voor al de ambassades wereldwijd. Men streeft naar een soort uniformiteit in de dienstverlening.
Het volstaat niet meer van enkel te verklaren wat je inkomen is, je moet het ook bewijzen alvorens men de aanvraag legaliseert, wat ergens logisch is.
Wanneer er voldoende geld op een Thaise rekening geparkeerd staat is zo'n aanvraag niet nodig om uw "extension of stay" te bekomen.[/quo

Een kleine aanvulling tot slot een bewijs van je thaise bank dat je elke maand 65.000 THB op je rekening krijgt bijgeschreven uit het buitenland is ook voldoende.
Dan hoef je ook geen 800.000 THB op je rekening te parkeren.
En ook geen gedoe met de ambassade.
Je hebt dus 3 opties om aan de inkomenseis te voldoen.
Makkelijker kunnen we het niet maken zou de fiscus zeggen.

JanJ
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 23 november 2016, 07:33

Re: Nieuwe voorwaarden inkomens verklaring sinds 22 Mei 2017

#6 Bericht door JanJ » dinsdag 22 augustus 2017, 17:16

Thaimax schreef:
herman69 schreef:Ik heb over een 10 tal dagen een nieuwe extentie gaan aanvragen, niks van gehoord van die nieuwe
voorwaarden.

greets,

Kijk dan maar even op de website https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/thailand dan zie je de text "inkomensverklaring wijzigt per 22 mei 2017".

Ik heb zojuist een nieuwe verklaring ontvangen hierop het NETTO maandbedrag dat ik ontvang.

Vergeet zeker niet om de originele of gedownload van de website jaaroverzicht bij te sluiten alsmede je kopie van de rekening waarop je het geld binnenkrijgt EN belasting afschrift !

Het heeft zin om zo nu en dan eens te oriënteren op dingen die veranderen kan een hoop ellende voorkomen !
Een jaaropgave is al voldoende hoor.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nieuwe voorwaarden inkomens verklaring sinds 22 Mei 2017

#7 Bericht door jumbo » woensdag 23 augustus 2017, 04:28

sjeng schreef: Een kleine aanvulling tot slot een bewijs van je thaise bank dat je elke maand 65.000 THB op je rekening krijgt bijgeschreven uit het buitenland is ook voldoende.
Dan hoef je ook geen 800.000 THB op je rekening te parkeren.
En ook geen gedoe met de ambassade.
Je hebt dus 3 opties om aan de inkomenseis te voldoen.
Daar heb ik nog niet eerder van gehoord? Zijn er andere leden met dezelfde ervaring??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nieuwe voorwaarden inkomens verklaring sinds 22 Mei 2017

#8 Bericht door jumbo » woensdag 23 augustus 2017, 04:30

sjeng schreef: Is geen voorwaarde van de Thaise autoriteiten, wel een beslissing van het Nederlands Ministerie van Buitenlandse zaken voor al de ambassades wereldwijd. Men streeft naar een soort uniformiteit in de dienstverlening.
Het volstaat niet meer van enkel te verklaren wat je inkomen is, je moet het ook bewijzen alvorens men de aanvraag legaliseert, wat ergens logisch is.
Beetje kort door de bocht Sjeng. Ik heb inkomen uit een ander land dat Nederland, dat willen ze dus ook niet verifieren, en geen inkomsten in THailand.
Dus mij hebben ze kort gezegd de mogelijkheid ontnomen om mijn visa/verblijf te verlengen....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Nieuwe voorwaarden inkomens verklaring sinds 22 Mei 2017

#9 Bericht door Mario08 » woensdag 23 augustus 2017, 04:51

jumbo schreef:
sjeng schreef: Een kleine aanvulling tot slot een bewijs van je thaise bank dat je elke maand 65.000 THB op je rekening krijgt bijgeschreven uit het buitenland is ook voldoende.
Dan hoef je ook geen 800.000 THB op je rekening te parkeren.
En ook geen gedoe met de ambassade.
Je hebt dus 3 opties om aan de inkomenseis te voldoen.
Daar heb ik nog niet eerder van gehoord? Zijn er andere leden met dezelfde ervaring??
Er zijn immigratie kantoren die overschrijvingen van 65,000 als bewijs accepteren, maar dat is niet de officiele regel. Menig immigratiekantoor zal het dan ook niet accepteren.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Nieuwe voorwaarden inkomens verklaring sinds 22 Mei 2017

#10 Bericht door Thaimax » woensdag 23 augustus 2017, 05:38

JanJ schreef:
Thaimax schreef:
herman69 schreef:Ik heb over een 10 tal dagen een nieuwe extentie gaan aanvragen, niks van gehoord van die nieuwe
voorwaarden.

greets,

Kijk dan maar even op de website https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/thailand dan zie je de text "inkomensverklaring wijzigt per 22 mei 2017".

Ik heb zojuist een nieuwe verklaring ontvangen hierop het NETTO maandbedrag dat ik ontvang.

Vergeet zeker niet om de originele of gedownload van de website jaaroverzicht bij te sluiten alsmede je kopie van de rekening waarop je het geld binnenkrijgt EN belasting afschrift !

Het heeft zin om zo nu en dan eens te oriënteren op dingen die veranderen kan een hoop ellende voorkomen !
Een jaaropgave is al voldoende hoor.
NEE ! ik moest ook belastinggegevens overleggen, verspreid geen onzin !
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Nieuwe voorwaarden inkomens verklaring sinds 22 Mei 2017

#11 Bericht door KhunSugar » woensdag 23 augustus 2017, 07:08

jumbo schreef:
sjeng schreef: Is geen voorwaarde van de Thaise autoriteiten, wel een beslissing van het Nederlands Ministerie van Buitenlandse zaken voor al de ambassades wereldwijd. Men streeft naar een soort uniformiteit in de dienstverlening.
Het volstaat niet meer van enkel te verklaren wat je inkomen is, je moet het ook bewijzen alvorens men de aanvraag legaliseert, wat ergens logisch is.
Beetje kort door de bocht Sjeng. Ik heb inkomen uit een ander land dat Nederland, dat willen ze dus ook niet verifieren, en geen inkomsten in THailand.
Dus mij hebben ze kort gezegd de mogelijkheid ontnomen om mijn visa/verblijf te verlengen....[/quote]

Je hebt dus geen 400K of 800K om op een Thaise rekening te parkeren :o
Probeer dan eens je verklaring van inkomsten te laten legaliseren bij een ambassade of consulaat van een ander Schengenland. In Pattaya doet het Oostenrijks Consulaat gouden zaken, ze legaliseren de inkomensbewijzen van alle Schengenlanden. Per slot van rekening heeft legaliseren enkel betrekking op je handtekening.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nieuwe voorwaarden inkomens verklaring sinds 22 Mei 2017

#12 Bericht door jumbo » woensdag 23 augustus 2017, 08:29

KhunSugar schreef: Je hebt dus geen 400K of 800K om op een Thaise rekening te parkeren :o
Probeer dan eens je verklaring van inkomsten te laten legaliseren bij een ambassade of consulaat van een ander Schengenland. In Pattaya doet het Oostenrijks Consulaat gouden zaken, ze legaliseren de inkomensbewijzen van alle Schengenlanden. Per slot van rekening heeft legaliseren enkel betrekking op je handtekening.
Maak je geen zorgen KS :lol:
Ik wilde alleen aangeven hoe kortzichtig de nieuwe maatregel is en er uiteraard geen speling in zit voor eventuele uitzonderingen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Nieuwe voorwaarden inkomens verklaring sinds 22 Mei 2017

#13 Bericht door Harm » woensdag 23 augustus 2017, 12:36

Ik moest afgelopen donderdag mijn visum verlengen
Moest naar het nieuwe immigratie kantoor in Khorat
Heb meegenomen
de inkomensverklaring van de ambassade
mijn oude en nieuwe paspoort
2 pasfoto's
mijn gele boekje
+ tig kopieen van voorstaande

bij binnenkomst 2 scholieren die verifieerden of alles wat je hebben moet ook aanwezig is

2 paspoorten waarvan de oude voorzien van gaten geboord door de gemeente bij vernieuwen paspoort behalve de geldige visum bladzijden. Tja dat was nieuw voor de scholieren , het werd een heen en weer geschuif met kopieen en paspoorten gele boekje enz enz.
Uiteindelijk nadat allang duidelijk was dat ze niet wisten wat ze er mee aanmoesten werd mij te kennen gegeven dat ik terug moest naar de ambassade om een brief te halen waarmee het nieuwe paspoort verklaard kon worden. Dit terwijl er op pagina 2 in koeienletters staat dat het om een replacement gaat voor paspoortnr.......
Tegelijkertijd geweigerd dit te doen en hun nogmaals op pagina 2 gewezen.
Dit werd ze toch te veel en uiteindelijk besloten ze dan maar om hulp te gaan vragen bij de senior scholier 2 tafels verder. Die keek en zette zijn handtekening, toen mocht ik gaan plaatsnemen op de stoelen in de wachtruimte. Maar al met was er toen al wel ruim 1 1/2 uur verstreken.

Mijn Q werd afgeroepen en ik nam plaats tegenover de officiele immigratie beambte. Deze dame keek even in de papieren en begon vervolgens iets op de computer in te voeren. Nog geen 5 min verder stopte haar en alle andere computers er mee. alles ging op zwart.
Ze heeft e.e.a. voor zover mogelijk zonder computer ingevuld wat er gedaan moest worden totdat ze niet meer om de computer heen kon die nog steeds niets deed. Ik mocht blijven wachten maar voor hoelang wist ze niet. Ik heb haar gevraagd wat een multy entree kostte (3800 bath) dus wilde dat betalen maar daar kwam vervolgens nog eens 1900 bath bij voor het visum ( weet bijna zeker dat ik dat vorig jaar niet heb betaald voor ook een multy entree) maar dat kan ik fout hebben.
Het bedrag betaald en met haar de afspraak gemaakt dat ik alles aan het einde van de dag zou komen ophalen als de computer het tenminste weer ging doen.
Ik werd door haar om 14.00 uur gebeld dat alles klaar lag getekend en wel door haar leidinggevende
om 14.30 mijn nieuwe + oude paspoort weer opgehaald met nieuw visum voor een jaar in het nieuwe paspoort.
Zo kan het dus ook terwijl de 1 (de scholier) er een zooitje van maakt doet de beambte gewoon haar werk + nog een extra service door mij voor het einde van de dag te bellen dat mijn visum gereed lag.
Thuis gekomen gekeken naar het stempel van de imm. bleek dat ze mijn nieuwe paspoort al voor de eerste 6 bladzijden hebben vol gestempeld met stempels die moeten bewijzen dat ik al eerder over een visum beschikte . visum stempel is bladzijde 7 en dan heb ik nog 10 jaar te gaan met dat paspoort
Zal dus wel tekort komen aan bladzijden. Maar dat is voor later.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Nieuwe voorwaarden inkomens verklaring sinds 22 Mei 2017

#14 Bericht door Joep » woensdag 23 augustus 2017, 12:53

Volgende keer een zakenpaspoort vragen, is net zo duur maar heeft meer bladzijdes.
Kunnen ze lekker raak stempelen.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Nieuwe voorwaarden inkomens verklaring sinds 22 Mei 2017

#15 Bericht door Ben » woensdag 23 augustus 2017, 13:11

En toch hadden de tieners gelijk .

Het is wel de reinste geldklopperij .Het staat notabene in 3 talen NED ENG en FRANS voor in gedrukt
mij is ook niets gevraagd in Bangkok over het oude en nieuwe paspoort .Dan alleen een overschrijving formulier in te vullen.
Een nieuw PP kost dus niet 135€ maar 135€ +30€ =165€ totaal, ach ja de tuinman moet ook betaald worden .

Harm voor hetzelfde geld had je ook een zakelijk PP kunnen vragen zijn even duur maar voordeel is dat je 63 pagina's hebt


Verklaring ter bevestiging nieuw Nederlandse paspoort tbv Immigratie
Middels deze verklaring bevestigt de ambassade aan de Thaise Immigratie autoriteiten dat uw oude Nederlands paspoort is vervangen door een nieuw paspoort. (NB alleen van toepassing bij verlenging/ vernieuwing van een Nederlands paspoort!) Met deze verklaring kan u uw Thaise visum van uw oude paspoort naar uw nieuwe paspoort laten overzetten.

Voor het aanvragen van deze verklaring dient U onderstaande documenten te overleggen:

o een kopie van uw oude en nieuwe paspoort

o leges bedragen € 30 te betalen in kontanten in Thaise Baht tegen de geldende wisselkoers.

Na het overleggen van uw oude en nieuwe paspoort en betaling van 30 euro in Thai Baht, ontvangt u de verklaring nog dezelfde dag.

U kunt de verklaring ter bevestiging nieuw Nederlands paspoort ook schriftelijk aanvragen.

Daartoe dient u de volgende documenten op te sturen:

o een kopie van uw oude en nieuwe paspoort

o leges THB 1300 in kontanten (U ontvangt wisselgeld en een kassabon)

Of een print van uw overschrijving van 30 euro naar de bankrekening in Den Haag onder vermelding van uw initialen en achternaam + ZMA Bangkok:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”