Wateroverlast

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Wateroverlast

#1 Bericht door wanadee » zondag 28 mei 2017, 10:55

Ik zie steeds maar fotos van bangkok waarvan grote delen onder water staan. Is het dit jaar eerder of xtremer dan andere jaren?

rfms
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 284
Lid geworden op: woensdag 08 juli 2015, 06:44

Re: Wateroverlast

#2 Bericht door rfms » zondag 28 mei 2017, 15:23

Dit jaar wel degelijk extreem, doch niet uitzonderlijk en geen record.
Zij zijn zich ervan bewust en er wordt naar oplossingen voor de toekomst gezocht.
[|)
Ik vind het niet erg als je mij niet leuk vindt, of als je mij niet mag.
Want niet iedereen heeft een goede smaak.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Wateroverlast

#3 Bericht door Arietwee » zondag 28 mei 2017, 21:12

In isaan is er al rijst verzopen. Rijst wordt tegenwoordig veel gezaaid ipv uitplanten omdat niemand dat werk wil doen en de boeren te stom en lui zijn om het met een machine te doen. Maar de financiële schade valt mee, rijst is al een paar jaar bijna niks waard. :x

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2891
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wateroverlast

#4 Bericht door wpdl » maandag 29 mei 2017, 01:16

Zij zijn zich ervan bewust en er wordt naar oplossingen voor de toekomst gezocht.
Ja zelf het wiel uitvinden en vooral de kennis van andere landen negeren.
En veel regen en water lozen uit de Chao Phraya dam gaat echt een beetje te veel worden.
necessary to discharge water from the Chao Phraya Dam to 700 cubic metres per second to lower the water volume so the dam could have more space
Thai PBS

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11596
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wateroverlast

#5 Bericht door jumbo » maandag 29 mei 2017, 02:33

6? weken geleden mocht je de auto niet meer wassen, het waternivo in de dammen stond gevaarlijk laag, en nu is het wateroverlast.

Elk jaar hetzelfde liedje, elk jaar geven ze ook exact de goede redenen aan, maar tijdens het droogseizoen is men alles weer vergeten...
De hitte is overweldigend en moedigt niet aan tot het uitvoeren van aardige plannen..
Vrijdag regende het een half uurtje en ik reed door een rivier naar huis...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2891
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wateroverlast

#6 Bericht door wpdl » maandag 29 mei 2017, 02:54

De wateropslag in rivier en dammen is te laag lijk mij.
Provincies hebben schijt aan elkaar beleidsmatig.
Lokaal zogauw het droog is, is alles vergeten.
De burger lapt alles aan zijn laars.
Allemaal 'huilen' als het weer eens niet goed gaat en elkaar de schuld geven.

Ander artikel schrijft dat men zoveel vuil in de klongs in Bangkok deponeert dat het een probleem is met waterafvoer.
Overleggen en naleven lijkt een papieren besluit.
Het zit van de burger tot de overheid volledig fout.

hanshu

Re: Wateroverlast

#7 Bericht door hanshu » maandag 29 mei 2017, 03:00

Arietwee schreef:In isaan is er al rijst verzopen. Rijst wordt tegenwoordig veel gezaaid ipv uitplanten omdat niemand dat werk wil doen en de boeren te stom en lui zijn om het met een machine te doen. Maar de financiële schade valt mee, rijst is al een paar jaar bijna niks waard. :x
Ik geef toe: ik heb vroeger niet goed opgelet bij economie op school maar om boeren stom en lui te noemen omdat ze geen machines aanschaffen om een product te telen wat niks opbrengt zegt meer over jou dan over deze boeren. :thumbsup:

rfms
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 284
Lid geworden op: woensdag 08 juli 2015, 06:44

Re: Wateroverlast

#8 Bericht door rfms » maandag 29 mei 2017, 03:32

hanshu schreef:
Arietwee schreef:In isaan is er al rijst verzopen. Rijst wordt tegenwoordig veel gezaaid ipv uitplanten omdat niemand dat werk wil doen en de boeren te stom en lui zijn om het met een machine te doen. Maar de financiële schade valt mee, rijst is al een paar jaar bijna niks waard. :x
Ik geef toe: ik heb vroeger niet goed opgelet bij economie op school maar om boeren stom en lui te noemen omdat ze geen machines aanschaffen om een product te telen wat niks opbrengt zegt meer over jou dan over deze boeren. :thumbsup:

Volledig mee eens ! Uiteraard is het vanuit een zetel heel makkelijk om hardwerkende mensen stom en lui noemen.
:thumbsup:
Ik vind het niet erg als je mij niet leuk vindt, of als je mij niet mag.
Want niet iedereen heeft een goede smaak.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2891
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wateroverlast

#9 Bericht door wpdl » maandag 29 mei 2017, 04:50

Het stadhuis heeft een beroep gedaan op Bangkokers om hun afval niet in klongs te storten,de stadsambtenaren hebben ongeveer 20 ton afval uit de openbare waterwegen verzamelen.

Bron Thai PBS

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wateroverlast

#10 Bericht door stevenl » maandag 29 mei 2017, 04:53

hanshu schreef:
Arietwee schreef:In isaan is er al rijst verzopen. Rijst wordt tegenwoordig veel gezaaid ipv uitplanten omdat niemand dat werk wil doen en de boeren te stom en lui zijn om het met een machine te doen. Maar de financiële schade valt mee, rijst is al een paar jaar bijna niks waard. :x
Ik geef toe: ik heb vroeger niet goed opgelet bij economie op school maar om boeren stom en lui te noemen omdat ze geen machines aanschaffen om een product te telen wat niks opbrengt zegt meer over jou dan over deze boeren. :thumbsup:
Mee eens, en ik heb wel goed opgelet tijdens economie :)

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Wateroverlast

#11 Bericht door Joep » maandag 29 mei 2017, 05:11

wpdelange schreef:
Het stadhuis heeft een beroep gedaan op Bangkokers om hun afval niet in klongs te storten,de stadsambtenaren hebben ongeveer 20 ton afval uit de openbare waterwegen verzamelen.

Bron Thai PBS
Zo lang er geen goed bereikbaar alternatief komt om je grof vuil weg te brengen zal die dump blijven bestaan. Ook het ontbreken van genoeg vuilnisbakken en vuilverzamelplaatsen is een manco in BKK.

Eigenlijk in NL idem dito, sinds het invoeren van "de vervuiler betaalt" is het zwerfvuil en dumpen ook toegenomen in NL. Iedereen wil zo weinig mogelijk betalen voor zijn/haar afval krijt te worden.
Een 20 jaar geleden kon je bij ons in de gemeente je grof vuil, tuin afval en zelfs puin gratis naar het milieupark brengen (heette toen nog gewoon vuilnisbelt). Sinds dat verandert is zie je helaas steeds meer zwerfvuil, mn puin en grof vuil.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2891
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wateroverlast

#12 Bericht door wpdl » maandag 29 mei 2017, 05:22

Begrijp je uitleg honderd procent Joep hier in mijn regio niet anders.
Vuilnis mannen denken dat ze het ultieme recht hebben om vuil te laten staan of zelfs een soort uit te selecteren.
Particulieren bedrijven dus ja all for the money.
Grofvuil punten zijn er al helemaal niet dus ja veel illegalen stortplaatsen die 'per ongeluk' periodiek afbranden.

Preventief denken en werken met vuil is ook in Nederland aan het verdwijnen maar hier zal het nooit aanslaan.
Hoewel er licht puntjes zijn op regionaal gebied vaak ;)

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Wateroverlast

#13 Bericht door Joep » maandag 29 mei 2017, 05:30

Was bij ons in de moo baan ook, weigerde ze om tuinafval mee te nemen.
Als je buitenaf woont kun je een composthoop maken, maar bij ons is dat wat minder goed mogelijk.
Gescheiden ophalen is nog niet aan de orde hier.
Afijn, de facilitaire dienst van de moo baan heeft nog eens goed overlegt met de gemeente (die hier de vuilnis ophalen) en nu mag het tuinafval weer gewoon 2x per week bij de wegstaan. Wel in apart van het andere huisvuil. Heb hier enigzins beeld bij, want de mannen van de vuilniswagen trekken iedere zak open en scheiden de waardevolle dingen van de rotzooi (plastic, karton, blik, zelfs oude kleding).
Wat je al wel ziet is dat de mensen het vooraf scheiden voor de vuilnismannen, wij doen ook de plastic, blik etc in een aparte zak dan hoeven hun niet alles door te snuffelen.

Als iemand nog iets wil opzetten in TH zou dit een mooi initiatief zijn.
Ben er van overtuigd dat het binnen de moo baans wel werkt, gescheiden afval ophalen.
Plastic en blik levert dacht ik rond de 6 baht per kilo op en karton 4 baht.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2891
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wateroverlast

#14 Bericht door wpdl » maandag 29 mei 2017, 06:09

Wij hebben een 'open' resort dus alles wat nog een bahtje oplevert wordt hergebruikt via de ophaaldienst 'De arme mens'
24/7 vaak.
Zoals je al aangeeft de rotzooi die men elders verbrand mag je houden.
Ben op zoek naar een ijzer oliedrum trouwens af en toe eens een tonnetje opbranden lijk mij een optie voor tuinafval.

hanshu

Re: Wateroverlast

#15 Bericht door hanshu » maandag 29 mei 2017, 06:13

wpdelange schreef: Ben op zoek naar een ijzer oliedrum trouwens af en toe eens een tonnetje opbranden lijk mij een optie voor tuinafval.
Wij gebruiken daar zo,n betonnen ring voor die ook voor beerputten gebruikt worden en overal te koop zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”