Ooh nee de pinpas verloren.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Ooh nee de pinpas verloren.

#1 Bericht door thaitaaipop » woensdag 10 mei 2017, 18:01

Hallo mijn vriendin heeft haar pinpas verloren/vergeten. Of eigenlijk het is mijn pinpas en zij gebruikt hem. Nu hoop ik dat ie morgen gewoon weer terecht komt. Maar als iwe hem toch echt kwijt zijn, kan de bank dan moeilijk doen als ik een nieuwe pas aanvraag? Vast bedankt. En sorry maar wist niet zo goed waar dit te plaatsen.

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: Ooh nee de pinpas verloren.

#2 Bericht door willem » woensdag 10 mei 2017, 18:25

gewoon een nieuwe aan vragen en opsturen.niet de pincode mee sturen.
vroeger komt nooit meer terug.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Ooh nee de pinpas verloren.

#3 Bericht door ron » woensdag 10 mei 2017, 18:44

Wat moet er opgestuurd worden.... :?:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Ooh nee de pinpas verloren.

#4 Bericht door ron » woensdag 10 mei 2017, 18:56

Een ietwat onduidelijke vraag....... :roll:

Betreft het een Nederlandse bankpas? zo ja,welke bank?
Veelal kan je deze zelf blokkeren via internet bankieren.

Anders even op Google en je weet alles. bijv.:
Blokkeren:ING=+31 20 22 888 00

RABO:Pas of creditcard gestolen, verloren, kwijt?

Meld diefstal of verlies van uw bankpas of creditcard direct bij Interhelp, telefoonnummer 088-7226767 (088-RABOSOS). Interhelp is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar. Uw pas wordt meteen geblokkeerd. Als u wilt, vraagt Interhelp een vervangende pas of card voor u aan.
Bent u al uw passen, creditcards en contant geld kwijtgeraakt? Dan kan Interhelp u ook voorzien van noodgeld. Dit is een voorschot van maximaal € 5.000. U kunt het geld ophalen bij een plaatselijk betaalkantoor.

ABN:Als uw betaalpas gestolen of kwijt is, is het belangrijk dat u die direct laat blokkeren. Dan kan niemand er misbruik van maken. Blokkeer uw pas via Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app of bel met een van onze medewerkers. Ook kunt u een vervangende pas via Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app aanvragen.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Re: Ooh nee de pinpas verloren.

#5 Bericht door thaitaaipop » woensdag 10 mei 2017, 20:00

willem schreef:gewoon een nieuwe aan vragen en opsturen.niet de pincode mee sturen.
Willem dank voor de reactie. Ik was dat ook van plan. Waar het mij omgaat is dat de ING er niet achterkomt dat mijn bankpas door haar wordt gebruik ipv t. Want officieel mag dat niet.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Ooh nee de pinpas verloren.

#6 Bericht door ron » woensdag 10 mei 2017, 20:01

ING kan je dus gelijk blokkeren via internet.
Mocht je de pas terug vinden dan kan je de pas deblokkeren.
De soep wordt niet zo heet gegeten als jij het voorstelt,als je onderstaand stukje leest van de Nederlandse Vereniging van Banken.

Afbeelding

Mag ik mijn pinpas niet meer aan een familielid uitlenen?
Hierin verandert niets. De pas en pincode zijn strikt persoonlijk.
Dat betekent dat u hem ook niet door een familielid mag laten gebruiken.
Zou u dit toch doen, dan is er natuurlijk niets aan de hand zolang er geen fraude mee wordt gepleegd.
Maar als er wel fraude mee wordt gepleegd, en dit komt doordat u uw pas en pincode aan uw familielid heeft gegeven,
dan kan de bank u aansprakelijk stellen.

https://www.nvb.nl/veelgestelde-vragen/ ... lenen.html
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ooh nee de pinpas verloren.

#7 Bericht door wpdl » donderdag 11 mei 2017, 01:26

Waar het mij omgaat is dat de ING er niet achterkomt dat mijn bankpas door haar wordt gebruik
Men kan echt met het grootste gemak zien waar stortingen en opname gedaan zijn thaitaaipop.
Mocht men bij aanvraag nieuwe pas een controle doen is dat snel duidelijk.
Bij de RABO kan je je oude PINCODE aanhouden met een nieuwe pas, ING ?

Succes

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: Ooh nee de pinpas verloren.

#8 Bericht door willem » donderdag 11 mei 2017, 18:28

thaitaaipop schreef:
willem schreef:gewoon een nieuwe aan vragen en opsturen.niet de pincode mee sturen.
Willem dank voor de reactie. Ik was dat ook van plan. Waar het mij omgaat is dat de ING er niet achterkomt dat mijn bankpas door haar wordt gebruik ipv t. Want officieel mag dat niet.
ik doe dit al jaren zo.
vroeger komt nooit meer terug.

thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Re: Ooh nee de pinpas verloren.

#9 Bericht door thaitaaipop » donderdag 11 mei 2017, 21:38

willem schreef:
thaitaaipop schreef:
willem schreef:gewoon een nieuwe aan vragen en opsturen.niet de pincode mee sturen.
Willem dank voor de reactie. Ik was dat ook van plan. Waar het mij omgaat is dat de ING er niet achterkomt dat mijn bankpas door haar wordt gebruik ipv t. Want officieel mag dat niet.
ik doe dit al jaren zo.
Het is wel de meest gunstige methode om geld over te maken

Maar goed nieuws de pas is terecht. Dank voor alle tips en reacties./

weyde4
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 16 maart 2016, 08:43

Re: Ooh nee de pinpas verloren.

#10 Bericht door weyde4 » maandag 22 mei 2017, 15:30

willem schreef:gewoon een nieuwe aan vragen en opsturen.niet de pincode mee sturen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”