Enorme ophef over verbieden straat-eet-karren in Bangkok

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Enorme ophef over verbieden straat-eet-karren in Bangkok

#1 Bericht door pong » dinsdag 25 april 2017, 12:30

Er was vorig jaar al een beginnetje mee gemaakt-het terugveroveren van de stoep voor de voetgangers ipv de Thaise neringdoende en dat leidde uiteraard iedere keer tot dezelfde ophef en welles-nietes is goed diskussie.
Maar op vrijwel alle bekende INternationale reisfora e.d. ontplofde de verontwaardiging, toen bekend werd gemakt dat de BMA (dus stadsbestuur groot BKK, NIET de regerende junta van militairen-hoewel vele journalisten maar meteen hierop lossloegen en begonnen vuil te spuiten, oa de TH uit jakarta verslaande Michel maas) nu alle eetkarren van de straat wil hebben, alhoewel al weer heel gauw een uitzondering werd gemaakt voor Khaosarn en Chinatown. En het werd nog erger toen die alles oso sielig vindende Engelse kranten voor de linkse Gutmensch (Guardian, etc.) hun mededogen met de alweer getroffen kleine man (hoewel de meeste uitbaters dames zijn) ten toon stelden. En zelfs FOXnews-de enige nieuwsbron die DJtrump betrouwbaar vindt en dus napapagaait, bracht het toen. Vooral de doorsnee ASEAN toerist lijkt het vreselijk te vinden.
Nu zijn jullie daar in dat verre isanië er ook van op de hoogte.
Nu ik er over nadenk besef ik dat het inderdaad toch wel een vooral BKks fenomeen is, in andere plaatsen, ook grote toeristenoorden als Chmai of Pattaya bestaat het vrijwel niet of maar heel beperkt-daar eet je vrijwel hetzelfde eten aan dezelfde prijs in die er als ongezellige garage uitziende eethuisjes. of niet op de publieke stoep, maar de private van de uitbater zelf. verder barst en bulkt het in Bkk van de foodcourts, waar je alweer hetzelfde kan eten in aircon comfort en moeten er minstens 100.000 kleine type garage restrts. (raan ahaan) zijn, alwaar ik zelf ook gaarne mag eten.
Dat een Thai zich brodeloos zou laten maken omdat die z'n handel 10/100 mtr moet verplaatsen, ontgaat me ook, maar ja, als de publieke verontwaardiging, en het is altijd de nietsontziende grote machthebbers tegen de kleine man die nooit wat verkeerd doet.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Enorme ophef over verbieden straat-eet-karren in Bangkok

#2 Bericht door wpdl » dinsdag 25 april 2017, 12:35

Volgens mij was hoewel jou visie daarover welkom is er al iets over geschreven.

viewtopic.php?f=2116&t=826140

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”