Corrupt.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Corrupt.

#1 Bericht door wpdl » maandag 20 maart 2017, 03:13

Thailand's imago als een corrupt land is een ernstig probleem.

Het blijft een ernstig probleem zoals blijkt uit een recente internationale enquête, heeft een expert gezegd.

Anti-Corruptie Organisatie van Thailand secretaris-generaal Mana Nimitmongkol zei gisteren dat de corruptie in Thailand nog steeds wijdverbreid en moeilijk aan te pakken is.
Maar hij zei dat het bewustzijn bij de mensen om het te bestrijden ook is toegenomen, dat is een goed teken.

In de internationale gemeenschap, is Thailand het beeld van een zeer corrupt land en dat is nog steeds een punt van zorg, zei hij, en verwees naar het laatste onderzoek uitgevoerd door een internationaal bureau dat corruptie bewaakt over de hele wereld.

Informatie: The Nation

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: Corrupt.

#2 Bericht door hutspot » maandag 20 maart 2017, 03:52

Corruptie index staat Thailand 101 vd 176 landen met onder zich een aantal andere ZO Aziatische landen

Ze kennen hun eigen land nog niet goed...?? :crazy:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Corrupt.

#3 Bericht door wpdl » maandag 20 maart 2017, 04:03

Zeven landen op positie honderd en een, Hutspot :giggle:
Het kan slechter maar ook veel beter iets wat wij allemaal weten. :mrgreen:

CORRUPTION PERCEPTIONS INDEX 2016

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: Corrupt.

#4 Bericht door hutspot » maandag 20 maart 2017, 04:07

Als jet het beter wilt dan moet je bereid zijn de lonen naar een bepaald nivo te brengen wat als bij effect heeft dat alles duurder wordt en
dan kunnen ze meesten weer terug naar hun thuis land...
Aangezien dat niet gebeurd en controle een vies woord is hier blijven op een bepaald nivo zitten
Dus het is het een of het ander.....

101 vs 176 landen vind ik acceptabel voor een rijst monarchie

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Corrupt.

#5 Bericht door wpdl » maandag 20 maart 2017, 04:42

Lonen opschalen zal weinig indruk maken mentaliteit veranderen wel.
Uitbannen doe je zulk soort denkwijze nooit maar als je de schaal 1 op 10 gebruikt zouden wij nog ietsje naar de andere kant kunnen opschuiven.
Sta het pek ook niet op te warmen en de veren te plukken, het zou beter kunnen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Corrupt.

#6 Bericht door wanadee » maandag 20 maart 2017, 06:44

Ik denk dat er aardig wat farang zijn die de corruptie graag gebruiken om er zelf op de 1 of andere manier beter van te worden. Als je moet kiezen gissen 200 baht direct betalen of 400 het bureau zullen de meesten direct betalen. Niet alleen om die 200 bahtjes maar ook om het gedoe.
Als je een probleem wilt oplossen in je dorp en je kunt kiezen tussen de politie wat toe schuiven zodat die het oplossen of een advocaat in de arm nemen en naar de rechter stappen weet ik wel wat ik ga kiezen. Niet alleen is de eerste oplossing goedkoper, het scheelt ook een hoop gedoe.
Mijn buurvrouw heeft haar rijbewijs gehaald. Eerst 5 keer gezakt, toen naar een andere ampheu gegaan omdat daar iemand is die voor 3000 je rijbewijs regelt. Je moet wel ecamen doen maar de uitslag maakt niet uit. Ik geef haar geen ongelijk.
Corruptie is moeilijk uit te roeien omdat er maar weinig mensen zijn die er weerstand aan kunnen bieden als het ze voordeel oplevert.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Corrupt.

#7 Bericht door wpdl » maandag 20 maart 2017, 07:34

Vooral bij ambtenaren die het zeker bij jou eerste twee punten zijn kan ik een eind met je meegaan als het proces versnellend is en het een kwestie is van puntjes op de I zetten.
Uiteraard zou 'gewoon' je werk normaal doen een stuk beter zijn en niet frustreren totdat men wat 'tip' achterlaat.
Dus definitie corrupt ligt moeilijk.

'Problemen' in het dorp waar de politie voor nodig is heb ik nooit gehad.
Net zo lang frustreren met het 'gele' boekje totdat je vermeld laat maar zitten zonder kan ook wel,wel gehad.
Rijbewijs kopen zoals dat 'vroeger' mogelijk was is verleden tijd op khao san road na misschien, bekeuringen 'vroeger' kon je dat afkopen nu hoor je dat niet meer.
Had trouwens 'alles' toen ik hier kwam dus overzetten en klaar.
Controle trekt echt wel aan met kruimel corruptie.

Men ziet hier veel zaken niet als corruptie trouwens terwijl de buitenlander dat wel zo ziet cultuurverschil zullen wij maar denken.
Denk trouwens niet dat dit soort gekruimel de leidraad is bij de organisatie die Thailand op nummer 101 heeft gezet.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Corrupt.

#8 Bericht door wanadee » maandag 20 maart 2017, 08:06

Het begint met kruimelen maar daar raakt men zo aan gewend dat men het als normaal ziet.
Familie van mijn vrouw heeft wat oroblemen met eigendomsrecht. We hebbn een advocaat ingeschakeld en die stelde voor dat hij de handtekening van 1 van de personen zou vervalsen zodat het leek of die toestemming had gegeven. Hij had dan wel een paar getuigen nodig dat die man daadwerkelijk zijn handtekening had gezet, oa van mij en mijn vrouw.
Daar ben ik niet in mee gegaan en mijn vrouw ook verboden om dat te doen want dat gaat me echt te ver. Maar het gemak waarmee hij dat voorstelde, wat hij eerder ook op faceboek van mijn vrouw geschreven had dus zwart op wit. Ze doen alsof het niets voorsteld. Daar ben ik mee vergeleken maar een klein krimineeltje.

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: Corrupt.

#9 Bericht door hutspot » maandag 20 maart 2017, 09:00

Corruptie begint omdat je jezelf er aan bloot stelt.
Je laat jezelf corrumperen en vervolgens ben je de rest van je leven gebrandmerkt, prive zowel als zakelijk.
Achteraf klagen gaan niet zo makkelijk

Wanadee ben het niet zo erg eens met de opmerking over je buurvrouw, als je niet kan rijden heb je niets te zoeken achter het stuur.
Tenslotte rijd je niet alleen op de weg maar zijn er ook andere weggebruikers.....Als je vrouw of kind het slachtoffer wordt van zo een
wrak op de weg dan vermoed ik dat je anders zal reageren...

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Corrupt.

#10 Bericht door wanadee » maandag 20 maart 2017, 09:11

Punt is dat ze al jaren rijdt, ze heeft ook een pick up, maar ze wil een keer van die bekeuringen af omdat ze geen rijbewijs heeft. Ze heeft last van faalangst oid.
Verder stelt het rijbewijs hier maar weinig voor natuurlijk. Vorige week heeft mijn vrouw hasr rijbewijs voorbde motor verlengd en dinds kort moet je dan ook verplicht een filpje kijken om de veiligheid omhoog te brengen.
Kinderachtig filmpje van twee mensen in een auto wasrin de 1 de driver constant verteld wat ze verkeerd doet. Oa dus dat je alleen rechts in mag halen. Maar geen woord over het feit dat je links moet rijden. Op de meeste stukken had ze drie banen ter beschikking en reed ze constant op de middelste baan, bijna een half uur lang. Terwijl ze links en rechts ingehaald werd was er niemand die dit corrigeerde.
Dus als zelfs de voorlichtingsfilmpjes om veilig te rijden al fout gedrag vertonen......

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: Corrupt.

#11 Bericht door hutspot » maandag 20 maart 2017, 09:15

wanadee schreef:Punt is dat ze al jaren rijdt, ze heeft ook een pick up, maar ze wil een keer van die bekeuringen af omdat ze geen rijbewijs heeft. Ze heeft last van faalangst oid.
En deze reden moet dan de motivering zijn waarom ze haar rijbewijs illegaal heeft verkregen en het zou moeten rechtvaardigen???

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Corrupt.

#12 Bericht door wanadee » maandag 20 maart 2017, 14:53

Welnee, ze heeft helemaal geen motivering nodig, is heel normaal . In thailand kan niemand rijden dat papiertje is alleen voor de show

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Corrupt.

#13 Bericht door wpdl » dinsdag 21 maart 2017, 03:13

Volgens mij zijn er ook regels als er een persoon naast je zit met rijbewijs dat je in beperkte straal mag 'oefenen'.
Uiteraard is dat een heel ander onderwerp als corrupt zijn.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Corrupt.

#14 Bericht door wanadee » dinsdag 21 maart 2017, 03:50

Hebben we in nederland toch ook dacht ik? Of ben ik nu in de war met GB?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Corrupt.

#15 Bericht door driver » maandag 27 maart 2017, 14:25


Plaats reactie

Terug naar “Diversen”