het valt nog niet mee

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

het valt nog niet mee

#1 Bericht door stille » zaterdag 18 maart 2017, 17:06

Ik hoor zo vaak van mensen hier,die uitgeschreven zijn en geen zkv hebben,als ik ziek bent ga ik toch terug.
Ben niet ziek, heb een zkv, maar wil om belasting technise reden me weer laten inschrijven.
Heb op facebook geplaatst en marktplaatst.
Op facebook willen ze me wel helpen in nood,maar me niet met inschrijven.
Ook op markplaatst een advertentie,geen reactie, ook bij de kamer verhuur bedrijven, willen ze alleen maar studenten.
https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html
https://kamernet.nl/huren/kamer-leeuwarden
stille

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: het valt nog niet mee

#2 Bericht door hutspot » zondag 19 maart 2017, 01:25

Denk dat het ook komt omdat inschrijving niet geheel kosteloos gaat voor de faciliteit verlener.

De huur van een kamer zal je ook gauw een paar honderd euro per maand kosten

Denk dat het allemaal duurder is dan je fiscale voordeel bij her inschrijving in NL

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: het valt nog niet mee

#3 Bericht door driver » zondag 19 maart 2017, 15:23

Je beperkt je nu tot Leeuwarden maar zijn andere regio's geen optie?

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: het valt nog niet mee

#4 Bericht door Lammert de Haan » zondag 19 maart 2017, 18:29

hutspot schreef:Denk dat het ook komt omdat inschrijving niet geheel kosteloos gaat voor de faciliteit verlener.

De huur van een kamer zal je ook gauw een paar honderd euro per maand kosten

Denk dat het allemaal duurder is dan je fiscale voordeel bij her inschrijving in NL
Dat verschilt van geval tot geval, Hutspot. Daarbij moet je het gehele plaatje in ogenschouw nemen. Dus ook de relatief goedkope Nederlandse ziektekostenverzekering, het recht op Zorgtoeslag en, in veel gevallen, het recht op huurtoeslag. En dan kan de balans snel omslaan in een te behalen voordeel als gevolg van remigratie.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: het valt nog niet mee

#5 Bericht door wanadee » maandag 20 maart 2017, 01:39

stille schreef:Ik hoor zo vaak van mensen hier,die uitgeschreven zijn en geen zkv hebben,als ik ziek bent ga ik toch terug.
Ben niet ziek, heb een zkv, maar wil om belasting technise reden me weer laten inschrijven.
Heb op facebook geplaatst en marktplaatst.
Op facebook willen ze me wel helpen in nood,maar me niet met inschrijven.
Ook op markplaatst een advertentie,geen reactie, ook bij de kamer verhuur bedrijven, willen ze alleen maar studenten.
https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html
https://kamernet.nl/huren/kamer-leeuwarden
stille
Er zijn verschillende leegloop gebieden zoals in oost groningen en in limburg, daar staan de oc huurwoningen op je te wachten. Al is het maar als opstapje.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: het valt nog niet mee

#6 Bericht door Thaimax » maandag 20 maart 2017, 02:08

wanadee schreef:
stille schreef:Ik hoor zo vaak van mensen hier,die uitgeschreven zijn en geen zkv hebben,als ik ziek bent ga ik toch terug.
Ben niet ziek, heb een zkv, maar wil om belasting technise reden me weer laten inschrijven.
Heb op facebook geplaatst en marktplaatst.
Op facebook willen ze me wel helpen in nood,maar me niet met inschrijven.
Ook op markplaatst een advertentie,geen reactie, ook bij de kamer verhuur bedrijven, willen ze alleen maar studenten.
https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html
https://kamernet.nl/huren/kamer-leeuwarden
stille
Er zijn verschillende leegloop gebieden zoals in oost groningen en in limburg, daar staan de oc huurwoningen op je te wachten. Al is het maar als opstapje.
Sorry hier begrijp ik iets niet, in laten schrijven om belasting technische redenen maar wel in Thailand wonen ? welke voordelen ? bijdrage in zkv huurtoeslag? denk het niet...........ingeschreven in NL geen belasting betalen ?
Leg het mij maar eens uit...... :neus:
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: het valt nog niet mee

#7 Bericht door wanadee » maandag 20 maart 2017, 02:11

Ik was in de veronderstelling dat stille weer terug wil naar nederland?

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: het valt nog niet mee

#8 Bericht door hutspot » maandag 20 maart 2017, 03:46

Lammert de Haan schreef:
hutspot schreef:Denk dat het ook komt omdat inschrijving niet geheel kosteloos gaat voor de faciliteit verlener.

De huur van een kamer zal je ook gauw een paar honderd euro per maand kosten

Denk dat het allemaal duurder is dan je fiscale voordeel bij her inschrijving in NL
Dat verschilt van geval tot geval, Hutspot. Daarbij moet je het gehele plaatje in ogenschouw nemen. Dus ook de relatief goedkope Nederlandse ziektekostenverzekering, het recht op Zorgtoeslag en, in veel gevallen, het recht op huurtoeslag. En dan kan de balans snel omslaan in een te behalen voordeel als gevolg van remigratie.
Hallo Lammert
Ik las, misschien onterecht, dat Stille niet permanent terug wil maar meer een inschrijving wil..
Veranderd dat je overigens correcte stelling?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: het valt nog niet mee

#9 Bericht door driver » maandag 20 maart 2017, 06:14

wanadee schreef:Ik was in de veronderstelling dat stille weer terug wil naar nederland?
Voor 4 mnd vlgs mij de andere maanden in Thailand.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: het valt nog niet mee

#10 Bericht door Lammert de Haan » maandag 20 maart 2017, 06:24

driver schreef:
wanadee schreef:Ik was in de veronderstelling dat stille weer terug wil naar nederland?
Voor 4 mnd vlgs mij de andere maanden in Thailand.
Correct. Dus de zgn. "8+4 regeling'".
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: het valt nog niet mee

#11 Bericht door wanadee » maandag 20 maart 2017, 06:33

hutspot schreef:
Lammert de Haan schreef:
hutspot schreef:Denk dat het ook komt omdat inschrijving niet geheel kosteloos gaat voor de faciliteit verlener.

De huur van een kamer zal je ook gauw een paar honderd euro per maand kosten

Denk dat het allemaal duurder is dan je fiscale voordeel bij her inschrijving in NL
Dat verschilt van geval tot geval, Hutspot. Daarbij moet je het gehele plaatje in ogenschouw nemen. Dus ook de relatief goedkope Nederlandse ziektekostenverzekering, het recht op Zorgtoeslag en, in veel gevallen, het recht op huurtoeslag. En dan kan de balans snel omslaan in een te behalen voordeel als gevolg van remigratie.
Hallo Lammert
Ik las, misschien onterecht, dat Stille niet permanent terug wil maar meer een inschrijving wil..
Veranderd dat je overigens correcte stelling?
8/4 is duur, helemaal al als je moet huren. Tenzij je een zwaar medich probleem hebt zie ik geen enkel financieel voordeel in de 8/4 regeling.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: het valt nog niet mee

#12 Bericht door Lammert de Haan » maandag 20 maart 2017, 06:52

wanadee schreef: 8/4 is duur, helemaal al als je moet huren. Tenzij je een zwaar medich probleem hebt zie ik geen enkel financieel voordeel in de 8/4 regeling.
Jouw bewering is wel weer heel erg stellig, Wanadee. Maar heb je wel eens een serieuze berekening gemaakt? Daar zou ik nl. eerst mee beginnen. Iets roepen zonder ook maar enige onderbouwing heeft geen enkele zin. Daar is geen enkel forum-lid mee gediend.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: het valt nog niet mee

#13 Bericht door Lammert de Haan » maandag 20 maart 2017, 07:24

De laatste tijd krijg ik veel meer verzoeken om een berekening van wat de (fiscale) gevolgen zijn van een remigratie dan voorheen. Toen ging het hoofdzakelijk om emigratie.

Alhoewel ik in het verleden reeds enkele malen zo'n berekening in het forum heb geplaatst, doe ik het nog maar een keer.

Het gaat hier om een 72-jarige in Thailand wonende Nederlander, die geniet van een AOW-uitkering.

Afbeelding
Afbeelding
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: het valt nog niet mee

#14 Bericht door wanadee » maandag 20 maart 2017, 07:46

Lammert de Haan schreef:
wanadee schreef: 8/4 is duur, helemaal al als je moet huren. Tenzij je een zwaar medich probleem hebt zie ik geen enkel financieel voordeel in de 8/4 regeling.
Jouw bewering is wel weer heel erg stellig, Wanadee. Maar heb je wel eens een serieuze berekening gemaakt? Daar zou ik nl. eerst mee beginnen. Iets roepen zonder ook maar enige onderbouwing heeft geen enkele zin. Daar is geen enkel forum-lid mee gediend.
Je slaat er een slag naar lammert, in deze berekening ga je alleen uit van aow, niet van pensioen. Ik denk dat de meesten die in thailand wonen ook wel pensioen hebben dus die huur en zorgtoeslag is fictief.
Je vergeet verder dat als je 8/4 doet je meeste lasten toch doorlopen. De kachel gaat wel op een zacht pitje in de winter maar om mijn eigen situatie maar even te nemen , ik betaal toch 130 euro per maand met 8 maanden thailand. Want je kunt niet de cv uitzetten als je de winter hier zit. En ook al gebruik je weinig je astrecht loopt gewoon door.
Daarnaast heb je een internet/ televisie abonnement a 50/60 euro per maand wat je niet voor 4 maanden kan nemen
Je gemeentelijke belastingen lopen gewoon door
De kosten voor een auto lopen gewoon door. Als je een huurhuis hebt zit daar meestal geen garage bij dus de wegenbelasting en verzekering lopen gewoon door. Verder allerlei kleine dingen waar je normaliter geen erg in hebt die toch behoorlijk op gaan tellen.
Retourtje thailand elk jasr, of in mijn geval twee.
En als je geen eigen huis hebt ook nog een stevige huur. Ik zou niet in aanmerking komen voor huur of zorgsubsidie en met een huur van 500 euro zit je dan toch per maand gauw op 1000 euro aan vaste lasten.

Kortom, je kunt alleen een goede berekening maken als je alle gegevens van iemand hebt. Iemand met alleen aow als voorbeeld nemen slaat nergens op want praktisch iedereen heeft wel een aanvullend pensioen(tje)
Ik zou goedkoper uit zijn als ik in thailand ging wonen ondanks dat ik een eigen huis heb en dus geen huurlasten. Maar ik kies hiervoor om diverse redenen.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: het valt nog niet mee

#15 Bericht door Lammert de Haan » maandag 20 maart 2017, 08:13

wanadee schreef:
Lammert de Haan schreef:
wanadee schreef: 8/4 is duur, helemaal al als je moet huren. Tenzij je een zwaar medich probleem hebt zie ik geen enkel financieel voordeel in de 8/4 regeling.
Jouw bewering is wel weer heel erg stellig, Wanadee. Maar heb je wel eens een serieuze berekening gemaakt? Daar zou ik nl. eerst mee beginnen. Iets roepen zonder ook maar enige onderbouwing heeft geen enkele zin. Daar is geen enkel forum-lid mee gediend.
Je slaat er een slag naar lammert, in deze berekening ga je alleen uit van aow, niet van pensioen. Ik denk dat de meesten die in thailand wonen ook wel pensioen hebben dus die huur en zorgtoeslag is fictief.
Misschien ben ik wat al te onbescheiden, Wanadee, maar mag ik jou vragen hoeveel klanten jij hebt in de VS, GB, de meeste Europese landen, tot in Japan, Thailand en de Filippijnen en waarvan jij de beschikking hebt over hun inkomensgegevens? Buiten de VS om is een AOW met nog eens 10% van de AOW aan bedrijfspensioen meestal de limiet en heel vaak gaat het alleen om een AOW-uitkering en verder niet. En over de bijkomende kosten weet men doorgaans wel een inschatting te maken!

Jouw opmerking dat de berekening van de huur- en zorgtoeslag fictief is onjuist: zij behoort exact bij de informatie voor wat betreft het inkomen. Dit is nl. puur maatwerk. Daar is niets fictiefs aan.
Laatst gewijzigd door Lammert de Haan op maandag 20 maart 2017, 08:32, 2 keer totaal gewijzigd.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”