Verrassing ! Blauwe brief !

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Verrassing ! Blauwe brief !

#1 Bericht door Thaimax » dinsdag 07 maart 2017, 12:24

Vandaag blauwe brief ontvangen ( dagtekening 31 januari ) kan in zijn geheel betalen voor 28 februari !! totaal bedrag 1.292 euro de dieven !

Dus ben al te laat mogelijk ook nog een boete .
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Verrassing ! Blauwe brief !

#2 Bericht door Arietwee » dinsdag 07 maart 2017, 12:29

mijn.overheid.nl :thumbsup:

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Verrassing ! Blauwe brief !

#3 Bericht door stille » dinsdag 07 maart 2017, 12:32

Heb jij geen DigiD wan t dan zou je het via mijn overheid kunnen ontvangen.
Tegenwoordig in deze Digitaletjd perk en je woont in het buitenland, wel zo gemakkelijk

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Verrassing ! Blauwe brief !

#4 Bericht door Thaimax » dinsdag 07 maart 2017, 12:49

stille schreef:Heb jij geen DigiD wan t dan zou je het via mijn overheid kunnen ontvangen.
Tegenwoordig in deze Digitaletjd perk en je woont in het buitenland, wel zo gemakkelijk
Ik heb DigiD en heb vorig jaar via DigiD mijn aangifte gedaan maar krijg nu een voorheffing en heb over enkele inkomens al belasting betaalt over 2016.
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Verrassing ! Blauwe brief !

#5 Bericht door Thaimax » dinsdag 07 maart 2017, 12:57

Als ik het goed begrijp moet ik deze voorlopige aanslag betalen PLUS de aanslag van 2016 die ik nog moet invullen dat is dus dubbel op dit jaar............
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Verrassing ! Blauwe brief !

#6 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 07 maart 2017, 17:16

Thaimax schreef:Als ik het goed begrijp moet ik deze voorlopige aanslag betalen PLUS de aanslag van 2016 die ik nog moet invullen dat is dus dubbel op dit jaar............
De betaling van de voorlopige aanslag mag je over heel 2017 uitsmeren. Zij treedt in de plaats van het niet of niet voldoende inhouden van loonheffing door de SVB op je AOW-uitkering.

Voor het doen van aangifte over 2016 kun je via Mijn Belastingdienst (dus digitaal) uitstel vragen tot 1 september 2017. Dan krijg je de aanslag over 2016 hoogst waarschijnlijk in januari 2018 en kun je even wat langer sparen.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Verrassing ! Blauwe brief !

#7 Bericht door Thaimax » dinsdag 07 maart 2017, 23:57

Lammert de Haan schreef:
Thaimax schreef:Als ik het goed begrijp moet ik deze voorlopige aanslag betalen PLUS de aanslag van 2016 die ik nog moet invullen dat is dus dubbel op dit jaar............
De betaling van de voorlopige aanslag mag je over heel 2017 uitsmeren. Zij treedt in de plaats van het niet of niet voldoende inhouden van loonheffing door de SVB op je AOW-uitkering.

Voor het doen van aangifte over 2016 kun je via Mijn Belastingdienst (dus digitaal) uitstel vragen tot 1 september 2017. Dan krijg je de aanslag over 2016 hoogst waarschijnlijk in januari 2018 en kun je even wat langer sparen.
Dank voor de informatie ik wist niet dat ik uitstel kon vragen maar gelukkig kan ik alles betalen maar kom niet graag aan mijn reserve pot(je) zeker niet voor de belastingen, maar ja uitstel is geen afstel......

Ik neem aan ( zelf nooit belasting aangifte geregeld dat deed een bureau voor ons) dat met de aangifte 2017 in 2018 verrekend word met het reeds betaalde in 2017 dus zal ik het over mijn pensioenen reeds betaalde geld terug ontvangen.

Ik hoop dat gepensioneerden hier in Thailand niet door deze belasting regelingen in de financiële problemen komen want ik weet dat er zijn die ook geen ziektekosten verzekering hebben .

Even wachten tot de Euro weer op een dieptepunt komt dan snel geld overmaken......... :idea:
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Verrassing ! Blauwe brief !

#8 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 08 maart 2017, 17:08

Thaimax schreef:
Lammert de Haan schreef:
Thaimax schreef:Als ik het goed begrijp moet ik deze voorlopige aanslag betalen PLUS de aanslag van 2016 die ik nog moet invullen dat is dus dubbel op dit jaar............
De betaling van de voorlopige aanslag mag je over heel 2017 uitsmeren. Zij treedt in de plaats van het niet of niet voldoende inhouden van loonheffing door de SVB op je AOW-uitkering.

Voor het doen van aangifte over 2016 kun je via Mijn Belastingdienst (dus digitaal) uitstel vragen tot 1 september 2017. Dan krijg je de aanslag over 2016 hoogst waarschijnlijk in januari 2018 en kun je even wat langer sparen.
Dank voor de informatie ik wist niet dat ik uitstel kon vragen maar gelukkig kan ik alles betalen maar kom niet graag aan mijn reserve pot(je) zeker niet voor de belastingen, maar ja uitstel is geen afstel......

Ik neem aan ( zelf nooit belasting aangifte geregeld dat deed een bureau voor ons) dat met de aangifte 2017 in 2018 verrekend word met het reeds betaalde in 2017 dus zal ik het over mijn pensioenen reeds betaalde geld terug ontvangen.

Ik hoop dat gepensioneerden hier in Thailand niet door deze belasting regelingen in de financiële problemen komen want ik weet dat er zijn die ook geen ziektekosten verzekering hebben .

Even wachten tot de Euro weer op een dieptepunt komt dan snel geld overmaken......... :idea:
Ik ga ervan uit dat jouw pensioen een bedrijfspensioen is en dus niet belast in Nederland. Als er toch loonheffing op is ingehouden dan krijg je dit op aangifte weer terug.

Daarvoor moet je dit inkomen met het bedrag van de inhouding wel aangeven in de aangifte inkomstenbelasting. Als "niet belast in Nederland" geef je vervolgens het bedrag op van je bedrijfspensioen. Dat bedrag wordt dan voor de berekening van de inkomstenbelasting buitenbeschouwing gelaten.

Ik kom te vaak in mijn praktijk tegen dat dit fout gaat bij het doen van aangifte. Vorig jaar nam een in Thailand wonende Nederlander contact met me op. Z'n aangiftes zijn vele, vele jaren foutief ingevuld door een middel-groot accountantskantoor in het midden van het land. Daar werd gedacht "dat inkomen is niet belast in Nederland en dus geven wij het ook maar niet aan". Maar daardoor werden de ten onrechte gedane inhoudingen op enkele bedrijfspensioenen niet verrekend met de aanslag. Dit heeft de beste man zo'n € 4.000,-- tot € 4.500,-- per jaar gekost aan teveel betaalde belasting. Gelukkig kon ik de aangiftes 2014 en 2015 nog onderscheppen en daar dus nieuwe aangiftes voor insturen. De aanslagen over 2012 en 2013 zijn op mijn verzoek ambtshalve herzien.

Let hier dus op bij het doen van aangifte inkomstenbelasting!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Verrassing ! Blauwe brief !

#9 Bericht door Thaimax » donderdag 09 maart 2017, 00:54

Dank voor de informatie ik wist niet dat ik uitstel kon vragen maar gelukkig kan ik alles betalen maar kom niet graag aan mijn reserve pot(je) zeker niet voor de belastingen, maar ja uitstel is geen afstel......

Ik neem aan ( zelf nooit belasting aangifte geregeld dat deed een bureau voor ons) dat met de aangifte 2017 in 2018 verrekend word met het reeds betaalde in 2017 dus zal ik het over mijn pensioenen reeds betaalde geld terug ontvangen.

Ik hoop dat gepensioneerden hier in Thailand niet door deze belasting regelingen in de financiële problemen komen want ik weet dat er zijn die ook geen ziektekosten verzekering hebben .

Even wachten tot de Euro weer op een dieptepunt komt dan snel geld overmaken......... :idea:[/quote]
Ik ga ervan uit dat jouw pensioen een bedrijfspensioen is en dus niet belast in Nederland. Als er toch loonheffing op is ingehouden dan krijg je dit op aangifte weer terug.

Daarvoor moet je dit inkomen met het bedrag van de inhouding wel aangeven in de aangifte inkomstenbelasting. Als "niet belast in Nederland" geef je vervolgens het bedrag op van je bedrijfspensioen. Dat bedrag wordt dan voor de berekening van de inkomstenbelasting buitenbeschouwing gelaten.

Ik kom te vaak in mijn praktijk tegen dat dit fout gaat bij het doen van aangifte. Vorig jaar nam een in Thailand wonende Nederlander contact met me op. Z'n aangiftes zijn vele, vele jaren foutief ingevuld door een middel-groot accountantskantoor in het midden van het land. Daar werd gedacht "dat inkomen is niet belast in Nederland en dus geven wij het ook maar niet aan". Maar daardoor werden de ten onrechte gedane inhoudingen op enkele bedrijfspensioenen niet verrekend met de aanslag. Dit heeft de beste man zo'n € 4.000,-- tot € 4.500,-- per jaar gekost aan teveel betaalde belasting. Gelukkig kon ik de aangiftes 2014 en 2015 nog onderscheppen en daar dus nieuwe aangiftes voor insturen. De aanslagen over 2012 en 2013 zijn op mijn verzoek ambtshalve herzien.

Let hier dus op bij het doen van aangifte inkomstenbelasting![/quote]

Ik betaal over 2 pensioenen ( militair ABP en Vervoer) belasting dat heb ik vorig jaar ook aangegeven en moest 997 Euro 'bijbetalen' dit was over het AOW inkomen voor zover ik weet sinds 2015.

Bij deze voorheffing is de reeds betaalde belasting niet eruit gehaald ca. 280 Euro word daar geen rekening mee gehouden? kan het per maand betalen dus de pijn is niet zoooo groot.

De aangifte voor 2016 stuur ik eind juni in via DigiD in, gelukkig heb ik spaargeld ander zou ik dik in de problemen komen 1/ voorheffing 2/ belasting 2016 3/ ziektekosten verzekering BUPA totaal bijna 150.000 Baht dat is 3 maandinkomens !! ik vraag mij af Nederlanders die hier wonen en geen spaarpotje hebben hoe die kunnen 'overleven' ...........................
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”