Ziekte kosten verzekering

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Ziekte kosten verzekering

#16 Bericht door Adrie » woensdag 08 februari 2017, 05:47

Thaimax schreef:
Adrie schreef:
Ben jij woonachtig in Nederland ? dan heb je ook je toeslagen wij hier in Thailand hebben NIETS ook is ons sinds 2015 het 'belastingvrij' afgenomen en zijn we een maandinkomen kwijt, terwijl hier ook de kosten van levensonderhoud stijgen Thailand is niet zo goedkoop meer ............



Nee hoor niks geen toeslagen, maar alleen maar belasting betalen zoals vele Nederlanders.

Heb wel het geluk dat mijn vrouw ( Thais ) ook nog met plezier tussen de 30 en 35 uur per week werkt.
Zelf zit ik tussen de 55 en 65 uur per week met af en toe een uitschieter naar 70

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Ziekte kosten verzekering

#17 Bericht door Arietwee » woensdag 08 februari 2017, 07:12

Thaimax schreef:
Arietwee schreef:En wat doen ze als je kanker hebt, een hersenbloeding of een hartaanval krijgt? Behandeling? Kunnen ze dat? Of op een bed leggen en we zien wel hoelang het duurt??

Als je mazzel hebt kom je levend in een ziekenhuis aan.
Ik woon niet ver van het Mc.Cormick ziekenhuis en als ik het niet haal dan is dat maar zo, maar wat heeft dat met de premie te maken?

Dan is die te hoog. In nederland haal je het wel.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Ziekte kosten verzekering

#18 Bericht door Joep » woensdag 08 februari 2017, 07:19

Denk dat Arietwee een punt heeft, in NL is een wettelijk termijn waarbinnen een ambulance bij de patient moet zijn en binnen welke tijd hij in het ziekenhuis moet zijn (indien noodzakelijk). In TH gaat men niet aan de kant voor een ambulance, dus die zal die termijn (als die er is) niet halen. Heb het zelf een keer met eigen ogen gezien dat er achter mij een ambulance stond met zwaailichten en sirene en geen man aan de kant ging. Heeft daar zeker 20 minuten stil gestaan tot dat iemand het verkeer ging regelen zodat de ambulance er door kon.

Mijn vrouw heeft en verzekering bij FWD (voorheen ING) voor ± Thb 2.500 per maand.
Vergoeden In-patient vrij veel, maar niet alles.
Out=patient geen vergoeding,maar idd de huisarts hier is goedkoop en ook bij ons is advies zelfs gratis.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”