Vliegticket terug naar Nederland kopen vanuit buitenland

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Backpackur
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 15 november 2016, 03:31

Vliegticket terug naar Nederland kopen vanuit buitenland

#1 Bericht door Backpackur » zondag 08 januari 2017, 04:40

Hallo allemaal!

Over twee weken ga ik in mijn eentje 1/2 maanden naar Thailand. Ik heb een enkel ticket gekocht zodat ik zelf kan bepalen wanneer ik naar huis wil.
Ook heb ik een ticket gekocht naar Vietnam, puur zodat ik zeker weet dat ze me naar Thailand laten vliegen als bewijs dat ik het land weer verlaat.
Ik heb inmiddels al een credit card en ik kan via skyscanner vanuit het buitenland daarmee ook een vlieg ticket terug naar NL kopen via mijn mobiel, maar hoe werkt dat?
Heb ik dan een e-ticket of ben je verplicht het uit te printen?

Hoe doen jullie dit in het buitenland?

Alvast bedankt!

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Vliegticket terug naar Nederland kopen vanuit buitenland

#2 Bericht door Mario08 » zondag 08 januari 2017, 04:55

Je krijgt een e-ticket.

Die kun je uitprinten, maar dat hoeft niet. Je paspoort is voldoende, maar het bespaart wat tijd als je in ieder geval je reserveringscode/ticketnummer hebt, die je per email toegestuurd krijgt.

Overal kun je trouwens internet shops vinden waarje kunt internetten en vaak ook printen.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Vliegticket terug naar Nederland kopen vanuit buitenland

#3 Bericht door SiamTon » zondag 08 januari 2017, 05:06

Zelf koop ik meestal een enkele reis, omdat ik nooit weet voor hoe lang ik of wel in NL blijf of wel in TH blijf. In NL koop ik mijn ticket altijd telefonisch en betaal gewoon met online bankieren. In TH koop ik mijn ticket altijd bij een reisbureautje vlak bij mij in de buurt. In NL krijg ik altijd een bevestiging door het reisbureau, waar ik de ticket gekocht heb, opgestuurd. Met de mededeling dat de ticket klaar licht op schiphol bij de betreffende vliegmaatschappij. In TH krijg ik altijd gelijk een geschreven bevestiging mee en ook daar ligt dan de ticket klaar op Suvarnabhumi bij de betreffende vliegmaatschappij. Ik vlieg vrijwel altijd met EVA - Air, zowel heen als wel terug. Het voordeel daarvan is, dat ik zo af en toe een upgrade krijg.

Aankomend in Thailand heb ik nog nooit bij de douane problemen ondervonden i.v.m. het feit dat ik binnen kwam met uitsluitend een enkele reis. Wel zorgde ik er altijd voor dat mijn visa, met bijbehorende permit, in orde waren.
Laatst gewijzigd door SiamTon op dinsdag 10 januari 2017, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

hanshu

Re: Vliegticket terug naar Nederland kopen vanuit buitenland

#4 Bericht door hanshu » dinsdag 10 januari 2017, 03:52

Wanneer je een visum hebt kun/mag je gewoon op een enkele reis vliegen.

Andrie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 18 september 2013, 02:38

Re: Vliegticket terug naar Nederland kopen vanuit buitenland

#5 Bericht door Andrie » woensdag 11 januari 2017, 14:34

IK heb eens een enkele reis willen boeken, bij China Airlines, maar toen was dat duurder dan een retourtje boeken. Is dat inmiddels verdanderd dan?

Backpackur
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 15 november 2016, 03:31

Re: Vliegticket terug naar Nederland kopen vanuit buitenland

#6 Bericht door Backpackur » donderdag 12 januari 2017, 03:13

Bedankt! Goed om te weten dat een e-ticket ook genoeg is.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vliegticket terug naar Nederland kopen vanuit buitenland

#7 Bericht door jumbo » donderdag 12 januari 2017, 06:33

Backpackur schreef:Bedankt! Goed om te weten dat een e-ticket ook genoeg is.
Je miste iets denk ik;
het lukt niet altijd om ergens in te checken zonder een retour ticket of doorreis ticket tenzij je een verblijfs visum hebt voor Thailand
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

hanshu

Re: Vliegticket terug naar Nederland kopen vanuit buitenland

#8 Bericht door hanshu » donderdag 12 januari 2017, 09:25

Andrie schreef:IK heb eens een enkele reis willen boeken, bij China Airlines, maar toen was dat duurder dan een retourtje boeken. Is dat inmiddels verdanderd dan?
Soms is dat zo....soms niet. Prijzen wisselen soms per uur.Paar maanden geleden stond er een enkele reis voor 269.- euro bij China....maar alleen in de avonduren, overdag was hij niet te vinden. :shock:

hanshu

Re: Vliegticket terug naar Nederland kopen vanuit buitenland

#9 Bericht door hanshu » donderdag 12 januari 2017, 09:35

jumbo schreef:
Backpackur schreef:Bedankt! Goed om te weten dat een e-ticket ook genoeg is.
Je miste iets denk ik;
het lukt niet altijd om ergens in te checken zonder een retour ticket of doorreis ticket tenzij je een verblijfs visum hebt voor Thailand
Terwijl in voorgaande jaren mij nog nooit is opgevallen dat hier naar gekeken werd ben ik het afgelopen jaar 2 keer naar Bangkok gevlogen en 2 keer is mijn paspoort nagekeken op de aanwezigheid van visum. De eerste keer bij het betreden van de gate door een mevrouw van KLM (ik had een ticket van China) en de tweede keer op schiphol bij de douane.Hier werd gevraagd waar de reis naar toe ging en hoe lang waarna het visum werd op gezocht.

weyde4
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 16 maart 2016, 08:43

Re: Vliegticket terug naar Nederland kopen vanuit buitenland

#10 Bericht door weyde4 » zaterdag 14 januari 2017, 20:36

Mario08 schreef:Je krijgt een e-ticket.

Die kun je uitprinten, maar dat hoeft niet. Je paspoort is voldoende, maar het bespaart wat tijd als je in ieder geval je reserveringscode/ticketnummer hebt, die je per email toegestuurd krijgt.

Overal kun je trouwens internet shops vinden waarje kunt internetten en vaak ook printen.
als je telefoon het opgeeft of word gestolen ben je de sjaak

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”