Kosten pinnen SCB

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Kosten pinnen SCB

#1 Bericht door Farang Baa » vrijdag 23 december 2016, 07:38

Ik heb sinds een week een bankrekening bij SCB. Wat nog niet glashelder is, is wat de pinkosten zijn. Klopt het dat je 15 baht per transactie betaalt bij SCB-automaten buiten je eigen provincie en 25 bij alle andere banken (ongeacht de locatie)?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11596
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Kosten pinnen SCB

#2 Bericht door jumbo » vrijdag 23 december 2016, 07:57

Farang Baa schreef:Ik heb sinds een week een bankrekening bij SCB. Wat nog niet glashelder is, is wat de pinkosten zijn. Klopt het dat je 15 baht per transactie betaalt bij SCB-automaten buiten je eigen provincie en 25 bij alle andere banken (ongeacht de locatie)?
Nee dat klopt niet
Je betaalt geen pinkosten voor geldopname bij een SCB automaat binnen of buiten je regio
Je betaalt wel kosten voor pinnen bij een andere bank buiten en soms ook binnen je regio
Je betaalt wel kosten voor geld storten of opname buiten je eigen bank in elke regio

Ik ben van nature een vrekkig type, woon in Ayutthaya en Bangkok en heb daarom twee rekeningen Bangkok en Ayutthaya met twee pinpassen :neus:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Kosten pinnen SCB

#3 Bericht door Farang Baa » vrijdag 23 december 2016, 10:26

jumbo schreef:
Farang Baa schreef:Ik heb sinds een week een bankrekening bij SCB. Wat nog niet glashelder is, is wat de pinkosten zijn. Klopt het dat je 15 baht per transactie betaalt bij SCB-automaten buiten je eigen provincie en 25 bij alle andere banken (ongeacht de locatie)?
Nee dat klopt niet
Je betaalt geen pinkosten voor geldopname bij een SCB automaat binnen of buiten je regio
Je betaalt wel kosten voor pinnen bij een andere bank buiten en soms ook binnen je regio
Je betaalt wel kosten voor geld storten of opname buiten je eigen bank in elke regio

Ik ben van nature een vrekkig type, woon in Ayutthaya en Bangkok en heb daarom twee rekeningen Bangkok en Ayutthaya met twee pinpassen :neus:
Ik woon in Narathiwat en bij het openen van mijn bankrekening was mij verteld dat buitenlanders bij SCB moeten betalen voor elke pintransactie buiten de Provincie Narathiwat.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11596
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Kosten pinnen SCB

#4 Bericht door jumbo » vrijdag 23 december 2016, 10:30

Farang Baa schreef:
jumbo schreef:
Farang Baa schreef:Ik heb sinds een week een bankrekening bij SCB. Wat nog niet glashelder is, is wat de pinkosten zijn. Klopt het dat je 15 baht per transactie betaalt bij SCB-automaten buiten je eigen provincie en 25 bij alle andere banken (ongeacht de locatie)?
Nee dat klopt niet
Je betaalt geen pinkosten voor geldopname bij een SCB automaat binnen of buiten je regio
Je betaalt wel kosten voor pinnen bij een andere bank buiten en soms ook binnen je regio
Je betaalt wel kosten voor geld storten of opname buiten je eigen bank in elke regio

Ik ben van nature een vrekkig type, woon in Ayutthaya en Bangkok en heb daarom twee rekeningen Bangkok en Ayutthaya met twee pinpassen :neus:
Ik woon in Narathiwat en bij het openen van mijn bankrekening was mij verteld dat buitenlanders bij SCB moeten betalen voor elke pintransactie buiten de Provincie Narathiwat.
Ik betaal normaliter geen kosten voor een geldopname (pintransactie?) bij een SCB automaat binnen of buiten de regio
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Kosten pinnen SCB

#5 Bericht door stevenl » zaterdag 24 december 2016, 01:34

Standaard regel bij alle banken hier voo zover ik weet: kosten bij geldopname buiten de eigen regio bij de eigen bank, en indien opname bij een andere bank altijd kosten. Maar momenteel (t/m begin januari) worden de kosten voor opname buiten de regio kwijtgescholden om het toerisme te bevorderen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11596
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Kosten pinnen SCB

#6 Bericht door jumbo » zondag 25 december 2016, 10:21

stevenl schreef:Standaard regel bij alle banken hier voo zover ik weet: kosten bij geldopname buiten de eigen regio bij de eigen bank, en indien opname bij een andere bank altijd kosten. Maar momenteel (t/m begin januari) worden de kosten voor opname buiten de regio kwijtgescholden om het toerisme te bevorderen.
vanmorgen proef op de som; Bangkok SCB Platinum debit card, geen kosten opname in Ayutthaya, een andere provincie
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Kosten pinnen SCB

#7 Bericht door stevenl » zondag 25 december 2016, 10:37

jumbo schreef:
stevenl schreef:Standaard regel bij alle banken hier voo zover ik weet: kosten bij geldopname buiten de eigen regio bij de eigen bank, en indien opname bij een andere bank altijd kosten. Maar momenteel (t/m begin januari) worden de kosten voor opname buiten de regio kwijtgescholden om het toerisme te bevorderen.
vanmorgen proef op de som; Bangkok SCB Platinum debit card, geen kosten opname in Ayutthaya, een andere provincie
Zoals ik zei, momenteel worden alle buiten provincie opname kosten kwijtgescholden. Daarnaast zou het me niet verbazen als voor niet standaard kaarten, zoals platinum, die kosten zowiezo niet worden gerekend.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11596
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Kosten pinnen SCB

#8 Bericht door jumbo » dinsdag 27 december 2016, 03:21

stevenl schreef:
jumbo schreef:
stevenl schreef:Standaard regel bij alle banken hier voo zover ik weet: kosten bij geldopname buiten de eigen regio bij de eigen bank, en indien opname bij een andere bank altijd kosten. Maar momenteel (t/m begin januari) worden de kosten voor opname buiten de regio kwijtgescholden om het toerisme te bevorderen.
vanmorgen proef op de som; Bangkok SCB Platinum debit card, geen kosten opname in Ayutthaya, een andere provincie
Zoals ik zei, momenteel worden alle buiten provincie opname kosten kwijtgescholden. Daarnaast zou het me niet verbazen als voor niet standaard kaarten, zoals platinum, die kosten zowiezo niet worden gerekend.
Idd , geen goed meetmoment
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”