Hoelang is pakket post van Nederland naar Thailand onderweg?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Hoelang is pakket post van Nederland naar Thailand onder

#16 Bericht door joepattaya » vrijdag 02 december 2016, 02:46

chaiyaphum schreef:i,p,v, de genoemde 3 tot 5 dagen houd ik aan 5 werkdagen na ter post bezorging.
Tot dusverre zijn al mijn bestellingen binnen die termijn afgewikkeld.
Met de laatste zending zijn er echter problemen.
Aangekomen op Suvarnaphumi 13.11 gebruikelijke rondje 13.11(customs, naar container etc)
mijn pakket is echter op 14.11 in een warehouse aangekomen en ligt daar nog steeds - van de zijde van douane of thai post tot op heden niets vernomen.
Omdat ik op track en trace het pakket kon volgen is mij dit bekend. Ik heb mij tot het postkantoor hierin Khorat gewend waar pakketten en ems zendingen binnenkomen en zij deelden mij mede dat ik moest afwachten totdat ik een bericht uit Bangkok kreeg. Tel kontakt met Bangkok leerde dat zij een brief zouden hebben gestuurd maar dat er niemand thuis was. Dus wederom naar het postkantoor met deze mededeling "niets van bekend" Opnieuw kontakt met Bangkok "zij wilden het pakket niet naar mijn huis sturen omdat het "te zwaar"zou zijn en ik moest het maar in Bangkok komen ophalen.
Ik heb hen verteld dat ik portokosten betaald heb om het vanuit Nederland op mijn adres in Thailand af te leveren en dat ik niet van plan ben om voor een pakket naar Bangkok te rijden en dat als zij niet wensen te bezorgen zij maar tot retournering naar Nederland moeten overgaan - pakket is tenslotte niet bezorgbaar. Ook dat kon niet want het blijft eerst 2 maanden opgeslagen in Bangkok. Tot op vandaag geen enkel schriftelijk bericht hieromtrent vanuit Bangkok - dus zonder trachk en trace zou ik niet weten dat mijn pakket in Thailand aangekomen is.
En daarmee is de zaak afgedaan: Thailand Post is niet bereid om het pakket bij jouw thuis af te leveren en hebben dit dus kenbaar gemaakt.
Jij bent niet bereid om het pakket in Bangkok op te halen en dus zal het pakket over 2 maanden OF terug gestuurd worden OF verloot worden onder het personeel.
Misschien heb je een bekende in Bangkok die het pakket kan oppikken.

chaiyaphum
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: vrijdag 15 september 2006, 10:55
Locatie: Korat

Re: Hoelang is pakket post van Nederland naar Thailand onder

#17 Bericht door chaiyaphum » vrijdag 02 december 2016, 06:50

Voor mij is dit niet afgedaan.
Noch Thaipost noch Customs heeft mij geinformeerd over het feit dat er een pakket voor mij is binnengekomen.
Ik ben er achteraan gegaan en tijdens een tel. gesprek deelden zij mij mede dat ik het pakket in Bangkok kon komen ophalen.
Ik ga niet op basis van een tel. mededeling op en neer en naar Bangkok.
Thaipost/EMS servicepunt hier in Khorat heeft mij verteld dat ik moet wachten op een brief uit Bangkok. En dat doe ik.
Bovendien is het pakket verzekerd en heb ik de verzender in kennis gesteld.
Dus het pakket kan niet zomaar verdwijnen.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Hoelang is pakket post van Nederland naar Thailand onder

#18 Bericht door Tonboy » vrijdag 02 december 2016, 08:14

ik stuur regelmatig pakketten met gebruikte auto onderdelen naar Thailand. Met de juiste formulieren.
Dit gaat altijd via customs omdat er importtax betaald moet worden.

Mijn ervaringen zover.
lange pakketten tot 120 cm, via UPS : 3 weken plus een hoop gezeik vanwege niet de juiste papieren. Heeft mij 100 euro extra UPS kosten gekost.
Pakketten tot 10 kg *80 cm lengte) via DHLforyou (pakketservice, dus niet express) : 2-3 weken
Post NL tot 20 kg, pakketten tot 100 cm x 50 x 50 : 2 weken.

Het gunstigste is PostNL , 10 kg iets van 58 euro, 20 kg iets van 110 euro.
wordt het minst gecontroleerd en derhalve minste oponthoud. Paketten via PostNl ook in gewicht iets er boven (12 kg ipv 10 kg) , nooit iets van gezegd.

heb 9 oktober een pakket gestuurd per DHLforyou en op 15 oktober 2 dozen van 50x50x50cm per PostNL.
Kwamen op het zelfde moment (2 november) binnen bij de klant.

Overigens kan je wel degelijk tracking doen bia : http://track.thailandpost.co.th/trackin ... px?lang=en

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Hoelang is pakket post van Nederland naar Thailand onder

#19 Bericht door Ben » vrijdag 02 december 2016, 09:56

Ik heb al vaker gezegd ,geen UPS te gebruiken dat is de maffia op zich !
moest ooit 1.600 bath betalen voor een paket waarde van 125 bath .
Laat je het terug sturen door het niet te accepteren krijg je de retour rekening ook nog gepresenteerd .

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Hoelang is pakket post van Nederland naar Thailand onder

#20 Bericht door Harm » zondag 04 december 2016, 13:34

chaiyaphum schreef:i,p,v, de genoemde 3 tot 5 dagen houd ik aan 5 werkdagen na ter post bezorging.
Tot dusverre zijn al mijn bestellingen binnen die termijn afgewikkeld.
Met de laatste zending zijn er echter problemen.
Aangekomen op Suvarnaphumi 13.11 gebruikelijke rondje 13.11(customs, naar container etc)
mijn pakket is echter op 14.11 in een warehouse aangekomen en ligt daar nog steeds - van de zijde van douane of thai post tot op heden niets vernomen.
Omdat ik op track en trace het pakket kon volgen is mij dit bekend. Ik heb mij tot het postkantoor hierin Khorat gewend waar pakketten en ems zendingen binnenkomen en zij deelden mij mede dat ik moest afwachten totdat ik een bericht uit Bangkok kreeg. Tel kontakt met Bangkok leerde dat zij een brief zouden hebben gestuurd maar dat er niemand thuis was. Dus wederom naar het postkantoor met deze mededeling "niets van bekend" Opnieuw kontakt met Bangkok "zij wilden het pakket niet naar mijn huis sturen omdat het "te zwaar"zou zijn en ik moest het maar in Bangkok komen ophalen.
Ik heb hen verteld dat ik portokosten betaald heb om het vanuit Nederland op mijn adres in Thailand af te leveren en dat ik niet van plan ben om voor een pakket naar Bangkok te rijden en dat als zij niet wensen te bezorgen zij maar tot retournering naar Nederland moeten overgaan - pakket is tenslotte niet bezorgbaar. Ook dat kon niet want het blijft eerst 2 maanden opgeslagen in Bangkok. Tot op vandaag geen enkel schriftelijk bericht hieromtrent vanuit Bangkok - dus zonder trachk en trace zou ik niet weten dat mijn pakket in Thailand aangekomen is.


Zodra het pakket niet meer is te traceren ( zoals nu in warehouse in BKK) een melding (laten) doen door afzender bij de postnl Als je daar tenminste mee hebt vervoerd. Die gaan dan zelf een onderzoek doen wat ongeveer 2 tot 3 maanden duurt. Mocht je pakket verdwenen zijn ( dus uitgedeeld aan het personeel) dan krijg je het aankoopbedrag na overleg van de bonnetjes door postnl terug gestort.

Ik heb eens een pakket zelf hier in NL op de post gedaan en daarna zelf naar Thailand gevlogen
Ik was dus de verzender en de ontvanger. Toen het pakket uiteindelijk werd bezorgd was het open gescheurd en kletsnat. Had kennelijk buiten gelegen tijdens een plensbui was het commentaar. Pakket was opnieuw ingetaped met tape van het postbedrijf in Thailand .Gelijk op het postkantoor melding gemaakt van de schade, foto's genomen van beschadigde pakket en aangetekend wat was verdwenen uit het pakket. Na onderzoek postnl uiteindelijk 6 maanden later mijn geld terug gestort gekregen
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Hoelang is pakket post van Nederland naar Thailand onder

#21 Bericht door weten » maandag 19 december 2016, 09:19

Nieuw fototoestel naar Cha am 15 dagen
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Hoelang is pakket post van Nederland naar Thailand onder

#22 Bericht door Tonboy » vrijdag 23 december 2016, 14:43

Ben schreef:Ik heb al vaker gezegd ,geen UPS te gebruiken dat is de maffia op zich !
Jaaa, maar wat dan als het pakketje tussen de 100 en 120 cm is ?

chaiyaphum
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: vrijdag 15 september 2006, 10:55
Locatie: Korat

Re: Hoelang is pakket post van Nederland naar Thailand onder

#23 Bericht door chaiyaphum » woensdag 11 januari 2017, 08:10

Het laatste nieuws m.b.t. mijn in Bangkok liggend pakket is dat het daar nog steeds ligt. A.s. Vrijdag ligt het er dan 2 maanden.
Men verwaardigt zich niet om mij de benodigde Notification toe te sturen waarmede ik het pakket in ontvangst zou kunnen nemen. Niet dat ik daarvoor dan naar Bangkok zou gaan maar dat is een andere zaak.
Het laatste nieuws is dat de douane - Ethic Enhancement & Promotion Division mij mededeelde
"Your parcel is drug/mediine approximately 24 kg which is restricted goods that need to be issued license from FDA of Thailand.
Ik heb per omgaande gevraagd of zij mij wilden vertellen op grond waarvan zij tot deze conclusie gekomen zijn - de zelfde vraag nogmaals per e-mail gesteld op 9 januari (wel een ontvangstbevestiging terzake van mijn mail ontvangen) doch npg geen antwoord.
I am not in Thailand but Thailand is in me

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”