Verkiezingen 2017

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#91 Bericht door stevenl » vrijdag 17 februari 2017, 10:15

wanadee schreef:Net op het journaal gehoord NOS

Het staat nu ook op teletekst.
Dank je.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#92 Bericht door stevenl » vrijdag 17 februari 2017, 10:18

Als ik het goed begrijp is dit een regeling uit het verleden, die nu niet meer kan worden teruggedraaid.

Een van de voorbeelden hoe het niet moet.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#93 Bericht door Tonboy » vrijdag 17 februari 2017, 11:40

Lammert de Haan schreef:Een simpel "weg uit Europa en uit de euro" (Wilders) is echter niet de oplossing. Ga de samenwerking in Europa anders organiseren en beperk je daarbij tot de hoofdlijnen van vrij verkeer van mensen en goederen. Ga dus terug naar de basis.
Laat je in ieder geval er juist op dit punt niet van weerhouden om daarom niet om Wilders te stemmen. Er zal in Nederland nooit een politieke meerderheid ontstaan die een Nexit veroorzaakt, daarvoor hebben de overige partijen nog te veel op hun stemmende aanhang en denken daardoor een vrijbrief te hebben om met het experiment "Europa één" door te gaan.
Indien de PVV de grootste partij wordt en daardoor bijna noodgedwongen in de regering komt, zal er naar mijn mening veel meer gereconstrueerd worden door Brussel om tot een werkbaar "Europa één" te komen.
Je ziet dat nu al over van alles mbt de organisatie van Europa wordt nagedacht, sinds de mensen in VK democratisch hebben besloten uit de EU te stappen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verkiezingen 2017

#94 Bericht door wanadee » vrijdag 17 februari 2017, 11:43

Ik heb geen of het uit het verleden komt idee maar de meeste gepensioneerden hier dachten ook dat ze een waardevast pensioen hadden. En als die politici daar ook maar een greintje fatsoen hebben veranderen ze het zelf, dat zou een goed signaal zijn. Nu worden de vooroordelen slechts bevestigd en versterkt dat ze daar meer voor zichzelf zitten dan voor de burger.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verkiezingen 2017

#95 Bericht door wanadee » vrijdag 17 februari 2017, 11:44

torkom schreef:
wanadee schreef:Ik vind dit wel lastig Torkom. Wat Lammert ook al schreef, in ons uppie kunnen we dit niet doen. Een groot land als GB die ook nog zijn eigen munt heeft kan de sprong wagen maar voor ons is het funest denk ik.
Wat ik niet snap is de onbeschaamdheid van deze parlementariers en hun "moederpartijen". Elke politicus moet tegenwoordig de EU verdedigen en toegeven dat niet alles op rollettjed loopt. En dan gaan ze zon stunt uithalen.
Asociaal en een bewijs van minachting voor de burger.

Ik ben ook niet voor helemaal uit de EU stappen maar wel voor een veel betere samenwerking op voor de hand liggende terreinen als criminaliteits-bestrijding, handel etc in tegenstelling tot alles maar opgelegd krijgen van uit Brussel en de lidstaten nauwelijks meer iets in te brengen hebben. En dan ook nog te bedenken dat in Brussel ongekozen "politici" het schijnbaar voor het zeggen hebben. Ik kan er soms echt niet meer bij ....
Volkomen mee eens.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Verkiezingen 2017

#96 Bericht door torkom » vrijdag 17 februari 2017, 12:22

Tonboy schreef: Indien de PVV de grootste partij wordt en daardoor bijna noodgedwongen in de regering komt, zal er naar mijn mening veel meer gereconstrueerd worden door Brussel om tot een werkbaar "Europa één" te komen.
Je ziet dat nu al over van alles mbt de organisatie van Europa wordt nagedacht, sinds de mensen in VK democratisch hebben besloten uit de EU te stappen.
Exact !...Gebruik Wilders om een veel effectievere EU te krijgen...Stem Eurofiele partijen en ze krijgen het gevoel dat ze zich alles kunnen permitteren met zoals vandaag al weer blijkt alle gevolgen van dien...
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#97 Bericht door Thaimax » vrijdag 17 februari 2017, 14:39

Ik heb me toch ingeschreven en de oranje antwoord enveloppe met mijn keuze gaat morgen op de bus via de ambassade richting NL
Laatst gewijzigd door Thaimax op vrijdag 17 februari 2017, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Verkiezingen 2017

#98 Bericht door Lammert de Haan » vrijdag 17 februari 2017, 14:40

torkom schreef:
Tonboy schreef: Indien de PVV de grootste partij wordt en daardoor bijna noodgedwongen in de regering komt, zal er naar mijn mening veel meer gereconstrueerd worden door Brussel om tot een werkbaar "Europa één" te komen.
Je ziet dat nu al over van alles mbt de organisatie van Europa wordt nagedacht, sinds de mensen in VK democratisch hebben besloten uit de EU te stappen.
Exact !...Gebruik Wilders om een veel effectievere EU te krijgen...Stem Eurofiele partijen en ze krijgen het gevoel dat ze zich alles kunnen permitteren met zoals vandaag al weer blijkt alle gevolgen van dien...
Ook indien de PVV de grootste partij wordt zal dit niet leiden tot regeringsdeelname. Heeft de PVV ooit wel eens regeringsverantwoordelijkheid durven dragen? Nee! Toen het iets moeilijker werd trok zij zelfs haar gedoogsteun aan Rutte I in. Trouwens: in het verkiezingsprogramma van de PVV van maar liefst een heel A-4tje wordt met geen woord gerept over de EU en de euro: een gebrek aan ruimte? Maar dan had het in ieder geval nog op de achterkant kunnen worden opgenomen.

Een politieke meerderheid binnen Nederland voor wat betreft een Nexit is inderdaad niet te verwachten. Daarvoor zijn de belangen van Nederlandse politici bij het in stand houden van de EU te groot c.q. is het pluche zitten te belangrijk. Maar toch hangt de geur van een eurocrisis en daarmee van een EU crisis weer in de lucht en wel boven Griekenland en Frankrijk. Mocht het IMF zich inderdaad terugtrekken uit het “Project Griekenland”, waar ik vanmorgen eerder over schreef en mocht Le Pen dit jaar de verkiezingen in Frankrijk winnen, wat beslist niet ondenkbeeldig is, dan wordt de stekker op een andere manier uit het stopcontact gehaald en is het afgelopen met de EU en met de euro.

Het wordt hoog tijd om na te denken over wat er dan zal moeten gebeuren. Op dit punt bespeur ik toch een zekere geestelijke luiheid, zowel bij politici als bij de burgers. Vandaar vorig jaar mijn bijdrage over de vorming van een Noordzee Unie. Wees daar nu al op voorbereid! Zelfs al zou de EU ook dit weer overleven (wat trouwens uitstel van executie zou betekenen), ook dan bepleit ik de vorming van een Noordzee Unie. Maar daar is dan wél politiek draagvlak voor nodig in Nederland.

Er wordt zeker, na de Brexit, nagedacht over de organisatie van Europa, maar ik denk op een andere manier dan jij denkt. Aanvankelijk hoorde je politici (waaronder zelfs Jeroen Dijsselbloem, voorzitter van de Europese Commissie) spreken over de noodzakelijkheid van een meer terughoudende opstelling van de EU, om de burgers maar niet nog meer van haar te vervreemden. Maar de hedendaagse praktijk geeft al weer een totaal ander beeld te zien. Kopstukken binnen de EU bepleitten kortgeleden zelfs nog de oprichting van een Europees Leger. Gelukkig kregen zij de handen van andere politici niet op elkaar: vrijwel niemand was bereid om gezamenlijk hiervoor nog eens € 30 miljard per jaar op tafel te leggen, maar anders had men wellicht nu al gewerkt aan de bouw van een eigen Militair Hoofdkwartier, wat dan gevestigd zou worden in Duitsland!

De simpele 'Wilders-oplossing', om zonder meer maar uit de EU te stappen (want dat was immers het geluid wat hij in het verleden altijd liet horen, terwijl hij nu zwijgt als het graf), is inderdaad te simpel en zou een regelrechte economische ramp voor Nederland inhouden.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#99 Bericht door Arietwee » vrijdag 17 februari 2017, 15:16

Niemand wil uit de eu, maar wil dat iedereen z'n eigen rekeningen betaalt. Zuid europa Zodat wij de oudjes kunnen onderhouden.
En verder niet meer moslims naar nederland en zwarte piet pik zwart. Lager opgeleide met boeren verstand snappen dat, bij hoger opgeleide zoals jij valt het kwartje maar niet. [|(

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verkiezingen 2017

#100 Bericht door wanadee » zaterdag 18 februari 2017, 08:30

Nee, ik ga niet stemmen vanuit thailand. Voor de eerste keer in mijn leventje ga ik niet stemmen.
Zijn we weer on topic :crazy:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#101 Bericht door stevenl » zaterdag 18 februari 2017, 09:25

Heb net het stembiljet ingevuld. En aangezien ik a.s. maandag toch op de ambassade moet zijn lever ik het persoonlijk in, in de oranje envelop.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Verkiezingen 2017

#102 Bericht door genesis » maandag 20 februari 2017, 00:26

Toch hebben de rechtse 'dissidente' partijen zoals in Nederland, frankrijk & Duitsland een heel duidelijk effect en geven stem aan de onvrede van een heel groot deel van de bevolking, zullen de heersende partijen de 'controle' willen behouden in hun land dan zullen ze op moeten schuiven, of ze nou willen of niet.

Want anders komen er nog veel extremere partijen in de toekomst, waarbij de huidige personen die nu de nu rechtse partijen vertegenwoordigen zullen 'verbleken'.

Een correctie komt er zowizo, is het niet nu dan wel later, economische crises (oost en zuid Europa) in de portemonee en 'allochtone' (is dit word nog toegestaan?) niet geintegreerde personen (een ieder mag voor zichzelf invullen wat daar de referentie voor is), zal toch de schoen uiteindelijk teveel laten wringen.

En nee ik denk niet dat de Nazi's in de toekomst weer door de straten zullen marcheren en de we de concentratiekampen terug zullen krijgen en de schoorstenen weer zullen gaan zien roken, dat is voor mij klinklare nonsens.

Maar geen gehoor en gevolg geven aan wat een steeds grotere groep mensen denkt en met name voelt, is het stomste wat de heersende elite (politici) kunnen doen, dat komt vroeg of laat als een boemering terug en dan is de schade alleen nog maar groter.

Ik maak me grote zorgen, want ik heb het gevoel 'dat het niet goed maar gaat komen', en dat de goede (autochtone alswel allochtone) medemens hier enorm de dupe van gaan worden en waarom...... omdat de Europese politiek 'erbij stond en ernaar keek', maar nix deed, en de 'gewone' man als dom (tokkie), danwel voor racist uitmaakte en hem/haar op die manier de mond snoerde.... Terwijl die nix anders wilde dan zijn zorg uitspreken en een gewillig oor wilde vinden die zijn zorgen serieus wilde nemen......

Genesis

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#103 Bericht door Arietwee » maandag 20 februari 2017, 07:12

:clap:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Verkiezingen 2017

#104 Bericht door Jim » maandag 20 februari 2017, 08:46

genesis schreef: Maar geen gehoor en gevolg geven aan wat een steeds grotere groep mensen denkt en met name voelt, is het stomste wat de heersende elite (politici) kunnen doen, dat komt vroeg of laat als een boemering terug en dan is de schade alleen nog maar groter.
Waar moet je dan gehoor aan geven?

Iedereen roept maar wat en iedereen is heilig overtuigd van zijn gelijk en niemand duldt kritiek of tegenspraak.
Om iedereen z'n zin te geven moet je Nederland opdelen in 17 miljoen koninkrijkjes.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verkiezingen 2017

#105 Bericht door wanadee » maandag 20 februari 2017, 11:47

Vrij simpel.
Alle idiote regelingen afschaffen. Zoals de maandelijkse verhuizingen, de veel te riante regelingen voor europarlementariers en gelijk trekken met " gewone" parlementariers.
Daarnaast weer veel meer dingen zelf beslissen in de afzonderlijke lidstaten. Zoals bv hoeveel vluchtelingen er binnen mogen komen. Europa moet er alleen maar zijn voor alle beslissingen die uitsluitend in europees verband genomen kunnen worden. Bv over klimaatbeheersing, handelsverdragen ed.
Als nederlanders het gevoel krijgen dat we weer baas in eigen land zijn en geen geld verkwisten aan een veel te ruimdenkend europa is er al een hoop gewonnen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”