Verkiezingen 2017

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#106 Bericht door Thaimax » maandag 20 februari 2017, 12:22

wanadee schreef:Vrij simpel.
Alle idiote regelingen afschaffen. Zoals de maandelijkse verhuizingen, de veel te riante regelingen voor europarlementariers en gelijk trekken met " gewone" parlementariers.
Daarnaast weer veel meer dingen zelf beslissen in de afzonderlijke lidstaten. Zoals bv hoeveel vluchtelingen er binnen mogen komen. Europa moet er alleen maar zijn voor alle beslissingen die uitsluitend in europees verband genomen kunnen worden. Bv over klimaatbeheersing, handelsverdragen ed.
Als nederlanders het gevoel krijgen dat we weer baas in eigen land zijn en geen geld verkwisten aan een veel te ruimdenkend europa is er al een hoop gewonnen.
Te simpel :clap:
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Verkiezingen 2017

#107 Bericht door Jim » maandag 20 februari 2017, 13:01

wanadee schreef:Daarnaast weer veel meer dingen zelf beslissen in de afzonderlijke lidstaten. Zoals bv hoeveel vluchtelingen er binnen mogen komen.
Leuk voorbeeld.
Hoe stel je dat voor dan?

Met een verblijfsvergunning afgegeven in Italie mag je ook reizen naar Nederland.
Ga je Italie verbieden vluchtelingen op te nemen?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verkiezingen 2017

#108 Bericht door wanadee » maandag 20 februari 2017, 14:01

Jim schreef:
wanadee schreef:Daarnaast weer veel meer dingen zelf beslissen in de afzonderlijke lidstaten. Zoals bv hoeveel vluchtelingen er binnen mogen komen.
Leuk voorbeeld.
Hoe stel je dat voor dan?

Met een verblijfsvergunning afgegeven in Italie mag je ook reizen naar Nederland.
Ga je Italie verbieden vluchtelingen op te nemen?
Voor mij mogen de grenzen open blijven, mits er niet zo'n ongecontroleerde stroom binnen komt als vorig jaar.
Maar als iemand in Itaie een verblijfsvergunning aanvraagd wordt hij dus inwoner van Italie en komt hij niet hier in de opvang en hoeven we niet hier woonruimte met meubelgeld te regelen. Als hij zijn verblijfsvergunning daar heeft mag hij hier komen werken maar is hij verantwoordelijk voor zichzelf en niet de nederlandse belastingbetaler.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#109 Bericht door Tonboy » maandag 20 februari 2017, 14:31

Jim schreef:Met een verblijfsvergunning afgegeven in Italie mag je ook reizen naar Nederland.
Ga je Italie verbieden vluchtelingen op te nemen?
Denk je echt dat Italië zo veel vluchtelingen zou opnemen als ze geen geld hiervoor van Brussel krijgen ? Zelfde geld voor Turkije en Griekenland. En nu krijgt Libië ook geld om de bootjes met zogenaamde "vluchtelingen" tegen te houden.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#110 Bericht door Arietwee » maandag 20 februari 2017, 15:17

Oorlog is bijna voorbij. Kunnen ze allemaal weer terug om hun land weer op te bouwen. Probleem opgelost.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verkiezingen 2017

#111 Bericht door driver » maandag 20 februari 2017, 16:47

Arietwee schreef:Oorlog is bijna voorbij. Kunnen ze allemaal weer terug om hun land weer op te bouwen. Probleem opgelost.
Denk het niet. Ze krijgen een verblijfsvergunning en de meeste zorgen uiteraard voor gezins hereniging en dus blijven ze hier. Waarom terug gaan als hier alles op het bekende presenteer blaadje wordt aangereikt. Van mij mag iedereen die niet aantoonbaar in het land van herkomst in de problemen komt direct weer terug als de situatie daar veilig is. Vluchten om wat voor reden dan ook is een maar iedereen vervolgens hier laten is twee vindt ik. Geen gevaar meer in eigen land dan gewoon terug is mijn motto.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Verkiezingen 2017

#112 Bericht door Joep » dinsdag 21 februari 2017, 05:28

driver schreef:
Arietwee schreef:Oorlog is bijna voorbij. Kunnen ze allemaal weer terug om hun land weer op te bouwen. Probleem opgelost.
Denk het niet. Ze krijgen een verblijfsvergunning en de meeste zorgen uiteraard voor gezins hereniging en dus blijven ze hier. Waarom terug gaan als hier alles op het bekende presenteer blaadje wordt aangereikt. Van mij mag iedereen die niet aantoonbaar in het land van herkomst in de problemen komt direct weer terug als de situatie daar veilig is. Vluchten om wat voor reden dan ook is een maar iedereen vervolgens hier laten is twee vindt ik. Geen gevaar meer in eigen land dan gewoon terug is mijn motto.
Daarom pleiten de regeringen van diverse landen ook voor opvang in de regio. Maar om de één of andere reden krijgen ze dat niet spits. Zou het te maken hebben met de verwachte tekorten op de arbeidsmarkt ?? Ik weet het niet, maar er zal ongetwijfeld een goede reden zijn. M.i. is dat veel goedkoper en effectiever. Voor de vluchtelingen en voor de opvangende landen.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#113 Bericht door Arietwee » dinsdag 21 februari 2017, 07:14

Waarschijnlijk omdat er een hoop tuig tussen zit. Dus sturen ze ze liever door naar ons toe? :worshippy:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Verkiezingen 2017

#114 Bericht door Jim » dinsdag 21 februari 2017, 08:57

wanadee schreef: Voor mij mogen de grenzen open blijven, mits er niet zo'n ongecontroleerde stroom binnen komt als vorig jaar.
Maar als iemand in Itaie een verblijfsvergunning aanvraagd wordt hij dus inwoner van Italie en komt hij niet hier in de opvang en hoeven we niet hier woonruimte met meubelgeld te regelen. Als hij zijn verblijfsvergunning daar heeft mag hij hier komen werken maar is hij verantwoordelijk voor zichzelf en niet de nederlandse belastingbetaler.
Die stroom komt door de oorlog. Een oorlog die we zo'n beetje zelf hebben gecreëerd.
Je kan daar niet de zuid-Europese landen alleen voor laten opdraaien.
Joep schreef:Daarom pleiten de regeringen van diverse landen ook voor opvang in de regio. Maar om de één of andere reden krijgen ze dat niet spits.
Het overgrote deel van de vluchtelingen wereldwijd - bijna 90 procent - wordt opgevangen in de regi (sorry, plaatje is wat groot)
Afbeelding

Zie ook: https://www.vluchteling.nl/nl/Nieuws-Ov ... regio.aspx
Tonboy schreef:Denk je echt dat Italië zo veel vluchtelingen zou opnemen als ze geen geld hiervoor van Brussel krijgen ? Zelfde geld voor Turkije en Griekenland. En nu krijgt Libië ook geld om de bootjes met zogenaamde "vluchtelingen" tegen te houden.
Waarom zouden ze hiervoor geen EU geld mogen gebruiken. Het is een EU probleem.
Turkije en Libie krijgen trouwens geen geld. Dat geld gaat naar NGOs in de regio... voor opvang in de regio.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Verkiezingen 2017

#115 Bericht door Joep » dinsdag 21 februari 2017, 09:20

Dank je Jim, dat wist ik niet

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verkiezingen 2017

#116 Bericht door wanadee » dinsdag 21 februari 2017, 09:29

Ik ben het niet met je eens dat wij een oorlog hebben gecreeerd en vind dat wij als europa daarin geen enkele verantwoordelijkheid in hebben.
En als de zuid europese landen beginnen met vluchtelingen direct weer terug te zetten op het strand waar ze vandaan komen is het binnen no time opgelost, 90 procent zijn economische vluchtelingen.
De meeste vluchtelingen zijn al doorgestroomd naar noord europa en volgens mij betalen de zuidelijke landen niet mee aan de opvang en huisvesting van die meute. Dus ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom wij moeten meebetalen aan hun opvang.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Verkiezingen 2017

#117 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 21 februari 2017, 09:50

t Is misschien niet veel maar ik zie, net als Jim, toch wel “enig” verschil tussen de opvang van Syrische vluchtelingen in de regio en elders.

Overigens: dreigt er nu niet het gevaar dat twee topics door elkaar heen lopen? Ik vond het zinvol dat Brake034 een nieuw topic startte onder “Praathuis”.

Afbeelding
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#118 Bericht door Tonboy » dinsdag 21 februari 2017, 10:14

Jim schreef:Die stroom komt door de oorlog. Een oorlog die we zo'n beetje zelf hebben gecreëerd.
Je kan daar niet de zuid-Europese landen alleen voor laten opdraaien.
Tuurlijk, de westerling heeft alles zelf gecreëerd, wij zijn natuurlijk 100% verantwoordelijk voor de burgeroorlog cq heilige oorlogen in die landen. .... Weet je hoe dom dat klinkt ? Verdiep je eerst eens in de strijd tussen de verschillende partijen wil ik je vragen. Dat schuldgevoel dat jij hebt, is ons opgedrongen door onze politici. Dat neem ik je niet kwalijk, maar vraag je wel dan verder te onderzoeken of het wel zo is. En kijk dan ook eens naar de economische belangen van het westen in dat deel van de wereld.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Verkiezingen 2017

#119 Bericht door Jim » dinsdag 21 februari 2017, 12:17

Dit is een aardige samenvatting.
http://www.youtube.com/watch?v=pzmO6RWy1v8

tl;dw Amerikaanse steun aan de rebellen in Afghanistan en de Irak oorlog hebben Al Qaida en ISIS groot gemaakt.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verkiezingen 2017

#120 Bericht door wanadee » dinsdag 21 februari 2017, 12:50

Geeft een simplistisch verdraaid beeld. De mentaliteit van die gasten zorgt er voor dat ze zich constant oppompen om hun minderwaardigheidsomplex te onderdrukken. Iedereen die ook maar iets van hun overtuiging afwijkt mag gedood worden volgens allah. Of dat nu bejaarden , vrouwen of kinderen zijn maakt allemaal niks uit.
Ze hebben simpelweg nog een mentaliteit uit de middeleeuwen.
Dus misschien is het wel jouw schuld jim, maar zeker niet de mijne :crazy:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”