Verkiezingen 2017

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Verkiezingen 2017

#1 Bericht door Thaimax » maandag 21 november 2016, 03:23

Geen politiek maar alleen nieuwsgierig wie woonachtig hier in Thailand / Filipijnen etc. gaat stemmen heb een 'kijkje' genomen op de website maar er moet zoveel ingevuld worden....voor mij laat-maar...bovendien heeft het zin ? de volksverlakkers doen toch niet wat ze beloven... :crazy:
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

chaiyaphum
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: vrijdag 15 september 2006, 10:55
Locatie: Korat

Re: Verkiezingen 2017

#2 Bericht door chaiyaphum » maandag 21 november 2016, 07:41

ik

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Verkiezingen 2017

#3 Bericht door dutch » maandag 21 november 2016, 07:58

Ik pas.Men geeft nul komma nul procent om die paar stemmetjes in Thailand.

Ik ben per 01-01-2006 eenzijdig uit mijn jarenlange ziekteverzekering geflikkerd.
Krijg nu die ABN(staats) bank toestand die er aan staat te komen.Een Tiental jaren voorbereiding voor emigratie ( de oudere lezers weten het wel) om alles op de wettelijk 100% juiste wijze te regelen,wordt keer op keer eenzijdig veranderd/gecanceld en ze laten je hier gewoon maar proberen een en ander op te lossen.
De overheid is een onbetrouwbare partner gebleken.
( grand father regelingen heeft men nooit van gehoord.)

Maar de inkomsten belasting is er als de kippen bij om wat te plukken ,ook al is het tegen de regels van het belasting verdrag,
Goed..........ik heb weer even mijn gal gespoten en dat helpt om een nieuw hersen infarct te voorkomen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#4 Bericht door Thaimax » maandag 21 november 2016, 08:28

dutch schreef:Ik pas.Men geeft nul komma nul procent om die paar stemmetjes in Thailand.

Ik ben per 01-01-2006 eenzijdig uit mijn jarenlange ziekteverzekering geflikkerd.
Krijg nu die ABN(staats) bank toestand die er aan staat te komen.Een Tiental jaren voorbereiding voor emigratie ( de oudere lezers weten het wel) om alles op de wettelijk 100% juiste wijze te regelen,wordt keer op keer eenzijdig veranderd/gecanceld en ze laten je hier gewoon maar proberen een en ander op te lossen.
De overheid is een onbetrouwbare partner gebleken.
( grand father regelingen heeft men nooit van gehoord.)

Maar de inkomsten belasting is er als de kippen bij om wat te plukken ,ook al is het tegen de regels van het belasting verdrag,
Goed..........ik heb weer even mijn gal gespoten en dat helpt om een nieuw hersen infarct te voorkomen.
100 % juist !
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#5 Bericht door stevenl » maandag 21 november 2016, 08:29

Ik heb mezelf geregistreerd.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Verkiezingen 2017

#6 Bericht door torkom » maandag 21 november 2016, 09:02

50 plus ...is dat niks ?
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#7 Bericht door stevenl » maandag 21 november 2016, 09:15

torkom schreef:50 plus ...is dat niks ?
Nmm: nee. Henk Krol is niks, plus ik geloof niet in partijen die alleen voor bepaalde groepen opkomen: PvdD en 50+.

En daarnaast nog het interne gerommel, dus voor mij geen 50+.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Verkiezingen 2017

#8 Bericht door torkom » maandag 21 november 2016, 09:25

stevenl schreef:
torkom schreef:50 plus ...is dat niks ?
Nmm: nee. Henk Krol is niks, plus ik geloof niet in partijen die alleen voor bepaalde groepen opkomen: PvdD en 50+.
In ieder geval beter dan partijen die alleen voor zichzelf in het parlement zitten...en 50 plussers zijn we hier tenslotte bijna allemaal...
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Verkiezingen 2017

#9 Bericht door trangerkuda » maandag 21 november 2016, 09:38

Ik pas niet en heb mezelf derhalve maar weer eens een keer geregistreerd.

En nee, ik koester geen hooggespannen verwachtingen wat het hebben van directe invloed aangaat. Maar niet stemmen, omdat je van mening bent 'dat het toch niets uitmaakt', is er in feite aan meewerken, dat er inderdaad niets - in positieve zin in ieder geval - zal veranderen.

En je behoudt, wanneer je wel stemt, tevens het morele recht, om kritiek te leveren, wanneer later wederom geconstateerd moet worden, dat de volgende groep beleidsmakers jou en mij weer eens belazeren en een volgende poot uitdraaien.

Ik ben lang geleden al tot de conclusie gekomen, dat het enige betrouwbare aan een politicus/politica zijn of haar onbetrouwbaarheid is.

Ook ben ik met velen van mening, dat het grootste probleem - ook weer bij de verkiezingen volgend jaar - zal zijn, het zoeken naar een kandidaat (m/v) die wellicht het minst onbetrouwbaar zal blijken te zijn.

Maar wel of geen gebruik maken van je stemrecht, is gelukkig nog een van die keuzes die eenieder op basis van eigen overtuiging kan en mag maken. Succes daarmee.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#10 Bericht door stevenl » maandag 21 november 2016, 09:40

torkom schreef:
stevenl schreef:
torkom schreef:50 plus ...is dat niks ?
Nmm: nee. Henk Krol is niks, plus ik geloof niet in partijen die alleen voor bepaalde groepen opkomen: PvdD en 50+.
In ieder geval beter dan partijen die alleen voor zichzelf in het parlement zitten...en 50 plussers zijn we hier tenslotte bijna allemaal...
Henk Krol beter dan ...? Nmm uitdrukkelijk nee.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verkiezingen 2017

#11 Bericht door wanadee » maandag 21 november 2016, 09:45

Denk dat ik maar wilders ga stemmen deze keer, hij of krol :crazy:

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Verkiezingen 2017

#12 Bericht door torkom » maandag 21 november 2016, 10:00

stevenl schreef: Henk Krol beter dan ...? Nmm uitdrukkelijk nee.
Alleen omdat hij de boel opgelicht zou hebben met z'n gaykrant ? Hij lag een paar dagen geleden bij Pauw hierover ernstig in de clinch en beweert dat na uitgebreid onderzoek door de Fiod e.a er helemaal niks aan de hand was...Ik denk dat hij mede hierdoor in de toekomst elke schijn van frauduleus handelen wil vermijden...
Plus er werden een aantal bemoedigende zaken aangestipt door andere leden van 50 plus..

Voor mij wordt de keuze dan ook Wilders of 50 plus...
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#13 Bericht door stevenl » maandag 21 november 2016, 10:09

trangerkuda schreef:Ik pas niet en heb mezelf derhalve maar weer eens een keer geregistreerd.

En nee, ik koester geen hooggespannen verwachtingen wat het hebben van directe invloed aangaat. Maar niet stemmen, omdat je van mening bent 'dat het toch niets uitmaakt', is er in feite aan meewerken, dat er inderdaad niets - in positieve zin in ieder geval - zal veranderen.

En je behoudt, wanneer je wel stemt, tevens het morele recht, om kritiek te leveren, wanneer later wederom geconstateerd moet worden, dat de volgende groep beleidsmakers jou en mij weer eens belazeren en een volgende poot uitdraaien.

Ik ben lang geleden al tot de conclusie gekomen, dat het enige betrouwbare aan een politicus/politica zijn of haar onbetrouwbaarheid is.

Ook ben ik met velen van mening, dat het grootste probleem - ook weer bij de verkiezingen volgend jaar - zal zijn, het zoeken naar een kandidaat (m/v) die wellicht het minst onbetrouwbaar zal blijken te zijn.

Maar wel of geen gebruik maken van je stemrecht, is gelukkig nog een van die keuzes die eenieder op basis van eigen overtuiging kan en mag maken. Succes daarmee.
Helemaal mee eens.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#14 Bericht door stevenl » maandag 21 november 2016, 10:12

torkom schreef:
stevenl schreef: Henk Krol beter dan ...? Nmm uitdrukkelijk nee.
Alleen omdat hij de boel opgelicht zou hebben met z'n gaykrant ?
Nee, zie mijn eerdere post.

Code: Selecteer alles

Nmm: nee. Henk Krol is niks, plus ik geloof niet in partijen die alleen voor bepaalde groepen opkomen: PvdD en 50+.

En daarnaast nog het interne gerommel, dus voor mij geen 50+.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Verkiezingen 2017

#15 Bericht door serpay » maandag 21 november 2016, 18:07

deze keer ga ik stemmen maar dit zal mijn laatste keer zijn.
na 5 jaar buiten nederland wonen ben ik toch een beetje vervreemd van de politiek .
en zeg dat ik nu alleen nog stem in het land waar ik woon en werk.
maar ieder zijn mening , dit is de mijne

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”