Mijn dank uitspreken

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Mijn dank uitspreken

#1 Bericht door genesis » zondag 23 oktober 2016, 21:36

Ik ben nu 4 jaar samen met, sinds een jaar mijn vrouw en we zijn 2 jaar samen in Nederland, ze heeft ook sinds dit jaar haar inburgerings diploma behaald. En er ligt nog meer voor ons in het verschiet Mogen we beiden hopen.

Toen onze relatie aanving had ik o en generlei ervaring met Thaise vrouwen, Thailand was voor mij een vakantieland, waar ik mooi kon duiken, van de natuur kon genieten en heel lekker eten. Heb ook nooit de ambitie gehad om een relatie aan te gaan met een buitenlandse vrouw, laat staan een Thaise.

Maar het leven neemt soms wendingen die je niet kan voorzien en ik had ook niet gedacht dat liefde mij nog een keer zou treffen in mijn leven, laat staan in het buitenland, maar dat is wel gebeurd.

Ik kende Thailand niet echt en het 'internet' is een hele slechte om informatie op te doen, omdat daar vaak de 'excessen' vermeld worden, vrouwen die liegen en bedriegen en je uitkleden, land van losse zeden.

Weet nu natuurlijk dat Thailand helemaal geen land is van losse zeden maar overwegend zeer traditioneel en ook dat de meeste vrouwen die in relatie zijn met een westerling het eigenlijk gewoon goed voor hebben met hun partner, net zoals de westerse vrouwen.

Toch heb ik, met name de 1ste 2 jaar veel stress gehad om alles te kunnen begrijpen omdat er toch fikse culturele verschillen zijn, dus dat kan nogal eens misverstanden cq miscommunicatie geven.

Ik heb hier van vele mensen op dit forum heel veel hulp en advies gekregen waardoor het slagen van onze relatie veel makkelijker is gegaan.

Dus bij deze wil ik mijn dank uitspreken aan een ieder die me/ons hierin geholpen hebben met raad en daad, ook de mensen die onderhand niet meer op het forum zijn en ik kan jullie vertellen, die mis ik wel op dit forum, want dat waren toch mijn 'vrienden' van het eerste uur voor mij.

Jongens (en meisjes ;) ) bedankt! :thumbsup:

Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op woensdag 26 oktober 2016, 23:41, 6 keer totaal gewijzigd.

john123456
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 18 januari 2015, 09:13
Locatie: Korat Thailand

Re: Mijn dank uitspreken

#2 Bericht door john123456 » maandag 24 oktober 2016, 00:43

Mooi geschreven nog veel geluk in de liefde

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Mijn dank uitspreken

#3 Bericht door Pieter » maandag 24 oktober 2016, 07:26

Ik ben over morgen al weer 14 jaar getrouwd met een thaise en de cultuur verschillen blijven lekker wel aanwezig
ondertussen in Nederland , daarna thailand (8 jaar) en nu weer nederland (alweer bijna 2 jaar)

mijn vrouw is ingeburgerd, heeft een nederlands paspoort en is pas met haar tweede baan (40 uur per week) begonnen.
onze 12 jarige dochter doet het ook goed en ikke ook (denk ik)

wel heeft mijn vrouw regelmatig "last" van den nederlandse "vieze man" gevallen die een verwrongen beeld van de thaise vrouw hebben
(vast via internet opgedaan). dit via facebook en andere media maar ook rechtstreeks

Pieter

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Mijn dank uitspreken

#4 Bericht door jumbo » woensdag 26 oktober 2016, 05:34

genesis schreef:I het 'internet' is een hele slechte om informatie op te doen, omdat daar vaak de 'excessen' vermeld worden, vrouwen die liegen en bedriegen en je uitkleden, land van losse zeden.
Dat was voor mij juist de criteria waarop ik bepaalde dat het hier wel eens leuk kon zijn, heb me bepaald niet vergist.. :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Mijn dank uitspreken

#5 Bericht door genesis » woensdag 26 oktober 2016, 23:22

jumbo schreef:
genesis schreef:I het 'internet' is een hele slechte om informatie op te doen, omdat daar vaak de 'excessen' vermeld worden, vrouwen die liegen en bedriegen en je uitkleden, land van losse zeden.
Dat was voor mij juist de criteria waarop ik bepaalde dat het hier wel eens leuk kon zijn, heb me bepaald niet vergist.. :lol: :lol:
Uhh... ja dat wel natuurlijk... er is voor elk wat wils. Maar wat de meeste mensen denken, dat het schering en inslag is in Thailand in hun beleving, klopt niet erg.

Samen hebben we zo'n 2 jaar in Chiang Mai vertoeft, in deze stad leven toch zo'n 1 miljoen inwoners, als je dan kijkt dat de straat waar de meeste meisjes van vertier hun inkomen verwerven, slechts zo'n 500 meter lang is, laten daar zo'n 1000 Thai werkzaam zijn (dit is een overschat getal) en dan zijn er nog wel enkele plekken waar die zijn, maar minder geconcentreerd dan valt het heel erg mee met het "Sodom & Gomorra' in deze stad. Phuket vond ik ook wel meevallen btw.

Pattaya vond wel enorm, 1 keer voor 3 dagen geweest tijdens een eerste reis van BM Air als rondreis. Pattaya vond ik overigens h-e-l-e-m-a-a-l nix, dat bevestigde voor mij wel het idee wat ik van Thailand had op dat punt voor de eerste keer!

Een Thai is zeer traditioneel ingesteld, nationalistisch en monarchist en kijken behoorlijk neer op de Thai die in deze sector hun inkomen verwerven, dus die zijn ook niet zo anders als de meeste 'gewone' mensen op dit punt.

Genesis

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Mijn dank uitspreken

#6 Bericht door jumbo » donderdag 27 oktober 2016, 02:38

genesis schreef:
jumbo schreef:
genesis schreef:I het 'internet' is een hele slechte om informatie op te doen, omdat daar vaak de 'excessen' vermeld worden, vrouwen die liegen en bedriegen en je uitkleden, land van losse zeden.
Dat was voor mij juist de criteria waarop ik bepaalde dat het hier wel eens leuk kon zijn, heb me bepaald niet vergist.. :lol: :lol:
Uhh... ja dat wel natuurlijk... er is voor elk wat wils. Maar wat de meeste mensen denken, dat het schering en inslag is in Thailand in hun beleving, klopt niet erg.

Samen hebben we zo'n 2 jaar in Chiang Mai vertoeft, in deze stad leven toch zo'n 1 miljoen inwoners, als je dan kijkt dat de straat waar de meeste meisjes van vertier hun inkomen verwerven, slechts zo'n 500 meter lang is, laten daar zo'n 1000 Thai werkzaam zijn (dit is een overschat getal) en dan zijn er nog wel enkele plekken waar die zijn, maar minder geconcentreerd dan valt het heel erg mee met het "Sodom & Gomorra' in deze stad. Phuket vond ik ook wel meevallen btw.

Pattaya vond wel enorm, 1 keer voor 3 dagen geweest tijdens een eerste reis van BM Air als rondreis. Pattaya vond ik overigens h-e-l-e-m-a-a-l nix, dat bevestigde voor mij wel het idee wat ik van Thailand had op dat punt voor de eerste keer!

Een Thai is zeer traditioneel ingesteld, nationalistisch en monarchist en kijken behoorlijk neer op de Thai die in deze sector hun inkomen verwerven, dus die zijn ook niet zo anders als de meeste 'gewone' mensen op dit punt.

Genesis
Ik denk toch dat je dan nog niet alles goed hebt begrepen of ervaren over de Thaise maatschappij, nagenoeg iedere familie heeft wel iemand die in die economische pijler van de Thaise economie employ heeft, google maar even naar de kerncijfertjes, zijn openbaar en bedenk je dat je geen straat voorbij kan gaan of er zit wil een karakoe of thai coffeeshop, waar 80% meer gebeurd als de plaatsen die jij opnoemt. Het grootste gedeelte van de dames werkt voor de Thaise clientele, spreken ook geen woord engels, je hebt nog meer kans op Japans.
Om niet te spreken van de grootste factor en dat is de mia noi, allemaal onderhouden naast het huwelijk en om financiele reden van de dames.
En ik zie die families hun handjes allemaal ophouden als dochter of zoonlief thuiskomt met het zuurverdiende geld

Ook in Chiang Mai heb je dan niet verder gekeken als de markt voor buitenlanders, er is veeeel meer te doen, ook voor buitenlanders en in andere wijken, maar nog veel meer voor de Thaise clientele

Phuket vond je wel meevallen; ik vond het een vuilnisbelt gelardeerd met hoeren net als Pattaya...elke zijstraat heeft daar wel zijn (halfverborgen) 'entertainment' met het goedkoopste van het goedkoopste

Edit; Niet heel Phuket, meer Patong kwa mijn omschrijving, er zijn prettige rustige stranden/gebieden maar ook daar ontkom je vaak niet aan prostitutie
Laatst gewijzigd door jumbo op donderdag 27 oktober 2016, 06:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Mijn dank uitspreken

#7 Bericht door genesis » donderdag 27 oktober 2016, 03:35

De Mia Noi reken ik daar niet onder, je zal er meer kijk op hebben dan ik, maar zo 'somber' als jij het schetst beleef ik het niet. En ik heb het dan met name over het (voor mij) zichtbare, want de Thai die 'service' verlenen aan Aziatische expats, dat kan ik natuurlijk niet zien.

Onwetendheid is niet altijd onprettig. :D

Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op donderdag 27 oktober 2016, 04:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Mijn dank uitspreken

#8 Bericht door jumbo » donderdag 27 oktober 2016, 03:54

genesis schreef:De Mia Noi reken ik daar niet onder, je zal er meer kijk op hebben dan ik, maar zo 'somber' als jij het schets beleef ik het niet. En ik heb het dan met name over het (voor mij) zichtbare, want de Thai die 'service' verlenen aan Aziatische expats, dat kan ik natuurlijk niet zien.

Onwetendheid is niet altijd onprettig. :D

Genesis
true... :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

hanshu

Re: Mijn dank uitspreken

#9 Bericht door hanshu » donderdag 27 oktober 2016, 09:43

Ben het wel met Jumbo eens....hier in een klein dorp in de Isaan steken de dames elkaar de loef af met verkregen goud, land, kleren en andere handige dingen. Mijn vriendin hoort dagelijks dat ze iets helemaal verkeerd doet door maar 1 farang er op na te houden. In dit kleine dorp is het simpel om de buitenlanders te volgen die hier het dorp in worden gesleept, de 1 na de ander, het is bijna komisch. Onder elkaar steken ze het ook niet onder stoelen of banken maar dragen het uit van: kijk mij eens handig zijn wat door de rest met jaloezie word erkend.Mijn (knappe) buurvrouw sleept gemiddeld 6 oudere heren per jaar binnen en de hele familie werkt daar aan mee. Ze werkt wel hard want ze zit nachten op het internet te struinen naar slachtoffers. :roll:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Mijn dank uitspreken

#10 Bericht door genesis » donderdag 27 oktober 2016, 14:08

Mijn vrouw haar familie woont in een klein bergdorpje in het noorden van Thailand er wonen denk ik zo'n 500 mensen.

Als we daar zijn ben ik de enige westerling en als ze me weer zien zijn ze wel een beetje aan me gewend.

In dit dorp gaat het zeer gemoedelijk en de 'afgunst & jalousie ' waar ik hierboven over lees is daar niet aanwezig cq niet zichtbaar op die manier.

Deze mensen zijn nog erg 'puur' net zoals ik mijn vrouw en haar familie beleef.

Ik heb op dit punt een beetje mazzel denk ik, van mijn kunde op dit punt dmv ruime ervaring moet ik het niet hebben :happyno:

Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op donderdag 27 oktober 2016, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.

hanshu

Re: Mijn dank uitspreken

#11 Bericht door hanshu » donderdag 27 oktober 2016, 16:05

genesis schreef:Mijn vrouw haar familie woont in een klein bergdorpje in het noorden van Thailand er wonen denk ik zo'n 500 mensen.

Als we daar zijn ben ik de enige westerling en als ze me zien zijn ze wel een beetje aan me gewend.

In dit dorp gaat het zeer gemoedelijk en de 'afgunst & jalousie ' waar ik hierboven over lees is daar niet aanwezig cq niet zichtbaar op die manier.

Deze mensen zijn nog erg 'puur' net zoals ik mijn vrouw en haar familie beleef.

Ik heb op dit punt een beetje mazzel denk ik, van mijn kunde op dit punt dmv ruime ervaring moet ik het niet hebben :happyno:

Genesis
Alhoewel ik ook regelmatig dames uit jouw regio ben tegengekomen aan de bar zijn het toch voornamelijk de dames uit de Isaan die elders hun rijst verdienen.Ik denk in ons dorp een voorzichtige schatting 40% (?) van de dames hebben verzorgende werkzaamheden gedaan op plekken als Pattaya. :crazy:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Mijn dank uitspreken

#12 Bericht door genesis » donderdag 27 oktober 2016, 21:53

Mijn vrouw is Akha en voordat ze zich in Thailand vestigenden (lang geleden) woonden ze in Birma. Mijn vrouw heeft ook een ander postuur dan Thaise dames.

Akha zijn ook behoorlijk gehecht aan hun cultuur en tradities, dat zie je ook terug in haar thuisdorp.

Ikzelf kwam eigenlijk nooit in bars in de tijd voor mijn vrouw, daarna overigens ook niet. :D

Genesis

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Mijn dank uitspreken

#13 Bericht door Gardensafari » vrijdag 28 oktober 2016, 07:47

De Thai en prostitutie: er zijn boeken vol geschreven over dit onderwerp.
Net als bij andere boeddhisten zijn de opvattingen over seks heel wat ruimer dan de onze.
Dat er door sommigen in de Isaan op de meiden in het vak of met meerdere farang wordt neergekeken is in de meeste gevallen gewoon de kift.
Als de vrouw in kwestie goed is voor de ouders, is ze zelf ook goed, want zo zit het boeddhisme in elkaar.
Goed doen is veel belangrijker dan iets fout doen.
Het is als in het christendom, maar dan omgekeerd.

Maar het ligt allemaal buitengewoon ingewikkeld. Een mia noi wordt niet gezin als een prostituee. Een meid die er meerdere farang op na houdt vaak ook niet: ze is slechts bezig de beste voor haarzelf en haar familie uit te zoeken. Vooral de meisjes die op uurbasis met mannen meegaan worden gezien als prostituee. Daarbij denkt men in de Isaan duidelijk ruimer dan in andere delen van Thailand. Op Bali is de levenshouding immers ook heel anders dan in de overige gedeelten van Indonesië.

Toch is Thailand op dit punt heel moeilijk te doorgronden. Mai penrai, maar ondertussen lekker roddelen, want daarin onderscheidt een Thai zich echt niet van de rest van de wereld.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Mijn dank uitspreken

#14 Bericht door dutch » vrijdag 28 oktober 2016, 08:56

Als ik het me nog goed herinner zijn de klanten van prostituees slechts voor 15-20% farang.De rest is Thais.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

hanshu

Re: Mijn dank uitspreken

#15 Bericht door hanshu » vrijdag 28 oktober 2016, 11:07

dutch schreef:Als ik het me nog goed herinner zijn de klanten van prostituees slechts voor 15-20% farang.De rest is Thais.
Die indruk heb ik ook Dutch....ik ben wel eens in die wijken geweest waar nooit farangs komen maar de dames werken daar nauwelijks voor de familie maar meer om de pilletjes te betalen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”