Thaise perikelen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Thaise perikelen

#1 Bericht door pong » dinsdag 06 september 2016, 19:11

Hoorde ik vandaag als commercial op de radio hier in NL; het is een boek (weet je nog hoe ouderwets dat is en hoe dat er uitziet en waar het toe dient?), nu te koop in de winkel of online bij BOL etc., prijs 19,95. Schijnt ook als e-reader voor veel minder te bestellen te zijn.
Geschreven door T.v.d.Schaaf, voorheen radio commentator. Of hij ook op dit forum post en zo ja, onder welke naam, weet ik echt niet. elst weet toch alles van stenen hoofd (=Hua Hin)?
Omdat het inmiddels al weer enkele jaartjes geleden is dat er nog een ordentelijk boek over TH in NL verscheen (dus geen in eigen beheer samengeraapt aantal korte blogs/artikels etc.), wilde ik het even noemen.
Behoudens van Sjonnie Hauser uit het koude noorden daar in ChMai (ook al weer enkele jaartjes terug dat de laatste uitkwam-die veeleer over de andere mekonglanden ging) heb ik zelf het gevoel dat er niks nieuws in staat en je als longtime TH-reiziger wel zo'n beetje kan voorspellen wat er zoal in komt, waarbij de toon waarop nog wat kan varieren. Iets heel oorspronkelijks-nee, daarvoor moet je ook niet bij de Thai zijn, maar bij Duitsers-en dan nog is het heel goed zoeken om buiten de bekende geijkte paden uit te komen.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Thaise perikelen

#2 Bericht door joepattaya » donderdag 08 september 2016, 02:49

pong schreef:Hoorde ik vandaag als commercial op de radio hier in NL; het is een boek (weet je nog hoe ouderwets dat is en hoe dat er uitziet en waar het toe dient?), nu te koop in de winkel of online bij BOL etc., prijs 19,95. Schijnt ook als e-reader voor veel minder te bestellen te zijn.
Geschreven door T.v.d.Schaaf, voorheen radio commentator. Of hij ook op dit forum post en zo ja, onder welke naam, weet ik echt niet. elst weet toch alles van stenen hoofd (=Hua Hin)?
Omdat het inmiddels al weer enkele jaartjes geleden is dat er nog een ordentelijk boek over TH in NL verscheen (dus geen in eigen beheer samengeraapt aantal korte blogs/artikels etc.), wilde ik het even noemen.
Behoudens van Sjonnie Hauser uit het koude noorden daar in ChMai (ook al weer enkele jaartjes terug dat de laatste uitkwam-die veeleer over de andere mekonglanden ging) heb ik zelf het gevoel dat er niks nieuws in staat en je als longtime TH-reiziger wel zo'n beetje kan voorspellen wat er zoal in komt, waarbij de toon waarop nog wat kan varieren. Iets heel oorspronkelijks-nee, daarvoor moet je ook niet bij de Thai zijn, maar bij Duitsers-en dan nog is het heel goed zoeken om buiten de bekende geijkte paden uit te komen.
Verplaats je dan eens in de huid van een komplete "newbie".
Is het dan een goed boek?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thaise perikelen

#3 Bericht door jumbo » vrijdag 09 september 2016, 01:52

joepattaya schreef:
Verplaats je dan eens in de huid van een komplete "newbie".
Is het dan een goed boek?
Je hebt je roeping gemist Joep :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Thaise perikelen

#4 Bericht door joepattaya » zaterdag 10 september 2016, 03:04

jumbo schreef:
joepattaya schreef:
Verplaats je dan eens in de huid van een komplete "newbie".
Is het dan een goed boek?
Je hebt je roeping gemist Joep :D
:roll:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”