BVN Raadsels

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

BVN Raadsels

#1 Bericht door prajak » donderdag 14 juli 2016, 12:11

Techniek, je krijgt er haast een punthoofd van. Om te genieten van al het positieve in de wereld heb ik Sat TV en raad eens: Ruudthai ook. En nu komen de raadsels.

Mijn BVN is gestoord; af en toe perfect beeld maar dan lichte tot zware strepen en soms 'no signal'. Ruud zit hemelsbreed 200 km van me vandaan en op vrijwel dezelfde noorderbreedte en heeft BVN perfect op beeld.

Ruud krijgt geen enkele Lao zender; 'no signal' zegt het systeem. Ik kijk alle Lao zenders aan; wekelijks een avondje Thai boksen en Lao voetbal. Ruud en ik hebben perfect beeld op alle Myanmar zenders (zeg maar eens dat wij niet internationaal georiënteerd zijn; wat een positieve instelling !) en Myanmar heeft goeie natuurfilms met daarnaast soaps en nieuws.

En alles wat ik nu opnoem komt van dezelfde Thaicom-5 satelliet die netjes zijn rondjes draait op 36.000 km afstand van de aarde.

Dus wij snappen het niet. Nu wil ik straks graag iets van 'Rio' zien dus ik rijd morgen naar de PSI techneut hier en misschien wil die de schotel even fijn afstellen want je weet maar nooit wie er tegenaan is gelopen en niks heeft gezegd. Of een zwaardere lnb?

Maar het kunnen ook de kaboutertjes zijn of de boze sat-geesten. Misschien moet ik dan wat offeren in de geest van het boek van Aymonier: 5 arecanoten, 5 betelbladeren, een gekookte kip en een kokosnoot.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN Raadsels

#2 Bericht door prajak » vrijdag 15 juli 2016, 04:02

Hedenmorgen om 8 uur BVN aangezet en: schitterend beeld, een enkel wiebeltje slechts. Dus mijn schotel is het probleem niet, mijn spullen niet: het is 'boven' waar alle zegen vandaan komt. Maar geen regen vandaag.

Waarom Ruud dat op 200 km slechts van mij niet heeft is me een raadsel; ik heb geen enkele belemmering en geen industrie in de buurt.

We gaan het even aanzien; desnoods een zwaardere lnb onderzoeken want ik wil straks wel 'Rio' kijken ondanks de 25/24 inspanningen aan het internet, zoals ik gisteren las van een lolbroek.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: BVN Raadsels

#3 Bericht door Thaimax » maandag 18 juli 2016, 05:25

Het kan mogelijk zijn dat de een van jullie tween een (zwarte) schotel heeft met een grotere diameter 6 foot of mischien wel 8 foot dit heeft wel degelijk invloed op de ontvangst of mogelijk de receiver ( box).
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN Raadsels

#4 Bericht door prajak » maandag 18 juli 2016, 05:38

In de morgen heb ik goede ontvangst met mijn 1,80 m schotel die eigenlijk 6 foot is, 1,83 m waarbij de 'gaatjes' 1,80 meter zijn zoals BVN voor mijn woonplaats adviseert. Ruud heeft meen ik ook een 6 voet schotel.

Als ik het ene moment wel en het andere moment geen goede ontvangst heb en er niets in de weg staat voor de schotel zijn neus (ik woon echt buiten, geen enkele hoogbouw of industrie in de verre omtrek) dan moet het atmosferisch zijn of de stroomvoorziening 'boven' moet wisselen. Ik ben gewend aan een periode in de zomer dat 'zonne-activiteit' storing geeft maar nu duurt die wel erg lang.

Heb nog geen gelegenheid gehad de schotelmensen op te zoeken, we zitten nu in Boeddha dagen dus zal donderdag eens gaan buurten. Misschien de schotel eens fijn afstellen of een andere lnb.

Ik wil toch al eens daar gaan babbelen om een sportkanaal te vinden, dat zal een betaalkanaal zijn, met het oog op Rio. En Nat Geo ook graag als dat op Thaicom-5 in het pakket kan. Want kabel-TV is er niet in ons dorp; ze zijn al 13 jaar bezig die naar onze dorpen door te trekken....

Per internet kijken is lastig, ik heb een snelheid uit het jaar nul.....

Ach, ik heb nu extra tijd voor mijn vertaalwerk over het oude Siam. Daar steek je ook veel van op. 'Alle voordeel heb zijn nadeel', zei ooit Johan Cruijff. :giggle:

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: BVN Raadsels

#5 Bericht door sjeng » maandag 18 juli 2016, 07:37

Prajak, het probleem zou wel eens vocht in de kabel of aansluitingen kunnen zijn. Ket is tenslotte regentijd.

Vorig jaar had ik ook slecht beeld en heb toen de kabel vervangen en nieuwe connectors op de antenne. problem solved.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN Raadsels

#6 Bericht door prajak » maandag 18 juli 2016, 09:49

Dank, maar zou ik dan niet op ieder kanaal een probleem moeten hebben? Ik heb het alleen bij BVN, de andere 200 kanalen zijn vlekkeloos. Ik laat de techneut er naar kijken want ik klim niet meer op een trap .... ouwe botten..... :giggle:

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: BVN Raadsels

#7 Bericht door serpay » maandag 18 juli 2016, 20:31

nog maar een keer en dan zeg ik het niet meer.
BVN is de zwakste zender op de hele thaicom daar deze eigenlijk alleen een doorgeefsignaal geeft voor Australie .
bij het minste wordt deze zwak.
door de schotel goed af te stellen en een gevoelige lnb te nemen los je deze problemen op.
als er een monteur langs komt zet dan altijd je recever op bvn om hem daar op uit te richten.
succes al is 180 cm wel het minimale beter is de 220 cm, wat ook de thai zeggen IK weet het beter zit nu eenmaal in deze branche

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN Raadsels

#8 Bericht door prajak » donderdag 21 juli 2016, 10:02

De beloofde update; techneut heeft e.e.a. bijgesteld en hij doet het weer prima. Vijfhonderd baht en we kunnen weer kijken. Rio en Nat Geo kan niet op dit systeem en ik neem er geen schotel bij, ik vind het zat zo.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: BVN Raadsels

#9 Bericht door RuudThai » donderdag 21 juli 2016, 14:20

Rio zal toch wel door de Thaise tv-zenders worden uitgezonden of doen ze dat alleen maar bij sporten waar ze zelf iets in de melk te brokkelen hebben zoals dat vermaledijde thaikickboksen en zo? ;)
Tenslotte werd ook het EK voetbal geheel uitgezonden, hoewel ze er door uitlopende boeddhaprogramma's soms pas midden in de 1e helft mee begonnen! Die zijn tenslotte voor de Thai belangrijker dan zo'n vervanm'nbed potje voetbal.... :giggle:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN Raadsels

#10 Bericht door prajak » donderdag 21 juli 2016, 14:53

Bekend, BVN is zwak, zie ook de site van BVN. Wij wonen op de grens van de 1,83 m gaatjesschotels en de kwaliteit staat bij mij nu op 28% en da's maximaal. Heb prima beeld, alleen bij zware regen een streepje. Zou ik de Mekong oversteken dan zit ik direct aan een grotere schotel vast.

Ik denk dat MCOT wel Rio zal uitzenden. Al gaat het babbeltje van de grootgeneraal voor .. maar dan kijk ik wel op Lao of Myanmar. Myanmar heeft ook mooie natuurfilms tegenwoordig; alleen de taal is een crime.....

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: BVN Raadsels

#11 Bericht door serpay » donderdag 21 juli 2016, 17:45

oke duidelijk je slaat zoals zo vaak advies in de wind.
hopelijk zal je ook in de toekomst niets meer plaatsen over BVN en slecht ontvangst.
nu is het weer even goed maar met een 28% is het billenknijpen qua ontvangst.
en rio kun je ook ontvangen op de thaicom 5 alleen daar moet je wel wat voor doen.....
en aangezien je geen interesse in mijn verhaal zal ik ook niet mededelen hoe dit natuurlijk wel kan.
leef verder in je wereld ,die steeds kleiner wordt.....

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: BVN Raadsels

#12 Bericht door Thaimax » vrijdag 22 juli 2016, 13:33

serpay schreef:oke duidelijk je slaat zoals zo vaak advies in de wind.
hopelijk zal je ook in de toekomst niets meer plaatsen over BVN en slecht ontvangst.
nu is het weer even goed maar met een 28% is het billenknijpen qua ontvangst.
en rio kun je ook ontvangen op de thaicom 5 alleen daar moet je wel wat voor doen.....
en aangezien je geen interesse in mijn verhaal zal ik ook niet mededelen hoe dit natuurlijk wel kan.
leef verder in je wereld ,die steeds kleiner wordt.....
Kort lontje ? vriendelijk blijven! anders haal je je pensioen niet ! sommige mensen ( zoals IK ) zijn soms een beetje eigenwijs ! ............. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Ook ik leef in een kleine wereld en dat bevalt het beste !!
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN Raadsels

#13 Bericht door prajak » vrijdag 22 juli 2016, 13:45

Thaimax schreef:Kort lontje ? vriendelijk blijven! anders haal je je pensioen niet ! sommige mensen ( zoals IK ) zijn soms een beetje eigenwijs ! ............. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Ook ik leef in een kleine wereld en dat bevalt het beste !!
:clap:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: BVN Raadsels

#14 Bericht door Ben » vrijdag 22 juli 2016, 14:03

Satelieten zijn niet meer van deze tijd

Investeer in goed internet en een Wifi TV einde gezeik met slecht beeld ed neem bv een http://www.lg.com/uk/tvs/lg-32LN575V
alles mooi instelbaar per bookmark .

BVN via internet . Ned zender er zijn een aantal aanbieders via internet tegen maandeijkse betaling werkt prima
en dan het giga aanbod van gratis internetzenders met sport en thai tv.

Nu de tour de france live op internet op TV

En natuurlijk dit forum ook op je TV te lezen

Ja en nog veel meeeeeeeeeeeeeeeeer :oops:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN Raadsels

#15 Bericht door prajak » vrijdag 22 juli 2016, 14:12

Ben, mijn internetconnectie bestaat uit een draad met twee aders en een ijzerdraad en die komt van een paar kilometer aanhangen via lantaarnpalen.

Hier en daar zit een zwarte dingetje bestaande uit in elkaar gedraaide draad en er omheen een stukje zwart plakband en aan de paal hangt een lus want het ijzeren draadje steekt door de paal heen voor bevestiging.

Kortom, de simpelste youtube filmpjes moeten af en toe wachten met doorgeven..... Anders wist ik 't wel.

Maar Kai gaat bellen met de sat mensen voor een 'rio' methode. Dit is er heus wel en dan wordt het me aangeboden. En daarna wil ik ook Nat Geo.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”