Bank account

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Bank account

#16 Bericht door stevenl » maandag 08 augustus 2016, 04:35

jumbo schreef:
stevenl schreef: Waar verliep tot een aantal jaren geleden 90% van de betalingen via cheques?
USA en China om de 2 grootste economien maar te noemen (en nu nog) en dichterbij in Thailand, HK, Singapore, Malaysia en nagenoeg alle 3de wereldlanden waar leveranciers hun goederen afleveren onder betaling van cheque of komen ophalen op de vervaldag factuur (en nu nog)
Vervolgens kan de check worden gecashed en gaan we verder met cashbetalingen naar leveranciers zaken zoals personeel
Geldt allemaal niet voor de mickey mouse bedrijven, thats different cook. dat gaat meestal cash
Als je de post zie waar ik op reageerde moet je de VS uit je rijtje verwijderen. Dus: 90% van de betalingen via cheques?

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Bank account

#17 Bericht door Gardensafari » maandag 08 augustus 2016, 05:21

Ik was 10 jaar geleden voor het laatst bij een oude oom in de VS (Calofornië) en die kreeg zijn pensioen toch echt gewoon per bank. Dus volgens mij gewoon de uitkerende instantie verzoeken per bank en niet per cheque te betalen. Zo achterlijk is de VS toch ook weer niet :giggle:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Bank account

#18 Bericht door wanadee » maandag 08 augustus 2016, 06:51

Ik heb een vriend die de fananciele zaken regelt van 1 van zijn oudere schoonzusters die daar zelf niet meer toe in staat is. En 1 van die zaken is een pensioen van haar overleden amerikaanse echtgenoot die per cheque uitbetaald wordt. Hoe de vork precies in de steel zit weet ik niet maar het is dus niet ongebruikelijk.
Misschien alleen als het nasr het buitenland gast? De dame in kwestie is na het overlijden van haar man weer in nederland gaan wonen.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Bank account

#19 Bericht door Hua Thale » maandag 08 augustus 2016, 07:51

Het ging SiamTon om de kosten ik schreef al eerder 'Is het niet de speedy Gonzales regeling.
Dit gevonden de 40 USA dollars blijven een raadsel.

ChequeClearing bangkokbank

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”