De Hollandse Nieuwe....

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

De Hollandse Nieuwe....

#1 Bericht door prajak » vrijdag 17 juni 2016, 16:49

Ja, ik woon in Thailand dus zet het hier. Een meneer in Udon, bekend van een kritische website, heeft niet alleen gerookte makreel maar nu ook Hollandse Nieuwe Haring.

Was er vanmorgen met forumlid Dirk (DeDe) en ik heb me al kapot gegeten en Dirk ook. Hollandse Nieuwe uit Denemarken, oogst 2016, en diepgevroren naar Thailand. Kwaliteitje prima, mooi rood vlees, uitstekend van smaak, drie euro per vissie en da's een euro meer dan in NL maar voor die ene euro ga ik dat stuk niet zwemmen.

Dus zegt het NIET voort want dan kan ik nog eens een tweede keer gaan rijden voor een nieuwe voorraad. :giggle2:

john123456
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 18 januari 2015, 09:13
Locatie: Korat Thailand

Re: De Hollandse Nieuwe....

#2 Bericht door john123456 » zaterdag 18 juni 2016, 02:35

Lekker hoor prajak
Krijg er ook trek in [|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: De Hollandse Nieuwe....

#3 Bericht door prajak » zaterdag 18 juni 2016, 04:40

John123456, in Udon te koop voor 240 baht de twee, vacuum en diepgevroren, vers van dit seizoen uit Denemarken. Ik vertel je graag waar en anders zoek je op internet naar Lowy Cremers in Udon Thani, hij woont 100 m van de start- en landingsbaan van de luchthaven aan het bijna-eind van de Thanon Amphur en dan linksaf.

Ik weet niet of je ook in het nu gesloten forumpje zat maar daar kon je hem een pb sturen. Nu zul je zijn site even op moeten zoeken. Aardige man van 76 jaar want Noord-Brabander en da's goed volk. :giggle2: Net als Limburgers. :giggle:

john123456
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 18 januari 2015, 09:13
Locatie: Korat Thailand

Re: De Hollandse Nieuwe....

#4 Bericht door john123456 » zaterdag 18 juni 2016, 05:10

Bedankt voor de tip maar het is 350 km van waar ik woon
[|(

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: De Hollandse Nieuwe....

#5 Bericht door prajak » zaterdag 18 juni 2016, 06:45

350 Km is geen probleem mits er een directe trein- of busverbinding is vanuit Udon Thani met jouw woonplaats in Thailand of met een grote halteplaats in jouw buurt.

Ik heb vlees per lijnbus naar C-Mai (800 km) gestuurd (vanaf Udon Thani busstation) in een ijskist en het kwam stijf bevroren aan en dat kost dan 100 of 200 baht.

Mijn spullen komen naar Nongkhai per lijnbus uit Pattaya (700 km) (de Rayong bus) prima in orde aan. Ik heb Ruudthai in Sakon Nakhon bederfelijk waar gestuurd per lijnbus uit Udon Th. Ik heb oliebollen in de trein in een ijsdoosje gezonden naar de 'kapitein' in Bua Yai en niet alleen oliebollen, ook ossenworst.....

Udon heeft directe verbindingen met heel veel plaatsen in Thailand al is de keus met de trein beperkt. Maar er moet geen 'overstap' van het ijskistje in zitten; dan kan het te lang duren en 'leeft' het spul weer als het bij je komt. Nongkhai heeft wat minder mogelijkheden dan Udon Th maar wel een directe bus met Phuket om wat te noemen en da's toch een dikke 1.400 km.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: De Hollandse Nieuwe....

#6 Bericht door elst99 » zaterdag 18 juni 2016, 07:43

De Hollandse nieuwe kost hier op de markt 7 voor 10€.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: De Hollandse Nieuwe....

#7 Bericht door prajak » zaterdag 18 juni 2016, 10:17

Zeven voor 10 euro is een koopje, dat trekken we hier niet.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: De Hollandse Nieuwe....

#8 Bericht door brake034 » zondag 19 juni 2016, 16:15

Ik heb het blog van deze haring slijter eens opgezocht.

Ik ken de man niet, maar als iemand op zijn blog schrijft over de 17 kinderen die bij de brand in de provincie Chiang Rai om het leven gekomen zijn met als sub tekst "Bericht van onze brandweer man Piet de Blusser in Bangkok", dan zakt bij mij de moed in de schoenen.

Ik lees verder en bezie hoe hij schrijft over Hugo, de eigenaar van HDS; "Wij denken dat hij teweinig omzet had en dat zijn spullen veel te duur warden zijn transportkosten per vlioegtuig wat kroketten en frikandellen uit Changrai over laten vliegen schroefde de preis behoorlijk op." Dan weet ik genoeg, Hugo woont en werkt vanuit Chiang Mai, zijn prijzen zijn gewoon prima.

Ik ben klaar met deze haringboer, voor mij en Pun geen haringen want mensen die zo schrijven gun ik geen dubbeltje!
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: De Hollandse Nieuwe....

#9 Bericht door prajak » zondag 19 juni 2016, 16:33

Bedoel je Hugo Nijnatten? Die gaat stoppen, heb ik gelezen, zijn tent zou te koop staan. Raar, want zijn spullen liggen bij de Rimping keten in CM.

Ik koop als ik in CM ben bij Dirk Dutch Snacks van Geffen al heb ik met Hugo geen slechte ervaringen. Maar zijn verzendkosten naar Udon liepen ineens vet op en dus maak ik de bamischijven tegenwoordig maar zelf. En ze zijn niet eens slecht.... :giggle2:

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: De Hollandse Nieuwe....

#10 Bericht door serpay » maandag 20 juni 2016, 17:34

brake034 schreef:Ik heb het blog van deze haring slijter eens opgezocht.

Ik ken de man niet, maar als iemand op zijn blog schrijft over de 17 kinderen die bij de brand in de provincie Chiang Rai om het leven gekomen zijn met als sub tekst "Bericht van onze brandweer man Piet de Blusser in Bangkok", dan zakt bij mij de moed in de schoenen.

Ik lees verder en bezie hoe hij schrijft over Hugo, de eigenaar van HDS; "Wij denken dat hij teweinig omzet had en dat zijn spullen veel te duur warden zijn transportkosten per vlioegtuig wat kroketten en frikandellen uit Changrai over laten vliegen schroefde de preis behoorlijk op." Dan weet ik genoeg, Hugo woont en werkt vanuit Chiang Mai, zijn prijzen zijn gewoon prima.

Ik ben klaar met deze haringboer, voor mij en Pun geen haringen want mensen die zo schrijven gun ik geen dubbeltje!
marcel ook ik heb zijn blogje gelezen, mensen die met deze persoon iets gemeenschappelijk hebben of zijn uitspraken goed vinden.
sorry maar met dit soort mensen wil ik op geenerlij wijze contact op welke manier ook.
dan maar geen snaks

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: De Hollandse Nieuwe....

#11 Bericht door elst99 » dinsdag 21 juni 2016, 17:02

Heb ook even de moeite genomen, maar marcel en Serpay ik ben het volkomen met jullie eens! Zou er geen haring van lusten.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: De Hollandse Nieuwe....

#12 Bericht door yandre » woensdag 22 juni 2016, 05:59

een ieder zijn mening en gedachte .
vrijheid daar in .
daar zal de vis niet minder om smaken mijn idee

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: De Hollandse Nieuwe....

#13 Bericht door elst99 » woensdag 22 juni 2016, 08:19

Jullie krijgen vast korting! Zoals deze man geroemd wordt! Ik heb alleen zijn blog gelezen en mijn mening gegeven! Nou hij past niet in mijn kennissenlijstje! Kan me voorstellen dat zijn forum geflopt is.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: De Hollandse Nieuwe....

#14 Bericht door prajak » woensdag 22 juni 2016, 09:37

yandre schreef:een ieder zijn mening en gedachte . vrijheid daar in .
daar zal de vis niet minder om smaken mijn idee
Yandre, ik heb er te weinig om je er een te brengen maar bij de volgende sessie krijg je er een, en een gerookte makreel ook.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: De Hollandse Nieuwe....

#15 Bericht door yandre » woensdag 22 juni 2016, 10:18

prajak nee weet ik eet ze lekker zelf ik ga wel eens
kijkken daar in udon voor makreel geen probleem .
ja hadden ze vroeger gelijk van de koter toen ik nog klein
was de hele familie vaarde in scheveningen .
maar die tijd is over .

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”