Discriminatie

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Discriminatie

#16 Bericht door Hua Thale » dinsdag 07 juni 2016, 12:40

Je heb helemaal gelijk Els 'men' is vaak stukken beter met persoonlijke hygiene daarintegen maken ze hun voordeel op dit gebied ruimschoots goed met algemene hygiene. :giggle3:

Thailanders gaan ook gewoon mee in de vaart der volkeren en kijken niet zo op meer tegen die buitenlanders iets wat toen ik in december 1999 voor het eerst hier kwam wel had [huilende kinderen en over de grond kruipende volwassenen of toch in ieder geval overdreven onderdanig] ja dat is er wel af.
Men zit in een proces wat veel Noord Europeanen in de jaren 70 hadden.
Daarnaast vergelijk ik het maar met die Fransen in die jaren vonden ook dat de rest van Europa zich maar aan hun moesten aanpassen.
Discriminerende mensen zijn van alle dag en alle plaats hoewel opleiding en levenservaring die aantallen wel kunnen beinvloeden.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Discriminatie

#17 Bericht door robin33 » dinsdag 07 juni 2016, 22:57

Als dat nou alles is, je mag als buiten lander niet een militaire basis op!! Vind dat wel normaal. En discriminatie, kijk een in ons eigenland word al dan niet terecht onderscheid gemaakt op alles.
Het is hun land ze mogen doen wat ze willen.. Zouden wij in nl ook eens wat vaker moeten doen.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Discriminatie

#18 Bericht door stevenl » woensdag 08 juni 2016, 03:20

Tja, wat wil je nou, als een buitenlander denken een militaire basis op te kunnen lopen.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Discriminatie

#19 Bericht door Arietwee » woensdag 08 juni 2016, 06:26

Misschien hadden ze wel stiekem een atoombom ergens onder een mangoboom staan. :cheesy:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Discriminatie

#20 Bericht door Ben » woensdag 08 juni 2016, 06:45

elst99 schreef:Hou me ten goede, ik heb nog nooit maar dan ook nog nooit een Thai 'geroken', helaas andersom wel.
Persoonlijke hygiene ligt bij de Thai veel hoger als bij menig farang.
Ze lopen beter gekleed, eenvoudig met schone kleding.
Waar menig farang bezuinigt op de laundry, hebben de Thai soms 2x p.d. Schone kleren aan.
Dat is mijn ervaring!
location location !

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Discriminatie

#21 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 14 juni 2016, 06:27

Tot 10 jaar terug kon je in Nederland ook een aantal legerplaatsen gewoon betreden. Sterker nog, ik weet dat er een autorally gereden werd op Artillerie Schietkamp Oldebroek. Op dat terrein stonden ook huizen van burgerpersoneel en die waren gewoon bereikbaar voor buitenstaanders. In de loodsen op het terrein stonden gewoon M109 houwitsers en leopards. Het kan/kon dus ook in Nederland. Overigens is bovenstaande legerkamp aangepast, maar het artilleriemuseum is nog steeds bereikbaar (na identificatie aan de poort).

In April ben ik in Thailand nog op een legerbasis geweest (en overnacht). Het was geen probleem, maar dat kan aan de connecties gelegen hebben. Harm heeft een nare ervaring gehad en mogelijk is er een incident geweest in de afgelopen periode, waardoor regels aangescherpt zijn
- -

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Discriminatie

#22 Bericht door Hua Thale » dinsdag 14 juni 2016, 07:18

Nederland hanteerd een low budget systeem wereldvreemd afhankelijk van de waarde van de lokatie.
Vraag het maar eens aan Mv Hennis en de H Stegeman hadden daar ook een klein meningsverschil over.

Gerhard
kenner
kenner
Berichten: 108
Lid geworden op: maandag 23 april 2007, 17:55

Re: Discriminatie

#23 Bericht door Gerhard » maandag 20 juni 2016, 13:52

Ik ben al meerdere keren op een militaire basis geweest, nog nooit geen probleem gehad.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”