Laten inenten

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
peterd1961
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 265
Lid geworden op: zondag 30 april 2006, 07:03
Locatie: Pathum Thanee

Laten inenten

#1 Bericht door peterd1961 » maandag 07 november 2011, 10:02

Ik woon in Rangsit en de tent staat onderwater. Ik zit met mijn honden in een hotel in Rayong. Ik vraag me af of het verstandiger is om me te laten inenten tegen allerlei ziektes voor ik straks weer naar huis ga. Hoe denken degenen hier over die ook in de getroffen gebieden wonen?

Groeten

Peter

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Laten inenten

#2 Bericht door Mart » maandag 07 november 2011, 10:22

Peter,

Een goede vraag. Ik weet het niet. Sterkte !!

Groet
Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

peterd1961
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 265
Lid geworden op: zondag 30 april 2006, 07:03
Locatie: Pathum Thanee

Re: Laten inenten

#3 Bericht door peterd1961 » maandag 07 november 2011, 10:24

Mart schreef:Peter,

Een goede vraag. Ik weet het niet. Sterkte !!

Groet
Mart
Toch, dank je Mart.

Groeten

Peter

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Laten inenten

#4 Bericht door Pieter » maandag 07 november 2011, 10:37

peterd1961 schreef:
Mart schreef:Peter,

Een goede vraag. Ik weet het niet. Sterkte !!

Groet
Mart
Toch, dank je Mart.

Groeten

Peter
Tegen hondsdolheid laten wij elk jaar doen kosten 80 THB

De rest zou ik even aan een dierenarts vragen
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Laten inenten

#5 Bericht door joepattaya » maandag 07 november 2011, 10:45

Ik woon niet in een getroffen gebied, maar ik zou minimaal opteren voor tetanus en misschien Hep A. Als beide inentingen recent zijn, dan hoef je je volgens mij niet echt druk te maken.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Laten inenten

#6 Bericht door Edje » maandag 07 november 2011, 11:55

'Beter voorkomen dan genezen' is het spreekwoord.

Ik mag aannemen dat na je terugkeer, indien het waterpeil gezakt is, de echte ellende pas begint. Het (DE) straatvuil en overblijfselen van overspoelde rioleringen zullen nog weken zelfs maanden achter blijven in de straten. Lijkt me niet echt gezond, dus doen maar.
Groetjes; Edje

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Laten inenten

#7 Bericht door Jeanette » maandag 07 november 2011, 12:18

peterd1961 schreef:Ik woon in Rangsit en de tent staat onderwater. Ik zit met mijn honden in een hotel in Rayong. Ik vraag me af of het verstandiger is om me te laten inenten tegen allerlei ziektes voor ik straks weer naar huis ga. Hoe denken degenen hier over die ook in de getroffen gebieden wonen?

Groeten

Peter
Ik heb met je te doen man, al die wateroverlast en dan een raad krijgen om je voor hondsdolheid te laten inenten. :o
Als je weer in je huis(je) kunt neem dan zo'n desinfecterende gel mee voor je handen en eet voorlopig geen rauwkost en fruit alleen als je het zelf hebt geschild. Eet gezond en zorg voor voldoende slaap. Vraag je huisarts of je inentingen nodig hebt en neem je medisch paspoort mee. Wij zijn leken hier met onvoldoende informatie over jou en je gezondheid. Wel vind ik het starten van dit draadje slim want er zijn meer mensen met dat soort vragen denk ik.

Voor je honden lijkt het mij dat de omgeving na een overstroming nog ongezonder zal zijn dan voor jou. Probeer opvang te vinden, dat zou je ook doen als het kinderen waren dan heb je alleen jezelf om je zorgen over te maken en zoveel mogelijk te beschermen.

Sterkte [|)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Laten inenten

#8 Bericht door elst99 » maandag 07 november 2011, 13:28

Zou even binnenlopen bij een ziekenhuis en neem je inentingsboekje mee, cholera ligt nu op de loer en typhus ook dus als je dat niet hebt doen.
Laten ze ook even kijken of je hep. À en b nog moet verlengen. Bezuinig hier niet op en neem maatregelen.
Sterkte, leef met je mee!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Laten inenten

#9 Bericht door elst99 » maandag 07 november 2011, 13:31

Als je weer teruggaat naar huis, haal grote flessen dettol, ontsmet erg goed en maak daar mee schoon.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Laten inenten

#10 Bericht door prajak » maandag 07 november 2011, 15:52

Wat heb je aan courante prikken staan in jouw boekje ? Als die nog geldig zijn hoef je daar niks aan te doen.

Kun je laten prikken tegen cholera ? Zoek op internet wat cholera is en of je in de risicogroep valt.

Kun je laten prikken tegen typhus ? Ik had ooit een pil tegen BUIKtyphus (vivotif berna) maar is dat hetzelfde ?

Hepa-A is vuil water, dus doen tenzij nog geldig.

Hondsdolheid ? Honden en ratten zijn veroorzakers. Die zijn heus wel verzopen.

Dettol is een goeie tip. Zwaar-anti-bacterie zeep kopen is ook goed, een naam is Asepso.

Is Lysol hier verkrijgbaar ? Dat is sterker dan dettol en ja, de beerput zal zijn sporen in huis hebben achtergelaten. Chloor is ook een optie maar laat vervelende sporen achter.

Persoonlijke hygiëne is altijd nodig maar nu dubbel. Dus jouw lijf poetsen meerdere keren per dag.

Jouw honden hebben denk ik al de standaard prikken. Update indien nodig. En ze lopen in de weg als je teruggaat. Ik zou tijdelijke opvang zoeken.

Ik heb gemakkelijk praten, zit hoog en droog. Maar mijn dame krijgt dagelijk emails met foto's van haar twee zoons in West-Bangkok en de toestand van hun huis en het is om te janken, zo erg ! Ik heb hier al geschreven dat er investeringen nodig zijn als het water weg is en ja, je weet wie dat mag betalen...... Dat wordt dan ook gedaan. Maar veel mensen, de meesten denk ik, hebben niks te makken en komen in een vervuilde hut terug en zullen vanwege geldgebrek met dat vuil moeten leven. En dan komen ziektes.

Ik raad je dan ook aan niet krenterig te zijn als het gaat om hygiëne en schoonmaken van de hut. Succes !

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Laten inenten

#11 Bericht door dutch » dinsdag 08 november 2011, 00:26

Lysol in The Mall (320 baht voor 1 liter)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Laten inenten

#12 Bericht door elst99 » dinsdag 08 november 2011, 00:59

Je kunt je voor tyfus en cholera laten inenten! Waar voor sommige 10 jaar houdbaar was,is alweer teruggebracht naar 5 jaar. Ga even een ziekenhuis in en laat kijken in je inentingsboekje, heb je dat niet, of heb je helemaal geen inentingen gehad in het verleden er zijn er hier genoeg die het niet nodig viinden.
Zou ik het nu zeker doen!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Laten inenten

#13 Bericht door prajak » dinsdag 08 november 2011, 14:53

Nou, Elst, ik vind het niet langer nodig na 10 jaar hier. Je bouwt ook resistentie op. Tetanus neem ik wel, dus dtp, maar de rest laat ik zitten.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Laten inenten

#14 Bericht door elst99 » woensdag 09 november 2011, 01:24

Ieder zijn keus, ik laat me door artsen voorlichten!
Laat ieder jaar voor we gaan reizen mijn inentingsboekje controleren en die geven advies.
Maar in Bangkok is nu een ander verhaal,daar komen nu andere gevaren om de hoek kijken.
Jij komt nog maar weinig in de "bewoonde wereld" en reist amper. Zou dan geen advies geven aan toeristen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Laten inenten

#15 Bericht door prajak » woensdag 09 november 2011, 16:00

Klopt, Elst, ik woon er middenin. 365 Dagen per jaar en soms een dag meer. Langverblijvers gaan anders met prikken om; door dagelijks verblijf bouw je resistentie op. En dat was de inhoud van mijn opmerking. Meer niet.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”