Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#16 Bericht door Joep » zaterdag 16 april 2016, 11:29

Toevallig staat het verhaal van Schiphol nu in de krant.
Overdreven reactie ??

In mijn ogen niet, had ook zomaar anders kunnen zijn.
Voor mij een pluim voor onze "beveiligers"

Later bij geplaats, eerst vergeten :roll:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2561 ... je___.html
Laatst gewijzigd door Joep op zaterdag 16 april 2016, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#17 Bericht door elst99 » zaterdag 16 april 2016, 12:22

Dat is ook zo! Als je achteraf ziet wat er geblunderd is in Brussel, dat wil je niet op je geweten hebben.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#18 Bericht door brake034 » zaterdag 16 april 2016, 13:50

Duncan schreef: En verder is het natuurlijk zo dat je gaat als het je tijd is, of dat nou door een kogel met jouw naam erop is, een automobilist die niet uitkijkt, een hap kleefrijst waar je je in verslikt of dat je zelf gewoon niet meer wakker wordt, eindresultaat is hetzelfde. Je bent uitgespeeld met de kaarten die je tot je beschikking had, einde oefening, klaar. Tijd voor een volgend spel... :angel:
Mooi geschreven en helemaal mee eens :thumbsup:
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#19 Bericht door driver » zaterdag 16 april 2016, 17:28

Joep schreef:Toevallig staat het verhaal van Schiphol nu in de krant.
Overdreven reactie ??

In mijn ogen niet, had ook zomaar anders kunnen zijn.
Voor mij een pluim voor onze "beveiligers"

Later bij geplaats, eerst vergeten :roll:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2561 ... je___.html
Beter 10 keer voor Jan L. actie ondernemen dan 1 keer niet met misschien dezelfde gevolgen als in Parijs / Brussel.

Wat betreft de grenscontrole in Nederland om even af te wijken stelt die echt niks voor wat ik de afgelopen weken zag nadat ik 4 keer de grens Arnehem-Elten ben gepasseerd.
1 keer stonden ze daadwerkelijk met motoren en verderop controle units te checken de andere 3 keer niks zien staan .
Nu zullen terroristen niet direct via dit soort grensovergangen binnenkomen maar ik meen voorheen gehoord te hebben dat onze grenzen beter bewaakt zouden worden ?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#20 Bericht door elst99 » zaterdag 16 april 2016, 18:13

Ook bij Nijmegen is er niets te merken, we gaan er meerdere keren per week over!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#21 Bericht door Duncan » zondag 17 april 2016, 16:59

Schijnt dat ze dieptecontroles uitvoeren, dus niet perse bij de grens zelf maar als ze op wat voor mmanier dan ook getipt worden ze er dan achteraan gaan. Vul zelf maar in hoe dat in de praktijk werkt. Er is hier meer aan de hand dan in het nieuws verschijnt, zo zijn een flink aantal lessen op academies/opleidingen geschrapt omdat de instructeurs weer het veld inmoesten ( bron: via een vriend van een rechtstreeks betrokkene )...
En zo hoort het wmb ook, op de achtergrond gericht aan veiligheid werken ipv met veel machtsvertoon proberen een onmogelijk lange grens volledig te bemannen of met een sleepnet alles eruit proberen te vissen, gewoon gerichte acties, is de pakkans veel groter, al zal er altijd wel wat tussendoor glippen en dan kun je alleen maar hopen dat de schade meevalt.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#22 Bericht door driver » zondag 17 april 2016, 21:32

Duncan schreef:Schijnt dat ze dieptecontroles uitvoeren, dus niet perse bij de grens zelf maar als ze op wat voor mmanier dan ook getipt worden ze er dan achteraan gaan. Vul zelf maar in hoe dat in de praktijk werkt. Er is hier meer aan de hand dan in het nieuws verschijnt, zo zijn een flink aantal lessen op academies/opleidingen geschrapt omdat de instructeurs weer het veld inmoesten ( bron: via een vriend van een rechtstreeks betrokkene )...
En zo hoort het wmb ook, op de achtergrond gericht aan veiligheid werken ipv met veel machtsvertoon proberen een onmogelijk lange grens volledig te bemannen of met een sleepnet alles eruit proberen te vissen, gewoon gerichte acties, is de pakkans veel groter, al zal er altijd wel wat tussendoor glippen en dan kun je alleen maar hopen dat de schade meevalt.
Op de achtergrond aan onze veiligheid werken is natuurlijk prima maar ik denk dat bijv. met zichtbare grenscontroles en steeksgewijs ook op de sluipwegen eromheen het gevoel van veiligheid bij veel Nederlanders toch wat groter wordt dan nu.
Zien dat er wat gebeurt door de overheid is ook gespreksstof her en der en als er daarnaast achter de schermen selectief gezocht wordt is dat een mooie combinatie vindt ik.

De zichtbare controles tevens op illegale binnenkomers kan dan ook gelijk worden meegenomen..maar nu wijk ik wel ietswat af van dit draadje inmiddels..

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#23 Bericht door mooatje » donderdag 28 april 2016, 07:36

https://youtu.be/VjyArvoCCFI

Is wel geen bommelding maar voor die mensen zal het wel zo overkomen.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#24 Bericht door driver » donderdag 28 april 2016, 09:59

mooatje schreef:https://youtu.be/VjyArvoCCFI

Is wel geen bommelding maar voor die mensen zal het wel zo overkomen.
Ik had het al gezien en weet niet wat er nu precies gebeurd is maar het geeft weer aan dat de Thai niet alleen maar die lieve glimlach hebben maar dat er ook ratten tussen zitten.De held? die nog even tegen het hoofd schopt moeten ze gelijk.goed in elkaar schoppen als ze die oppakken. Lafhartig gedoe om iemand die kansloos op de grond ligt nog even zo na te trappen.Ook niemand die echt helpt zo te zien net als zovaak waar dan ook.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#25 Bericht door brake034 » donderdag 28 april 2016, 10:33

Geen mooie beelden maar om eerlijk te zijn kan dit in elke vakantie hotspot ter wereld gebeuren. Als ik het goed zie is de video rond 2 uur 's nachts opgenomen en zijn de gemoederen waarschijnlijk door een overmaat van drank (en misschien drugs) flink oververhit.
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#26 Bericht door driver » donderdag 28 april 2016, 10:53

brake034 schreef:Geen mooie beelden maar om eerlijk te zijn kan dit in elke vakantie hotspot ter wereld gebeuren. Als ik het goed zie is de video rond 2 uur 's nachts opgenomen en zijn de gemoederen waarschijnlijk door een overmaat van drank (en misschien drugs) flink oververhit.
Klopt kan zeker overal gebeuren maar het laat wel de andere kant van de Thai zien die er ook is net ald in alle andere landen.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#27 Bericht door brake034 » donderdag 28 april 2016, 14:46

Ik denk dat alle volkeren die 2 kanten van de medaille bezitten, laten ze zich vollopen met glassex of gekke pillen en opeens vallen alle grenzen weg.
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#28 Bericht door brake034 » donderdag 28 april 2016, 14:47

Overigens toen ik voor het eerst het woord "bommelding" zag, las ik echt "bommel ding" :giggle:
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#29 Bericht door driver » donderdag 28 april 2016, 15:39

brake034 schreef:Overigens toen ik voor het eerst het woord "bommelding" zag, las ik echt "bommel ding" :giggle:
:mrgreen:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#30 Bericht door driver » donderdag 28 april 2016, 16:22

De Telegraaf schrijft dit erover incl de beelden :

Het gaat om een man van middelbare leeftijd en zijn ouders van in de zestig die in het populaire toeristenoord waren om het Thais nieuwjaar te vieren. Ze werden aangevallen nadat de zoon per ongeluk tegen een van de agressievelingen was aangelopen.
De Thaise man geeft de Brit daarna een duw, waarna de Britse moeder tussenbeide komt. Daarna loopt het volledig uit de hand als meer mannen zich met het gevecht bemoeien. Ze slaan er op los, en zelfs als de vrouw op de grond ligt schoppen ze haar nog in het gezicht. Pas als de aanvallers weg zijn worden de drie geholpen door omstanders.

De aanval vond plaats in de nacht van 13 april, maar de beelden zijn nu pas naar buiten gekomen. Volgens Britse media zijn de drie nu nog in Thailand, maar komen ze snel naar huis.

Lokale media melden dat er inmiddels drie van de vier aanvallers zijn gearresteerd. Een vierde verdachte is nog voortvluchtig. Het gaat om mannen in de leeftijd van tussen de 20 en de 30 jaar. Ze zouden hebben verklaard dat ze dronken waren en ze hebben inmiddels hun excuses aangeboden aan het gezin, aldus een politiewoordvoerder tegen Thaise media. Ze zijn op borgtocht vrijgelaten.

De Britse ambassade waarschuwt toeristen voor de gevaren in Thailand. Tijdens het Songkarn-festival is het door het excessieve alcoholgebruik vooral gevaarlijk in het verkeer. Aanvallen als deze op toeristen komen echter zelden voor, aldus de ambassade.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”