Wat mankeert die Thai.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Wat mankeert die Thai.

#1 Bericht door Harm » dinsdag 12 januari 2016, 05:42

Moeders en vaders werken beide, nodig of niet er moet rijst op de plank komen / de kachel moet branden / de schoorsteen moet roken en meer van dat soort metaforen
Hebben ze het echt nodig om te overleven, ja sommigen wel anderen hebben gewoon wat extra om te sparen ( :cheesy:) gewoon geld voor de nieuwste telefoon :x of auto :lol: etc etc want alles MOET bling bling voor de goe gemeente
Het gekke doet zich voor dat in het dorp waar ik woon dat de meeste Thai het redelijk voor elkaar hebben ondanks de armoedige uitstraling van de huizen en de erven eromheen want ze laten echt alles slingeren. Niet meer nodig laat vallen en kijk er niet meer naar
Stap er overheen of verbrand het. En dat is nou net waar ik me afvraag wat mankeert die Thai. Van hoog tot laag is er iets van een pyromaan in elke Thai.
De huisvuil ophaaldienst kost hier 10 bath !!!!! per maand. Een rondje op een speelgoedpaard bij de Tesco lotus kost hetzelfde en dat laten ze hun kinderen zo’n 6 tot 7 keer achterelkaar doen zonder problemen. Maar ons bint zunig en we besparen op de huisvuildienst door 1 x per week al ons vuil inclusief de berg plastic aan gratis tasjes te verbranden.
Ik heb geen idee of dat collectief is afgesproken maar de dinsdag is kennelijk de beste dag om die 10 bath te bezuinigen, dan stijgen er bijna huis om huis zwarte rookwolken op van de zooi die verbrand wordt. Van klein tot groot bezondigt men zich hieraan. Men staat er bij en ademt de zwarte rook in en ja dan gaat men hoesten tot spugens aan toe maar er wordt / moet verbrand worden de bezuiniging moet binnen gehaald worden net als de gratis kanker die je van die rook ook krijgt. Net als de gif dioxine die automatisch in die verbrande asresten aanwezig is. En ja die krijg je dan ook binnen want er wordt vrolijk op die verbrande zooi gewoon weer een nieuw gewas geplant dat weer wordt gegeten. Als je dan in discussie gaat met b.v. die vikkie stokende buurman/vrouw en je legt uit dat ze niets besparen maar alleen extra dingen krijgen die niet goed voor ze zijn , dan krijg je soms toch nog wel gelijk en snappen ze zelf ook wel dat het eigenlijk niet kan wat ze doen. Maar de volgende week net als je denkt goh ik heb hem/haar toch iets bij kunnen brengen staan ze gewoon weer dat zelfde stapeltje huisvuil met alles wat daar zoal in zit te verbranden, staande in die rook dus ook die rook in te ademen.
Zou het een verslaving zijn , is het iets dat te maken heeft met een foute gen? Wat mankeert die Thai
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wat mankeert die Thai.

#2 Bericht door driver » dinsdag 12 januari 2016, 08:48

Dat vraag ik me ook wel eens af zeker wat betreft het overal neermikken van afval.
Nu Suk in Nederland woont ziet ze het ook en zegt ze het ook tegen haar familie en ik moet zeggen dat we in de buurt waar haar zus woont toch minder afval zien liggen dan elders.
Verbranden doen ze daar niet omdat ze in een moobaan wonen in C.B en vlgs mij het afval daar opgehaald wordt.

Maar bij de winkels zie je her en der het afval gewoon los op straat of in een hoek liggen en het stinkt soms heftig maar dan nog zie je de Thai erbij staan en zie je ze wat eten/drinken of er staat zo,n mobiel verkoop kraampje bij oid.
Lege dozen genoeg maar blijkbaar worden die gerycycled oid want ik zeg wel eens tegen iemand in de winkel gooi het afval dan in een doos maar dat gebeurt dan dus ook niet.

Open vuilnisbelten zie je ook en dan eromheen ook overal zwerfafval langs de weg en waarom dat dan weer moet ?
Ik hou het op pure gemakzucht en vooral niet teveel denken over dit soort dingen en tsja...Als iedereen het doet dan ik ook maar he !lijken ze te denken.
Het begint natuurlijk bij de overheid die moeten campagnes houden ect om dit soort dingen beter onder controle te ktijgen lijkt me.

gr driver

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Wat mankeert die Thai.

#3 Bericht door joepattaya » woensdag 13 januari 2016, 11:16

Ik weet niet of het iets typisch Thais is, maar ik had eens een Thaise baas, die heeft werkelijk miljoenen (THB en Euri) te verteren.
Kon aan de ene kant werkelijk geld over de balk smijten, maar als er een "tegenvaller" van THB 100 in de boeken stond, kon hij helemaal gaan flippen.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Wat mankeert die Thai.

#4 Bericht door Joep » woensdag 13 januari 2016, 12:08

Weet ook niet of het typisch Thais is, maar ik ken er ook velen die duizenden bahts vergokken en over 10 baht moeilijk kunnen doen

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”