politie bezoek

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

politie bezoek

#1 Bericht door Harm » zaterdag 23 mei 2015, 12:23

Ik heb vorige week politie bezoek gehad
Mijnheer wilde alles over mij weten
Noteerde de kentekens van de motoren en het kenteken van mijn auto
Dit ging allemaal in het Thais via vriendin
Vroeg me af waarom, bij immigratie weten ze toch alles al van me.

Op een andere site kwam ik onderstaande vandaag tegen
Zijn er bij andere forum lezers ook bezoeken van de hermandad geweest??




Quote:

Ik woon sinds 2007 in Hua Hin en ben getrouwd met een Thaise in 2009. een paar dagen geleden heb ik in de middag bezoek gehad van vier politie agenten. Twee op één brommer en twee met een pickup. Er werden foto’s genomen van mijn ons en het huis. Een agent had een formulier dat hij met de hulp van mijn vrouw invulde. Er werd gevraagd naar de gegevens in mijn paspoort, telefoonnummers, nummerplaten van brommers en auto en huisregistratie.

Ik vroeg aan mijn vrouw dat ik hun ID- kaart wilde zien en waarom zij dit allemaal wilde weten. Ze spraken onverstaanbaar Engels zodat alles via mijn vrouw moest gaan. Ik kreeg een onduidelijk verhaal van mijn vrouw te horen dat de politie voor zeker wilde weten dat de farang hier echt woont.

Ik vertelde hen via mijn vrouw dat ik al zeven jaren lang elke drie maanden naar het immigratiekantoor ga om mijn 90 dagen verblijf te verlengen. Het immigratiekantoor behoort, als het goed is, over mijn relevante gegevens te beschikken waarop de politie een beroep zou kunnen doen.

De agenten spraken gebrekkig Engels dus alle conversatie verliep via mijn vrouw. Thaise vrouwen zij nogal timide tegenover overheidsdienaren. Dus werden kritische opmerkingen en vragen mijnerzijds genegeerd.

Ze zijn ook nog bij mijn overburen geweest en een paar huizen verder op. Dit alles vond plaats in Hua Hin. (UNQUOTE)
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: politie bezoek

#2 Bericht door elst99 » zaterdag 23 mei 2015, 12:31

Ben je lid van de NVT?
Heb je daar al geïnformeerd? Misschien dat hun meer weten, misschien zoeken ze iemand?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: politie bezoek

#3 Bericht door dutch » zaterdag 23 mei 2015, 12:36

Als ik het goed herinner is daar al eerder in dit forum over geschreven.
Ikzelf heb een dergelijk bezoek vele jaren geleden ook gehad.
Het was iets minder uitgebreid als bij jou en wilde eigenlijk weten of ik daar woonde,zonder verdere details.
Mijn vriendin bemoeide zich niet met het gesprek.
Gewoon een ,vermoedelijk eenmalige, controle.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: politie bezoek

#4 Bericht door Henk Korat » zaterdag 23 mei 2015, 12:44

Op Thaivisa zijn er regelmatig meldingen hierover. De verklaring die gegeven werd, is dat de Thaise politie een overzicht wil hebben, waar de farang zich bevindt. Dus we zullen allemaal wel verrast worden.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: politie bezoek

#5 Bericht door nbreeker » zaterdag 23 mei 2015, 12:45

Harm ik weet niet wat voor soort Visa je hebt,maar als je een getrouwde visa hebt dan moet je een getuige meenemen als je voor verlenging of stay gaat dat is dus ieder jaar,en die verklaart dat je daar met je vrouw woont die getuige mag geen family zijn,het is zelfs zo dat de laatste keer vroegen ze om het formulier wat afgestempeld is door het Ministerie van Buitenlandse zaken hier in Thaland die je daarmee toestemming geven om te trouwen,daar willen ze een kopie van ieder jaar.Waar het omgaat er zijn hier een hoop schijnhuwelijken om aan huizen en aan grond te komen en dat willen ze terugdraaien,zo'n projectontwikkelaar gebruikt dat huwelijk om grond en huizen te kopen en gebruikt die vrouw haar naam.Op papier zijn die mensen getrouwd maar wonen niet samen en dat willen ze tegen gaan,toen ik een huis kocht moesten wij een papier tekenen op de landoffice dat het mijn vrouw haar geld was waar we dit huis mee kochten.
Soms doen ze steekproeven en ik denk dat jij dit keer aan de beurt ben geweest.Nu als alles goed is dan ben je daar gelijk vanaf en sta je geboekt als goed.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: politie bezoek

#6 Bericht door Harm » zaterdag 23 mei 2015, 12:52

elst99 schreef:Ben je lid van de NVT?
Heb je daar al geïnformeerd? Misschien dat hun meer weten, misschien zoeken ze iemand?

NVT??????
niet van toepassing ???
niet voor thai?????
niet voor thuisslapers????
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: politie bezoek

#7 Bericht door elst99 » zaterdag 23 mei 2015, 13:31

Dat is de Nederlandse Vereniging in Thailand, een 200 Nederlandse leden alleen al in Hua Hin!

Die zal je toch wel kennen?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: politie bezoek

#8 Bericht door printen44 » zaterdag 23 mei 2015, 14:37

Jaren geleden ook zo'n controle gehad. Met zes man in een pick-up. Paspoort en huurcontract gevraagd en alles opgeschreven door de heren. Daarna werd het toch nog gezellig met een kop koffie.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: politie bezoek

#9 Bericht door Harm » zaterdag 23 mei 2015, 15:50

elst99 schreef:Dat is de Nederlandse Vereniging in Thailand, een 200 Nederlandse leden alleen al in Hua Hin!

Die zal je toch wel kennen?

Nog nooit in Hua Hin geweest dus wellicht vandaar de vraagtekens
Ook nu geen idee
Kom niet zo in de toeristische gebieden
Woon zo'n 16 km buiten Korat
In een apart dorpje de enige falang
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: politie bezoek

#10 Bericht door Henk Korat » zaterdag 23 mei 2015, 15:59

future expat harm schreef:
elst99 schreef:Dat is de Nederlandse Vereniging in Thailand, een 200 Nederlandse leden alleen al in Hua Hin!

Die zal je toch wel kennen?

Nog nooit in Hua Hin geweest dus wellicht vandaar de vraagtekens
Ook nu geen idee
Kom niet zo in de toeristische gebieden
Woon zo'n 16 km buiten Korat
In een apart dorpje de enige falang
Ik ken deze club bij toeval. Het heeft inderdaad een groot aantal leden in Hua Hin, maar ook in Bangkok heb ik begrepen. Ze organiseren jaarlijks wel een samenkomen. Haring eten schijnt dan favoriet te zijn. In Korat weet ik niet eens of er leden rondlopen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: politie bezoek

#11 Bericht door elst99 » zaterdag 23 mei 2015, 16:08

Ik begon aan mijzelf te twijfelen. Maar hierboven schrijf je toch echt dat je in Hua Hin woont ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: politie bezoek

#12 Bericht door brake034 » zaterdag 23 mei 2015, 16:10

Harm haalt iemand anders aan Elst!
"Op een andere site kwam ik onderstaande vandaag tegen"
Marcel

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: politie bezoek

#13 Bericht door Henk Korat » dinsdag 26 mei 2015, 10:07

Vandaag op expat pagina's twee meldingen van politiebezoek. Een farang uit Wang Nam Kioe (vlak bij Khao Yai) en iemand uit Lahan Sai Buriram werden bezocht en de papieren werden gecontroleerd.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: politie bezoek

#14 Bericht door stevenl » dinsdag 26 mei 2015, 11:33

Harm,

Heb je een extension of stay gebaseerd op retirement?

Heeft je huurbaas (vrouw neem ik aan) al eens het formulier TM30 ingeleverd bij immigratie?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: politie bezoek

#15 Bericht door prajak » dinsdag 26 mei 2015, 16:22

Harm, neen, ik niet. Nu woon ik 'middle of nowhere' maar slechts 3,5 km van de Immigration en dat al 12 jaar.

StevenL, ik zal voor mezelf antwoorden, ik leef op retirement verlenging (8 ton bankgeld), heb een geel huisboek en Kai (blauw huisboek) levert ieder jaar een nieuw TM30 in en dat zit in mijn paspoort geniet.

Maar politiebezoek komt hier ook voor doch dat geldt gehuwde farang. De politie gaat dan ook bij de buren vragen of men wel samen woont. Ze tellen nog net niet de tandenborstels..... :giggle2:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”