Superioriteit Complex?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Superioriteit Complex?

#1 Bericht door Hua Thale » zaterdag 19 december 2015, 10:22

Hebben veel Thai en voor mij meer de Thai uit de provincie Nakhon Ratchasima hier nu last van.
Uiteraard hebben ze niet het alleenrecht er zijn in vele landen heel veel mensen die deze psychische aandoening ook hebben ja zelfs in Nederland.
Ik denk dat het wel een beetje klopt het bovengemiddelde alhier en wel waarom laat ik dat eens even via een kopie duidelijk maken waarom ik dat denk.

--------------------

Een superioriteit complex is een psychische aandoening waarbij de getroffen persoon ervaart een overdreven gevoel van eigen belangrijkheid. Hij of zij voelt zich superieur aan andere mensen en geeft een algemene minachting voor de gedachten van anderen. Personen met een superioriteit complex vertonen vaak een gevoel van grootsheid. Ze houden meestal een gevoel dat ze beter of belangrijker dan andere mensen, en vaak niet de meningen of verlangens van anderen serieus te nemen. Deze aandoening kan ook worden aangeduid als narcisme of grootheidswaanzin.

Eigenschappen van iemand met een superioriteit complex zijn hoogmoed, een gebrek aan empathie, en een neiging om op te scheppen. Personen met een narcistische persoonlijkheidsstoornis hebben vaak een moeilijke tijd het onderhouden van nauwe relaties. Ze vertonen een intense reactie op iets dat wordt gezien als een belediging. Iemand met een superioriteit complex flatteert degenen die hem of haar admiraal erkenning te geven, maar verachten iedereen die geen bewondering weergeeft. De individuele beweert vaak om een ​​expert in een aantal gebieden zijn en doet alsof hij meer dan hij of zij is te zijn.

Een superioriteit complex is meestal het gevolg van een onderliggende minderwaardigheidscomplex. De individuele waarschijnlijk voelt zich onvoldoende of onbelangrijk op een bepaalde manier en probeert dit te compenseren met een illusoire superioriteit en egoïsme. Als er geen onderliggende minderwaardigheidscomplex, kan het individu een dergelijke lof en bewondering als een kind dat gevoelens van superioriteit in de volwassenheid overgedragen hebben gekregen. Andere mogelijke oorzaken van een superioriteit complex zijn emotioneel misbruik, overmatige kritiek, en verwennerij van ouders.

Personen met superioriteit complexen zal vaak onderbreken mensen en over het algemeen geen respect hebben voor wat anderen te zeggen hebben. Ze hebben de neiging om gesprekken rond om zichzelf te brengen in een discussie, en vaak gebruik maken van de woorden "ik", "mij" en "mijn". Degenen met een narcistische persoonlijkheid zijn van mening dat de regels niet op hen van toepassing en zal vaak gezag tarten. Mensen die getroffen zijn met deze psychische aandoening vaak gebruiken of anderen te manipuleren zonder rekening te houden hun gevoelens.

Het is belangrijk om onderscheid te maken tussen een superioriteit complex en een gezond gevoel van eigenwaarde. Degenen die hebben een hoog betrouwbaarheidsniveau op zichzelf kan onnauwkeurig worden omschreven als narcistisch of als het hebben van een gevoel van superioriteit. Degenen die gewoon vertrouwen hebben in hun capaciteiten niet vertonen in het algemeen een complete minachting voor anderen of een gebrek aan empathie. Hoewel deze personen kunnen aanspraak maken op een deskundige of hoogopgeleide in bepaalde gebieden, ze zijn volledig van bewust dat ze niet superieur aan anderen. Degenen met superioriteit complexen over het algemeen het gevoel dat ze superieur in alle opzichten.

* Personen met een superioriteit complex hebben een overdreven gevoel van eigen belangrijkheid.
* Personen met een superioriteit complex gevoel superieur aan alle anderen.
* Een individu met een superioriteit complex heeft vaak geen oog voor wat anderen te zeggen hebben.
* Verbaal geweld van ouders kan leiden tot de ontwikkeling van een superioriteit complex in hun kinderen.
* Iemand met een superioriteit complex kan onredelijke verwachtingen van anderen te hebben.
* Mensen met een superioriteit complex kan niet het gevoel alsof normale relatie regels op hen van toepassing.



Bron deadreign

------------------------

* Narcisme er is volgens mij geen land ter wereld waar men bij vrijwel iedere scheet en zucht een selfie neemt.

* Empathie het is veel Thai landers niet echt vreemd.

* Minderwaardigheidscomplex och wie herkend het niet de onderdanigheid waar je soms als farang een kleur van krijgt.

* Egoïsme of was dat ontschoten dat veel daar nogal last van hebben voorbeeld het verkeer.

In de vertaling van het Engels naar het Nederlands door Meneer X staan uiteraard nog wel wat herkenbare zaken

Wat punten uit de bron natuurlijk maar goed het hoeft ook geen 60.000 tekens te bevatten wat volgens Chang mogelijk is per bericht.
Uiteraard leef ik hier fijn en blij maar zijn zo van die dingen die je wel eens opvalt als bewoner van dit land en mede ook wel eens lees in andere fora dat je niet de enige bent met die mening.

Roept u maar.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Superioriteit Complex?

#2 Bericht door prajak » zaterdag 19 december 2015, 10:36

Ik ga voor het gezond gevoel van eigenwaarde, heer Hua Thale. Jij ook, weet ik. Maar die anderen, weet je wel, altijd die anderen.... :giggle: Eigenlijk moet je dit verplaatsen naar het hoofdstuk 'Scherts en luim'.....!

Dit wordt een drukke dag voor de forumserver..... :clap:

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Superioriteit Complex?

#3 Bericht door torkom » zaterdag 19 december 2015, 10:40

Ik ken een forumlid dat naadloos bij dit profiel aansluit..
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Superioriteit Complex?

#4 Bericht door Joep » zaterdag 19 december 2015, 10:44

Volgens mij begint zijn naam met een T :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Superioriteit Complex?

#5 Bericht door Hua Thale » zaterdag 19 december 2015, 10:47

Dacht het niet Prajak verplaatsen ik zie graag een begin en een eind zoals je weet in onderwerpen.
De vier keer ZZZZ hoeft voor mij niet zo.
Maar begrijp er uit dat in de regio Nong Khai dit soort eigenschappen als beschreven jou niet echt opvalt. :?:

:giggle3: Zoals ik al schreef torkom het is absolut geen alleenrecht hoogstens een verhoogde aanwezigheid ten landen.
En graag op de bal spelen waarde leden.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Superioriteit Complex?

#6 Bericht door Borat » zaterdag 19 december 2015, 10:52

De topicstarter vindt dat Thai uit de provincie Nakhon Ratchasima een superioriteit complex hebben. Kopieert daarna een hele lap tekst wat beschrijft wat dat is maar het geeft niet aan waarom hij vindt/ervaart dat Thai uit de provincie Nakhon Ratchasima een superioriteit complex hebben. Weer zinloze vulling tenzij de topicstarter nog meet een aanvulling komt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Superioriteit Complex?

#7 Bericht door prajak » zaterdag 19 december 2015, 10:55

Hua Thale, het land van de vrije mensen, heet het officieel. En dat slaat neer op het gedrag van de bevolking. Xenofobie en over de behandeling van minderheden is hier al geschreven.

In 35-45 had een heel land daar last van onder aanvoering van een Oostenrijkse snotaap met snor. Gelukkig hebben Nederlanders dat niet want we weten dat we bij een dijkdoorbraak allemaal even hulpeloos zijn. Misschien is daarom de Nederlander xenofiel op wat wild geraas na.

Open eind, ach, wat is een open eind. De euro-afdeling lijkt ook op een open eind en toch ben je blij met de goede adviezen van de heren experts. Ik tenminste wel al zouden ze een glazen bol moeten hebben......
Laatst gewijzigd door prajak op zaterdag 19 december 2015, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Superioriteit Complex?

#8 Bericht door Jeanette » zaterdag 19 december 2015, 10:56

Tussen de regels door lezen mag niet Borat, dan verlies je de bal uit het oog.

;)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Superioriteit Complex?

#9 Bericht door Hua Thale » zaterdag 19 december 2015, 11:23

De topicstarter heeft 4 punten aangehaald die hem [ik dus] na vele jaren op blijft vallen ten opzichte van zijn eigen land.
In de kopie staan uiteraard nog vele punten die mij zo in de loop der jaren zijn opgevallen waar ik meer als de indruk mee gekregen heb dat men hier nog wel eens last van heeft met een groter gemiddelde als in het thuisland.

Taal als voorbeeld kom veel met jeudige mensen in aanraking via de shop van mijn vrouw zeg tot dertig jaar.
Engels kan ze nog steeds tellen op een misschien twee handen die wat Engels kunnen bij deze leeftijdsgroep.
Geen gesprek wat woorden verstaan doet men vaak beter spreken diepe schaamte veelal of totaal onbenul.
Men is zelfs eigenlijk hier [tot dertig jaar] van mening dat de wereld maar Thais moet leren.
Zeker hier in Zuid Oost Azie helaas staat men onderaan met Engels terwijl men wel van mening is dat Thailand een leidinggevende positie moet hebben in de ASEAN.
Ouderen soms maar dan is het ook meer voor het persoonlijk welzijn oftewel werk op international nivo of relatie.

Jou mededeling is nu ook niet bepaalt een aanvulling of ik wel of geen gelijk op dit punt mag hebben.
Dus ja OOK zinloze opvulling.
Hoor je bevestigingen of ontkenningen graag Borat.


@ Prajak het Weer en de Euro och kijk regelmatig naar die onderwerpen.
Het Weer het is altijd leuk om even te zien hoe het elders is.
Heb trouwens de Nationale site van het Weer in Thailand gewoon in een mapje bij favorieten.

De Euro Baht wissel niet zo veel en als ik dat doe is die paar tiende van geen belang bekijk het over een jaar zoals je dat met zo veel financiele zaken doet hoef ik jou niet toe te lichten.
Uiteraard is het soms een humor onderwerp door de altijd nee regelmatig door het ijs zakkende stellingen.
De Euro en het weer blijven daar integen wel de Euro en het Weer ja zelfs over tien jaar kan je bij veel openeind onderwerpen niet echt zeggen.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Superioriteit Complex?

#10 Bericht door Lammert de Haan » zaterdag 19 december 2015, 18:39

Joep schreef:Volgens mij begint zijn naam met een T :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Joe, dit raadseltje oplossen lijkt mij niet zo moeilijk. Jij geeft zelfs een hint naar het goede antwoord met je 6 'lolletjes'.

Dus is het antwoord: T (had je al gegeven) O R K O M PUNT. Klopt mijn antwoord? :giggle:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Superioriteit Complex?

#11 Bericht door Borat » zaterdag 19 december 2015, 19:08

Hua Thale schreef:
Jou mededeling is nu ook niet bepaalt een aanvulling of ik wel of geen gelijk op dit punt mag hebben.
Dus ja OOK zinloze opvulling.
Hoor je bevestigingen of ontkenningen graag Borat.
Ik ben hier niet aanwezig om mensen gelijk of ongelijk te geven. En verder heb ik nogal moeite om je verhaal en redenatie te volgen vanwege het ontbreken van leestekens. Hierdoor haak ik dan ook af.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Superioriteit Complex?

#12 Bericht door jumbo » zondag 20 december 2015, 01:46

Ik stoor me nagenoeg nimmer aan gedrag van inwoners van het land waar ik wil wonen en waar ik de gast ben en me (volgende NL goed gedrag) zou moeten aanpassen. Geweldsconflicten zijn een uitzondering.

Dat deze mensen in de basis geen goed ontwikkelingspatroon is en wordt aangereikt, zowel niet in educatie als in gedrag, kan je ze moeilijk kwalijk nemen.

Er wordt vaak genoeg aangehaald dat buiten een enkele stad en dan nog niet voor 100% men hier nog leeft als 40-50 jaar geleden in NL
Toentertijd had je ook niet overal hoeven aankomen in NL met de beschavingsmeter ...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Superioriteit Complex?

#13 Bericht door prajak » zondag 20 december 2015, 01:55

prajak schreef:Dit wordt een drukke dag voor de forumserver..... :clap:
Ik had het goed ingeschat, Hua Thale. Gisteren 89 postings in het forum.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Superioriteit Complex?

#14 Bericht door Hua Thale » zondag 20 december 2015, 03:07

Ik stoor mij al tijden nagenoeg niet meer aan gedrag het zijn meer puntjes die opvallen jumbo.
Jou schijnbaar toch ook duidelijk zo uit je eerste zin op te merken.
Het alles maar voor zoete koek slikken en nooit iets mogen onderstrepen gaat mij ook te ver zelfs als ik gast ben, het ze kwalijk nemen doe ik meestal niet.
Maar als men mijn vrouw met een wai en gebogen houding aanspreekt en mij aanspreek met de titel Hey You gaan de wenkbrauwen toch omhoog.
Enkele keer voor gekomen mogen het jongelui zijn maar toch.
Was jaren terug toch heel anders veelal waar de al eerder aangehaalde punten uiteraard ook meespelen.
Of het werkelijk parallel kan lopen met ontwikkeling betwijfel ik dus deze houding tref je ook aan bij oudere mensen die een goede ontwikkeling hebben doorlopen uiteraard zonder het Hey you maar meer met het negeren.
Dat het in procenten bij veel mensen zal afnemen naar maten men meer over het grote buitenbos zal leren geloof ik wel.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Superioriteit Complex?

#15 Bericht door Joep » zondag 20 december 2015, 05:01

Lammert de Haan schreef:
Joep schreef:Volgens mij begint zijn naam met een T :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Joe, dit raadseltje oplossen lijkt mij niet zo moeilijk. Jij geeft zelfs een hint naar het goede antwoord met je 6 'lolletjes'.

Dus is het antwoord: T (had je al gegeven) O R K O M PUNT. Klopt mijn antwoord? :giggle:

Je gaat door voor de koelkast

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”