Welke internet/telefoon kaart/sim in Thailand in telefoon ?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Welke internet/telefoon kaart/sim in Thailand in telefoon ?

#1 Bericht door driver » maandag 30 november 2015, 17:57

Op de valreep toch nog een vraag.
Als wij 2 Dec op Swampie aankomen wil ik nu voor het eerst in mijn mobiele telefoon de simkaart eruit laten halen en voor 1 maand een Thaise nemen voor internet/telefoon.

Nu begreep ik dat niet alles vlekkeloos werkt in Thailand .
Ik heb hem nodig in regio Chiang Rai/ Mai en BKK en Chonbury en misschien nog bij Trat .
Beetje divers dus .

Welke sim of hoe heet zo,n ding kan ik het beste nemen qua aanbieder ?

gr driver

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Welke internet/telefoon kaart/sim in Thailand in telefo

#2 Bericht door jomel17 » maandag 30 november 2015, 18:43

Arie, wij kochten op swampie bij True 2 kaarten werkten rond Khonkaen perfect.
Werden door de dame bij de verkoop netjes in het toestel gedaan en de Ned. kaart met een plakbandje op de envelop gedaan.
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Welke internet/telefoon kaart/sim in Thailand in telefo

#3 Bericht door driver » maandag 30 november 2015, 19:47

jomel17 schreef:Arie, wij kochten op swampie bij True 2 kaarten werkten rond Khonkaen perfect.
Werden door de dame bij de verkoop netjes in het toestel gedaan en de Ned. kaart met een plakbandje op de envelop gedaan.
Hi, True werdt mij ook gezegt Jomel door een kennis die het in khorat gebruikt had e.o.
Of het overal werkt wist hij niet vandaar mijn vraag hier hoe dat precies zit/ gaat qua dekking in Thailand,.
Bedankt voor je reactie alvast.

gr Arie

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Welke internet/telefoon kaart/sim in Thailand in telefo

#4 Bericht door Gardensafari » maandag 30 november 2015, 23:03

Mijn vrouw had in een dorpje in Saraburi DTEC, werkte prima (en ook in Bangkok).
Heb je een iPhone, dan een tip: koop een 3G-kaart en geen 4G.
En zet je iPhone op 3G.
In Bangkok en nog een aantal steden werkt 4G, maar daarbuiten niet.
De iPhone blijft het proberen op 4G en wordt heel erg warm.
Dus koop 3G en schakel 4G op de iPhone uit, tenzij je alleen in de grote steden blijft.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Welke internet/telefoon kaart/sim in Thailand in telefo

#5 Bericht door driver » maandag 30 november 2015, 23:21

Gardensafari schreef:Mijn vrouw had in een dorpje in Saraburi DTEC, werkte prima (en ook in Bangkok).
Heb je een iPhone, dan een tip: koop een 3G-kaart en geen 4G.
En zet je iPhone op 3G.
In Bangkok en nog een aantal steden werkt 4G, maar daarbuiten niet.
De iPhone blijft het proberen op 4G en wordt heel erg warm.
Dus koop 3G en schakel 4G op de iPhone uit, tenzij je alleen in de grote steden blijft.
Ook genoteerd dank je Garden.
Ik heb een Sony Z2 en weet weinig af van instellingen ect dus of en hoe ik 3 of 4 G kan / moet instellen weet ik even niet .
De Thaise aldaar in de shops weten het ongetwijfeld wel ( hoop ik )

gr driver

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Welke internet/telefoon kaart/sim in Thailand in telefo

#6 Bericht door prajak » dinsdag 01 december 2015, 00:25

Mijn broer koopt hier al jaren wat 't goedkoopste is en waar ie belminuten gratis krijgt. Zijn tip is jouw ding in NL al op Engelse taal te zetten want of de Thaise verkoopster dat kan vanuit jouw NL menu.......

Ik heb 1-to-call, junior True, Kai DTAC, en allemaal werken ze prima en in het hele land waar mensen wonen en reizen. Alleen echt 'achteraf' kan de dekking wat minder zijn en juist daar rij jij lek, zul je altijd zien. :giggle:

hanshu

Re: Welke internet/telefoon kaart/sim in Thailand in telefo

#7 Bericht door hanshu » dinsdag 01 december 2015, 03:13

Hier werkt alleen 1,2 call ofte wel AIS ......soms ook Treu. Dtac werkt hier alleen in de stad (Udon Thaini, Khong Kaen)
Provider zit op Swampie....50 baht voor sim en wat beltegoed....juffrouw kan uitstekend vanuit jouw nederlandse telefoon de thaise taal instellen want ze doen de hele dag niet anders.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Welke internet/telefoon kaart/sim in Thailand in telefo

#8 Bericht door driver » dinsdag 01 december 2015, 09:27

prajak schreef:Mijn broer koopt hier al jaren wat 't goedkoopste is en waar ie belminuten gratis krijgt. Zijn tip is jouw ding in NL al op Engelse taal te zetten want of de Thaise verkoopster dat kan vanuit jouw NL menu.......

Ik heb 1-to-call, junior True, Kai DTAC, en allemaal werken ze prima en in het hele land waar mensen wonen en reizen. Alleen echt 'achteraf' kan de dekking wat minder zijn en juist daar rij jij lek, zul je altijd zien. :giggle:
Geen tijd meer om hier iets te veranderen dat wordt dus Swampie of elders.
Lek rijden zou kunnen maar dan zoeken we wel een creatieve oplossing indien mogelijk als we daar geen bereik hebben.
Treu/dtac staan genoteerd op mijn lijstte inmiddels .Ook jij bedankt voor je reactie net als wat mensen die me via een pm benaderd hebben. :clap:

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Welke internet/telefoon kaart/sim in Thailand in telefo

#9 Bericht door driver » dinsdag 01 december 2015, 09:28

hanshu schreef:Hier werkt alleen 1,2 call ofte wel AIS ......soms ook Treu. Dtac werkt hier alleen in de stad (Udon Thaini, Khong Kaen)
Provider zit op Swampie....50 baht voor sim en wat beltegoed....juffrouw kan uitstekend vanuit jouw nederlandse telefoon de thaise taal instellen want ze doen de hele dag niet anders.
welke provider zit die juffrouw Hans ..

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Welke internet/telefoon kaart/sim in Thailand in telefo

#10 Bericht door brake034 » dinsdag 01 december 2015, 13:26

Zowel Dtac als AIS zijn OK in Chiang Rai maar ga je de bergen in dan is er soms geen ontvangst!
Marcel

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Welke internet/telefoon kaart/sim in Thailand in telefo

#11 Bericht door jumbo » dinsdag 01 december 2015, 14:23

brake034 schreef:Zowel Dtac als AIS zijn OK in Chiang Rai maar ga je de bergen in dan is er soms geen ontvangst!
Als je de True 4G TV reclame mag geloven hebben die daar ook ontvangst
Ik ken echter een forumlid die in Bangkok woont, True heeft en vaak geen ontvangst heeft omdat de Moo Baan te ver\van de weg af ligt.... voulez vous encore peultjes??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Welke internet/telefoon kaart/sim in Thailand in telefo

#12 Bericht door brake034 » dinsdag 01 december 2015, 14:39

Ik heb AIS, mijn vrouw DTAC, allebei abo. Zover als ik weet allebei 3G en ik heb eigenlijk geen idee hoe/wat met 4G in deze regio?!
Marcel

hanshu

Re: Welke internet/telefoon kaart/sim in Thailand in telefo

#13 Bericht door hanshu » woensdag 02 december 2015, 01:23

4G bestaat (nog) niet in de praktijk in Thailand. Bovendien maakt dat niks uit voor bellen maar alleen voor data(internet) verkeer.
De dekking in Thailand heeft simpel te maken met het aantal zendmasten. Hoewel er dagelijks bij geplaatst worden is de dekking nog lang niet voldoende. Langs de snelwegen en in de steden werken alle providers prima...daar buiten is eea afhankelijk welke zendmasten er staan.
Op mijn vorig adres rond Maha Sarakam werkte alleen AIS en zo is het in de regio Non Sa-at ook...alleen AIS en sinds kort af en toe Treu.....die hebben een nieuwe zendmast geplaatst en zijn nu gratis telefoons aan het uitdelen om mensen te laten overstappen.
Nog verder het binnenland in is helemaal geen bereik (ik heb het dan over zo,n 10 km vanaf de snelweg Khong Kaen-Udon Thani).
Het probleem met die hogen frequenties is dat ze niet zover reiken en dus veel masten nodig zijn.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Welke internet/telefoon kaart/sim in Thailand in telefo

#14 Bericht door jumbo » woensdag 02 december 2015, 01:34

hanshu schreef:4G bestaat (nog) niet in de praktijk in Thailand. Bovendien maakt dat niks uit voor bellen maar alleen voor data(internet) verkeer.
De dekking in Thailand heeft simpel te maken met het aantal zendmasten. Hoewel er dagelijks bij geplaatst worden is de dekking nog lang niet voldoende. Langs de snelwegen en in de steden werken alle providers prima...daar buiten is eea afhankelijk welke zendmasten er staan.
Op mijn vorig adres rond Maha Sarakam werkte alleen AIS en zo is het in de regio Non Sa-at ook...alleen AIS en sinds kort af en toe Treu.....die hebben een nieuwe zendmast geplaatst en zijn nu gratis telefoons aan het uitdelen om mensen te laten overstappen.
Nog verder het binnenland in is helemaal geen bereik (ik heb het dan over zo,n 10 km vanaf de snelweg Khong Kaen-Udon Thani).
Het probleem met die hogen frequenties is dat ze niet zover reiken en dus veel masten nodig zijn.
Beter kan het niet verklaard worden
Ais en Dtac zijn zo een beetje de besten kwa bereik, maar zijn de masten niet het eigendom van TAT? Dan zou het kwa provider niet uit moeten maken
Ik heb sinds kort 4G, zoals gezegd is het mobiel internet nog steeds traag in vergelijking met westerse landen en sommige aziatische landen..
Momenteel wordt de kreet 4G misbruikt om mensen een duurdere telefoon aan te smeren want dat analoge apparaatje wat de meesten nog hebben, ja daar kan je Lek in de Isan niet mee bereiken
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

hanshu

Re: Welke internet/telefoon kaart/sim in Thailand in telefo

#15 Bericht door hanshu » woensdag 02 december 2015, 01:46

Je moet het zo zien Jumbo...er staan een aantal hoofd zendmasten in de steden en langs de snelwegen waarop de antennes staan van verschillende providers. Daarnaast is er verspreid door het land een aantal steunpunten (masten) die onder eigen beheer vallen van de providers.Die doen niet anders dan signaal doorsturen voor de regio. En daar zit het punt....

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”