Mieren in m'n Muesli

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Mieren in m'n Muesli

#1 Bericht door nbreeker » maandag 18 mei 2015, 09:16

Ik maakte vanmorgen een nieuw pak Muesli open en haalde de plasticzak eruit en zag de mieren in de zak lopen terwijl hij nog niet open was,mijn vrouw vertelde dat mieren zich door het plastic heen eten en na goed gekeken te hebben zat er inderdaad een gaatje in het midden van de zak,waardoor ze naar binnen konden.

Toen ik de zak open had gemaakt en de muesli in een kom schudde en melk toevoegde dreven er toch al gauw zo'n vijfentwintig mieren in,normaal maak ik me daar niet zo druk over maar ben nu toch maar een beetje gaan vissen met m'n lepel,zoals gezegt dreven ze in de melk maar toen ik ze er uit viste en op een servetje deed liepen ze gewoon weg dus ze leefde ook nog,Op een gegeven moment zag ik er niet meer en ben ik maar begonnen met eten ervan uitgaande dat het niet schadelijk is.Dit waren maar hele kleine mieren ze bijten trouwens wel als ze over je rug lopen.

Afgelopen zaterdag wilde m'n vrouw een fruitboom opgebonden hebben want hij werd te wijd en ze wilde niet snoeien,dus samen met mijn zoon aan de gang maar die boom zat vol grote rode mieren en toen wij de boom beetpakte vielen ze tegelijk aan nu hij is opgebonden maar ons geschreeuw was niet van de lucht want die mieren gaan niet opzij en ze bijten goed.Voor je het weet zit je onder.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Mieren in m'n Muesli

#2 Bericht door Hua Thale » maandag 18 mei 2015, 09:33

Het stikt van die beesten in dit land Nick.
Maar denk dat je het toch over twee soorten heb.
Die mieren die je erg snel aan of op je etenswaren ziet zijn vaak die kleine beestjes kunnen ook best wel aardig kriebelen en soms bijten vooral bij regen mogen ze graag van onze inpandige leefomgeving gebruik maken.
Leven op de meest onmogelijke plekken. [Warmwater koker]

Die grote mieren die je vaak in de Mango bomen ziet zijn volledg gestoord.
Zijn groot tot bijna een centimeter rood militaire opleiding met een missie [Tot de dood]
Maken ook een nest van die bladeren waar er veel in zitten.
Ooit eens een teennagel kwijt geraakt omdat ze mij vele malen gebeten hadden schijnbaar precies bij de nagelriem.
Ben er bang voor. ;)

De zon hebben ze schijnbaar een hekel aan je ziet veel Thai landers het vaak in de zon zetten als voedsel ten prooi gevallen is aan deze beesten.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Mieren in m'n Muesli

#3 Bericht door prajak » maandag 18 mei 2015, 10:03

Citroensap, een ouwe lap, een stuk touw, en om de stam binden. En dan hard weglopen..... :giggle2: Morgen zijn ze weg.

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: Mieren in m'n Muesli

#4 Bericht door hutspot » maandag 18 mei 2015, 10:27

prajak schreef:Citroensap, een ouwe lap, een stuk touw, en om de stam binden. En dan hard weglopen..... :giggle2: Morgen zijn ze weg.

of je muesli in een container :giggle:

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Mieren in m'n Muesli

#5 Bericht door nbreeker » maandag 18 mei 2015, 10:33

hutspot schreef:
prajak schreef:Citroensap, een ouwe lap, een stuk touw, en om de stam binden. En dan hard weglopen..... :giggle2: Morgen zijn ze weg.

of je muesli in een container :giggle:
Nu als je goed gelezen hebt,was dit een nieuw pak en nog ongeopend,ik zal het toch eerst open moeten maken voordat ik het in een container kan doen :giggle:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Mieren in m'n Muesli

#6 Bericht door nbreeker » maandag 18 mei 2015, 10:37

Hua Thale schreef:Het stikt van die beesten in dit land Nick.
Maar denk dat je het toch over twee soorten heb.
Die mieren die je erg snel aan of op je etenswaren ziet zijn vaak die kleine beestjes kunnen ook best wel aardig kriebelen en soms bijten vooral bij regen mogen ze graag van onze inpandige leefomgeving gebruik maken.
Leven op de meest onmogelijke plekken. [Warmwater koker]

Die grote mieren die je vaak in de Mango bomen ziet zijn volledg gestoord.
Zijn groot tot bijna een centimeter rood militaire opleiding met een missie [Tot de dood]
Maken ook een nest van die bladeren waar er veel in zitten.
Ooit eens een teennagel kwijt geraakt omdat ze mij vele malen gebeten hadden schijnbaar precies bij de nagelriem.
Ben er bang voor. ;)

De zon hebben ze schijnbaar een hekel aan je ziet veel Thai landers het vaak in de zon zetten als voedsel ten prooi gevallen is aan deze beesten.
Ja dat is waar wij hebben het ook in de zon gezet en nu zijn ze weg,maar verleden week had ik enorm veel van die kleine mieren in m'n toetsen bord van m'n computer dus toetsenbord in de zon maar geen succes toen het toetsenbord heel voorzichtig uitgeblazen en dat lukte,volgens m'n zoon had ik wat gegeten terwijl ik achter de computer zat maar dat kan ik me niet herinneren.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: Mieren in m'n Muesli

#7 Bericht door hutspot » maandag 18 mei 2015, 10:39

nbreeker schreef:
hutspot schreef:
prajak schreef:Citroensap, een ouwe lap, een stuk touw, en om de stam binden. En dan hard weglopen..... :giggle2: Morgen zijn ze weg.

of je muesli in een container :giggle:
Nu als je goed gelezen hebt,was dit een nieuw pak en nog ongeopend,ik zal het toch eerst open moeten maken voordat ik het in een container kan doen :giggle:
Ja, inderdaad :D :D

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Mieren in m'n Muesli

#8 Bericht door printen44 » maandag 18 mei 2015, 10:47

Uiteraard heb ik buiten het huis, mieren. Die krijg je niet weg. Maar als ik binnen, wat mieren ontdek, probeer ik vast te stellen waar ze vandaan komen. En dat is meestal van buiten. Ik probeer dan met een spuitbus met een "tuitje" in het nest te spuiten, zodat ik de koningin van dat mierenvolk kan doden en dan is het mierenvolk ook ten dode opgeschreven. Ik heb overigen zelden last van mieren in mijn huis.

Als ik mieren buiten het huis zie lopen, probeer ik ook het nest te vernietigen. Het lukt wel, maar ergens anders zijn er weer genoeg mierennesten. Het is buiten het huis onbegonnen werk.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Mieren in m'n Muesli

#9 Bericht door RuudThai » maandag 18 mei 2015, 13:08

Die 'mod deng', de grote rode mieren, zitten in bladernesten die ze tegen elkaar geplakt hebben. Ik zet er dan de tuinslang op met de scherpste straal en spuit het nest kapot. Dan verdwijnen ze meestal wel. En als ze een nieuw nest op een andere plek bouwen, dan gewoon herhaling net zolang tot ze naar de buren gaan... :Whistle:
Ze bijten gemeen maar spuiten volgens mij geen gif in want ik hou er nooit bulten aan over.

Die hele kleine mieren heb ik al overal in gehad. Broodmachine, magnetron, dvd-doosje en het gekste: de koortsthermometer (die je in je oor doet). Ze bijten/prikken een beetje en je krijgt wat jeuk maar het is snel over.

En dan heb je nog de maat-tussen-in-mieren. Dat zijn de rotste krengen, die steken meteen en je krijgt er flinke bulten van waar ik wel 3 dagen last van heb. Die spuit ik dood met een spuitbus, buiten de gewone of die met een tuutje en binnen met een geurloze.

Lastposten zijn ook die hele kleine zwarte die zich bij voorkeur achter je plinten verschuilen en een houten plint helemaal opvreten van achter. Je hebt het niet zo gauw door en voor je het weet vallen de gaten in je plint. Het lijken wel een soort mini-termieten.

Als ze in iets eetbaars terechtkomen zoals suiker of iets anders zoets dan stop ik dat een dagje in de vriezer. Daarna pulk ik de bevroren lijkjes eruit.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Mieren in m'n Muesli

#10 Bericht door Duncan » maandag 18 mei 2015, 13:19

Wij hebben eigenlijk verrassend weinig problemen met mieren, zeker als je in acht neemt dat wij nog in een "klassiek Isaan huis zitten ( gedeeltelijk alleen luiken, keuken buiten etc. ). Soms kriebelt er wel eens wat in bed en ze bouwen snelwegen dwars over het pad langs de rivier naar onze tuin, maar verder eigenlijk niet...
Blij dat we trouwens niet die Mot Deng ( Fire Ants ) hebben. Die krengen zijn een milimeter lang en als die bijten voelt het alsof een hete spijker in je been geslagen wordt. Brrr...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Mieren in m'n Muesli

#11 Bericht door prajak » maandag 18 mei 2015, 15:18

En de Formica Schumi? Daar hoor ik jullie niet over.

Formica is latijn voor mier. De Formica Schumi is de racemier. Wij hebben ze wel eens op het aanrecht en die krijg je niet te pakken zo snel zijn ze. Dat gaat van rutsch rutsch en weg zijn ze. Nog niet met de Lolakwast. Maar die bijten mij niet.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Mieren in m'n Muesli

#12 Bericht door Jeanette » maandag 18 mei 2015, 16:18

En Schumi is van Schumacher?
Nu maar hopen dat tie zich niet verstapt. :giggle3:

:D

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Mieren in m'n Muesli

#13 Bericht door prajak » maandag 18 mei 2015, 16:30

Hij is een van de groten in die sport. Maar door zijn ongeval zal hij nimmer meer in een racewagen rijden. Hij heeft al giga mazzel gehad dat ie nog leeft.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Mieren in m'n Muesli

#14 Bericht door elst99 » maandag 18 mei 2015, 17:46

Het is een woordspeling Erik, van Jeanette
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Mieren in m'n Muesli

#15 Bericht door v@go » dinsdag 19 mei 2015, 00:00

als je er genoeg eitjes van hebt hier het recept om er een lekker maaltje van te maken
http://saodarly.com/koy-khai-mod-deng/
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”