tv schotel /disk

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

tv schotel /disk

#1 Bericht door Harm » dinsdag 10 november 2015, 04:45

ik heb de ballen verstand van tv schotels of ontvangers
nu hebben we een gewone antenne met zo'n 20 digitale kanalen
ik wil zo'n groot ding laten instaleren van zeg 320 cm met een aantal ontvangers erin
om zoveel mogelijk te kunnen ontvangen, dan heb ik keuze.
Niet dat ik graag wil kijken naar India of Bangladesh etc etc maar wel bv CNN of indien mogelijk andere Engels / Amerikaans talige zenders
Dat de misses er gelijk ook een aantal Thaise zenders bijkrijgt met bijbehorende soaps is jammer genoeg niet anders.
Is dit realiseerbaar of kom ik dan toch weer uit bij betaal tv via internet wat ik persoonlijk erg duur vind.
maar ja dat is een particulier initiatief met bijna geen concurrentie dus dan kan je vragen wat je wil.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: tv schotel /disk

#2 Bericht door foppo » dinsdag 10 november 2015, 05:20

Ik heb zo'n 180 cm schotel met allerlei zooi waar ik niet naar kijk maar de dames hier wel.
Zelf kijk ik naar een androidboxje met zo'n 53 Nederlandse zenders of Nederlands ondertitelde zenders via internet met de mogelijkheid om programma's 7 dagen terug te zien.
Meestal kijk ik hooguit NPO 1, 2 en 3 drie met af en toe België.
ATV uit Amsterdam kijk ik ook wel eens.
Verder een hele zooi sport zenders zoals Fox en voetballen maar ik ben niet geïnteresseerd in Sport dus daar kijk ik niet naar.
Beeld kwaliteit is nagenoeg HD zowel van livetv (tja.....6 uur verschil) als van terugkijken, wat ik dus meestal doe.
Boxje kost 9 tientjes (eenmalig) of zo en een jaar abbo op die zenders kost 175 euro.
Da's goedkoper dan een jaar abbo in Nederland en bovendien kun je overal kijken waar internet zit via kabel of wifi.
Ik heb het er wel voorover.....

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: tv schotel /disk

#3 Bericht door prajak » dinsdag 10 november 2015, 06:24

Harm, ik heb zo'n loeigroot ding gehad en dat bewoog uiteraard; nu heb ik een vaststaande gaatjesdisk met 180 cm gaatjes plus rand er bij. 180 Cm netto gaatjes heb je minimaal nodig voor Thaicom-5 dus voor BVN bij mij maar jij zit een 400 km zuidelijker dan ik. Dat kan wat schelen.

Zo'n loeigroot ding eist heel wat van de ondergrond/achtergrond om hem vast te zetten. Hij moet bovendien 180 graden kunnen 'kijken' dus moet hoog staan en daarmee heb je een bliksemvanger op jouw hut; hangt een beetje af van de belending bij jou. Wind vangen doet ie sowieso en ik moest hem na zware storm laten bijstellen.

Ik zou nu zo'n groot ding niet meer willen; ik weet waar ik naar wil kijken en dat is BVN, daar zit ook internationaal nieuws, ik kijk veel Thais en Lao en heb daar genoeg aan. Ik heb ook nieuws op internet.

Zo'n 180 cm ding heb je met PSI kastje(s) voor zeg 4 tot 8 duizend baht. Wil je nu echt Deutsche Welle en BBC hebben dan denk ik dat je een tweede 180 cm koopt en binnen in huis met de stekkers switcht. Daar is misschien wel een kastje voor.

Tip: PSI verkoopt die schotels met de ontvanger (LNB) met 1, 2, 4 of zelfs meer aansluitingen. Ik heb er twee dus Kai en junior kijken onafhankelijk van mij.

Gebruikersavatar
fvliege
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 05:23

Re: tv schotel /disk

#4 Bericht door fvliege » woensdag 11 november 2015, 16:03

Heb eigenlijk 2 vragen heb BVN zeer tevreden. Maar op dit moment overdag goede ontvangst, maar avonds slecht. Nooit geweest.
En voor een kennis zijn er kastjes en schotels te koop voor Zweedse TV Kanalen te ontvangen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: tv schotel /disk

#5 Bericht door prajak » woensdag 11 november 2015, 16:06

Fvliege, in zekere tijd van het jaar zijn er atmosferische storingen. Dat heb ik nu ook en het beeld krijgt strepen en soms valt het 2 minuten weg. Ik controleer dan de Thaise zenders en als die het wel doen dan zit de storing ergens tussen NL en de sat boven Sri lanka. Niks aan te doen......

Gebruikersavatar
fvliege
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 05:23

Re: tv schotel /disk

#6 Bericht door fvliege » woensdag 11 november 2015, 16:09

prajak schreef:Fvliege, in zekere tijd van het jaar zijn er atmosferische storingen. Dat heb ik nu ook en het beeld krijgt strepen en soms valt het 2 minuten weg. Ik controleer dan de Thaise zenders en als die het wel doen dan zit de storing ergens tussen NL en de sat boven Sri lanka. Niks aan te doen......
Dank je wel Prajak en vraag 2 heb al bij een dealer gevraagd via mijn thaise vrinden maar dan krijg je de bekende? .

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”