Verbruikcijfers Motor/Scooters per merk/type in Thailand.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Verbruikcijfers Motor/Scooters per merk/type in Thailan

#31 Bericht door Harm » dinsdag 24 november 2015, 14:20

jomel17 schreef:Harm bedankt voor de info.
Ik heb geen flauw idee welk type het is maar hij is ongeveer 7 jaar oud.
Mijn snelheid ligt meestal rond de 80, als het kan.....

Dan kan het nooit degene zijn met het stop iddeling mogelijkheid want die zijn er pas 1,5 jaar
Dan heb je dus het oudere type wat duurder in gebruik is.

Mocht je overgaan naar de pcx zoals je laatst memoreerde gebruik die stop iddeling knop dan niet
Laat de motor gewoon lopen als je voor bv een verkeerslicht moet wachten. Ik heb in 1 jaar tijd nu 2 accu's versleten doordat de accu in het stadsverkeer ongelooflijk op zijn donder krijgt met dat iedere keer starten van de machine
Eerste accu was binnen 8 mnd en heb ik van Honda vergoed gekregen de 2e heb ik nu ruim 4 mnd erin zitten en die geeft binnenkort ook de geest. Ik laat de motor dus gewoon lopen bij als ik ergens moet stoppen.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Verbruikcijfers Motor/Scooters per merk/type in Thailan

#32 Bericht door jomel17 » dinsdag 24 november 2015, 15:29

Ja Harm dat was ik al van plan na jouw relaas gelezen te hebben.
Maar ik koop de eerste 2 jaar nog niets.
Mag pas in 2017 van mijn AOW gaan genieten.
Bedankt, Jos
หลงรัก

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Verbruikcijfers Motor/Scooters per merk/type in Thailand.

#33 Bericht door De Beweerder » woensdag 25 november 2015, 02:23

Harm schreef:
jomel17 schreef:Harm bedankt voor de info.
Ik heb geen flauw idee welk type het is maar hij is ongeveer 7 jaar oud.
Mijn snelheid ligt meestal rond de 80, als het kan.....

Dan kan het nooit degene zijn met het stop iddeling mogelijkheid want die zijn er pas 1,5 jaar
Dan heb je dus het oudere type wat duurder in gebruik is.

Mocht je overgaan naar de pcx zoals je laatst memoreerde gebruik die stop iddeling knop dan niet
Laat de motor gewoon lopen als je voor bv een verkeerslicht moet wachten. Ik heb in 1 jaar tijd nu 2 accu's versleten doordat de accu in het stadsverkeer ongelooflijk op zijn donder krijgt met dat iedere keer starten van de machine
Eerste accu was binnen 8 mnd en heb ik van Honda vergoed gekregen de 2e heb ik nu ruim 4 mnd erin zitten en die geeft binnenkort ook de geest. Ik laat de motor dus gewoon lopen bij als ik ergens moet stoppen.

Ik gebruik de knop nu dik 4 jaar en nog geen probleem met accu( afkloppen)
Dagelijks gebruik nu 31000 km op de teller, dus niet elke ideling knop over 1 kam scheren. Haha
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Verbruikcijfers Motor/Scooters per merk/type in Thailan

#34 Bericht door Harm » woensdag 25 november 2015, 03:21

De Beweerder schreef:
Harm schreef:
jomel17 schreef:Harm bedankt voor de info.
Ik heb geen flauw idee welk type het is maar hij is ongeveer 7 jaar oud.
Mijn snelheid ligt meestal rond de 80, als het kan.....

Dan kan het nooit degene zijn met het stop iddeling mogelijkheid want die zijn er pas 1,5 jaar
Dan heb je dus het oudere type wat duurder in gebruik is.

Mocht je overgaan naar de pcx zoals je laatst memoreerde gebruik die stop iddeling knop dan niet
Laat de motor gewoon lopen als je voor bv een verkeerslicht moet wachten. Ik heb in 1 jaar tijd nu 2 accu's versleten doordat de accu in het stadsverkeer ongelooflijk op zijn donder krijgt met dat iedere keer starten van de machine
Eerste accu was binnen 8 mnd en heb ik van Honda vergoed gekregen de 2e heb ik nu ruim 4 mnd erin zitten en die geeft binnenkort ook de geest. Ik laat de motor dus gewoon lopen bij als ik ergens moet stoppen.

Ik gebruik de knop nu dik 4 jaar en nog geen probleem met accu( afkloppen)
Dagelijks gebruik nu 31000 km op de teller, dus niet elke ideling knop over 1 kam scheren. Haha

Hr Beweerder ik rijd voornamelijk stadswerk dus vaak stoppen en wachten voor verkeerslichten dat heeft invloed op het aantal keren starten van de motor dus ook op conditie van de accu.
31000 km op buitenwegen of stadswerk is groot verschil.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Verbruikcijfers Motor/Scooters per merk/type in Thailan

#35 Bericht door De Beweerder » woensdag 25 november 2015, 04:39

Sorry dat ik je geen gelijk geef maar bij mij is het ook hoofdzakelijk stadswerk.
:idea: Ik heb ook nooit " beweerd " alleen op buitenwegen te rijden :happyno:
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Verbruikcijfers Motor/Scooters per merk/type in Thailan

#36 Bericht door Harm » woensdag 25 november 2015, 04:57

De Beweerder schreef:Sorry dat ik je geen gelijk geef maar bij mij is het ook hoofdzakelijk stadswerk.
:idea: Ik heb ook nooit " beweerd " alleen op buitenwegen te rijden :happyno:

Hr Beweerder ik hoef geen gelijk
Ik kan alleen vertellen over hetgeen ik zelf heb ervaren met de pcx en dan kunnen anderen daar hun voordeel mee doen
En u heeft gelijk dat was mijn aanname gezien de km's.
31000 in 4 jaar bij mij 29.000 in 1 jaar en 4 maanden
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Verbruikcijfers Motor/Scooters per merk/type in Thailan

#37 Bericht door De Beweerder » woensdag 25 november 2015, 06:09

Zo zo een kleine 60 km per dag, hebben we een postbode in ons midden :?: :giggle:

:idea: En de andere kunnen van mijn ervaring ook hun voordeel doen. lekker zuinig in gebruik met de ideling knop. :clap:
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Verbruikcijfers Motor/Scooters per merk/type in Thailan

#38 Bericht door Harm » woensdag 25 november 2015, 07:52

De Beweerder schreef:Zo zo een kleine 60 km per dag, hebben we een postbode in ons midden :?: :giggle:

:idea: En de andere kunnen van mijn ervaring ook hun voordeel doen. lekker zuinig in gebruik met de ideling knop. :clap:


Hr Beweerder u weet toch dat het niet is toegestaan om werkzaamheden te verrichten als falang in Thailand, dus ook het beroep van postbode is niet toegestaan.

Ik breng de kleine meid 5 dagen per week naar school en haal haar s middags weer op
Zijnde 16 km heen, 16 km terug s middags idem
Zaterdags gaat zij naar extra bijles waardoor zij nu Thais, Engels en Chinees spreekt en deels schrijft/leest
Zo bent u ook weer op de hoogte hoe ik aan mijn km kom en hoeft u niet te gokken over mijn km/beroep
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Verbruikcijfers Motor/Scooters per merk/type in Thailan

#39 Bericht door De Beweerder » woensdag 25 november 2015, 08:10

Dank je voor de info, en veilig rijplezier( extra set ogen in je achterhoofd en altijd een valhelm met vast kinbandje kunnen helpen)
Nu maar weer terug naar de Verbruikcijfers.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Verbruikcijfers Motor/Scooters per merk/type in Thailan

#40 Bericht door brake0345 » woensdag 02 mei 2018, 13:23

Ga dit draadje kapen, was toch al 3 jaar stil :giggle3:

Ik heb besloten het stof van de Suzi af te blazen, die stond toch maar te staan.
Afbeelding

Gemiddeld kan ik stellen dat het gebruik pakweg 1 liter op 40-50km is, bij pakweg 70 km/u gemiddeld.

De meeste Suzuki's zijn voorzien van een secundaire luchtklep, die lucht in de uitlaatkamer injecteert.
Via die secundaire luchtklep wordt bij het sluiten van de gashandel lucht in de uitlaatkamer geblazen met het doel de eventueel onverbrande benzine in de uitlaat een tweede verbranding te geven. Dat leidt echter tot na-verbranding in de uitlaat, met als gevolg herrie en flink niesen. Idee achter die PAIR klep is een schone verbranding maar het middel is erger dan de kwaal.

Afbeelding

Ik heb inmiddels een simpel kitje ontvangen om het flensje op de cilinder af te dichten en die klep met alle slangentroep te demonteren. Na de 15e ga ik dat op mijn gemak doen en post dan wat foto's, zal dan gelijk de "race" CDI monteren die ik nog had liggen :giggle2:

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Verbruikcijfers Motor/Scooters per merk/type in Thailan

#41 Bericht door brake0345 » woensdag 23 mei 2018, 12:03

Zoals beloofd, ik ga die brommer opvoeren :mrgreen:
Dus eerst wat darmen eruit en een "race" CDI erin.

Met het PAIR valve systeem nog steeds gemonteerd en de tank verwijderd:
Afbeelding

Afbeelding

De inlaat flens na verwijdering van al de PAIR rommel:
Afbeelding

Netjes afgedicht met een blindflensje:
Afbeelding[/url]

De vacuüm leiding naar de carburateur luchtdicht afgedopt:
Afbeelding

De aansluiting van de PAIR valve aan de binnenkant van de luchtkamer afgedicht.
Dit om het aanzuigen van valse lucht, buiten het luchtfilter om, te voorkomen (en het kan makkelijk ongedaan gemaakt worden):
Afbeelding

Bye bye PAIR systeem:
Afbeelding

De originele CDI:
Afbeelding

Afbeelding

De Casoli “race” CDI:
Afbeelding

Afbeelding

Morgen proefrit!

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Verbruikcijfers Motor/Scooters per merk/type in Thailan

#42 Bericht door genesis » donderdag 24 mei 2018, 16:15

Ben benieuwd! :thumbsup:

Genesis

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Verbruikcijfers Motor/Scooters per merk/type in Thailan

#43 Bericht door jumbo » vrijdag 25 mei 2018, 01:42

Heb een dergelijke chip in mijn autootje, 10% zuiniger als je de pedalen controleert, meer torque en overall krachtiger
Plug and Play gelukkig want dat installeren gaat me boven de pet!!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Verbruikcijfers Motor/Scooters per merk/type in Thailan

#44 Bericht door brake0345 » vrijdag 25 mei 2018, 05:55

BMW G 310GS, made in India maar onder Duitse regie.
Kost in Thailand 219.000 baht, twijfel twijfel.... :neus:
Afbeelding

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Verbruikcijfers Motor/Scooters per merk/type in Thailan

#45 Bericht door brake0345 » vrijdag 25 mei 2018, 11:03

Beetje omgebouwd kom je op dit:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”