graag uw hulp

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
henkdre
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 22 oktober 2015, 00:33

graag uw hulp

#1 Bericht door henkdre » donderdag 22 oktober 2015, 20:27

Ik wil een oude vriend bezoeken en heb een brief geschreven maar niets gehoord. Ik heb het idee dat het adres niet goed is. Kan iemand mij helpen hiermee om te zeggen of dit klopt. Degene die ik wil bezoeken woonde buiten de stad aan een landweggetje.
Adres is: 21/1 Krong Yang. Pak Chong Thailand 30130
Dankjewel

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: graag uw hulp

#2 Bericht door Hua Thale » vrijdag 23 oktober 2015, 01:06

Hallo henkdre

Heeft je oude vriend geen e-mail telefoon of andere sociale netwerken, ?
Denk persoonlijk dat het vermelden van adressen niet correct is op een forum tenslotte woon JIJ daar niet en is het dus privé info van iemand anders.

Op dit webadres kan je bekijken hoe een adres is opgebouwd in Thailand.

Succes.

https://en.wikipedia.org/wiki/Thai_addressing_system
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: graag uw hulp

#3 Bericht door prajak » vrijdag 23 oktober 2015, 03:58

Henkdre, is dat adres wel compleet?

Ik mis sowieso de provincie al brengt de postcode je naar het uiterste westen van de provincie Nakhon Ratchasima. Het is in Thailand te doen gebruikelijk dat je de provincie in het adres opneemt behalve als het de provinciehoofdstad betreft. En dan nog neem ik de provincie op.

Pak Chong is een behoorlijk grote plaats met veel dorpen er omheen en allemaal hebben ze die ene postcode. Ik heb op straatnaam gezocht en kom die niet tegen, ook niet als ik er khrong van maak. Er staat ook niet soi of thanon bij en dat is ook gebruikelijk net zoals het nummer van de 'moe'.

Ik woon ook afgelegen en heb op mijn adreslabel in het begin de dichtstbijzijnde markt opgenomen. Een markt weet iedereen te vinden. Dat is er nu af maar mijn adreslabel is nog steeds 100% in Thais.

Ik steun het advies van Hua Thale: zoek naar zijn telefoon of naar social media, email en zo.

Succes.

henkdre
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 22 oktober 2015, 00:33

Re: graag uw hulp

#4 Bericht door henkdre » vrijdag 23 oktober 2015, 11:38

Hua Thale schreef:Hallo henkdre

Heeft je oude vriend geen e-mail telefoon of andere sociale netwerken, ?
Denk persoonlijk dat het vermelden van adressen niet correct is op een forum tenslotte woon JIJ daar niet en is het dus privé info van iemand anders.

Op dit webadres kan je bekijken hoe een adres is opgebouwd in Thailand.

Succes.

https://en.wikipedia.org/wiki/Thai_addressing_system
Dank jullie wel, Er staat bij dat het Pak chong city is. Verder heb ik niets. En de sociale media, het is 14 jaar geleden en het waren echt plattelands mensen die niet echt met een computer of sociale media bezig waren. Ik heb op naam al gezocht en niets gevonden. Ik heb niet meer dan wat ik schreef en zijn naam.
Ik denk dat als ik een taxi neem in Pak Chong city ik er ook niet kom, wat denk u??

henkdre
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 22 oktober 2015, 00:33

Re: graag uw hulp

#5 Bericht door henkdre » vrijdag 23 oktober 2015, 11:38

prajak schreef:Henkdre, is dat adres wel compleet?

Ik mis sowieso de provincie al brengt de postcode je naar het uiterste westen van de provincie Nakhon Ratchasima. Het is in Thailand te doen gebruikelijk dat je de provincie in het adres opneemt behalve als het de provinciehoofdstad betreft. En dan nog neem ik de provincie op.

Pak Chong is een behoorlijk grote plaats met veel dorpen er omheen en allemaal hebben ze die ene postcode. Ik heb op straatnaam gezocht en kom die niet tegen, ook niet als ik er khrong van maak. Er staat ook niet soi of thanon bij en dat is ook gebruikelijk net zoals het nummer van de 'moe'.

Ik woon ook afgelegen en heb op mijn adreslabel in het begin de dichtstbijzijnde markt opgenomen. Een markt weet iedereen te vinden. Dat is er nu af maar mijn adreslabel is nog steeds 100% in Thais.

Ik steun het advies van Hua Thale: zoek naar zijn telefoon of naar social media, email en zo.

Succes.
Dank jullie wel, Er staat bij dat het Pak chong city is. Verder heb ik niets. En de sociale media, het is 14 jaar geleden en het waren echt plattelands mensen die niet echt met een computer of sociale media bezig waren. Ik heb op naam al gezocht en niets gevonden. Ik heb niet meer dan wat ik schreef en zijn naam.
Ik denk dat als ik een taxi neem in Pak Chong city ik er ook niet kom, wat denk u??

henkdre
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 22 oktober 2015, 00:33

Re: graag uw hulp

#6 Bericht door henkdre » vrijdag 23 oktober 2015, 11:39

Dank jullie wel, Er staat bij dat het Pak chong city is. Verder heb ik niets. En de sociale media, het is 14 jaar geleden en het waren echt plattelands mensen die niet echt met een computer of sociale media bezig waren. Ik heb op naam al gezocht en niets gevonden. Ik heb niet meer dan wat ik schreef en zijn naam.
Ik denk dat als ik een taxi neem in Pak Chong city ik er ook niet kom, wat denk u??

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: graag uw hulp

#7 Bericht door prajak » vrijdag 23 oktober 2015, 14:51

Ik ga achter dat adres aan, het kan zijn dat ik hem in het Thais wel vind. Laat mijn vrouw gewoon op haar PC zoeken in Thais schrift op Thais google. Je hoort van me.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: graag uw hulp

#8 Bericht door prajak » vrijdag 23 oktober 2015, 17:04

Nou, we hebben wat voor je gevonden, geen krantenfeitje van een overwinteraarster hier maar van een doorgewinterde emigrant met kennis van de taal EN met hulp van zijn vrouw.

Zo zie je het voordeel van het Thailandforum boven praatgroepen waar geen discussie is toegestaan.

Het adres is vrijwel zeker fout.

Mijn vrouw geeft aan dat het vrijwel zeker moet zijn:

21/1 Ban Khlong Yang
Tambon Nong Sarai
Amphoe Pak Chong 30130

En in het Thais:

21/1 บ้าน คลองยาง
ตำบลหนองสาหร่าย
ปากช่อง


30130

Maar met voorbehoud want jouw info is niet volledig en na 14 jaar......

Succes.
Laatst gewijzigd door prajak op zaterdag 24 oktober 2015, 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.

henkdre
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 22 oktober 2015, 00:33

Re: graag uw hulp

#9 Bericht door henkdre » vrijdag 23 oktober 2015, 17:26

prajak schreef:Nou, we hebben wat voor je gevonden, geen krantenfeitje van een overwinteraarster hier maar van een doorgewinterde emigrant met kennis van de taal EN met hulp van zijn vrouw.

Zo zie je het voordeel van het Thailandforum boven praatgroepen waar geen discussie is toegestaan.

Het adres is vrijwel zeker fout.

Mijn vrouw geeft aan dat het vrijwel zeker moet zijn:

21/1 Ban Khlong Yang
Tambon Nong Sarai
Amphoe Pak Chong 30130

En in het Thais:

21/1 บ้าน คลองยาง
ตำบลหนองสาหร่าย
ปากช่อง


30130

Maar met voorbehoud want jouw info is niet volledig en na 14 jaar......

Succes.
Heel mooi, ben er erg blij mee. Ik ga snel een briefje sturen want ik wil eind volgende maand een weekje Thailand doen en zou er graag weer eens langs gaan.
Mijn hartelijke dank!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: graag uw hulp

#10 Bericht door prajak » zaterdag 24 oktober 2015, 01:00

Veel succes gewenst.

Laat je me svp horen of dit adres nu wel juist is? Was het in Nongkhai dan reed ik er heen voor je maar dit is echt een 400 km en dus te ver weg.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: graag uw hulp

#11 Bericht door Ben » zaterdag 24 oktober 2015, 07:19

henkdre schreef:Ik wil een oude vriend bezoeken en heb een brief geschreven maar niets gehoord. Ik heb het idee dat het adres niet goed is. Kan iemand mij helpen hiermee om te zeggen of dit klopt. Degene die ik wil bezoeken woonde buiten de stad aan een landweggetje.
Adres is: 21/1 Krong Yang. Pak Chong Thailand 30130
Dankjewel
Waarom geef je niet gewoon zijn naam ,dat zou wel een 10 keer sneller kunnen gaan .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: graag uw hulp

#12 Bericht door prajak » zaterdag 24 oktober 2015, 07:28

Dat zou ik in het openbare deel van dit forum ook niet doen, Ben. Maar ik heb Henkdre een pb gestuurd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: graag uw hulp

#13 Bericht door prajak » dinsdag 27 oktober 2015, 09:54

Henkdre, als je hier nog bent, er wacht een persoonlijk bericht op je. De knop zit linksboven op het scherm.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: graag uw hulp

#14 Bericht door joepattaya » vrijdag 06 november 2015, 09:54

In het geval van het genoemde adres is het huisnummer en de postcode voldoende.
De rest is informatie waar de postbode toch niks mee doet.

In grotere steden heb je vaak ook nog een "Moo xx"

henkdre
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 22 oktober 2015, 00:33

Re: graag uw hulp

#15 Bericht door henkdre » donderdag 10 december 2015, 00:34

prajak schreef:Henkdre, als je hier nog bent, er wacht een persoonlijk bericht op je. De knop zit linksboven op het scherm.

Ik ben dus naar Thailand gegaan en terwijl ik bezig was om een chauffeur te zoeken kreeg ik een email als reactie op mijn brief. Adres was dus redelijk goed. Helaas ik kreeg bericht dat degene die ik zocht 1 jaar geleden op 43 jarige leeftijd was overleden. Ik heb het huis nog wel bezocht en fotos aan de familie kunnen geven waar ze erg blij mee waren.
Bedankt voor jullie hulp.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”