Naar Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Naar Thailand

#1 Bericht door genesis » dinsdag 06 oktober 2015, 01:23

We gaan binnenkort naar Thailand, het word meer een werkvakantie waarbij we ook nog wat tijd hopen te hebben om wat leuke dingen te gaan doen.

We gaan ons apartement in CM opzeggen en leegruimen, de spullen zullen naar familie gaan, net zoals ons motorfietsje, die zal ik erg missen, daar hebben we zoveel leuke ritten mee gemaakt, ik weet nog goed dat toen we hem kochten op de veiling dat er zo'n 2.500 km op de teller stond, daar is in 1,5 jaar zo'n 12.000 km bij gekomen.

Prachtige ritten hebben we gedaan, soms wel 200 km op een dag en dat met een 115 cc'tje die max 85 haald! Zoveel moois gezien met rondtoeren, romantiek en nostalgie, ja ik zal het missen.

Ons apartement in het oude centrum van CM vlak bij de Night Bazaar, ik vond het schitterend, s'morgens uitzicht op de bomen waar allerlei mooie vogeltjes zaten te fluiten in de vroege morgen, de eekhoorns door de bomen roetsten.

Ik of wij samen s'morgen op de scooter sprong om in de early morning market de meest heerlijke gerechten te halen en ik dan altijd een grote bos rode rozen haalde voor mijn meisje (nu mijn vrouw) en wij dat in ons apartmentje zitten op de grond met een een tafeltje met klappootjes de heerlijkste gerechten aten.

Ons kleine apartmentje, met 1 kamer van 4 bij 5 mtr, met een klein badkamertje met wc'tje en een heel klein balkonnetje waar we een wasbak hadden en dan samen de afwas deden, de was op het droogrek hingen en waar Lin in de plantenbakken de mooiste bloemen had gekweekt. (het appartmentje dat total per maand nog geen € 100 koste)

In onze woon/slaapkamer waar we alles deden, elkaar lief hadden, we (soms) heftige discussie's hadden, waar we onze toekomst samen smeden, waar we films keken op onze tv en we muziek luisteren van de plaatsen waar we waren geweest, waar in de hoek naast het bed de mooie Bamboo lamp stond waar ik een afstandbediening op had aangesloten omdat we vaak in slaap vielen met het licht aan en we te moe/lui waren om het bed uit te gaan om het licht uit te doen.

Onze mooie ritten naar Doi Suthep, soms in de vroege morgen als alles nog koel is en fris ruikt, soms in de avond en zelf in de nacht als we nog niet wilden slapen, de rit naar Doi Suthep toe is net zo mooi en leuk als Doi Suthep zelf.

De lol die ik had om met de motor vanaf Doi Suthep op de zwaartekracht weer terug te rijden zonder de motor te starten en wedstrijdje te doen met andere scooters in de afdaling en daarmee wel rekning te houden met Lin dat ik het niet te bont maakte en dan later op mijn 'donder' zou krijgen als grote vent van bijna 1,90 mtr door zo'n klein Aziatisch 'opdondertje' van nog geen 1,55 mtr! Btw wij wonnen altijd de afdaling van de anderen! :angel: (omdat wij samen zwaarder waren als de andere paartjes :lol: )

Het bezoek aan het park, waar we dan voor 10 Thb een matje huurden en de wat voer kochten voor de vissen en de duiven, we het lekkers wat we meebrachten en daar kochten lekker aten en ik dan stevast wat slaperig werd en met mijn hoofd op haar benen in slaap viel en zij mij dan het hoofd masseerde en rustig liet slapen tot ik weer wakker werd.

En zo kan ik nog hele vele gelukkige, romantische momenten terug halen.

Wij houden ons apartement niet aan, want we zullen er geen gebruik meer van maken doordat we in Nederland leven, dus zodoende gaat alles naar familie die daar plezier van zullen hebben.

Verder zullen we nog het nodige gaan regelen qua papieren en document, als het ons lukt om al die praktische zaken af te ronden binnen afzienbare tijd, dan zullen we nog wat tijd overhouden om te genieten en sommige van de eerder genoemde (en niet benoemde ;) ) plekken te bezoeken en vooral ook veel en lekker te eten!

We werken aan onze toekomst en die is in Nederland, dus zullen we Thailand niet vaak meer bezoeken, in ieder geval niet jaarlijks en ik heb eigenlijk nix met pensioen (duurd nog lang), maar stiekum in gedachten kijk ik daar dan wel naar uit en droom dat ik samen met Lin gecombineerd in Nederland en Thailand mag gaan leven op een eenvoudige manier en nog maar heel lang van elkaar en het leven te genieten.

Genesis

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Naar Thailand

#2 Bericht door prajak » dinsdag 06 oktober 2015, 01:31

Jammer! Jullie gaan Thailand missen en ik jou. Maar je komt heus wel een keertje terug voor vakantie, Thailand is verslavend....

Succes en veel geluk samen!

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Naar Thailand

#3 Bericht door genesis » dinsdag 06 oktober 2015, 01:56

prajak schreef:Jammer! Jullie gaan Thailand missen en ik jou. Maar je komt heus wel een keertje terug voor vakantie, Thailand is verslavend....

Succes en veel geluk samen!
Dank je!

Ik jou niet hoor, want ik blijf jouw stukjes altijd met veel plezier lezen en er op z'n tijd ook op reageren, dus daarom hoef ik jou niet te missen. ;) :D (enne ik blijf ook posten op z'n tijd hoor)

En Thailand gaat in het 'systeem' zitten en als mijn budget onverwacht zou veranderen, kan het zomaar anders verlopen. ;)

Genesis

P.s.: enne ik vind dat er hier op het forum best een aantal fijne mensen zitten, dus het 'somberen' wat ik hier soms aan geluiden hoor deel ik niet hoor en jij Prajak gewoon lekker doorgaan zoals je doet. :thumbsup:
Laatst gewijzigd door genesis op woensdag 07 oktober 2015, 02:03, 1 keer totaal gewijzigd.

hanshu

Re: Naar Thailand

#4 Bericht door hanshu » dinsdag 06 oktober 2015, 02:09

Leuk stukje Genesis..uit het hart geschreven.
Veel suk6 met je dromen en je verdere toekomst.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Naar Thailand

#5 Bericht door brake034 » dinsdag 06 oktober 2015, 14:30

Ja, als 1 van de weinigen durft Genesis te schrijven over iets wat uit zijn hart komt!
Dit voegt toe aan dit forum, dit gaat ergens over en met name over Thailand. :thumbsup:
Marcel

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Naar Thailand

#6 Bericht door elst99 » dinsdag 06 oktober 2015, 18:51

Heel leuk beschreven, al het goeds en we lezen je!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Naar Thailand

#7 Bericht door driver » dinsdag 06 oktober 2015, 18:59

Genesis..Misschien moeten wij..De farangs met Thaise partner in Nederland dan maar eens wat gaan schrijven over onze ervaringen hier met onze Thaise dames.
Jij schrijft echt wel leuk over wat je voelt en doet en dat vindt ik wel knap want niemand ook ik niet doet dat hier verder vlgs mij.
Als jij je/jullie ervaringen hier wat gaat neerpennen kunnen er m.i wel eens leuke verhaaltjes ontstaan.
Suc6 met het uitruimen van je huisje in C.M iets wat wij ook deden in Sung Noen ;)

gr driver

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Naar Thailand

#8 Bericht door Jeanette » dinsdag 06 oktober 2015, 20:55

Je verhaal heb ik met plezier gelezen Genesis net als je eerdere verhalen.

[8)

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Naar Thailand

#9 Bericht door genesis » dinsdag 06 oktober 2015, 22:16

Bedankt jongens (en meisje(s) :mrgreen: ), Tja veel veranderingen in mijn leven sinds ik Lin leerde kennen en veel belangrijke beslissingen genomen.

Het leven kent soms woelige baren, zo heb je het 1 op de rit dan dienen zich er weer andere 'woelige baren' aan, zoals ik vandaag te horen kreeg van mijn bedrijf! :shock:

Zoals jullie waarschijnlijk weten werk ik in de off-shore (Olie & Gas) en het gaat slecht met mijn bedrijf bar slecht en ik heb net de eerste reorganisatie overleeft (net 3 maanden geleden) en de volgende diende zich vandaag al weer aan, terwijl er nog geen 2 maanden geleden werd gezegd dat ik en mijn collega's zich geen zorgen hoefde te maken, het word nu denk ik heel erg spannend! :shock:

Ik hoop en zal god op mijn blote knieen danken als ik mijn baantje kan behouden en geen loon hoef in te leveren, want ik brij het net rond met mijn inkomen, op termijn van zo'n 4 jaar zou ik weer meer lucht krijgen, na het voldoen van diverse verplichtingen.

Nu deel ik deze info niet met mijn vrouw, want ten eerste weet ik niet of het mijn positie zal raken (kan zeker wel), maar zij zou daar heel veel extra stress van krijgen en daar word zij en ik, wij niet beter van. Maar ik knijp hem als een kat in het donker als ik wel mijn baantje zou kwijt raken dan komen we in heel zwaar weer, dat zal onze relatie onder zware druk kunnen zetten, ik hoop maar dat het niet zover komt en indien wel, dat we het samen zullen overleven!

Ik heb wel een 'worst case scenario' bedacht om ons 'schip' financieel op koers te kunnen houden, maar dan zullen veel plannen en verwachtingen hoogst waarschijnlijk niet uit komen.(en die lat lag al niet hoog) Ben benieuwd als deze vrees bewaarheid word of wij het samen zullen redden, maar als we het hoofd boven water kunnen houden financieel zullen wij het wel overleven, want Lin is een enorme doorbijter en haar pijngrens ligt door haar achtergrond op een nog hoger niveau dan de mijne.

Naja we zullen het wel beleven, had nooit gedacht dat de Olie & Gas industrie zulke klappen zou krijgen, ik dacht dat ik zeker tot mijn pensioen in deze tak van sport zou overleven, zo zie je , maar nix in het leven is zeker..... :|

Zo zie je maar mijn leven is nooit saai :mrgreen: , maar een stukje minder dynamiek en een beetje saai mag onderhand best een beetje denk ik maar ;)

Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op dinsdag 06 oktober 2015, 23:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Naar Thailand

#10 Bericht door serpay » dinsdag 06 oktober 2015, 22:47

:clap: :clap: super geschreven naar echte waarheid
Die een ieder kan waarderen.
Alfisti rebeli

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Naar Thailand

#11 Bericht door elst99 » woensdag 07 oktober 2015, 16:02

We zullen duimen!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Naar Thailand

#12 Bericht door driver » woensdag 07 oktober 2015, 17:09

Uiteraard hoop ik dat je aan het werkt blijft bij je huidige bedrijf maar ik draai er niet omheen...Als je nu al bang bent dat je relatie onder druk komt te staan vanwege minder inkomsten dus minder geld iedere maand vindt ik dat geen goede insteek voor überhaupt een relatie.

Geld heb je nodig maar ook al heb je zowat niks dan nog moet je samen een relatie aankunnen vindt ik.
Dat je dit ook niet aan haar verteld vindt ik ook niet echt een vorm van wederzijds vertrouwen...Als het goed gaat profiteert ze er ook van lijkt me en als het minder gaat dan moet het ook maar is mijn insteek.En zij kan ook werk zoeken om zodoende haar geld steentje bij te dragen toch ?
Suk wist voordat ze hierheen kwam dat ik bij lange na niet de hoofdprijs heb qua inkomsten en het interesseert haar ook 3 keer niks wat er aan geld binnenkomt hier.
Ze is blij met datgene wat er is en is het er niet dan maar niet.

Mocht ik onverhoops echt geldzorgen krijgen en alles moeten verkopen hier ...Dan eten we samen wat noodles , wat rijst en nemen een slok water en dan overleven we het ook wel.

Te vaak zie en hoor ik dat de Thai/Farang relatie perfect is totdat....geld het probleem wordt en mevrouw de Thai naarstig op zoek gaat naar een nieuwe liefde met uiteraard de nodige geldboompjes achter de hand .Lekkere relatie was dat dan weer.
( Gebeurt uiteraard ook bij andere relaties maar nu praten we over jullie en ons dus Thai/Farang )
Ik waardeer je openheid maar lees in je reactie toch niet echt een gelijkwaardige relatie die jullie hebben omdat je blijkbaar toch wat angstig bent dat ze gaat miepen als er minder geld binnenkomt en het feit dat je het niet wilt zeggen omdat ze dan in de stress schiet ?
Ja...Lekker de schone schijn ophouden om dat soort situaties te voorkomen gaat bij mij niet gebeuren ...Het is zoals het is en het komt zoals het komt en dat accepteert Suk dan maar is mijn motto.

Nogmaals....Geen aanval op jou maar ik reageer wel gewoon zoals ik denk en dit denk ik dus ...

gr driver

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Naar Thailand

#13 Bericht door genesis » woensdag 07 oktober 2015, 18:21

driver schreef:
Geld heb je nodig maar ook al heb je zowat niks dan nog moet je samen een relatie aankunnen vindt ik.


gr driver
Zowat niks is geen problem, maar als we echt onder water komen te staan, dat is een ander verhaal, als je de rekeningen niet meer kan betalen :shock:

Leven op het minimum is geen problem, dat kan zij als de beste, dat heeft ze heel haar leven al bewezen en ik kan dat ook ;)

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Naar Thailand

#14 Bericht door genesis » woensdag 07 oktober 2015, 18:23

Enne Driver..... ik heb het de meeste van mijn collega's gevraagt, ook zij informeren hun partner niet tot beperkt om ze niet meer zorgen en stress te bezorgen, te meer omdat het niet niet bekend is wie het raakt en wie niet en ik deel hun mening hierin, waarom mijn partner stress bezorgen terwijl het achteraf misschien nodig is....

Dit is ook een deel van het man zijn. ;)

Ook Lin zegt wel eens dat zij zorgen alleen draagt om mij niet te belasten omdat ik daarin toch niet het verschil kan betekenen en het mij (extra) zorgen zou geven waar we beiden nix aan hebben, ik vind dit juist een vorm van liefde en respect is voor elkaar, maar Driver een ieder heeft zijn eigen mening en opvatting en we kunnen het altijd eens zijn dat we het oneens zijn. :D

En zij doet enorm haar best om haar 2de inburgeringsniveau te behalen, vorig jaar in BKK haar 1ste niveau, cum laude en voor TGN zoveel punten dat ze vrijstelling kreeg voor inburgering 2de niveau daarvoor en haar laatste 2 examens haalde ze ook cum laude als enige van haar klas, want die waren allen gezakt, dus nog 2 delen en ze is klaar en dan gaan we kijken voor studeren & werken, dus als ik er voor 1 respect heb dan is het wel voor haar!

Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op woensdag 07 oktober 2015, 18:36, 5 keer totaal gewijzigd.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Naar Thailand

#15 Bericht door jomel17 » woensdag 07 oktober 2015, 18:24

In 2010 werd ik werkeloos maar Ooy zei toen, geen probleem en is meer uren gaan werken.
Ondertussen ben ik weer aan het werk en Ooy werk ook nog steeds fulltime.
หลงรัก

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”