Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#31 Bericht door Jeanette » zaterdag 22 augustus 2015, 16:25

ron schreef:'Wiet stinkt', Thaise advocaten van Johan van Laarhoven krijgen rondleiding bij Grass Company

Afbeelding

Zo kunnen ze met eigen ogen zien dat je in Nederland legaal softdrugs kunt kopen. Het luchtje is even wennen. De Thai trokken een vies gezicht toen ze vrijdagochtend voor het eerst in de coffeeshop kwamen.

Zie: http://www.omroepbrabant.nl/?news/23461 ... mpany.aspx
Ik hoop dat ze ook in de gaten krijgen hoeveel duizenden mensen in Nederland de wiet gebruiken voor de gezondheid.

Al zouden ze maar beginnen met de industriële wiet voor medicijn.
Maar ook voor papier, touw, huizen en kleding om maar wat te noemen.
Veel minder arbeidsintensief dan de zijde industrie, ideaal voor al die kleine lapjes grond.
En hartstikke legaal.

:idea:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#32 Bericht door prajak » zaterdag 22 augustus 2015, 16:34

Jeanette, ze doen hier schizo over softdrugs. Wiet is stukken veiliger en minder verslavend dan andere pijnstillers maar dat krijg je niet in die koppen gestampt.

Ik heb ..... maar daar mag ik van forumleden niet over praten en ik doe het lekker toch .... voor mijn voeten een pijnstiller nodig want anders kan ik zelfs die 50 meter niet meer lopen en kan ik een rolstoel in. En wat krijg ik dan voor pijnstiller?

Tramadol en jij weet wat dat is: opium. Nee, da's geen drug zeker? Een pilletje per 2 tot 3 dagen en dan kan ik tenminste tot de straat lopen en het overleven maar goed is het niet voor je. Geen idee of wiet daar helpt maar ik zou het tenminste kunnen proberen.

Enfin, ik red me er voorlopig mee.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#33 Bericht door Jeanette » zaterdag 22 augustus 2015, 16:47

prajak schreef:Jeanette, ze doen hier schizo over softdrugs. Wiet is stukken veiliger en minder verslavend dan andere pijnstillers maar dat krijg je niet in die koppen gestampt.
Het moet vanaf de top veranderen, niet van onderaf.
Er zou iemand met recht 'vader des vaderland' mee kunnen worden. :idea:

Heb je al Nikken-zooltjes geprobeerd?

:?:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#34 Bericht door prajak » zaterdag 22 augustus 2015, 16:58

Jeanette, 1988, PvdA, 'schuivende panelen' moest de PvdA op het juiste spoor brengen. Ik heb geen last van schuivende panelen maar van over elkaar schuivende botten onder kuit- en scheenbeen (L) en (R). Versleten werk.

Ik heb werkklossen, werkschuiten, maatje 47 aan op een 6-teens leest want mijn voeten verzieken helemaal en verschuiven in de breedterichting. Daaronder zitten in Bangkok gemaakte zware en hoge steunzolen om nog een beetje vorm te houden in de onderdanen. Het zaakje verschuift en dat geeft pijn.

Ik klaag niet want ik ken mensen die met kanker zitten en ik heb dit maar en slik er dus wat voor. Het is wel uit te houden maar betekent op de lange duur ook knie- en heupproblemen.

Dus ik zoek iets anders dan opium. Al heb ik mazzel dat de Tramadol hier zonder recept te koop is en maar een euro per pilletje kost.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#35 Bericht door ron » zaterdag 22 augustus 2015, 17:59

Schuldig of onschuldig........het zal allemaal een biet zijn...........
Voorlopig is elke dag niet meer terug te draaien als je daar eenmaal vast zit.
Lijkt mij geen pretje...... [|(

Afbeelding

Degeen die het boek heeft gelezen van Machiel Kuijt,kan zich bij deze foto,s wel wat voorstellen Afbeelding

Afbeelding

Ach,je leert er wel je talen,moet je maar denken.....

Afbeelding

Een paar goede sandalen zouden hier ook wel van pas komen........ :Whistle:

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#36 Bericht door Hua Thale » zondag 23 augustus 2015, 06:01

Site 'achter' de tweede foto.
Het kan verkeren.

Lian Yang

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#37 Bericht door prajak » zondag 23 augustus 2015, 06:15

Nederlandse Piet in Bangkok brengt buurman Jack van andere nationaliteit naar het vliegtuig; vriendendienst. Jack blijkt iets aparts in zijn bagage te hebben en Piet gaat ook een paar jaar de bak in.

Nederlandse Charles lift in Denemarken met iemand mee naar Zweden. Net over de pont zegt de chauffeur "nou, da's mooi gelukt" en hij blijkt drugs aan boord te hebben. Ze worden staande gehouden, aangehouden en ook Charles gaat de bak in. "Had je maar uit moeten stappen toen je het hoorde" zei de rechter. Ja, op de autobaan in the middle of.....

Het kan verkeren. Je bent op het verkeerde moment op de verkeerde plaats en bent gen@@id. En in Nederland kennen we ook de voorbeelden van tunnelzicht.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#38 Bericht door prajak » zaterdag 29 augustus 2015, 15:39

Ik las het vandaag elders nog een keer en kan het eigenlijk niet geloven.

Een Thaise advocaat die een Nederlandse coffeeshop bezoekt en een KRANT UIT THAILAND MEENEEMT OM DE RECHTER TE OVERTUIGEN DAT IE HIER GEWEEST IS.

Zelden grotere larie aanhoord en ik vraag me af wat dit betekent:

- een verrot rechterlijk systeem in Thailand (de openbaar aanklager bepaalt de zaak, de rechter en de advocaat zitten er bij voor de kat zijn viool)?

- de zaak is een kwestie van handjeklap en geld in de juiste zakken?

- de zaak moet internationaal aanzien geven; 'kijk ons eens met onze aanpak...' (zoals men in Indonesië ook doet: death row en dan de kogel)

- niet in aanzien staande advocaten die niet eens op hun woord worden geloofd en een krantje of fotootje moeten meeslepen?

Dit lijkt een schertsvertoning maar ja, de eilandmoorden dreigen dat ook te worden volgens internationale waarnemers.

En wat is dan waar van wat ik lees dat bij hem thuis wapens en drugs (wat en hoeveel dan..?) zijn gevonden? Als dat waar is heeft het bezoek aan NL geen zin gehad.

Nog een paar maanden. Helaas, die zaken duren een eeuwigheid hier.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#39 Bericht door ron » dinsdag 08 september 2015, 14:00

Gedoogbeleid uitgelegd aan Thaise rechter

Afbeelding

BANGKOK -
Advocaat Gerard Spong en oud-voorzitter van de rechtbank in Amsterdam Frits Lauwaars hebben in de rechtbank in Bangkok uitgelegd hoe het Nederlandse gedoogbeleid werkt.
Dat deden ze in de zaak van de Nederlander Johan van Laarhoven, die daar al meer dan een jaar vastzit. Hij wordt verdacht van het witwassen van geld dat hij met zijn coffeeshops in Tilburg en Den Bosch verdiende.

Lees verder Bron:http://www.telegraaf.nl/binnenland/2446 ... and__.html

(20 miljoen euro drugsgeld)Bron:http://www.omroepbrabant.nl/?news/23237 ... chter.aspx
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#40 Bericht door Ashakorat » dinsdag 08 september 2015, 15:52

ron schreef:Gedoogbeleid uitgelegd aan Thaise rechter

Afbeelding

BANGKOK -
Advocaat Gerard Spong en oud-voorzitter van de rechtbank in Amsterdam Frits Lauwaars hebben in de rechtbank in Bangkok uitgelegd hoe het Nederlandse gedoogbeleid werkt.
Dat deden ze in de zaak van de Nederlander Johan van Laarhoven, die daar al meer dan een jaar vastzit. Hij wordt verdacht van het witwassen van geld dat hij met zijn coffeeshops in Tilburg en Den Bosch verdiende.

Lees verder Bron:http://www.telegraaf.nl/binnenland/2446 ... and__.html

(20 miljoen euro drugsgeld)Bron:http://www.omroepbrabant.nl/?news/23237 ... chter.aspx
Zo te zien heeft iedereen wel lol

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#41 Bericht door prajak » dinsdag 08 september 2015, 16:08

Ik hoop dat ze hem het land uitgooien met het verhaal 'lang zat gezeten voor dat pistool' dan kan ie dat afsluiten. Zijn vrouw is Thaise en kan terugkomen om huis en ander goed te verkopen.

Maar voor hetzelfde geld krijgt ie 20 jaar of 'life' en kunnen ze na 8 jaar het fysieke wrak oprapen en naar NL brengen. Machiel K was jong en sterk als een beer; deze man is op leeftijd.

Met zijn hoeveelheid poen zat ik niet in Thailand. Legaal verdiend geld goed en gespreid beleggen en in Down Under gaan wonen of op de Caraïben met rente en pensioen. En helemaal van zekere plantjes afblijven....

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#42 Bericht door prajak » dinsdag 10 november 2015, 09:59

Twintig jaar cel, luidt het verdict. Vandaag, lees het net.

De media zeggen vanwege witwassen maar ik denk dat alleen de advocaten de waarheid weten; meneer had immers, naar ik las, wietplantjes in huis en een blaffer.

Gelijk roept men 'schande' en 'bananenrepubliek' in een zeker blog en 'ik ga nooit meer naar Thailand'.

We zullen het wel horen na het beroep. Wel is weer eens duidelijk dat Thailand niet de veilige haven is als je betrokken bent geweest bij drugs, ook al is die in jouw eigen land legaal. Zekere drugs; witwassen niet.

Twintig jaar, dat betekent dat ie over acht jaar naar Nederland kan om daar te horen dat ie naar Nederlandse normen lang zat heeft gezeten.

Volgens de Telegraaf heeft ie 103 jaar cel waarvan ie tenminste 20 moet zitten. Maar wat nu waar is?

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#43 Bericht door Jeanette » dinsdag 10 november 2015, 12:20

Zou Chaloe Yoovidhya eerlijk alle verschuldigde belasting betaald hebben over z'n Red Bull en is hem geen enkel (verkeer) slachtoffers te verwijten? :?

Wie de cannabis en hennep ook in de ban gedaan heeft, over 20 jaar verwacht ik dat ze beide hun rechtmatige positieve plaats in de wereld (weer) zullen innemen.

Dat de Nederlandse 17de eeuw zijn bijnaam 'de Gouden Eeuw voor een deel te danken had aan de hennep moet de regering van Thailand toch aanspreken? :idea:

En omdat er wel erg veel mensen op b.v. youtube vertellen genezen te zijn van kanker of andere ziektes verspreidt dit zich toch als een lopend vuurtje door de wereld?
En dat ondanks dat men nog aangewezen is op de 'gebruikers', dus als deze kiereWIET handelaren vervangen worden door academici .... ;)

[|)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#44 Bericht door Ben » dinsdag 10 november 2015, 12:46

Het gaat hier meer om de bezittingen van L die kunnen na bepaalde tijd verbeurd verklaard worden .
Je zou kunnen raden hoe e.e.a verdeeld gaat worden.

wiet stinkt mwa Geld veel meer!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#45 Bericht door prajak » dinsdag 10 november 2015, 14:11

Ben, de bezittingen zijn vooral onroerende zaken en die zullen niet op zijn naam staan.

De advocaat van Van L in de Telegraaf was een beetje open: 'deze zaak hoort niet in Thailand behandeld te worden'. Er is dus een 'zaak' van justitie tegen Van L en een competentiegeschil welk land bevoegd is.

We horen er nooit het fijne van.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”