politie bezoek

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: politie bezoek

#16 Bericht door Harm » dinsdag 26 mei 2015, 20:11

stevenl schreef:Harm,

Heb je een extension of stay gebaseerd op retirement?

Heeft je huurbaas (vrouw neem ik aan) al eens het formulier TM30 ingeleverd bij immigratie?

Extention gebaseerd op retirement
Huisbaas niet mijn vriendin heeft form TM30 ingeleverd
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: politie bezoek

#17 Bericht door stevenl » woensdag 27 mei 2015, 03:21

future expat harm schreef:
stevenl schreef:Harm,

Heb je een extension of stay gebaseerd op retirement?

Heeft je huurbaas (vrouw neem ik aan) al eens het formulier TM30 ingeleverd bij immigratie?

Extention gebaseerd op retirement
Huisbaas niet mijn vriendin heeft form TM30 ingeleverd
Dan zou je gevrijwaard moeten zijn van dat soort onzin.

Ik neem aan dat je die adresregistratie ook in je paspoort hebt geniet?

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: politie bezoek

#18 Bericht door brake034 » woensdag 27 mei 2015, 04:27

Is het de immigratie politie die op bezoek komen of reguliere politie?
Volgens mij werken die twee diensten namelijk behoorlijk langs elkaar heen, om nog maar te zwijgen van de gemeente.
Wijzelf hebben nog nooit bezoek gehad van enige ambtenaar.

Ikzelf heb een geel boekje en een verlenging op basis van pensioen, lever elke 90 dagen een TM47 in waar het adres op staat.
Ben nog nooit gevraagd naar een TM30?
Marcel

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: politie bezoek

#19 Bericht door Henk Korat » woensdag 27 mei 2015, 04:43

Ben net terug van de verlenging van het visum en het 90 dagen rapport. Ik had me zoals altijd goed voorbereid, maar had deze keer extra kopieën gemaakt van het oorspronkelijke visum en de daarop volgende verlengingen. Ook had ik, omdat Steven daar nogal op aandrong, het TM30 formulier ingevuld en door mijn vrouwtje laten ondertekenen.

De verschillen ten opzichte van verleden jaar waren opvallend. De gehele staf (exclusief 1 dame) was vervangen. Het proces liep ook anders. Er was een controle aan de deur. Een officier bij de ingang controleerde alle documenten. Wij moesten ook twee extra documenten invullen, die ik nog niet kende. Ik moest in een document verklaren dat ik op de hoogte was van de consequenties van een overstay en mijn vrouwtje moest in een document verklaren, dat zij aanwezig was toen de bankmedewerker de bankverklaring invulde en aan mij overhandigde. Daarna kreeg ik het volgnummertje 2. Dat was om 08:30.

Ik was vlot aan de beurt en werd geholpen door een vriendelijk jongeman zonder strepen of sterren. Een youngster dus. Gaf niets, want we hebben tussendoor over allerlei dingen smakelijk gelachen. Ik vroeg hem of hij ook het 90 days report wilde behandelen, want in Nakhon Ratchasima (Dan Kwian) hebben we daar een apart loket voor. Geen probleem. Hij begon met de controle van de formulieren en wilde mij vragen kopieën van het oorspronkelijk visum en de daaropvolgende verlengingen te maken. Ik wees hem erop, dat deze zich al in de stapel documenten bevonden. Het ging wat langzaam. Een Pietje precies. Toen hij de verlenging klaar had, ging de stapel naar een andere officier voor nacontrole. Daarna de multi-entry en vervolgens het 90 days report.

Na een uur waren we klaar en riep hij mij voor het paspoort. Ik wees hem toen in het Thais op het TM30 formulier. Wat verward ging hij door de documenten en vond het ingevulde TM30 formulier. Hij keek erna en zei dat het niet nodig was. Ik zei wederom in het Thais, dat ik begrepen had, dat ik het wel nodig had. Hij consulteerde met zijn collega naast hem en vertelde mijn vrouwtje in het Thais dat het TM30 document echt niet nodig was en dat we klaar waren.

Dus Harm, het heeft echt niet aan het TM30 formulier gelegen. Maar wederom een bewijs, dat het ene Immigratie Kantoor anders werk dan een ander.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: politie bezoek

#20 Bericht door stevenl » woensdag 27 mei 2015, 05:04

Bedankt.

Maar 'omdat Steven daar op aandrong' gaat me toch iets te ver. Ik geef aan dat het verplicht is tegenwoordig, hoe de verschillende kantoren daarmee omgaan is de vraag (kan ook van dag tot dag verschillen).
En je moet maar denken Henk, als jet het niet bij je had gehad hadden ze er zeker naar gevraagd. En zo groot was de moeite toch ook niet om het in te vullen en mee te nemen?

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: politie bezoek

#21 Bericht door yandre » woensdag 27 mei 2015, 05:51

nu hier soms politie bezoek vraagt niets komt eten
en is de ex van mijn buur vrouw en hoge piet in udon thani
ook nog een komt regel matig langs ook oficier hier in de locatie
neem ik maar mee als getuige voor de imigratie dienst .
ja zal zijn redenen hebben maar zullen wel van hoger hand op dracht krijgen
maar ook bij imigratie praat de een soms anders als de ander die daar zit valt mij op
maar hoor nooit van hem iets van je krijg bezoek op je papieren dus zal denk per locatie ook
verschillend zijn .

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: politie bezoek

#22 Bericht door brake034 » dinsdag 05 januari 2016, 10:05

Krijg via het Engelstalige Chiang Rai forum te horen dat men bij Chiang Rai Immigratie nu ook vraagt om een TM30.
Ik moet in februari verlengen dus dan zal ik ze zo'n formulier overhandigen.

Wat ik me afvraag, moeten we dat nu elke keer doen als ik naar het buitenland ben geweest en een nieuwe TM6 kaart in mijn paspoort heb??
Marcel

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: politie bezoek

#23 Bericht door jumbo » woensdag 06 januari 2016, 03:24

brake034 schreef:Krijg via het Engelstalige Chiang Rai forum te horen dat men bij Chiang Rai Immigratie nu ook vraagt om een TM30.
Ik moet in februari verlengen dus dan zal ik ze zo'n formulier overhandigen.

Wat ik me afvraag, moeten we dat nu elke keer doen als ik naar het buitenland ben geweest en een nieuwe TM6 kaart in mijn paspoort heb??

Alleen bij visum vernieuwing of als je bent verhuisd voor zover ik heb begrepen
Eind december mijn visa gewijzigd en ze vroegen niet om de TM30
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”