Mieren in m'n Muesli

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Mieren in m'n Muesli

#16 Bericht door prajak » dinsdag 19 mei 2015, 00:15

Weet ik, Elst99, en die woordspeling komt uit Ambt Montfort, Limburg en zijn pa heet Jos. :clap:

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Mieren in m'n Muesli

#17 Bericht door Arietwee » woensdag 20 mei 2015, 21:31

nbreeker schreef:
Hua Thale schreef:Het stikt van die beesten in dit land Nick.
Maar denk dat je het toch over twee soorten heb.
Die mieren die je erg snel aan of op je etenswaren ziet zijn vaak die kleine beestjes kunnen ook best wel aardig kriebelen en soms bijten vooral bij regen mogen ze graag van onze inpandige leefomgeving gebruik maken.
Leven op de meest onmogelijke plekken. [Warmwater koker]

Die grote mieren die je vaak in de Mango bomen ziet zijn volledg gestoord.
Zijn groot tot bijna een centimeter rood militaire opleiding met een missie [Tot de dood]
Maken ook een nest van die bladeren waar er veel in zitten.
Ooit eens een teennagel kwijt geraakt omdat ze mij vele malen gebeten hadden schijnbaar precies bij de nagelriem.
Ben er bang voor. ;)

De zon hebben ze schijnbaar een hekel aan je ziet veel Thai landers het vaak in de zon zetten als voedsel ten prooi gevallen is aan deze beesten.
Ja dat is waar wij hebben het ook in de zon gezet en nu zijn ze weg,maar verleden week had ik enorm veel van die kleine mieren in m'n toetsen bord van m'n computer dus toetsenbord in de zon maar geen succes toen het toetsenbord heel voorzichtig uitgeblazen en dat lukte,volgens m'n zoon had ik wat gegeten terwijl ik achter de computer zat maar dat kan ik me niet herinneren.

Ook geen plakkerige toetsen?

Ik gebruik in thailand van dat soort krijt. Beetje strepen trekken waar mieren lopen en ze verdwijnen allemaal. Wat het precies is weet ik niet, maar werkt super. Ik heb zon doosje meegenomen naar nederland, kijken of nederlands mieren er ook wat van aan trekken.

Verder zijn mieren in wel nuttig in thailand. Houden de apen uit de mangobomen maar ook insecten gespuis uit je tuin. Kippen zijn ook nuttig.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Mieren in m'n Muesli

#18 Bericht door prajak » donderdag 21 mei 2015, 00:19

'...Ik gebruik in thailand van dat soort krijt. Beetje strepen trekken waar mieren lopen en ze verdwijnen allemaal. Wat het precies is weet ik niet, maar werkt super. Ik heb zon doosje meegenomen naar nederland, kijken of nederlands mieren er ook wat van aan trekken. ...'

Kijk maar eens op dat doosje en was daarna heel goed jouw handen. Het is gewoon gif maar in een andere vorm dan de spuitbus.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Mieren in m'n Muesli

#19 Bericht door nbreeker » donderdag 21 mei 2015, 00:53

Arietwee schreef:
nbreeker schreef:
Hua Thale schreef:Het stikt van die beesten in dit land Nick.
Maar denk dat je het toch over twee soorten heb.
Die mieren die je erg snel aan of op je etenswaren ziet zijn vaak die kleine beestjes kunnen ook best wel aardig kriebelen en soms bijten vooral bij regen mogen ze graag van onze inpandige leefomgeving gebruik maken.
Leven op de meest onmogelijke plekken. [Warmwater koker]

Die grote mieren die je vaak in de Mango bomen ziet zijn volledg gestoord.
Zijn groot tot bijna een centimeter rood militaire opleiding met een missie [Tot de dood]
Maken ook een nest van die bladeren waar er veel in zitten.
Ooit eens een teennagel kwijt geraakt omdat ze mij vele malen gebeten hadden schijnbaar precies bij de nagelriem.
Ben er bang voor. ;)

De zon hebben ze schijnbaar een hekel aan je ziet veel Thai landers het vaak in de zon zetten als voedsel ten prooi gevallen is aan deze beesten.
Ja dat is waar wij hebben het ook in de zon gezet en nu zijn ze weg,maar verleden week had ik enorm veel van die kleine mieren in m'n toetsen bord van m'n computer dus toetsenbord in de zon maar geen succes toen het toetsenbord heel voorzichtig uitgeblazen en dat lukte,volgens m'n zoon had ik wat gegeten terwijl ik achter de computer zat maar dat kan ik me niet herinneren.

Ook geen plakkerige toetsen?

Ik gebruik in thailand van dat soort krijt. Beetje strepen trekken waar mieren lopen en ze verdwijnen allemaal. Wat het precies is weet ik niet, maar werkt super. Ik heb zon doosje meegenomen naar nederland, kijken of nederlands mieren er ook wat van aan trekken.

Verder zijn mieren in wel nuttig in thailand. Houden de apen uit de mangobomen maar ook insecten gespuis uit je tuin. Kippen zijn ook nuttig.
Ja hetzelfde met boeren die zijn ook nuttig alleen sommige bemoeien zich overal mee,en dat is weer minder.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Mieren in m'n Muesli

#20 Bericht door Arietwee » donderdag 21 mei 2015, 06:53

prajak schreef:'...Ik gebruik in thailand van dat soort krijt. Beetje strepen trekken waar mieren lopen en ze verdwijnen allemaal. Wat het precies is weet ik niet, maar werkt super. Ik heb zon doosje meegenomen naar nederland, kijken of nederlands mieren er ook wat van aan trekken. ...'

Kijk maar eens op dat doosje en was daarna heel goed jouw handen. Het is gewoon gif maar in een andere vorm dan de spuitbus.


Alles is gif. Drink maar eens 10 liter water en je bent ook dood. Dit zit er in. alfa-cypermethrin. Is nog nooit iemand aan dood gegaan. En boeren worden ook oud hoor.

Je kan je beter drukker maken om al die rotzooi die je op de markt koopt en opeet. Ook meeroken voor oppassen. ;)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Mieren in m'n Muesli

#21 Bericht door prajak » donderdag 21 mei 2015, 07:42

Ja hoor, 'ongevaarlijk'...

Toch maar eens lezen. En als je er niet dood aan gaat dan veroorzaakt het kanker.

http://www.tendijk.com/wp-content/uploa ... -12635.pdf

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Mieren in m'n Muesli

#22 Bericht door Arietwee » donderdag 21 mei 2015, 11:38

Er staat nergens dat het kanker veroorzaakt. Misschien kan jij het stukje tekst even hier plakken. Begin hem toch te knijpen nou.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Mieren in m'n Muesli

#23 Bericht door brake034 » donderdag 21 mei 2015, 13:42

"Beoordeling carcinogeniteit:
Het product werd niet onderzocht. De informatie is afgeleid van de eigenschappen van de afzonderlijke componenten. De resultaten van verschillende dierproeven gaven geen aanwijzing voor carcinogeen effect."
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Mieren in m'n Muesli

#24 Bericht door prajak » donderdag 21 mei 2015, 15:58

En jij gelooft dat? Ik zou er maar niet teveel geloof aan hechten. Ze hebben het product immers niet getest, zegt men zelf. En kanker komt vaak pas na 50 jaar. Dan ben je vergeten dat je miertjes hebt doodgemaakt.....

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Mieren in m'n Muesli

#25 Bericht door Arietwee » donderdag 21 mei 2015, 16:59

Nee ik geloof in god. :worshippy:

Een vingerhoedje water is ook dodelijk voor een mier, prajak.

Maar goed, laat maar gaan, zal ook wel naar de tempel gaan...

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Mieren in m'n Muesli

#26 Bericht door RuudThai » maandag 23 november 2015, 09:12

Op Facebook kom ik een mooie foto tegen van een grote rode mier die in iemands huid bijt:

Afbeelding

AU! :mrgreen:

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1562
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Mieren in m'n Muesli

#27 Bericht door jomel17 » maandag 23 november 2015, 15:48

mai sanook....
Ik ben van de week gebeten door zo'n hele kleine.
De Thai noemen het een mot, maar hield er wel 3 dagen een dikke lip aan over...
หลงรัก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Mieren in m'n Muesli

#28 Bericht door prajak » maandag 23 november 2015, 15:54

Die heel kleine rotmieren, rood en zwart, hebben gemeen gif in hun bek. Die grote rooie boommieren zijn milder al zet ik daar ook graag de waterspuit op.....

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Mieren in m'n Muesli

#29 Bericht door Gardensafari » maandag 23 november 2015, 19:32

Dat velen de mierenbeten anders 'voelen', komt omdat mieren op verschillende manieren kunnen toeslaan.
Mieren zijn wespen. Dat zou je misschien niet zeggen, maar als je een gevleugelde mier goed bekijkt, dan zie je de sterke gelijkenis met een wesp, inclusief de bekende wespentaille.

Er is een groep primitieve, vaak kleinere mieren die een nog werkende angel hebben.
Zij bijten niet, maar steken!
Net als wespen injecteren ze dan een kleine hoeveelheid gifstof, bijna volledig bestaande uit mierenzuur.
Deze steekmieren steken pijnlijk en je kunt er een kleine zwelling aan overhouden die tot 5 dagen aanhoudt. Gepaard met eerst pijn en later jeuk. In Nederland is de rode steekmier één van de bekendste soorten.

De meest ontwikkelde mieren hebben geen werkzame angel meer. Ze steken dan ook niet, maar bijten. Net als wespen hebben mieren zeer krachtige kaken. Veel soorten kunnen dan ook de menselijke huid doorboren en dat voel je!

Een kleine groep laat het daar niet bij. Zij bijten en spuiten gif (mierenzuur) over het wondje dat ze net gemaakt hebben. Het mierenzuur wordt in het achterlijf aangemaakt, immers vroeger werd de angel gebruikt om het te injecteren. Vandaar dat zuurspuitende mieren het achterlijf tussen de voorpoten door naar voren richten, of zich na het bijten vliegensvlug omkeren om het gif te lozen.
Omdat het gif op het wondje terecht komt, maar niet wordt geïnjecteerd is de beet van deze dieren veel pijnlijker dan die van de niet spuitende mieren, maar de klachten verdwijnen meestal binnen enkele uren, waar de klachten na een steek van een steekmier dagen kunnen aanhouden.

Deze drie methoden en natuurlijk de hoeveelheid gif die verschilt per soort maken dat de ene mier veel pijnlijker bijt (steekt) dan de andere en dat je soms meteen na het bijten al niets meer voelt, maar in andere gevallen lastige bultjes houdt die wel 5 dagen blijven zitten.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Mieren in m'n Muesli

#30 Bericht door Ben » maandag 23 november 2015, 19:59

Al het mieren gepeupel zijn potenlikkers
mieren verschonen hun poten constant om er aan te likken en ook bij anderen .
Door het witte krijt ergens op hun weg te smeren lopen ze er doorheen en likken ze dat gif op .
echter roei je daarmee niet een populatie uit in je huis dan moet je een melkachtige spuiten .
dat loopt in de capilaire openingen waar die krengen zitten, en ook de larven gaan hierdoor dood .
en als je dit regelmatig doet heb je nagenoeg geen last van ze .
Maar je kan ook in water gist met suiker mengen in water en in de capilaire porien laten lopen .
Suiker vinden ze heerlijk maar van gist blazen ze zich zelf op :giggle2:

Maar ook een rein huis scheelt heel veel .
Schoonhouden dus ,maar ja we zijn in Thailand. :crazy:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”