Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#16 Bericht door Nimnuan » zaterdag 24 mei 2008, 16:09

jennifer schreef:Ik weet het verschil tussen verdachte en crimineel.

Je bent namelijk niet zomaar verdacht, zeker niet als je getipt wordt en gezien bent, enz.

Er is geen rook zonder vuur.
Dat is wel erg naief gedacht :|
Wil je beweren dat het niet voorkomt dat er onschuldigen vastzitten :shock: :?: zie recent bv. Puttense moordzaak ..... Niet in Thailand dit voorbeeld, maar ik durf te beweren dat het daar minstens zoveel voor komt.

Als er voldoende (goede) bewijzen zijn mogen ze deze man zijn verdere leven in een Thaise cel vastzetten wat mij betreft :evil:
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#17 Bericht door jennifer » zaterdag 24 mei 2008, 18:16

Nimnuan schreef:
jennifer schreef:Ik weet het verschil tussen verdachte en crimineel.

Je bent namelijk niet zomaar verdacht, zeker niet als je getipt wordt en gezien bent, enz.

Er is geen rook zonder vuur.
Dat is wel erg naief gedacht :|
Wil je beweren dat het niet voorkomt dat er onschuldigen vastzitten :shock: :?: zie recent bv. Puttense moordzaak ..... Niet in Thailand dit voorbeeld, maar ik durf te beweren dat het daar minstens zoveel voor komt.

Als er voldoende (goede) bewijzen zijn mogen ze deze man zijn verdere leven in een Thaise cel vastzetten wat mij betreft :evil:
Natuurlijk zit er wel eens een onschuldige vast, dat is ook niet wat ik zeg, en wat jij quote.

Wat ik zeg is: Als je getipt wordt, iemand je gezien heeft, in je huis bewijzen heeft gevonden, dat er dan toch een gerede kans aanwezig is....
Men komt niet zonder reden bij je binnenvallen...

Dat is toch niet naief gedacht?

Jennifer
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#18 Bericht door Jim » zaterdag 24 mei 2008, 20:04

jennifer schreef: Wat ik zeg is: Als je getipt wordt, iemand je gezien heeft
een vingerwijzing dus.
in je huis bewijzen heeft gevonden,
je hebt inside information?
dat er dan toch een gerede kans aanwezig is....
... dat je een verdachte bent en dat betekent (gelukkig) nog niet dat je al veroordeeld bent.

dus.. wacht even lekker de uitspraak van een rechter af voordat je iemand opknoopt.
zo doen we dat in geciviliseerde landen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 346
Lid geworden op: zondag 03 april 2005, 15:53
Locatie: Zeeland/Chiangmai

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#19 Bericht door Bart » zaterdag 24 mei 2008, 20:33

De Thaise politie staat er om bekend om heel snel met goed bewijs op de proppen te komen :cry: ;)

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#20 Bericht door Nimnuan » zondag 25 mei 2008, 00:00

jennifer schreef:
Nimnuan schreef:
jennifer schreef:Ik weet het verschil tussen verdachte en crimineel.

Je bent namelijk niet zomaar verdacht, zeker niet als je getipt wordt en gezien bent, enz.

Er is geen rook zonder vuur.
Dat is wel erg naief gedacht :|
Wil je beweren dat het niet voorkomt dat er onschuldigen vastzitten :shock: :?: zie recent bv. Puttense moordzaak ..... Niet in Thailand dit voorbeeld, maar ik durf te beweren dat het daar minstens zoveel voor komt.

Als er voldoende (goede) bewijzen zijn mogen ze deze man zijn verdere leven in een Thaise cel vastzetten wat mij betreft :evil:
Natuurlijk zit er wel eens een onschuldige vast, dat is ook niet wat ik zeg, en wat jij quote.

Wat ik zeg is: Als je getipt wordt, iemand je gezien heeft, in je huis bewijzen heeft gevonden, dat er dan toch een gerede kans aanwezig is....
Men komt niet zonder reden bij je binnenvallen...

Dat is toch niet naief gedacht?

Jennifer
Je zei inderdaad niet dat er wel eens onschuldige mensen vastzitten ;) :geek: maar ik wilde daar mee aangeven dat door het te snel concluderen zonder concrete bewijzen dat wel zal gebeuren.

Een gerede kans... ben ik met je eens ;) en dat klinkt al anders dan in je eerdere bericht. De toon daarin gaf aan dat de man al was veroordeeld. Het zal niet de eerste en laatste keer zijn dat er bij iemand wordt binnengevallen door een tip van een persoon die 'm dwars wil zitten. Ik wil trouwens niet zeggen dat zoiets hier het geval is!
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#21 Bericht door jumbo » zondag 25 mei 2008, 07:18

schuldigen lopen hier vrij rond (zie de zoon van een prominent kabinetslid) en onschuldigen zitten vast (zie alle nederlanders en hun verhalen)
ik denk niet dat ze zomaar iemand insluiten omdat de buurman heeft getipt, controleren zullen ze wel doen, maar insluiten is een andere zaak
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#22 Bericht door Jim » zondag 25 mei 2008, 11:48

als hij schuldig is bevonden zal hij z'n straf niet ontlopen.
tot die tijd: http://en.wikipedia.org/wiki/Presumption_of_innocence
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#23 Bericht door jennifer » zondag 25 mei 2008, 21:16

http://pattayacitynews.net/news_24_05_51.html

Dit is er een van die zijn straf niet zal ontlopen, het jachtseizoen is geopend.

Jennifer
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 346
Lid geworden op: zondag 03 april 2005, 15:53
Locatie: Zeeland/Chiangmai

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#24 Bericht door Bart » zondag 25 mei 2008, 21:37

Tis toch wat een blanke pedofiel is groot nieuws in Thailand, dat terwijl er zat sex-huizen zijn die minderjarigen exploiteren voor de Thaise markt :twisted

Vraag me trouwens af wat de nieuwswaarde hiervan is, in NL zitten er in de psychiatrische gevangenissen ook genoeg pedofielen en sexueel gefrustreerden! :cry:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#25 Bericht door jumbo » maandag 26 mei 2008, 02:06

Volledig mee eens Bart, wat is hier de nieuwswaarde van anders dan collega pedofielen te alarmeren??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#26 Bericht door Nimnuan » maandag 26 mei 2008, 19:24

jumbo schreef:Volledig mee eens Bart, wat is hier de nieuwswaarde van anders dan collega pedofielen te alarmeren??
Het is te hopen dat die de boodschap begrijpen :roll:
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#27 Bericht door soulwy » vrijdag 13 juni 2008, 20:58

Brrr...

In een documentaire over dit onderwerp was ook de plaatselijke Thaise politie medeplichtig door pedofilie oogluikend toe te staan...
Ik weet niet of ik me kan beheersen als ik er een zie...
Zal ik foto's maken en hem in zijn woonplaats achtervolgen ? ;)
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#28 Bericht door joepattaya » maandag 16 juni 2008, 08:35

soulwy schreef:Brrr...

In een documentaire over dit onderwerp was ook de plaatselijke Thaise politie medeplichtig door pedofilie oogluikend toe te staan...
Ik weet niet of ik me kan beheersen als ik er een zie...
Zal ik foto's maken en hem in zijn woonplaats achtervolgen ? ;)
Laat ik om te beginnen even duidelijk zijn: ik praat pedofilie onder geen enkele voorwaarde goed, maar als je om te beginnen dit fenomeen eens gaan belichten vanuit de ogen van het "getroffen" kind. Waarom laat een kind zich in met iemand, die het op een overmatige en niet binnen het patroon van waarden en normen begrensde manier liefheeft?

Of laat ik het anders stellen: Waarom staat een kind open voor de gevoelens van een pedofiel?
Dat heeft altijd een reden en die reden is in de Westerse wereld veelal een geestelijke/gevoelsreden: gebrek aan liefde, problemen in de huiselijke sfeer, gebroken gezinnen, en noem maar op.

In de derde wereld, waar Thailand ook nog steeds deel van uit maakt, is de reden dat kinderen open staan voor de gevoelens van pedofielen voornamelijk een materiele reden: geld, overleven, toekomst.

In alle gevallen waar er een pedofiel opgepakt wordt als dader, is er ook een slachtoffer, het kind. Goed gedaan......een dader minder, maar het slachtoffer blijft en "gelukkig" voor het slachtoffer zijn er genoeg potentiele daders die aan de behoefte van het slachtoffers kunnen voldoen.

Mijn boodschap is eigenlijk vrij simpel: blijf gewoon lekker doorgaan met het opsporen en behandelen van pedofielen, maar pak ook de andere kant van de zaak aan: Zorg dat toekomstige slachtoffers niet in de verleiding komen om zich over te geven aan een pedofiel. Nu lijkt het alsof ik ene stuk van de schuld neerleg bij het kind, het slachtoffer. Natuurlijk niet, maar ik leg wel de schuld neer bij de omgeving van het slachtoffer, en die omgeving kan van alles zijn: thuis, school, regering, werk, clubs.
Zorg dus in Thailand voor een stuk toekomst, geborgenheid daar waar het thuishoort, educatie en vooral: maak de ouders van de kinderen bewust van hun verantwoordelijkheden en geef de ouders een stuk toekomst waardoor er geen aanleiding is om de kinderen te laten hoereren.

In het Westen zijn kinderen meer gebaat bij een stuk geestelijke geborgenheid en zekerheid. In bijna alle gevallen van pedofilie gaat om kwetsbare slachtoffers: neem die kwetsbaarheid weg!!!

Als laatste wil nog even kwijt, dan als je ALLE pedofielen neemt in Thailand en je stelt dit aantal op 100%, dan is "slechts" 5 % een buitenlandse pedofiel. 95% van de pedofielen of pedofiele activiteiten vindt tussen de Thai plaats. D'r is hier dus nog behoorlijk wat werk aan de winkel. Het heeft dus geen zin om de pedofielen te castreren, onthoofden, langzaam te laten sterven of om levenslang op te sluiten als je niet tegelijkertijd de andere kant aan pakt.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#29 Bericht door sombat » maandag 16 juni 2008, 09:21

Als laatste wil nog even kwijt, dan als je ALLE pedofielen neemt in Thailand en je stelt dit aantal op 100%, dan is "slechts" 5 % een buitenlandse pedofiel. 95% van de pedofielen of pedofiele activiteiten vindt tussen de Thai plaats

om een thaise pedofiel te pakken daar is weinig succes aan te behalen. die hebben toch geen rood of wit om de al dan niet corupte dienders te betalen. ik ken iemand die wist te vertellen dat een thaise diender een meer noi heeft van rond de 14 jaar die zelfde meer noi is ook een meer noi van een farrang een uncle sam volgens mijn info bron. word een farrang gepakt voor pedofilie dan is het wereld nieuws en de farrang kan flink financieeel uitgekleed worden door de dienders.
laat ik het bedrukken dat ik het een goede zaak vind dat sex met kinderen enorm word aangepakt, zoals joepaattaya al zegt het slachtoffer daar zitten de dienders niet mee want die hebben rood nog wit.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#30 Bericht door Ben » maandag 16 juni 2008, 09:29

sombat schreef:Als laatste wil nog even kwijt, dan als je ALLE pedofielen neemt in Thailand en je stelt dit aantal op 100%, dan is "slechts" 5 % een buitenlandse pedofiel. 95% van de pedofielen of pedofiele activiteiten vindt tussen de Thai plaats

om een thaise pedofiel te pakken daar is weinig succes aan te behalen. die hebben toch geen rood of wit om de al dan niet corupte dienders te betalen. ik ken iemand die wist te vertellen dat een thaise diender een meer noi heeft van rond de 14 jaar die zelfde meer noi is ook een meer noi van een farrang een uncle sam volgens mijn info bron. word een farrang gepakt voor pedofilie dan is het wereld nieuws en de farrang kan flink financieeel uitgekleed worden door de dienders.
laat ik het bedrukken dat ik het een goede zaak vind dat sex met kinderen enorm word aangepakt, zoals joepaattaya al zegt het slachtoffer daar zitten de dienders niet mee want die hebben rood nog wit.
Sombat er zijn nu eenmaal leeftijdsgrenzen en een farang met iemand van 14 weet dat hij fout is en op de 2e plaats niet goed bij zijn hoofd en een pedofiel want zo noemen ze dat nu eenmaal , dan kom je weer terug op smeergeld wat de Thai niet heeft en de frang mogelijk wel als je er met je handen vanaf blijft kun je ze er ook niet aan branden .
zo houd ook de Farang de coruptie mede in stand door domme dingen te doen .

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”