Condominium

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

Condominium

#1 Bericht door frumau » vrijdag 22 april 2005, 11:10

Ik weet dat het in Thailand niet mogelijk is een huis aan te schaffen(alleen via Thaise partner of een erg ingewikkelde contructie zoals ik elders ergens eerder las). Maar naar ik begrijp kan je wel een condominium bezitten. Niet erg goedkoop naar ik begrijp :) , maar toch..
Weet iemand hoe een condominium "koop"contract in elkaar steekt :?:
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#2 Bericht door Manuel » vrijdag 22 april 2005, 12:08

Ja, je kunt een conco kopen als buitenlander. Enige restrictie is dat niet meer dan 49% in buitenlands bezit is. Uitzondering zijn bepaalde zones waar 100% buitenlands bezit mogelijk is.

Prijzen zijn er van spot goedkoop tot heel duur.

Wel een goede advocaat in handen nemen die je kan helpen.

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#3 Bericht door frumau » vrijdag 22 april 2005, 13:41

Aha. Thanx manuel. Van die bepaalde zones wist ik niks af. Ook niet dat je hier en daar de condo's spotgoedkoop kan kopen. Zal dan wel in de Bronx van Bangkok zijn oid.... :lol:
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

huizen en condo's

#4 Bericht door Andre » zaterdag 23 april 2005, 12:21

frumau schreef:Aha. Thanx manuel. Van die bepaalde zones wist ik niks af. Ook niet dat je hier en daar de condo's spotgoedkoop kan kopen. Zal dan wel in de Bronx van Bangkok zijn oid.... :lol:

Hoi Frumau,

Het grappige van Bangkok is dat er niet echt wijken zijn zoals wij dat in Europa kennen. Hiermee bedoel ik arbeiderswijken, middenklasse etc. Hier staat werkelijk alles door elkaar en naast elkaar. In Nederland zouden ze het waarschijnlijk sociale intergratie genoemd hebben......:-)
Waarde wordt ondermeer bepaald door ligging ( aan de rivier, gunstig te bereiken etc.) Ik heb in de jaren dat ik in Bangkok woon, ontzettend veel appartementen gezien. Huurprijzen v.a 15,000.- p/m tot 200,000.- per maand. Heb ook wel eens overwogen om tot aankoop over te gaan maar heb dat nog steeds uitgesteld. Als belegging ? ..... er wordt op dit moment weer zoveel bijgebouwd en de vraag is wie het moet bewonen. ou vooralsnog huren, aanbod is nog steeds groter dan de vraag.
Moet ook nog wel even opmerken dat, hoewel ik geen kaas heb gegeten van huizen/beleggingen, de huis-prijzen nog lang niet de top heeft bereikt vergeleken met andere wereld-steden. Wat dat betreft zou een aanschaf van een pand/huis/condo best z'n rendement kunnen opleveren.

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#5 Bericht door frumau » zaterdag 23 april 2005, 13:33

Prijzen varierend +- 300 tot 4000 euro.. Dat zijn behoorlijke verschillen. 300 euro is goedkoop in NL, maar niet goedkoop voor een gemiddeld Thais inkomen van 300 euro(zover ik weet). Ik heb afgelopen jaar twee mensen in Condo's bezocht en ik was daarvan behoorlijk onder de indruk. Alles erop en eraan. Zelfs met bediening en zwembad. Bediendes in dienst hebben is natuurlijk een stuk normaler dan in Europa, maar toch. Maar ja, deze Thai behoorden ook niet tot de armsten der aarde... :)
Maar als ik leraar wordt in Thailand en mijn vrouw haar huidige Thaise inkomen houdt zullen wij iig geen Condo nemen. :D We zullen in eerste instantie we gewoon het huis aanhouden wat we van de familie hebben gekregen. Daar is ook niets mis mee. Alleen is het nog wel een behoorlijke reis naar het centrum... Helaas niet naast de skytrain.. Nou ja, we'll live. :)
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

huizen en condo's

#6 Bericht door Andre » zaterdag 23 april 2005, 21:21

Hoi Jasper,

het is precies zoals je het zegt. Je hebt een start en dat is het belangrijkst. Ik ben zelf in 8 jaar 6 keer verhuisd. Is niet echt een hobby van me, maar door veel rond te kijken, iedere keer naar een betere prijs/kwaliteit/ oppervlakte gegaan. Nu zit ik een iets andere positie, want heb er voor gekozen zakelijk/prive te combineren en hoop dan ook dat ik nog lang op deze plek kan/mag blijven zitten.

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”