Wie weet het?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Wie weet het?

#1 Bericht door Edje » donderdag 31 maart 2005, 16:32

Mijn volgende reis is gepland voor 35 dagen. Wie O wie kan mij vertellen wat de kosten zijn bij uitreizen op de luchthaven bij overschreiding van 5 dagen? Gaarne info hierover.
bvd Edje
Groetjes; Edje

thys

#2 Bericht door thys » donderdag 31 maart 2005, 19:51

Het is 200 bath per dag ze maken er ook geen probleem van ze zeggen gewoon ik zie je volgend jaar weer want ze hebben weer wat verdient dan had je maar een visum moeten halen.
gr thys

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Visa

#3 Bericht door Andre » vrijdag 01 april 2005, 03:45

Hoi Edje,

Je kan inderdaad het risico nemen om terug te gaan en bij de immigratie beambte net doe als of je neus bloedt. Het zijn slechts 5 dagen. Doch ikzelf zou dit niet riskeren. Als je toevallig met een beambte te maken krijgt die net z'n dag niet heeft, dan kan hij je het knap moeilijk maken.
Je hebt mijn inziens 2 opties :
1. Haal een visa op het consulaat in A'dam of ambassade in Den Haag. ( Consulaat werkt sneller en is dezelfde dag klaar)
2. Vraag een verlenging aan bij de immigratiedienst in Bangkok, soi Suan Plu (south Sathon) Kosten hiervoor zijn dacht ik THB1900.-
3. een derde mogelijkheid is het maken van een visa run. Het ligt er een beetje aan waar je in Thailand overal naar toe gaat en of dat dicht bij een grens overgang is. Indien in de buurt van een grens dan zou ik voor de 3e mogelijkheid kiezen.

Met vriendelijke groet,

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

Gast

#4 Bericht door Gast » vrijdag 01 april 2005, 05:47

Andre,volgens mij kan je alleen een betaand visum verlengen.
Een visum kopen is inderdaad beter want als je eventueel gepakt word buiten de vlieghaven kan je zelfs met enkele dagen overschrijding in de gevangenis eindigen.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#5 Bericht door Manuel » vrijdag 01 april 2005, 06:23

Anonymous schreef:Andre,volgens mij kan je alleen een betaand visum verlengen.
Een visum kopen is inderdaad beter want als je eventueel gepakt word buiten de vlieghaven kan je zelfs met enkele dagen overschrijding in de gevangenis eindigen.
Ook visa on arrival kan verlengd worden voor max 10 dagen bij immigratie.

Bij 1 dag overstay betaal je niks, na twee dagen betaal je 200 per dag, inclusief dag 1. 5 dagen is dan 1000 THB. Stempel met het aantal dagen en de boete betaald is in het paspoort geplaatst.

Het geeft geen problemen voor volgende bezoeken.

Het is correct dat als je aangehouden wordt voordat je jezelf meld met de overstay je in detentie geplaatst wordt bij immigratie. Ook al is het maar 1 dag.... Niet de moeite waard om te wagen.

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

Re: kosten

#6 Bericht door frumau » vrijdag 01 april 2005, 10:25

Edje schreef:
Teun, DE ECHTE schreef:Een dag is officieel a grace day, maar sommige overijverige dienders laten je voor 5 dagen betalen , i.e. 1000 baht. Maar er is altijd het risico van het stempeltje in het PP. Edje je bent al zo oud, waarom geen retiree visa aangevraagd?
Dit retiree visa ken ik niet, uitleg graag. Ik ben het wel maar voel het niet.
ps. Had niet gedacht dat je normale reacties kon geven.
Kijk even op mijn site. Daar heb ik wat info verzameld... Op mijn site is ook een link op de links pagina naar de immigraie politie Thailand. Die site heeft info in het Engels.

Groet,
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”