penne of speeltjes voor thaise kinderen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
westy

penne of speeltjes voor thaise kinderen

#1 Bericht door westy » dinsdag 29 maart 2005, 21:06

Hoi,
Een vraag wij gaan een rond reis maken in Thailand.
En willen graag evt penen en speeltjes voor de thaise kinderen meenemen.
Kan dat of zeggen jullie van niet doen.
Groetjes Westy

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#2 Bericht door frumau » woensdag 30 maart 2005, 10:16

Wat dan Teun, wilden ze nooit Engels leren toen je het hen aanbood? Ik heb hier een nichtje op bezoek van vrouwlief en die leert nu Engels. Ze wil alleen niet met mij oefenen. Terwijl dat best wel goed voor haar zou zijn. Maar dat heeft denk ik toch met gezichtsverlies te maken..
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Petra

#3 Bericht door Petra » zaterdag 02 april 2005, 17:26

wij hadden bij de Ikea vingerpoppetjes gekocht (10 voor 2,75) die we uit hebben gedeeld. Je hebt ze in 2 verschillende soorten (dieren en sprookjes). Nemen niet veel plek in, zijn licht, en de kinderen (of jij!) kunnen er verhaaltjes mee maken.
Ook met een voetbal met pompje (soms te koop bij Zeeman ofzo) scoor je: meerdere kinderen kunnen daar mee spelen.
Mijn ervaring met pennen is dat ze vaak gaan lekken door de warmte, en aan snoep begin ik al helemaal niet: is maar even leuk, en slecht voor de tanden.

Richard

#4 Bericht door Richard » maandag 04 april 2005, 06:46

Waaar ga je precies naar toe, ik heb een reis gemaakt door Isaan en dit is het armste gedeelte van Thailand nou die mensen hebben echt geen behoefte aan pennen, Thailand is geen Afrika. Een Thai echt vrolijk maken gewoon geld geven en dan ontstaat het Land van de Glimlach :D

Groet uit Bangkok,

Richard

han
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:51

#5 Bericht door han » maandag 04 april 2005, 07:35

Maar wat die kadootjes betreft, ik doe altijd een greep in de Blokker 1 euro hoek, daar zitten leuke dingetjes in die de kindereen op rpijs stellen. Pas op met volwassenen die vaak alleen maar kijken naar waarde en doorverkoop mogelijkheden. Een kruimeldief die ik eens aan mijn schoonvader gegeven had heb ik dan ook nooit meer, evenals de dopsleutel set , terug gezien
Teun,ze hebben het over kinderkadootjes om in Thailand uit te delen,niet de verjaardagskadootjes die je in Nederland voor je familie koopt :D
Die kruimeldief die je aan je schoonvader hebt gegeven,was jij dat zelf toen je zijn dochter tegenkwam,in dat geval moet je misschien eerst zijn dochter teruggeven.
Een andere mogelijkheid is dat hij de de artikelen als een bruidschat beschouwd want daar zal in jouw geval ook niet ruim aan voldaan zijn :D :D :D

P.S. Blokker heeft geen 1 euro hoek,misschien ben je in de war met de locale kringloopwinkel :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#6 Bericht door khonkaen » dinsdag 05 april 2005, 01:41

nou richard,
niet heel de isaan is arm ... er wonen ook genoeg rijke mensen ...
gezien de goed bevolkte universiteit in khonkaen , waar alleen al
200.000 baht entreegeld betaalt moet worden...

maar verder ben ik het wel met je eens.. als je kinderen toch wat wil geven, laat ze dan wat boodschapjes voor je doen, dan kan je ze altijd 20 baht geven, zonder ze te beledigen...

zelf ben ik al tig jaren geleden aan mijn geefklier geopereerd...


willem ,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#7 Bericht door khonkaen » dinsdag 05 april 2005, 09:16

teun , jij gaat gewoon met de verkeerde mensen om in thailand ..

zelfs dr.Thaksin voelde zich beledigd , toen ze hem na de tsunami geld wilden geven uit de giro 555 pot.. wat hij dus weigerde..
er zijn genoeg rijke mensen in thailand , sprak hij, wij hebben geen geld nodig...





willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gast

#8 Bericht door Gast » dinsdag 05 april 2005, 10:57

KhonKaen ik bedoel ook juist dat Thailand echt niet zo arm is dat zij hier om pennen liggen te smeken. Isaan is een fantastische omgeving eindelijks geen farangs en nog echt aardige Thaise mensen zij doen nog dingen gratis voor een farang dat is hier in Bangkok wel anders.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Isan arm ?????

#9 Bericht door Edje » dinsdag 05 april 2005, 19:01

Ik kom er nu al een vrij lange periode maar arm is de bevolkig beslist niet. Ze hebben allemaal per gezin een motobicke, koelkast, tv en zelfs een VCD speler. Het ontbreekt alleen aan auto's. Rijst hebben ze ook genoeg. Zelfs de mensen in de slopppenwijken hebben dit. Praat me niet meer over een ARME Isan. De mensen zijn gelukkiger als wij.
Groetjes; Edje

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#10 Bericht door khonkaen » woensdag 06 april 2005, 03:13

ik denk dat nederland armer is dan thailand of isaan ..
je kan hier goed voedsel eten , dat gegroeid is in de aarde onder de zon ..
dat is goed te merken aan de smaak van tomaten , komkommer en eieren.....
van verse vis, garnalen, schaal en schelpdieren is hier ook een groot aanbod....
verder is alles een stuk goedkoper dan in nl. en betaal je maar 7% vat ... als werknemer betaal je ook geen belasting of sociale verzekeringen .. en de familieband is hecht...
als je oud bent hoef je niet in een aanleunwoning of verzorgingstehuis..
vanaf 20.000 eu koop je hier een goed nieuw huis, incl. grond...

nederland mag dan wel rijk aan geld zijn, maar daar kan je weinig goeds voor kopen...



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”