Huis (onder) verhuren?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
gast

Huis (onder) verhuren?

#1 Bericht door gast » donderdag 24 maart 2005, 16:57

Ik wil graag een jaar rondreizen rondom Thailand, heeft iemand ervaring met het (onder) verhuren van je huurhuis?

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Onderverhuren

#2 Bericht door Edje » donderdag 24 maart 2005, 18:16

Teun, DE ECHTE schreef:Ga eens naar de advokaten prikpagina . Het mag volgens mij niet per huurcontract. Mijn huurcontracten (ben soms huisbaas) hebben altijd zo'n clausule.
Ik kan dit antwoord van jou niet plaatsen, net vroeg je nog hulp voor de OZB belasting, waarom neem jij geen advocaat. Ben je huisbaas van je leegstaande woning?
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Huis (onder) verhuren?

#3 Bericht door Edje » donderdag 24 maart 2005, 18:22

gast schreef:Ik wil graag een jaar rondreizen rondom Thailand, heeft iemand ervaring met het (onder) verhuren van je huurhuis?
Dit mag je alleen doen met toestemming van de woningvereniging. Indien toestemming maak een goed contract op wat de einddatum betreft van de huur anders kom je je eigen tent niet meer in als je thuiskomt.
Groetjes; Edje

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#4 Bericht door frumau » donderdag 24 maart 2005, 22:56

Vaak laten woningbouwverenigingen het wel toe dat je je huis tot een jaar onderverhuurd als je een huurcontract voor die periode tussen jou en hen en de derde parij laat tekenen. Dan kun je alleen niks bijverdienen. Dit kun je altijd navragen. Als onderverhuurder heb je geen legaal contract en dus geen poot op te staand. Eerst zullen ze na bewijsvinding jou eruit zetten en dan binnen bepaalde tijd de onderverhuurder.
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#5 Bericht door Edje » vrijdag 25 maart 2005, 21:50

frumau schreef:Vaak laten woningbouwverenigingen het wel toe dat je je huis tot een jaar onderverhuurd als je een huurcontract voor die periode tussen jou en hen en de derde parij laat tekenen. Dan kun je alleen niks bijverdienen. Dit kun je altijd navragen. Als onderverhuurder heb je geen legaal contract en dus geen poot op te staand. Eerst zullen ze na bewijsvinding jou eruit zetten en dan binnen bepaalde tijd de onderverhuurder.
Dus maw er gaat een tijd overheen voordat je je eigen tent inmag. dat is precies wat ik bedoelde.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”