malarone

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
anne

malarone

#1 Bericht door anne » vrijdag 04 maart 2005, 11:53

weet iemand of je in thailand ook malarone kunt kopen in de pharmacy?
Het schijnt nl gigantisch veel goedkoper te zijn om het daar te kopen. Ik weet je er lariam kunt kopen maar ik wil eigenlijk liever malarone ivm event. bijwerkingen. Ik heb de tabletten nodig voor de doorreis naar Laos. Heeft iemand hier ervaring mee en hoeveel betaal je er dan voor?

Alvast bedankt, Anne

Gast

Re: malarone

#2 Bericht door Gast » dinsdag 05 april 2005, 00:16

anne schreef:weet iemand of je in thailand ook malarone kunt kopen in de pharmacy?
Het schijnt nl gigantisch veel goedkoper te zijn om het daar te kopen. Ik weet je er lariam kunt kopen maar ik wil eigenlijk liever malarone ivm event. bijwerkingen. Ik heb de tabletten nodig voor de doorreis naar Laos. Heeft iemand hier ervaring mee en hoeveel betaal je er dan voor?

Alvast bedankt, Anne
Weet het eigenlijk niet zeker maar het zou me verbazen dat je het er niet zou kunnen kopen. Wil je een handel starten of is het voor persoonlijk gebruik?

J.
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 42
Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 20:56
Locatie: Groningen

#3 Bericht door J. » dinsdag 05 april 2005, 12:21

Het zou me ook niet verbazen dat het inderdaad een heel stuk goedkoper is. Die gok kun je gerust wagen denk ik. Was ik zelf 2 jaar geleden maar zo slim, had voor bijna 100 euro gekocht als ik mij niet vergis. Gelukkig waren er nog zoveel over dat ik ze later in Laos ook nog kon gebruiken.

Petra

#4 Bericht door Petra » dinsdag 05 april 2005, 16:45

Hoi Anne,
wat de GGD ons op de vakantiebeurs wist te vertellen, was dat ze de Malarone (= een merknaam) in een grote apotheek in Thailand voor je kunnen maken. Je hebt dan wel de bijsluiter nodig, waarin de stofnamen en de verhoudingen staan. Misschien kun je die kopieren van iemand die al malarone heeft?

Succes,
Petra
http://www.langevakantie.nl

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#5 Bericht door Edje » dinsdag 05 april 2005, 18:23

Petra schreef:Hoi Anne,
wat de GGD ons op de vakantiebeurs wist te vertellen, was dat ze de Malarone (= een merknaam) in een grote apotheek in Thailand voor je kunnen maken. Je hebt dan wel de bijsluiter nodig, waarin de stofnamen en de verhoudingen staan. Misschien kun je die kopieren van iemand die al malarone heeft?

Succes,
Petra
http://www.langevakantie.nl
In Th. komt malaria niet meer voor"?????" zeggen de autoriteiten. Waarom dan nog Melarone slikken met alle bijwerkingen van dien. De GGD geeft toe dat er geen malaria meer heerst maar toch blijven ze het advies geven om ze te gebruiken, evenzo de injecties voor hypatitus A en D.T. Polio( KASSA ). Ik heb deze medicamenten en injecties de eerste 2x maal bij mijn bezoek aan Th. gebruikt, maar met name die melarone is niet prettig. Bij mijn volgende bezoeken aan Th. , dat zijn er nogalwat, heb ik het niet meer gedaan. Gebruik alleen maar Thaimine tabletten, 3x daags, en als je toch door muggen belaagt wordt een goede muggenolie met DEET. Geen problemen gehad.
Groetjes; Edje

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#6 Bericht door frumau » dinsdag 05 april 2005, 19:03

Toen ik naar Thailand ging afgelopen oktober heb ik ook niets tegen e malaria genomen. Wel met hepatitus prik verlengd. Verder niets.
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

gast

Re: malarone

#7 Bericht door gast » dinsdag 05 april 2005, 19:21

anne schreef:weet iemand of je in thailand ook malarone kunt kopen in de pharmacy?: Ik heb de tabletten nodig voor de doorreis naar Laos.

J.
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 42
Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 20:56
Locatie: Groningen

#8 Bericht door J. » dinsdag 05 april 2005, 19:25

En ik had ze nodig voor Laos en het jaar ervoor Myanmar

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#9 Bericht door khonkaen » woensdag 06 april 2005, 04:23

in thailand is er in de regentijd , in bepaalde gebieden wel degelijk malaria . ...
voornamelijk langs de grenzen van laos, cambodia en burma..

maar malaria is goed te behandelen in thailand, behalve als je malariapillen geslikt hebt...

meestal helpt een goede muggenolie met deet en/of s'avonds je lichaam bedekken met lange mouwen en lange broeken

hoe het in laos is, weet ik niet


willem,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#10 Bericht door khonkaen » woensdag 06 april 2005, 04:36

toch is het idee van teun zo gek nog niet ..
ik kom 15 jaar in thailand en heb ook nooit malaria gehad of pillen geslikt

en gast 2 , je krijgt alleen maar kanker als je jezelf constant loopt
op te vreten .... alleen dan ben je bevattelijk voor kankerverwekkende stoffen

ik rook 55 jaar , maar daar moet je wel alcohol bij drinken , anders krijg je vernauwde bloedvaten , door alcohol verwijden je bloedvaten ..

en als je gezond bent, kan je ook niet ziek worden...


[dokter] willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#11 Bericht door Edje » woensdag 06 april 2005, 18:21

khonkaen schreef:toch is het idee van teun zo gek nog niet ..
ik kom 15 jaar in thailand en heb ook nooit malaria gehad of pillen geslikt

en gast 2 , je krijgt alleen maar kanker als je jezelf constant loopt
op te vreten .... alleen dan ben je bevattelijk voor kankerverwekkende stoffen

ik rook 55 jaar , maar daar moet je wel alcohol bij drinken , anders krijg je vernauwde bloedvaten , door alcohol verwijden je bloedvaten ..

en als je gezond bent, kan je ook niet ziek worden...


[dokter] willem, nederthai
Zij maar iedere [dokter] dat, dan hoefde we ons niet zo druk te maken na een bezoekje ( controle ) in het ziekenhuis, want deze doktoren verbieden op dit moment alles ter wille van je gezondheid. Als het aan hun licht mogen we nog geen SEX meer bedrijven want dat is slecht voor het hart enz.enz.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”