Wonen en werken in Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Hugo

#16 Bericht door Hugo » zaterdag 26 februari 2005, 10:22

Andre:
Ik schreef al eerder dat ik een bestaand bedrijf in zijn geheel kan overnemen. Een ltd. Heb daarvan alle financiële in en outs. Het gaat mij erom of er als Nederlands gezin goed te wonen is en de kids (14/16) er kunnen studeren. Kan me vestigen in Phuket of Koh Samui bijvoorbeeld. We willen dus emigreren.

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#17 Bericht door frumau » donderdag 03 maart 2005, 12:07

Interessante baan, die baan bij Sante Fé, relocation services. Helaas ga ik pas eind dit jaar verhuizen naar Bangkok.. :(
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Hugo

#18 Bericht door Hugo » zaterdag 05 maart 2005, 09:18

Ben er ondertussen achter dat er op Phuket goede internationale scholen zijn. Kan er het hoofdkantoor van de ltd vestigen. Zou graag met Nederlanders spreken of mailen, die er als gezin wonen en werken. Iemand een idee waar ik die kan vinden?

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Phuket

#19 Bericht door Andre » zaterdag 05 maart 2005, 11:29

Hoi Hugo,

waar je die kunt vinden.... op Phuket natuurlijk maar dat is een flauw antwoord. Ken wel mensen die er een aantal jaren gewoond en gewerkt hebben. Uiteraard is het best vertoeven. Internationale scholen zitten er inderdaad ook. Wellicht is het een idee om de ambassade te benaderen en om inlichtingen te vragen of er zich werkende Nederlanders bevinden. Indien deze zich aangemeld hebben bij de ambassade, kunnen die je waarschijnlijk verder helpen.

Die bekende Nederlander woonde toch op Koh Samui?

Met vriendelijke groet,

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

Hugo

#20 Bericht door Hugo » zaterdag 05 maart 2005, 12:24

Bedankt Andre,

Ik zal maandag eerst eens de ambassade bellen. Misschien kunnen die me meer vertellen.

Groetjes,

Hugo

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

bericht

#21 Bericht door Teun, DE ECHTE » zaterdag 05 maart 2005, 13:42

Andre kijk naar je e-mail

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Teun

#22 Bericht door Andre » donderdag 10 maart 2005, 23:11

Beste Teuntje, ( begin ik opeens vriendelijk te klinken?)

Je mail heb ik ontvangen maar deze was net zo onduidelijk als de berichten die je op dit forum plaatst dus onnodig daar op te reageren. Wil je me persoonlijk benaderen, mail dan, vanuit een gedegen e-mail adres naar mij. Oh je weet mijn persoonlijke mail box niet? kijk dan op http://www.bangkokbiking.com

Andre, op dit bord, prive en zakelijk...

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

advies

#23 Bericht door Teun, DE ECHTE » donderdag 10 maart 2005, 23:16

sta op het punt om twee olimpus aluminium vouw fietsen te kopen. Ken jij ze, en wat denk je er van?
Watch the "backstabbers" they never relax.

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Teun

#24 Bericht door Andre » donderdag 10 maart 2005, 23:18

Geen idee Teuntje,

maar wat moet je ermee of ga je Rusland op de fiets doen?

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

sociaal fietsen

#25 Bericht door Teun, DE ECHTE » donderdag 10 maart 2005, 23:22

Wonen in een kamp en het is om een beetje rond te rijden , van sporthall, naar club, naar rest en barretje en zo. Ook voor mijn vrouw om mobiel te zijn buiten de chaufeur om.
Watch the "backstabbers" they never relax.

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Teun

#26 Bericht door Andre » donderdag 10 maart 2005, 23:37

Hey Teuntje,

Komop,

groot denken groot zijn....... Chauffeur....... hem/haar naar de sportclub/bar/restaurant laten rijden en een leuke tip geven. Wie breed heeft laat breed hangen toch?Simpel....of voel je dan weer benadeeld dat je de chauffeur een paar uur laat wachten een een XXX roebels moet geven. Komop man, het is leven en laten leven. Andres verkoop je toch je appartement op Sukhumvit?

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

Fransmaster
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: donderdag 17 februari 2005, 22:52
Locatie: Brabander

#27 Bericht door Fransmaster » vrijdag 11 maart 2005, 01:40

Teuntje,

Wil je het niet aan mij verhuren.

Kakkerlakken inclusief????

Ik zeg 100 baht per maand. Of doe ik nou te ruig?

Groetjes je vriend Frans

Hugo

#28 Bericht door Hugo » woensdag 16 maart 2005, 19:44

Heb begrepen dat er op Phuket maar één fatsoenlijke school is. Dulwich. Duizend euro per kind per maand. Maximaal tot achttiende jaar. Universiteit aldaar noemde men een school op mavo niveau. Vond de afdeling gericht op de handel met China wel interessant. Schijnt niets voor te stellen. Maakt een keuze niet makkelijk.

Hugo

#29 Bericht door Hugo » zondag 20 maart 2005, 13:41

Het is heel moeilijk goede info over Thailand te krijgen. Ik heb, na maanden orientatie, besloten het bedrijf niet te kopen. Voor de kinderen is er haast geen goede school, en zeker geen goede universiteit te vinden. Er zijn wel veel (Nederlandse) emigranten, maar ik vind het "ranzig" gehalte wel heel erg groot in die groepen. Een leuk land voor vakantie, leuk als pensioen land, maar niet om als gezin te wonen, werken en studeren.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#30 Bericht door Manuel » zondag 20 maart 2005, 13:53

Hugo schreef:Het is heel moeilijk goede info over Thailand te krijgen.
Het beste is/was om hier voor een bepaalde tijd heen te komen. Alleen op die manier krijg je de juiste info.

Ik heb, na maanden orientatie, besloten het bedrijf niet te kopen.
Misschien een goede beslissing. Neem de tijd en orienteer je meer..

Voor de kinderen is er haast geen goede school, en zeker geen goede universiteit te vinden.
Zijn er wel maar erg duur. Alleen de internationale scholen hebben een goede reputatie. Ben het er mee eens dat het beter is de kinderen hun opleiding in Europa te geven.

Er zijn wel veel (Nederlandse) emigranten, maar ik vind het "ranzig" gehalte wel heel erg groot in die groepen.
Eigenlijk vind ik dat het aantal Nederlandse emigranten niet groot is. Het 'ranzig' gehalte lijkt misschien hoog omdat dezen zo hard schreeuwen. Mijn ervaring is dat er zeer vele normale Nederlanders zich hier gevestigd hebben.

Een leuk land voor vakantie, leuk als pensioen land, maar niet om als gezin te wonen, werken en studeren.
Ben het eigenlijk wel eens met deze stelling....
Hugo, succes!!

Manuel.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”