Wonen en werken in Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hugo

Wonen en werken in Thailand

#1 Bericht door Hugo » donderdag 24 februari 2005, 17:38

Ik kan een bestaand bedrijf in Thailand overnemen. Zal dan met mijn gezin (man/vrouw en twee kinderen 14/16) moeten emigreren. Kids doen het goed op school. Iemand die advies kan geven of, die dezelfde stap gedaan heeft?

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

Jaren expat geweest in Thailand (een echte dus)

#2 Bericht door Teun, DE ECHTE » donderdag 24 februari 2005, 17:47

Hugo, wat voor een bedrijf is het?
Watch the "backstabbers" they never relax.

Hugo

#3 Bericht door Hugo » donderdag 24 februari 2005, 19:21

Het produceert op een zestal locaties producten die door de "betere" toerist gekocht worden. Het bedrijf heeft dus een stukje controleerbare geschiedenis.

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

souvenirs

#4 Bericht door Teun, DE ECHTE » donderdag 24 februari 2005, 19:32

wel dat lijkt mij een moeilijke zaak. Ik moet ineens denken aan een kennis die teg en de Thai op wilde boxen met een fishfarm. Hij is nu weer terug in Holland
Watch the "backstabbers" they never relax.

Hugo

#5 Bericht door Hugo » donderdag 24 februari 2005, 19:43

Omzet en marge waren elke maand goed. Januari dus ook. Voor mij is belangrijk: als gezin naar Thailand gaan. Scholen voor de kinderen en dergelijke. Geschiedenis van het bedrijf ken ik. Kan me vestigen in Phuket of Koh Samui.

Hugo

#6 Bericht door Hugo » donderdag 24 februari 2005, 20:08

Heb voor één van mijn vorige werkgevers wel eens een tv commercial over robison croeso mogen maken Teun;) Dit terzijde.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

emigreren

#7 Bericht door khonkaen » vrijdag 25 februari 2005, 03:49

emigreren naar thailand is prakties niet mogelijk

een resident visa wordt maar beperkt afgegeven ..

je kan alle informatie vinden op http://www.thaiimmigration.com


willem , nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Hugo

#8 Bericht door Hugo » vrijdag 25 februari 2005, 08:02

Ken de site Willem, Heb al veel informatie. Part of the deal is een vergunning om in Thailand te mogen werken.

Piet

wonen en werken in thailand

#9 Bericht door Piet » vrijdag 25 februari 2005, 16:21

Hugo voor je hier aan begint tien keer nadenken , want als je dat doet wat je van plan bent komt er heel waarschijnlijk een moment dat je gaat denken had ik toen maar in mijn broek gescheten dan was het gedaan met uit te wassen maar je problemen die je gaat hebben wis je niet zo gemakkelijk uit. Indien je wilt wonen en werken in thailand zou je eerst moeten proberen met een half jaar of zo dat je nog altijd terug kunt , indien je na jaren ziet dat je goed bezig bent kun je u nog altijd defintief vestigen

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

Goed zo pietje

#10 Bericht door Teun, DE ECHTE » vrijdag 25 februari 2005, 16:26

En piet ga een stapje verder, waarom zal hij zich bescheten gaan voelen?
Watch the "backstabbers" they never relax.

Hugo

#11 Bericht door Hugo » vrijdag 25 februari 2005, 17:29

Dat half jaar heb ik ook al aan gedacht Piet. Bedrijf kopen en zelf half jaar draaien in Thailand. Is een goede optie.

Maar als ik op dit forum goed rond kijk, heb ik dan misschien meteen twee gezinnen :)

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Job opening...

#12 Bericht door Andre » zaterdag 26 februari 2005, 00:10

Voor een ieder die denk de klus te kunnen klaren....

veel succes! Andre

Beste leden,

Onderstaand treft U een advertentie aan die wij niet gewoon zijn om door te sturen, maar omdat hier specifiek gevraagd wordt naar Nederlandse kandidaten en deze kandidaat misschien wel tussen onze eigen leden zit, heb ik gemeend deze toch door te moeten sturen.

Met vriendelijk groet,

Trees Rozemeijer
(secretaris NVT)



Dear Members,



We have received from one of our members, Santa Fe, a well-known relocation company, a job offer where Dutch nationality is a specific requirement. This is too rare and too good an opportunity to let pass. I will forward this offer to the entire Dutch community in Thailand and am sure that we will produce several fantastic candidates. In the meantime, I am also talking to Adecco, who have a need to place 8 people (with 0-4 years experience) with Dutch language capabilities. I will keep you posted.



Santa Fe is offering not just a job for one Dutch national. The company has a clear career plan for the person. So if you are interested, or if you know anybody who might be interested, please contact Derrick Young, managing director of Sante Fe, directly (see details at the end of this message).



The NTCC does not intend to become a job agency, but when we have members who are specifically looking for people from the Dutch community, we are happy to forward their requests.



Best regards,



Bert Cesar (NTCC)






-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





Santa Fe: Job description.



In short it is a entry level sales job for someone who would like to start a new career. The career path typically goes from:



Corporate Account Manager - doing surveys at individuals homes (2-3 years)

Corporate Services Manager - doing high level sales calls at companies to develop new business (2-3 years)

Sales and Marketing manager - Managing the sales team and marketing efforts (1-2 years)

General Manager - managing a branch office, sales, marketing and possibly operations (1-3 years)

Managing Director - 100% management of a Santa Fe office including financials and relationships with overseas customers



For the right individual/personality this a fun and rewarding industry which invariably begins with a Corporate Account Manager role.



Currently Santa Fe needs the following:



Nationality - Dutch

Gender - single male

age - 27-33

education - university degree

Personality - outgoing, responsible, (will do a lot of customer contact and networking and manage their own success within the company)



For interested candidates, please send your email directly to Derrick Young:

DERRICK YOUNG
Managing Director, Thailand
Santa Fe Relocation Services
Tel: (66) 2 741 4088
Mobile: (66) 1 875 1918
Fax: (66) 2 741 4089
e-mail: derrick@santafe.co.th
website: http://www.santaferelo.com

- It's Not What We Say That Moves People, It's What We Do -
What's your name? I'm fine thank you.

Hugo

#13 Bericht door Hugo » zaterdag 26 februari 2005, 00:31

Andre/Trees: NVT en NTCC zegt mij (nog) niets. Ben me slechts aan het orienteren. Ken de verkopende partij vanzelfsprekend (bekende nederlander?) wel. Groetjes... Hugo

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Job opening...

#14 Bericht door Andre » zaterdag 26 februari 2005, 00:41

Hoi Hugo,

bekende Nederlander..... wie? Bertje?

Tja ik ken hem wel maar wist niet dat hij tot een van de bekende behoorde. Goeie vent rouwens, maar dat ter zijde, hij heeft alleen maar de job doorgegeven als middleman.

Desalnietemin hoop ik dat er iemand van het gewenste formaat onder de lezers/plaatsers zit..... Iedereen blij.
Teun & Kwai sorry denk niet dat jullie in aanmerking komen, maar je bent vrij om te proberen...


Andre
What's your name? I'm fine thank you.

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

Gender and age discrimination?

#15 Bericht door Teun, DE ECHTE » zaterdag 26 februari 2005, 08:29

Kijk maar uit want als er geen goede justificatie is voor de leeftijd en zexe enveloppe zit je niet lekker, zeker niet in Nederland, maar mogelijk dat je er in Thailand mee weg kan komen
Watch the "backstabbers" they never relax.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”