bromfiets huren in thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Piet

bromfiets huren in thailand

#1 Bericht door Piet » dinsdag 15 februari 2005, 21:04

Ik ben al verschilende keren in thailand geweest en zie dan vele farangs rond crossen met een gehuurde bromfiets .Nu is mijn vraag als je zo een ding huurt ben je dan ook verzekerd , want de thais zeggen toch altijd ja maar ik vrees als er iets gebeurd dat het dan nee is en wie gaat het gelag dan betalen heeft hier iemand ervaring mee

Buffel

Piet

#2 Bericht door Buffel » dinsdag 15 februari 2005, 21:09

Hoi Piet

Als je een moter huurt moet je ook vragen of je verzekert bent

Je moet natuurlijk wel een international rijbewijs hebben voor het rijden in Thailand anders ik het zowiezo betalen

maar als Farang zul je haast altijd bij een ongeluk fout zijn en kunnen er toch kosten komen ( bv als je eigen moter schade ook heeft )
de tegenpartij wordt gedekt door jou verzekering

Kwai het Honda Buffeltje :roll: :roll:

khonkaen

brommer

#3 Bericht door khonkaen » woensdag 16 februari 2005, 07:31

zonder internationaal motorrijbewijs, kan je niet verzekerd worden ..

en je paspoort afgeven aan een brommerverhuurder is bij de nederlandse wet verboden ... het paspoort blijft altijd in het bezit van de nederlandse staat... dit staat ook in je paspoort te lezen op de laatste bladzijde , zowel in het nederlands als in het engels en in het frans..
een copie van je paspoort afgeven is geen bezwaar , daar zal de verhuurder genoegen mee moeten nemen ... een borgsom betalen tegen overleg van een degelijke kwitantie is ook een mogelijkheid...

en het is onzin om te denken , dat je als buitenlander altijd door de politie als de foute partij wordt gezien... zij kennen ook het belang voor de thaise staat van de buitenlandse toerist ... maar zij kennen de verkeerswetgeving ook ...

als je dronken ,schade veroorzaakt, moet je wel altijd betalen, want de verzekering betaalt dan niet uit

willem

piet

bromfiets huren in thailand

#4 Bericht door piet » woensdag 16 februari 2005, 16:36

Bedank voor uw antwoorden , maar ben nog niet veel wijzer geworden ,ik heb wel een belgisch pp maar alle eu pp zijn wel gelijk, ik heb ook een belgisch rijbewijs dus geen internationaal , ik vraag me dan ook af of al die farangs in Pattaya rond tuffen zonder verzekering , het verkeer is daar trouwens levensgevaarlijk een voetganger heeft helemaal geen rechten en wordt zo van het zebrapad afgereden, ik ben een thailand vriend ,maar er komen 2 dingen negatief uit dat is het verkeer en de uitlaatgassen, eigenlijk kun je in pattaya u goed per fiets verplaatsen want het is er plat zodat je geen berg op moet helaas zie je er heel weinig fietsen

piet

bromfiets huren in thailand

#5 Bericht door piet » woensdag 16 februari 2005, 17:04

Kwai dat rijbewijs is niet het probleem we kunnen dat hier op het stadshuis halen , maar het is meer de verzekering , ja de politie staat gewoon alleen aan de beach road juist voor het politiekantoor dan kun je gewoon naar binnen gaan om te betalen , als ik daar ben ga ik ook gewoonlijk met de bath taxi overal naar toe

khonkaen

verzekering

#6 Bericht door khonkaen » donderdag 17 februari 2005, 03:25

ja verzekering kan een probleem zijn
had ooit eens een auto gekocht met gratis verzekering, maar toen puntje bij paaltje kwam , zeiden zij mij ,wij hebben nu geen geld, als u nu vast die 100.000 betaalt, krijgt u eind vande maand 110.000 terug...
mooi niet , want als ik zou betalen, hoeven zij niet meer te betalen..

sindsdien ben ik altijd bij 'viraya' verzekerd geweest, wel de duurste mij..
maar ook de beste , nooit problemen , vlotte service en betalen altijd uit..

in het verleden had ik nooit een rijbewijs voor de brommer noch een verzekering... heb ook nooit een aanrijding gehad...

toy idem dito van hetzelfde voor haar scooter... is al maanden van plan een rijbewijs te halen, maar vergeet dat steeds....

wat ik wel leuk vind is de thaise wet voor rijbewijzen.. je kan pas een rijbewijs krijgen als je 16 jaar bent... dus kinderen kunnen zonder bezwaar, zo gauw zij met hun voeten bij de trappers kunnen, met een brommer rijden... ook met een auto , als zij hout onder hun schoenen binden...

in pattaya en op samui is het levensgevaarlijk om als farang met brommers te rijden .. veel farang rijden met een slok op en zijn niet gewend aan links rijden... kan je beter het bahtbusje nemen...
ik heb ze gezien , van onder tot boven geschaafd , als zij door zand in de bocht onderuit gingen en alleen gekleed in een korte broek op de brommer reden....../

willem

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

bromfiets huren

#7 Bericht door max » donderdag 17 februari 2005, 19:48

Ik snap niet dat farang een bromfiets of auto huren in Thailand.
Het is je onnodig problemen op de hals halen. Maar mij zal het wel niet overkomen.....

De laatste keer dat ik in Chang Mai was zag ik dat een farang op een brommer werd aangereden door een pick-up truck. Dat was geen prettig gezicht. Deze persoon werd zwaar gewond afgevoerd per, jawel, puck-up truck.

Geef mij maar een taxi of tuk tuk (deze kunnen ook gevaarlijk zijn, maar je hebt toch een zekerder gevoel), Voor de prijs hoef je het niet te laten, als je goed onderhandeld is het nauwelijks duurder dan een brommer huren.

Max

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: bromfiets huren in thailand

#8 Bericht door Edje » vrijdag 04 maart 2005, 18:25

piet schreef:Bedank voor uw antwoorden , maar ben nog niet veel wijzer geworden ,ik heb wel een belgisch pp maar alle eu pp zijn wel gelijk, ik heb ook een belgisch rijbewijs dus geen internationaal , ik vraag me dan ook af of al die farangs in Pattaya rond tuffen zonder verzekering , het verkeer is daar trouwens levensgevaarlijk een voetganger heeft helemaal geen rechten en wordt zo van het zebrapad afgereden, ik ben een thailand vriend ,maar er komen 2 dingen negatief uit dat is het verkeer en de uitlaatgassen, eigenlijk kun je in pattaya u goed per fiets verplaatsen want het is er plat zodat je geen berg op moet helaas zie je er heel weinig fietsen
Als je een motor (bij ons is het een bromfiets tot 49,9cc en alle bromfietsen in Th zijn meer dan 100cc) huurt krijg je een standaard huurovereenkomst. Als je deze goed leest zie je dat jezelf altijd verantwoordelijk bent voor eventueele schade, dus je bent NIET verzekerd

Gast

#9 Bericht door Gast » maandag 07 maart 2005, 11:34

een motorbike huren zou ik ook niet aan beginnen maar een auto is geen probleem.

gewoon rustig aan doen (salowely, salowely! have time!)

Chris
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 10:08

#10 Bericht door Chris » maandag 07 maart 2005, 14:32

Je bent je er wel van bewust dat buiten de gerenomeerde bedrijven (Avis enz )je ook met een auto gewoon niet verzekerd bent En dus alles betaalt voor beide partijen

Gast

#11 Bericht door Gast » maandag 07 maart 2005, 17:29

Chris schreef:Je bent je er wel van bewust dat buiten de gerenomeerde bedrijven (Avis enz )je ook met een auto gewoon niet verzekerd bent En dus alles betaalt voor beide partijen
gewoon naar vragen en kijken of het op het huur contract staat.
een beetje vertrouwen in je rijvaardigheid is natuurlijk wel een vereiste.

als je niet durft, dan gewoon niet doen en lekker een tuk tuk nemen.

Chris
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 10:08

#12 Bericht door Chris » dinsdag 08 maart 2005, 11:22

Je bent te naief Als je op deze wijze een ongeluk krijgt Kan je nog lachen
Tha rijd door rood dronken op een eenwieler met 47 kinderen en 2 barbeque's Dan nog terwijl jij stil stond Ben je fout Als je info geeft als gast doe dan wel een beetje moeite en behoed mensen voor hoge kosten
Bedrijfjes langs de weg hebben geen geld voor onderhoud en of deugdelijk matriaal Jeep's waar motor steunen met een veredelde soldeer bout zijn ingelast om een ander type motor in te hangen enz enz Die hebben geld om de verzekering te Betalen van jou 800 bath per dag DREAM ON DREAM ON

Gast

#13 Bericht door Gast » woensdag 09 maart 2005, 14:47

Chris schreef: Tha rijd door rood dronken op een eenwieler met 47 kinderen en 2 barbeque's Dan nog terwijl jij stil stond Ben je fout
ja.. nog ff..
zo meteen ga je me nog vertellen dat je ook schuldig bent als een dronken thai tegen je (op hotel terrein) geparkeerde auto botst.

dan zou zelfs avis je niet meer verzekeren hoor....
geen enkele verzekering op deze planeet zou dat nog dekken.

Gast

#14 Bericht door Gast » woensdag 09 maart 2005, 20:58

i rest my case Hieruit blijkt je ervaring met de thaise verhuur bedrijven en de thaise politie

Gast

#15 Bericht door Gast » zaterdag 19 maart 2005, 13:29

iig blijkt hier uit m'n rijvaardigheid aangezien ik al heel wat duizenden kilometers heb rond getuft in thailand :oP

maar zoals ik al zei, de een voelt zich prettiger in een OAD tour bus en de ander gaat met eigen vervoer.

de reden dat de meeste farang de *** zijn is omdat 90% ervan zelf met een slok op achter het stuur kruipt en als er dan wat gebeurt heb je idd geen poot om op te staan.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”