Goud als Belegging

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Gesloten
Bericht
Auteur
khonkaen

goud

#1 Bericht door khonkaen » zondag 13 februari 2005, 17:50

de goudprijs stijgt gestadig in thailand

wat de buffel zegt is gedeeltelijk waar

maar behalve dat je goud per baht kan kopen , kan je het ook per
salung kopen ....
er gaan 4 salung in 1 baht goud

willem

Hans
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 579
Lid geworden op: maandag 21 februari 2005, 15:41
Locatie: Bakel

Re: Goud als Belegging

#2 Bericht door Hans » donderdag 03 maart 2005, 13:20

[quote="Kwai"]Goedenmiddag

In Thailand maak je vaak mee dat de Thai zelf geen geld na de bank brengt maar er oa. goud voor koopt dit zien de Thai als een soort cash geld

Als de Thai zelf bv geld nodig hebben en ze hebben het niet gaat Bv de armband terug na de juwelier waar ze dan bv 85-90 5 van de nieuwwaarde weer cash krijgen en als ze op Kt wel weer geld hebben het terug kunnen krijgen tegen betaling

Dit systeem wordt veel toegepast in Thailand in Thailand zelf heb je anders dan in Nederland : 22 of 24 Karat goud ( dit goud is ook donkerde geel van kleur als Hollands goud )

Goudt wordt verkocht in Thailand als : 1 baht of 2 baht 3 baht enz
Dus er liggen een heleboel armbanden bij de 1 baht en de 2 baht ( dus geen verschillende prijzen heb je onder de 1 baht of 2 baht enz

1 Baht goud doet op dit moment rond de 8000 Baht ( 160 euro )
2 baht is dus 2 maal 8000 baht

3 baht 3 maal 8000 baht enz


Kwai het goud Buffeltje :D :D :D :D[/quote]

Kwai je wilt de indruk wekken als je in het verleden goud koopt nu met winst kunt verkopen lees mee.

Kocht in 2002 goud voor 7000 bath deze was al bewerkt dus als ik nu verkoop krijg ik maximaal 90% van de huidige goudprijs dat is dus 7200 bath.De koers was toen 45 bath 1euro dat is dus 155 euro voor een bath goud. Als ik dit bedrag op de bank zet 2.5% rente heb ik na een jaar 158.87 euro en daar komt natuurlijk weer een jaar rente bij wat het bedrag maakt op 162,80 euro maal de huidige koers is zo'n 8100 bath
wat toch een verschil is van 900.

Alleen met een spaarbank boekje kun je niet pronken.


Hans

Chris
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 10:08

#3 Bericht door Chris » donderdag 03 maart 2005, 13:33

Ware het niet dat in Landen als Thailand Indonesie Suriname enz De mensen geen vertrouwen hadden in de banken omdat deze gewoon van de een op de andee dag failliet was of erger nog verdwenen Dus was de veiligste en makkelijkste manier om je geld te bewaren Niks bijzonders werkt in 99,9 % van de derde wereld landen nog zo

Hans
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 579
Lid geworden op: maandag 21 februari 2005, 15:41
Locatie: Bakel

#4 Bericht door Hans » donderdag 03 maart 2005, 13:51

[quote="Chris"]Ware het niet dat in Landen als Thailand Indonesie Suriname enz De mensen geen vertrouwen hadden in de banken omdat deze gewoon van de een op de andee dag failliet was of erger nog verdwenen Dus was de veiligste en makkelijkste manier om je geld te bewaren Niks bijzonders werkt in 99,9 % van de derde wereld landen nog zo[/quote]

Dat verklaart voor mij een hoop voor een thai maar dat geld toch niet voor de rijke westerse landen.

Hans

Chris
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 10:08

#5 Bericht door Chris » donderdag 03 maart 2005, 14:56

nee maar hier heb je toch gewoon een garantie door de malafide banken
Ik ben 15 jaar met een indische geweest en haar tante in goede doen kwam een keer per 2 jaar naar Amsterdam om diamanten te kopen en had dan Dit is ongelogen ca 60.000 dollar in Jawel haar ondergoed zitten dit werd bij de diamantair uit de onderbroek tevoorschijn gehaald Dit waren momenten die blijven je je hele leven bij En geen overboekingen Creditcards Europese of amerikaanse banken Daar geloofde ze en heel velen met haar nog steeds niet in

Hans
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 579
Lid geworden op: maandag 21 februari 2005, 15:41
Locatie: Bakel

#6 Bericht door Hans » vrijdag 04 maart 2005, 07:47

Zat er dan geen luchie aan het geld HAHAHAHAHA

Hans

jan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: woensdag 23 februari 2005, 22:51

goud als belegging

#7 Bericht door jan » vrijdag 04 maart 2005, 22:29

hoeveel gram is 1 baht goud

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#8 Bericht door Manuel » zaterdag 05 maart 2005, 10:27

1 Baht goud is 15.2 gram....

Gesloten

Terug naar “Diversen”