Tolk

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Tolk

#1 Bericht door SiamTon » vrijdag 18 augustus 2017, 04:05

Omdat ik de Thaise Taal absoluut niet beheers, ik spreek nauwelijks een paar woorden, zoek ik een tolk in Pattaya/Jomthien. Het liefst een tolk tussen het Thai en het Nederlands, maar als die er niet zijn, dan is een tolk tussen het Thai en het Engels eventueel ook goed. Weet iemand een persoon die mij hierbij helpen kan. Het gaat uitsluitend om het spreken/verstaan, dus de betreffende persoon behoeft de Thaise taal niet te kunnen schrijven/lezen.

Omdat het een zeer private aangelegenheid betreft, wil ik hier verder niet over uitwijden, maar het is voor mijn persoon van het allergrootste belang dat ik iemand vind op korte termijn, die voor mij kan vertalen.

Alvast bedankt.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Tolk

#2 Bericht door wpdl » vrijdag 18 augustus 2017, 05:02

Bij een 'zeer private aangelegenheid' zou ik een lawyer benaderen.
Kost misschien even iets meer maar je weet zeker dat je gesprek vertrouwelijk blijft.
Motie van wantrouwen nee natuurlijk niet.

Adressen aldaar.

Succes

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Tolk

#3 Bericht door SiamTon » vrijdag 18 augustus 2017, 08:03

wpdelange schreef:Bij een 'zeer private aangelegenheid' zou ik een lawyer benaderen.
Kost misschien even iets meer maar je weet zeker dat je gesprek vertrouwelijk blijft.
Motie van wantrouwen nee natuurlijk niet.

Adressen aldaar.

Succes
Bedankt voor de suggestie, maar het betreft een ander soort 'zeer private aangelegenheid'. En valt bijgevolg niet onder het werkterrein van een lawyer. Ik heb iemand nodig die betrouwbaar is en bereid is met mij mee te gaan naar een monnik. Deze monnik spreekt uitsluitend Thai.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Tolk

#4 Bericht door wpdl » vrijdag 18 augustus 2017, 08:27

Een Thai gaat echt niet iets vertalen in het Engels wat een monnik met jou bespreekt in het Thais.
Doen ze dat wel krijg jij echt niet te horen wat die monnik tegen jou zegt of wat jij tegen hem wil zeggen.
Betrouwbaarheid is gelijk dun ijs volgens mijn visie.

Andere monnik die wel Engels spreekt geloof ik ook niet in.
Denk dat deze personen ook hun prive willen beschermen in die wereld.

Als het directe vragen zijn zou je het op papier kunnen laten zetten door deze man en later laten vertalen. :?:

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Tolk

#5 Bericht door SiamTon » vrijdag 18 augustus 2017, 12:42

wpdelange schreef:Een Thai gaat echt niet iets vertalen in het Engels wat een monnik met jou bespreekt in het Thais.
Doen ze dat wel krijg jij echt niet te horen wat die monnik tegen jou zegt of wat jij tegen hem wil zeggen.
Betrouwbaarheid is gelijk dun ijs volgens mijn visie.

Andere monnik die wel Engels spreekt geloof ik ook niet in.
Denk dat deze personen ook hun prive willen beschermen in die wereld.

Als het directe vragen zijn zou je het op papier kunnen laten zetten door deze man en later laten vertalen. :?:
Ja, dat is het probleem. Waar haal ik iemand vandaan, die betrouwbaar is. Wat jouw suggestie betreft, om de vragen te laten opschrijven heb ik ook aan gedacht. Maar het probleem daarbij is, dat antwoorden vaak weer nieuwe vragen oproepen. Dus van een 'gesprek' komt het dan niet.

Overigens geloof ik wel in monnikken, die spirituele capaciteiten hebben. Een voorbeeld: Mijn toenmalige vriendin ging naar een spiritueel begaafde monnik, omdat zij wilde weten of mijn gevoelens voor haar echt waren. Later vertelde zij mij over dat bezoek van haar aan die monnik. Het enige wat zij aan de monnik vertelde over mij was mijn geboortedatum en mijn voornaam. Het bleek dat die monnik haar dingen over mij heeft verteld die zij absoluut niet wist. Om eerlijk te zijn, waren er feiten bij die niemand over mij weet, behalve ikzelf dan. Dus ik geloof wel in spiritueel begaafde monnikken.

Ik blijf hopen, dat ik iemand vind die mij van dienst kan zijn en betrouwbaar is.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Tolk

#6 Bericht door BKK_Bert » zaterdag 19 augustus 2017, 03:49

Misschien kun je hier terecht,

http://www.nederlandersoverzee.com/index.htm
Home is not where you live, but where they accept you.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Tolk

#7 Bericht door SiamTon » zaterdag 19 augustus 2017, 10:04

BKK_Bert schreef:Misschien kun je hier terecht,

http://www.nederlandersoverzee.com/index.htm
Hartelijk dank. Heb zo net een berichtje naar deze organisatie gestuurd.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”