Hotel boeken bij Greenwood Travel

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Hotel boeken bij Greenwood Travel

#1 Bericht door Esther » zaterdag 26 december 2009, 21:39

Weet iemand hier of je alleen je hotelovernachtingen kan boeken bij Greenwood travel? Of gaat het altijd gepaard met een vliegticket? Kan het op de site van hun niet vinden namelijk.

Of als iemand nog andere tips heeft voor een site waar je hotelovernachtingen kan boeken, ook welkom! Maar dan wel zonder creditcard, want die hebben we niet. Kom namelijk vaak sites tegen waar je volop kan boeken maar dan helaas (voor ons dan) alleen te betalen dmv creditcard.

En hoe goed bedoelt ook, nee ik neem geen creditcard, hoe makkelijk het ook zal zijn ;)
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#2 Bericht door Rene » zaterdag 26 december 2009, 22:29

Esther schreef: En hoe goed bedoelt ook, nee ik neem geen creditcard, hoe makkelijk het ook zal zijn ;)
Wat is jou reden om er geen te nemen? Je huurt dan zeker ook nooit een auto!?
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#3 Bericht door Esther » zaterdag 26 december 2009, 22:42

Pfffff, toch nog gaan drammen he :mrgreen:

Ik wil gewoon géén creditcard! En waarom niet, nou daarom niet!

En nee, huur nooit een auto. Waarom? Kom je anders nergens?

Maar het ging om een hotel boeking, niet om auto huur ;)
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#4 Bericht door Jeanette » zaterdag 26 december 2009, 23:50

Esther schreef:Weet iemand hier of je alleen je hotelovernachtingen kan boeken bij Greenwood travel? Of gaat het altijd gepaard met een vliegticket? Kan het op de site van hun niet vinden namelijk.

Of als iemand nog andere tips heeft voor een site waar je hotelovernachtingen kan boeken, ook welkom! Maar dan wel zonder creditcard, want die hebben we niet. Kom namelijk vaak sites tegen waar je volop kan boeken maar dan helaas (voor ons dan) alleen te betalen dmv creditcard.

En hoe goed bedoelt ook, nee ik neem geen creditcard, hoe makkelijk het ook zal zijn ;)
Hoi Ester,
Ik heb bij Greenwoodtravel op 4 lokaties hotelovernachtingen geboekt, 2 nachttreinreizen en 1 land/zee transfer. Lamai's homestay heb ik op de eigen website geboekt (dat loopt via een zus in Wales) en de vluchttickets via BMAir want die(evergreen de luxe) waren bij Greenwood op. Contact loopt niet altijd even soepel, de mails bestaan voor een groot deel uit matrixen van folders en daar heeft Charuda dan wat persoonlijks tussen getypt dus lees ze altijd helemaal.
De 24ste om 11 uur (dus in Thailand al bijna kerstavond) kregen we de rekening waarop stond dat het de 26ste binnen moest zijn. Tja, moet wel kunnen hè? Met internetbankieren dit direkt overgemaakt maar op een P nummer dus daar gaat toch een dag of wat overheen.
We betalen ook vaak met i-deal, da's een hele prettige en veilige manier van betalen.

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#5 Bericht door Esther » zondag 27 december 2009, 00:00

Dank Jeanette!

Ik vraag dit omdat Greenwood onze favo hotels ertussen heeft staan namelijk. Maar weet nog niet of ik daar ook mijn vliegtickets ga boeken.

Omdat jij blijkbaar veel van GWT af weet, de transfers met mini bus. Staat bijvoorbeeld 2000 thb enkeltje Airport Bkk ---> Pattaya (even als voorbeeld) betaal je dan pp of per bus? Is het pp dan vind ik het nogal veel namelijk. Hebben laatst vanaf Bkk naar Koh Chang 1200 thb betaald pp (enkele reis) en dat ook per mini bus.

Maar dat van, de 24e bericht en voor de 26e betalen, daar zakt m'n vroeg van af hoor! In principe toch onmogelijk. Helemaal met een P nummer...... Hadden jullie lang van te voren geboekt of was het op het laatste moment?

Ideal vind ik ook, hoe toepasselijk ideaal!
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#6 Bericht door Jeanette » zondag 27 december 2009, 00:19

http://www.greenwoodtravel.nl/Thailand/ ... entral.php

Hier zie je dat er boven staat max 7 personen 2000 bath. Maar jij hebt ook de keuze 'car' , 1550 bath.

Voor Kanchanaburi ....
Bangkok Hotel Kanchanaburi (Town) 3 hours - 2.300
Bangkok Hotel Kanchanaburi (River Kwai Village Hotel) 4 hours - 2.700
.... hebben ze alleen mini bussen en dat vertik ik voor 2 personen. We gaan dus met het Taise ov. Het lijkt me trouwens sterk dat het van Kanchanaburi centrum nog een uur is naar River Kwai Village Hotel.
Ja Charuda heeft even vergeten dat het kerstmis was. En mensen die niet internetbankieren zouden maandag pas naar de bank kunnen. Maar ja, die boeken ook niet op internet.

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#7 Bericht door Esther » zondag 27 december 2009, 00:26

Idd grote onzin om met z'n twee in een mini van te gaan rijden. Maar tot nu toe nog niet mee hoeven maken. Hoefden nog net niet te stapelen ;)

Dus die 2000 thb is per bus. Dan valt het reuze mee.

Al hebben we ook al zitten denken aan een taxi of ov. Ach even puzzelen, houd me van de straat :mrgreen:

Ben momenteel nog in de ontdekkingsfase, weten nog niet goed wat we nou precies willen. Maar wel zo makkelijk mogelijk, want willen niet teveel tijd kwijt zijn met reizen. Zo zonde als je maar 2 weken op vakantie bent....
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#8 Bericht door Rene » zondag 27 december 2009, 01:18

Esther schreef:Pfffff, toch nog gaan drammen he :mrgreen:

Ik wil gewoon géén creditcard! En waarom niet, nou daarom niet!

En nee, huur nooit een auto. Waarom? Kom je anders nergens?

Maar het ging om een hotel boeking, niet om auto huur ;)
Het was oprecht gewoon een vraag en niet bedoelt om te zeggen dat je er beter wel een kunt nemen. Ik ben geinteresseerd in de redenen maar het is me duidelijk in jou geval. Je wilt hem gewoon daarom niet. :roll:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#9 Bericht door elst99 » zondag 27 december 2009, 02:30

Je hoeft natuurlijk geen creditkaat te nemen is ok! Maar om naar Azië te reizen zonder is niet verstandig, iedereen kan wat gebeuren zelfs Esther
Maar Esther als je is bij een ongeval of iets anders betrokken bent (wat niet te hopen is) en je wordt opgenomen is het eerste wat ze vragen naar je creditkaart!!!
Ondanks reis e/o zorgverzekering, dus!!!
Je hoeft hem niet te gebruiken voor reserveringen als je dat niet wil, maar je beperkt je wel en vooral als je is binnenlandse vluchten of vluchten naar buurlanden wil maken en kunt dit boeken via internet, beperk je je wel.
Met maar Atm-kaart hier naar toe, is ook een risico er gaat nog al is een kaart kapot hier in de automaat, dus zorg altijd dat je er 2 bij je hebt.
En als laatste we drammen hier niet, het kan ook vriendelijker, jij vraagt om advies!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#10 Bericht door Esther » zondag 27 december 2009, 13:07

Ben geweest, en zonder creditcard. En heus ik blijf erbij...

(toch jammer dat dit weer uitloopt op creditcard of niet neem topic :| )
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#11 Bericht door Esther » zondag 27 december 2009, 13:14

Rene schreef:
Esther schreef:Pfffff, toch nog gaan drammen he :mrgreen:

Ik wil gewoon géén creditcard! En waarom niet, nou daarom niet!

En nee, huur nooit een auto. Waarom? Kom je anders nergens?

Maar het ging om een hotel boeking, niet om auto huur ;)
Het was oprecht gewoon een vraag en niet bedoelt om te zeggen dat je er beter wel een kunt nemen. Ik ben geinteresseerd in de redenen maar het is me duidelijk in jou geval. Je wilt hem gewoon daarom niet. :roll:
Vandaar ook aan mijn kant :mrgreen: Wilde je namelijk niet aanvallen ofzo, niet mijn bedoeling. En wist niet helemaal hoe optevatten, als betweter of idd zoals jij nu zegt een vraag.

Maar ok, omdat je zo graag wilt, heb er één gehad. Bij Visa, gebruikte het ding nooit lag hier maar te liggen. Op een gegeven moment toch nodig (want hotel boeking) Visa gebeld of ze m weer konden activeren zeg maar, want hij was verlopen. Kon niet! Of althans kon niet....mijn geboorte datum klopte niet. Het was 16-6 ipv 16-7. Kan dat dan niet veranderd worden? Ja wel hoor, maar daar gingen weken overheen. Nou doe dan maar zei ik. Nu bijna een jaar geleden en nog niets ontvangen. Ga d'r ook niet meer achteraan. Vind t best.

Waarom ik ook tegen ben, ze registreren je zonder overleg bij het BKR! Ook al gebruik je het ding niet en is je saldo niet negatief. Kan ook niet, want gebruik m niet.

En Elst99, ik vroeg om advies wat betreft GWT niet om advies wat betreft credit card en ik had er nadrukkelijk bij gezegd dat ik er geen wil. Mag ik dan degene die erover doorgaat (jij dus ook) een klein beetje drammert vinden?
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#12 Bericht door Esther » zondag 27 december 2009, 13:24

Maar Elst99, even voor de goede orde. 1 pinpas is idd niet handig, heb er zelfs in NL altijd 2 bij me. In Thailand 3! De mijne, die van partner en de onze. Mocht er iets gebeuren, wip een internet café binnen en schrijf online bij.

Binnenlandse vluchten doen we (nog) niet, we pakken een minivan, of het ov. Indien wel nodig boek ik in NL via een NL site. Ietsies duurder, maar is verwaarloosbaar.

Misschien ook omdat ik niet zo'n paniekeend bent wat betreft de zorg bijvoorbeeld. Stel we worden beiden bewusteloos binnen gebracht. Hoe moeten ze dan om de creditcard vragen ;) Zal toch het ding waarschijnlijk in de kluis laten liggen. (deden we met de bankpassen ook, als we net gepind hadden) dus heb er toch niet veel aan in het ziekenhuis.

Maar ik begrijp je standpunt hoor, zelf iets akeligs meegemaakt ofzo? Of iemand die je kent?
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#13 Bericht door elst99 » zondag 27 december 2009, 14:12

Teneerste Esther, je bent nu voor het eerst 14 dgn in Thailand geweest en het is gelukkig allemaal goed gegaan. Voor mij hoef je geen creditcard, je gaat je gang maar, maar er kan een situatie zijn, ja dan heb je hem wel nodig en dan moet je een voorschot geven van noem maar 100.000 Bht in een ziekenhuis, ja inderdaad ons overkomen en niet een keer, dan voor mij of voor mijn man.
We hebben gewoon een creditcard van de ING en er wordt helemaal niets geregistreerd bij het BKR, hoe kom je daarop. Waarschijnlijk heb je een Visa-kaart gehad waarbij je vooraf geld op moet storten, zodat je krediet hebt, neem dat aan.
Denk niet, het gebeurt mij niet, want het kan iedereen gebeuren.
Maar ik zeg maar zo een gewaarschuwt mens telt voor twee.
Ik had je dan ook nog verschillende pagina's kunnen geven waar je heel goedkoop met een creditcard hotels had kunnen boeken, maar die moeite zal ik me dan maar besparen.
Want het is wel zo dat de meeste hotels vooruit betaald moeten worden.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

vinie
kenner
kenner
Berichten: 98
Lid geworden op: dinsdag 04 november 2008, 09:15

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#14 Bericht door vinie » zondag 27 december 2009, 15:14

elst99 schreef:Teneerste Esther, je bent nu voor het eerst 14 dgn in Thailand geweest en het is gelukkig allemaal goed gegaan. Voor mij hoef je geen creditcard, je gaat je gang maar, maar er kan een situatie zijn, ja dan heb je hem wel nodig en dan moet je een voorschot geven van noem maar 100.000 Bht in een ziekenhuis, ja inderdaad ons overkomen en niet een keer, dan voor mij of voor mijn man.
We hebben gewoon een creditcard van de ING en er wordt helemaal niets geregistreerd bij het BKR, hoe kom je daarop. Waarschijnlijk heb je een Visa-kaart gehad waarbij je vooraf geld op moet storten, zodat je krediet hebt, neem dat aan.
Denk niet, het gebeurt mij niet, want het kan iedereen gebeuren.
Maar ik zeg maar zo een gewaarschuwt mens telt voor twee.
Ik had je dan ook nog verschillende pagina's kunnen geven waar je heel goedkoop met een creditcard hotels had kunnen boeken, maar die moeite zal ik me dan maar besparen.
Want het is wel zo dat de meeste hotels vooruit betaald moeten worden.
Je zichtrekening is toch automatisch gekoppeld aan je visa kaart is mij eens wijsgemaakt.
Vb ; 2000euro op zichtrekening en (+/-)1500euro die van je visa kaart, wil dus zeggen dat je 3500euro kan op gebruiken.

Ik heb er twee bij, een visa en een mastercard die ik eigenlijk 'bijna' nooit gebruik.
Neem cash mee en de rest met je Cirus kaart.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#15 Bericht door Jeanette » zondag 27 december 2009, 16:39

Zelf vind ik GWT beter dan het hotel zelf boeken op de website. Dat laatste 1 x gedaan voor Koh Panang en er kwamen kosten bovenop. Wel het boeken direkt bij duikscholen ging prima. We maakten €25,- over op de nederlandse rekening van een ned. duiker en betaalden ter plekke na afloop de rekening min die €25,- Op onze eerste reis boekten we het meeste bij B M Air en die is veel duurder. Ook staat dan alles in euro's geprijsd pp.
Ter plekke de losse eindjes boeken was ons vorig jaar heel goed bevallen.
TREE TOPS JUNGLE SAFARI'S bij BMA is €185,- pp
TREE TOPS JUNGLE SAFARI'S bij GWT is
1 - Standard Tree House 1 pers. 7.450 twin 6.650 3 pers. 6.650 Baht
2 - Superior Tree House 1 pers. 8.450 twin 7.150 3 pers. 7.150 Baht
3 - Deluxe Tree House 1 pers. 9.400 twin 7.650 3 pers. 7.650 Baht
En ook de keuze in aantal nachten en luxe is er. Maar het contact met BMA is weer makkelijker.

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”