Ervaring met Greenwood Travel

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Murphy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 21 januari 2008, 15:15

#16 Bericht door Murphy » dinsdag 22 januari 2008, 15:29

palaga1240 schreef:Green Wood Travel is perfect! je belt ze in thailand en ze regelen zo iets voor je.. En vanuit NL ja idd.. Als je 1 week van te voren ong niks gehoord heb JA dan zou ik me druk gaan maken, maar alles komt goed! Gewoon zorgen dat je een email/contactpersoon te pakken krijgt en daar mee regelen. Soms duurt het idd een weekje totdat je wat te horen krijgt, maar als ze het regelen, dan regelen ze het ook goed!

niks te klagen gehad,

super goede trekkingen met erg leuke en aardige gidsen!
Bedankt voor dit bemoedigende bericht. Soms heb ik bijna vrees om op zo'n forum iets te plaatsen. Ik dacht dat een forum trouwens o.a. ook bedoeld was voor dit soort zaken. Als ik de dingen al wist hoefde ik ze natuurlijk ook niet op een forum te plaatsen..... Het is fijn dat er altijd mensen zijn die een blasé houding aannemen. Je voelt niet echt meer de behoefte om dan een bericht te plaatsen.

Gr. Murphy

Ollobollo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: woensdag 09 januari 2008, 20:18

#17 Bericht door Ollobollo » dinsdag 22 januari 2008, 15:47

Dit herken ik dus, die blasé houding. Je hebt dan bijna zoiets van sorry for asking. Het is voor deze mensen fijn dat zij de Asian lifestyle kennen. Maar het gaat hier toch om een reisbureau met een Hollandse manager als ik het goed begrijp. En volgens mij is niet of bijna niet reageren in mijn ogen niet echt klantvriendelijk. En als ik het zo hoor dat je vaak erachter moet hollen om sowieso een antwoord te krijgen, nou, lekker is dat. Murphy, ik begrijp wat jij bedoelt. Ik ben zelf ook van Aziatische afkomst (jaja, dus ook ik ben bekend met dit gedrag), maar het is en blijft irritant.

palaga1240
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 141
Lid geworden op: dinsdag 07 februari 2006, 15:39
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#18 Bericht door palaga1240 » donderdag 31 januari 2008, 14:46

Euh!? wat is er mis met mijn bericht :S
1+1=3

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#19 Bericht door jumbo » vrijdag 01 februari 2008, 08:09

Woensdag morgen aangekomen, een 4-tal landgenoten stonden te wachten op vervoer naar hun hotel.....niks, noppes, nada
Weet niet of ze een alarmnummer hadden ofzo
Ben stiekem doorgelopen al Engels mompelend in mezelf want ik wilde zo snel mogelijk naar Mrs.J, die me uiteraard ernstig had gemist in het weekend

Ik boek via een Thai reisburo als zo een 10 jaar nog NOOIT een probleem, tickets altijd te wijzigen en als ik annuleer dan gewoon een 6 maanden verder gezet...
Ik zou (zeker als ik een frequente reiziger was) toch altijd vanuit Thailand boeken, moet je 1 keer een wat duurdere enkele reis boeken, maar vanaf dat moment goedkopere tickets (ondanks de sterke euro en de zwakke dollar zijn de tickets niet goedkoper geworden .......) geen geouweneel met NL reisburopersoneel die alles altijd beter weten en geen extra toeslagen


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Carlah
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: donderdag 31 januari 2008, 20:46
Locatie: Chiang Mai
Contacteer:

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#20 Bericht door Carlah » maandag 11 februari 2008, 20:53

Wij hebben akelig slechte ervaringen met Greenwood, geen transfer op het vliegveld, vergeten....
We vonden Prince Palace dat bij het arrangement in zat een regelrechte ramp, gevuld met onbeschofte Russen, waarvan enkele naast ons de kamer verbouwden. Onze kamer was niet beschikbaar, terwijl ik in maart persoonlijk bij Greenwood geweest ben om dit voor december van 2006 te regelen. Wilden namelijk een kamer met internet aansluiting en die is of was maar op enkele verdiepingen. Regelen via Greenwood is ons allerminst bevallen. De gehuurde auto met chauffeur via Greenwood had panne met de auto, op het laatst om de km water bijvullen. Excursies gingen op het laatst niet door.
Het enige aan te raden bij Greenwood is de excursie met de trein. Verder mag je blij zijn als er iets goed gaat. Klagen heeft ook weinig zin, je hebt al betaald en krijgt misschien wel gelijk van ze, maar daar houdt het op.

Smallcat
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 11:35

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#21 Bericht door Smallcat » zaterdag 29 maart 2008, 14:37

Hallo, Ik ben momenteel via Greenwoodtravel.nl een hotel aan het boeken op Koh Chang en ik moet zeggen, tot nu toe, niets dan lof. Meestal binnen een dag antwoord op mijn mail.
Ik heb ook gevraagd onze transfer te regelen van Bankok naar Koh Chang en dat lijkt me erg duur; 4500 BHT heen en hetzelfde bedrag terug. Zoals ik hier op het forum lees, kan dat heel wat goedkoper als je het zelf regelt in Bangkok, dus daar moet ik nog even over nadenken.

Wat ik me wel afvraag, is het verschil in koers. In de offerte gaat het om een bedrag van 30.300 Baht en dat wordt verdisconteerd naar 673,- euro. De valutacalculator van ABN AMRO geeft echter aan 613 euro. Vind ik wel een erg groot verschil.

Hebben jullie dit vaker gehoord; is dit soms bedoeld als provisie?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#22 Bericht door Ben » zaterdag 29 maart 2008, 15:21

Smallcat schreef:Hallo, Ik ben momenteel via Greenwoodtravel.nl een hotel aan het boeken op Koh Chang en ik moet zeggen, tot nu toe, niets dan lof. Meestal binnen een dag antwoord op mijn mail.
Ik heb ook gevraagd onze transfer te regelen van Bankok naar Koh Chang en dat lijkt me erg duur; 4500 BHT heen en hetzelfde bedrag terug. Zoals ik hier op het forum lees, kan dat heel wat goedkoper als je het zelf regelt in Bangkok, dus daar moet ik nog even over nadenken.

Wat ik me wel afvraag, is het verschil in koers. In de offerte gaat het om een bedrag van 30.300 Baht en dat wordt verdisconteerd naar 673,- euro. De valutacalculator van ABN AMRO geeft echter aan 613 euro. Vind ik wel een erg groot verschil.

Hebben jullie dit vaker gehoord; is dit soms bedoeld als provisie?
30.300 Baht en dat wordt verdisconteerd naar 673,- euro. De valutacalculator van ABN AMRO geeft echter aan 613 euro. Vind ik wel een erg groot verschil.
Dan betaal je ze toch in THB uit :D

Harryvb
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: dinsdag 09 oktober 2007, 22:27
Locatie: Antwerpen

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#23 Bericht door Harryvb » dinsdag 01 april 2008, 15:58

Ik ben momenteel aan het proberen een bangkok opstap te regelen en een paar dagen verblijf in het prince palace, momenteel al 4 weken mee bezig, eerst geeen antwoord na nog maar een mail een antwoord van Ernst Otto gekregen met de vraag of ik dit 2 maal wou boeken want ik zou al een bevestigde boeking hebben van Jeroen welke hij mee opgestuurd had maar waar de prijs niet van klopte en welke ik ook nooit ontvangen heb, voor verdere vragen moest ik me richten tot Jeroen , dus reply naar Jeroen met de mededeling dat ik maar eenmaal de boeking wou hebben en met de vraag om de prijs van de bangkok opstap na te zien, nu na 10 dagen weer niks meer gehoord te hebben gisterenmorgen nogmaals een mail gestuurd om verduidelijking naar Ernst Otto en Jeroen weer nog geen antwoord.
Ik kan er niet meer volgen wij hebben in 2004 ook met greenwood samen gewerkt en toen verliep alles snel en juist.
Aan mijn mail kan het niet liggen want hun automatische reply komt wel direct binnen.

mvg
Harry

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#24 Bericht door jumbo » woensdag 02 april 2008, 03:49

Harryvb schreef:Ik ben momenteel aan het proberen een bangkok opstap te regelen en een paar dagen verblijf in het prince palace, momenteel al 4 weken mee bezig, eerst geeen antwoord na nog maar een mail een antwoord van Ernst Otto gekregen met de vraag of ik dit 2 maal wou boeken want ik zou al een bevestigde boeking hebben van Jeroen welke hij mee opgestuurd had maar waar de prijs niet van klopte en welke ik ook nooit ontvangen heb, voor verdere vragen moest ik me richten tot Jeroen , dus reply naar Jeroen met de mededeling dat ik maar eenmaal de boeking wou hebben en met de vraag om de prijs van de bangkok opstap na te zien, nu na 10 dagen weer niks meer gehoord te hebben gisterenmorgen nogmaals een mail gestuurd om verduidelijking naar Ernst Otto en Jeroen weer nog geen antwoord.
Ik kan er niet meer volgen wij hebben in 2004 ook met greenwood samen gewerkt en toen verliep alles snel en juist.
Aan mijn mail kan het niet liggen want hun automatische reply komt wel direct binnen.

mvg
Harry

Waarom boek je niet zelf en rechtstreeks een beter hotel??
Hetzelfde geldt voor de eerdere opmerkingen over excursies en transporten,
ALLES kan beter, onmiddellijk en vaak goedkoper geboekt worden bij een reisburootje
in je hotel of om de hoek
Common people, ik dacht dat we bekend stonden om ons initiatief....

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Harryvb
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: dinsdag 09 oktober 2007, 22:27
Locatie: Antwerpen

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#25 Bericht door Harryvb » woensdag 02 april 2008, 05:31

jumbo schreef:
Harryvb schreef:Ik ben momenteel aan het proberen een bangkok opstap te regelen en een paar dagen verblijf in het prince palace, momenteel al 4 weken mee bezig, eerst geeen antwoord na nog maar een mail een antwoord van Ernst Otto gekregen met de vraag of ik dit 2 maal wou boeken want ik zou al een bevestigde boeking hebben van Jeroen welke hij mee opgestuurd had maar waar de prijs niet van klopte en welke ik ook nooit ontvangen heb, voor verdere vragen moest ik me richten tot Jeroen , dus reply naar Jeroen met de mededeling dat ik maar eenmaal de boeking wou hebben en met de vraag om de prijs van de bangkok opstap na te zien, nu na 10 dagen weer niks meer gehoord te hebben gisterenmorgen nogmaals een mail gestuurd om verduidelijking naar Ernst Otto en Jeroen weer nog geen antwoord.
Ik kan er niet meer volgen wij hebben in 2004 ook met greenwood samen gewerkt en toen verliep alles snel en juist.
Aan mijn mail kan het niet liggen want hun automatische reply komt wel direct binnen.

mvg
Harry

Waarom boek je niet zelf en rechtstreeks een beter hotel??
Hetzelfde geldt voor de eerdere opmerkingen over excursies en transporten,
ALLES kan beter, onmiddellijk en vaak goedkoper geboekt worden bij een reisburootje
in je hotel of om de hoek
Common people, ik dacht dat we bekend stonden om ons initiatief....

J
Als je een beter hotel voor dezelfde prijs weet dan hoor ik het graag.

mvg
Harry

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#26 Bericht door jumbo » woensdag 02 april 2008, 07:02

Beter is een persoonlijke smaak, hangr bij jouw misschien ook af van lokatie, goedkoper zijn er legio, om een paar goedkopere te noemen

Twin Towers Hotel Bangkok Rama VI Road
Bangkok Palace Hotel New Petchburi Road
Asia Bangkok Hotel Rajthevee Road
Baiyoke Suite Hotel Ratchaprarop Road, Pratunam
Silom City Inn Silom Road, Soi 22 (Prachum)
Forum Park Hotel Sathorn Road
Baiyoke Boutique Hotel Ratchaprarop Road, Pratunam
Manhattan hotel, Bangkok Sukhumvit Road, Soi 15
Varindavan Park Service Apartment Sukhumvit Road, Soi 71
Royal Asia Lodge Sukhumvit Road, Soi 08
Siam Beverly Hotel Ratchadapisek Road
Majestic Suites Sukhumvit Road, Soi 04-6
Astera Sathorn Hotel Sathorn Road
Woraburi Sukhumvit Hotel & Resort Sukhumvit Road, Soi 04 (Nana)
PJ Watergate Hotel Ratchaprarop Road, Pratunam
Best Western Swana Bangkok Hotel Visuttikasat Rd, Soi Samsen 6
Residence Rajtaevee Petchburi Road
Eakthanee Serviced Apartments Ramkamhaeng 39
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#27 Bericht door Ben » woensdag 02 april 2008, 07:23

Als je een beter hotel voor dezelfde prijs weet dan hoor ik het graag.

mvg
Harry

http://www.comethailand.com

Neem hier maar eens een kijkje .

Smallcat
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 11:35

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#28 Bericht door Smallcat » woensdag 02 april 2008, 11:16

Dat klopt niet helemaal. Ik ben via het internet op Greenwoodtravel.nl terecht gekomen en als ik via Greenwoodtravel het Cliff Beach Resort op Koh Chang boek dan ben ik over een verblijf van een week ongeveer 80 euro goedkoper uit dan als ik het rechtstreeks bij het hotel boek.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#29 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 02 april 2008, 13:58

Smallcat schreef:Dat klopt niet helemaal. Ik ben via het internet op Greenwoodtravel.nl terecht gekomen en als ik via Greenwoodtravel het Cliff Beach Resort op Koh Chang boek dan ben ik over een verblijf van een week ongeveer 80 euro goedkoper uit dan als ik het rechtstreeks bij het hotel boek.
Dat kan best zo zijn maar er zijn websites waar je zo mogelijk nog meer korting kunt krijgen.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#30 Bericht door jumbo » donderdag 03 april 2008, 02:40

Smallcat schreef:Dat klopt niet helemaal. Ik ben via het internet op Greenwoodtravel.nl terecht gekomen en als ik via Greenwoodtravel het Cliff Beach Resort op Koh Chang boek dan ben ik over een verblijf van een week ongeveer 80 euro goedkoper uit dan als ik het rechtstreeks bij het hotel boek.

Daarom heb je ook de status 'komt net kijken' :P
Soms kan het inderdaad zo zijn dat een organisatie een betere prijs krijgt dan een particulier, maar dat geldt ook onder de organisaties onderling
De prijzen die jij krijgt/vraagt zijn met alle toeslagen in de periode die jij wenst, de organisatie zet de prijs uit de goedkoopste periode zonder toeslagen in hun advertentie
Nooit eerder meegemaakt dat je bij een reisorganisatie NOOIT de prijs krijgt maar mee ze adverteren??
In Engeland is daar momenteel een hele toestand over aan het ontstaan onder de noemer misleidende advertenties, wordt tijd dat de dat in NL en eigenlijk over de hele wereld ook gaan doen.

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”